שימוש בטכנולוגיה כעזר לשופטים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י SerieA, ‏19/4/17.

  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    בלי קשר לדעתי, השלילית, לגבי ה-VAR, אני חייב לציין שהיישום שלה בארה"ב הוא מהנוראים שראיתי ויש פה תחרות קשה. זו לא הפארסה של האדום לקאקה, אבל גם הלילה עימות ללא כדור שכלל צ'אפחה (לא ידידותית) של שחקן ליריב נגמר באדום ישיר אחרי שהוחלט לעצור את המשחק ולבדוק אירוע לא כל כך קריטי בוידאו.

    לא מצאתי סרטון יוטיוב של האירוע עדיין, המשחק נגמר לא מזמן, מי שרוצה שיחפש את האירוע בו הורחק מרטינס הלילה במשחק בין יוסטון וסיאטל.
     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    עוד עוד עוד עוד

     
  3. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    לא שהייתי צריך את האירוע הזה, כי כבר הבעתי דעתי השלילית גם כן עוד לפני כן, אבל אם הייתי צריך איזשהו חיזוק אז האירוע הראשון בטורניר פיפ"א שבו השתמשו בוידאו היה במשחק שלנו מול קאשימה בגביע העולם למועדונים וכבר אז השופט קיבל החלטה שגויה אחרי שראה את האירוע בוידאו. אז לא תודה. שחררו אותנו מכל טכנולוגיות הפוטבול אמריקאי למיניהם, תנו לשופטים לטעות נגדנו ובעדנו כמו שהיה מקובל ב-100 השנים האחרונות.
     
  4. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,450
    לייקים שהתקבלו:
    6,383
    אין ספק שזו בדיוק ההגדרה של צבועים - להיות שותפים בארגון שוחד לשופטים.
    הVAR כבר קיים בשתי ליגות באירופה, אני במקרה עוקב אחרי שתיהן - ומאז אין לי צורך לראות יותר משחקים בליגת האלופות. כן, כולל זה מאתמול.
     
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    מצחיק שאתה קורא לאחרים צבועים, כשדי ברור שאתה מתעלם לצורך הדיון מכל הרעש השלילי שהיה סביב הVAR בשתי המדינות הללו.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,450
    לייקים שהתקבלו:
    6,383
    ב"רעש שלילי" אתה מתכוון לכמה אוהדי יובנטוס ומאמן לאציו?
     
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    בקרב לא מעט אנשי כדורגל שהם לא אוהדי יובנטוס ומאמן לאציו, כמו גם הרבה חובבי כדורגל שבכלל לא צופים בליגה האיטלקית ולא אוהדים את יובנטוס. אגב, לא 2 ליגות, אני מכיר לפחות 3 ליגות באירופה עם VAR - גרמניה, איטליה ופורטוגל. גם בהולנד ראיתי שימוש בליגה, אבל אני לא יודע אם זה קבוע או היה פיילוט. בגרמניה אני פחות נתקלתי בשימוש, גם כי הם עושים זאת חכם יותר "ומאחורי הקלעים", אבל ראיתי תגובות שליליות. באיטליה כמעט ולא צפיתי במשחקים העונה, אבל איכשהו נפלתי על החלטת VAR לא נכונה בתחילת העונה.

    בליגות אחרות כן יצא לי לראות את ההשפעות יותר לעומק. בפורטוגל השימוש פשוט נוראי בעיני, נעשה בצורה שפוגעת במשחק עצמו וגם יותר מדי פעמים, ביחס למה שהיית מצפה מהחלטות שמתקבלות על סמך צפייה בוידאו, לא תורם לעשיית "הצדק" שכל כך חשוב לתומכי ה-VAR. על השימוש ב-MLS אני בכלל לא רוצה להגיב, מזעזע יותר מפורטוגל, וגם הפיילוט בארגנטינה (במשחק בינ"ל בין 2 קבוצות ארגנטינאיות ליתר דיוק) עלו בעיות עם הביצועים של השופטים באירוע אחד ועוד בהשפעות הנלוות.

    אני לא אוהד יובנטוס ולא מאמן את לאציו, וכך גם לא כל האנשים שאני בקשר איתם, מתוך הענף או "רק" חובבי כדורגל, ומביעים ביקורת ברמה זו או אחרת על ה-VAR. בין אם באיך שהוא מתבצע היום ובין אם ברמה העקרונית.
     
    DRORIKO ו-סיונרה אוהבים את זה.
  8. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,450
    לייקים שהתקבלו:
    6,383
    ביקורת על הVAR != רעש שלילי. אני בעצמי שותף לחלק מהביקורת הזאת, בהחלט ניתן לעשות שימוש טוב יותר. גם ברור לי שזה לא פיתרון שהוא 100% מושלם כמו טכנולוגית קו השער. יש חסרונות. אבל עד היום אלה הטענות נגד שנתקלתי בהן: "מפריע לקצב המשחק" ו"אוהדים חוגגים שער ואז פוסלים להם". בנוגע לטענה הראשונה - מעולם לא יצא לי לראות משחק (אני עוקב אחרי הבונדסליגה והסריה A) שנעשה בו שימוש בVAR יותר מ3 פעמים. בוא נגיד שכל אחת מהפעמים האלה לוקחת 2 דקות. בשביל 6 דקות במשחק (אתה יודע מה, בוא נעלה את זה ל8 ואפילו 10, כי אני בעד שהשימוש יהיה יותר תדיר) אתה תוותר על משהו שיכול לשנות עונות שלמות של קבוצות. קח את דורטמונד למשל. מחזור ראשון בוומבלי שער חוקי לגמרי של אובמיאנג נפסל במצב של פיגור 2-1. המשחק נגמר 3-1 לטוטנהאם. מחזור שני בזיגנל סרחיו ראמוס מרחיק מהקו כדור עם היד בדקה חמישית, במה שאמור להיות פנדל + אדום ולהפוך לחלוטין את המשחק, שנגמר 3-1 למדריד. עכשיו נדמיין רגע איך נראה שלב הבתים הזה מעתה ואילך אם דורטמונד מגיעה עם 3-4 נקודות לצמד המפגשים מול אפואל במקום 0. קטונתי מלומר מה בדיוק היה קורה והאם המיקום הסופי של הקבוצות היה משתנה, אבל רק כדי להכניס לפרופורציות. השתי דקות האלה שבדקת בVAR יכולות להגדיר עבור קבוצה הצלחה או כישלון, הן יכולות להיות שוות עשרות מיליונים, הן יכולות להשפיע באופן ישיר על מיליוני אוהדים. וזה עוד לפני שהזכרנו פעם אחת את מילת המפתח כאן: צדק.

    ואני לא מתייחס אפילו לאירוע הספציפי שקרה בברנבאו בתוספת הזמן שלשום. זה אירוע גבולי. לזה אפשר למצוא פתרונות. בNBA למשל שופט שורק מה שנראה לו (לפעמים אפילו תחושת בטן), הולך למוניטור. אם הוידאו לא הראה באופן חד משמעי שהשופט טועה - ההחלטה נותרת בעינה. כלומר במצב של שלשום ריאל אכן הייתה מקבלת פנדל. אבל תראה מה ההבדל - בופון לא היה מאבד את זה (ואם הוא כן היה מאבד את זה גם אחרי בדיקה במוניטור אז יש לשופט את כל הלגיטימציה בעולם להעיף אותו באדום ויחד איתו לתת צהוב לכל מי שמתווכח), ההחלטה הייתה מצטיירת אחרת לגמרי בעולם (המעבר מ"פנדל שערורייתי" ל"ספק פנדל" היה הרבה יותר מהיר) ומיליוני אוהדי יובנטוס לא היו יוצאים בהגרשה שאשכרה מוכרים אותם. שרק ריאל מדריד מקבלת שריקות כאלה.

    השאלה היא לא איך פותרים את הבעיה (כי פתרונות אפשר למצוא), השאלה אם אנחנו בכלל מכירים בכך שיש בעיה. כי מבחינת אוהדי ריאל וברצלונה אין שום בעיה - הם אף פעם לא נמצאים בצד המקופח, אז למה לפגוע בהנאת המשחק היקרה שלהם?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/4/18
    Coutinho10, yonmu ו-Sprewell אוהבים את זה.
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    טוב בסדר כל שיקול הדעת שלנו קשור לזה שאנחנו אוהדים קבוצה, תצמצם את כל הדיון לאיזה אינטרס קטן של אדם במקום לטיעונים שלו, אחלה דרך להתווכח. לדעתי אתה מגמד את הבעיות של ה-VAR לטובת ניצחון בויכוח בפורום, לך תתווכח עם זה.
    הטענות הן שהשיפוט מוטה לטובת ריאל מדריד וברצלונה, וששריקות גבוליות הולכות נגדן, קייליני אמר לשופט לריאל מדריד שילמו לו.
    איך בדיוק המצב ייראה אם השופט לא רק שהחליט בשנייה שניתנה לו, אלא שהלך לצד, ראה שלא היה פנדל (הרי זה מה שאתה ועוד אנשים חושבים) ואז שרק לטובת ריאל? האם זה ישנה משהו או שרק יחמיר את התחושה?
     
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,450
    לייקים שהתקבלו:
    6,383
    לחלוטין ישנה. ואם קייליני ובופון מעוניינים להמשיך להוציא את עצמם עוד יותר קטנים גם יום למחרת המשחק אז זו הבעיה שלהם, יש גבול עד כמה הרומנטיקה תשפיע על אנשים. אני בעד שכל פיפס ששחקן מוציא לעבר השופט לאחר הבדיקה במוניטור יזכה אותו אוטומטית בכרטיס צהוב. בעצם אפילו לפני - לכל קבוצה יש 3 ערעורים במשחק, 1 במחצית הראשונה ו2 בשניה (ועוד אחד בהארכה אם יש), רק לקפטן יש זכות להחליט האם מערערים או לא, כל השאר יושבים בצד וסותמים את הפה או מקבלים צהובים. וזהו, חיסלנו את התופעה המעצבנת הזאת של התקהלות סביב השופט.

    פתרונות לבעיות האלה יש אם רק מעוניינים לפתור אותן בכלל.
     
  11. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    את זה אפשר לפתור גם היום, אין קשר ל-VAR.
    לא ענית לבעיה. אנשים טוענים שהשיפוט מוטה לטובת קבוצה, איך זה ישנה את זה?
    האם שופט שמוטה לטובת קבוצה יהפוך פתאום לחסר הטיה בגלל שהוא רואה מקרה גבולי במוניטור?
    או שה-VAR הופך את כולם לישרים?
     
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני מכיר את דעתך על ה-VAR מדיונים קודמים בפורום, אני גם נתתי כבר את שלי (לשאלתך, הייתי מוותר ויש עוד בעיות שלא מנית פה), ואין לי עניין בלפתח דיון נוסף גם אם לא היית מציג את הביקורת בהגחכה/בוחר את היותר מגוחכת. הגבתי לאי דיוקים במה שכתבת לגבי זהות המבקרים וכמות הליגות בהן זה רץ (באירופה). לא שזה הפריע לך, שוב, לשייך את הביקורת על ה-VAR רק לקבוצות מסוימות של אנשים (הפעם ברסלונה וריאל מדריד) שבמקרה אני ושאר מכרי המקרים לא שייכים אליהן.

    לצערי, ברור לי שמקבלי ההחלטות יכניסו את ה-VAR, בקרוב גם ינצלו אותו להכניס עוד כסף סטייל פסק זמן טלויזיה בכדורסל, ונותר רק לקוות שאופן היישום שלו ישתפר משמעותית מהיום כי יש הרבה בעיות באמצעי הזה שאפילו ההחלטה הראשונה שהתקבלה דרכו, הראשונה למיטב ידיעתי, הייתה טעות (מקצועית של השופטים, אבל טעות ספציפית שחזרה על עצמה לפחות פעמיים מאז, כולל במשחק סרייה A) לצערו של @idans10 :)
     
    gilad16 ו-idans10 אוהבים את זה.
  13. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    זו הטעות הראשונה בשימוש הראשון בוידאו אי פעם. שופט מתעלם מפנדל ברחבה ונותן להמשיך לשחק. מפנים את תשומת ליבו לגשת לוידאו ואכן הוא קולט את הפנדל שלא נשרק. פנדל לקשימה! אממה? השחקן של קשימה שהוכשל, היה בנבדל, מה שהשופט ו-כ-ל ה- VAR בעולם לא עזרו לו לראות. כל פעם שאנו נזכר בזה אני מקבל עצבים. עוד לפני המקרה הייתי לחלוטין נגד הוידאו.

    Sent from my D2303 using Tapatalk
     
    aviran11 אוהב/ת את זה.
  14. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,450
    לייקים שהתקבלו:
    6,383
    איך זו בעיה של הVAR ולא של השופט?
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,450
    לייקים שהתקבלו:
    6,383
    מה זאת אומרת איך זה ישנה? שופט נוטה לשרוק לטובת ריאל. הקבוצה שנגדה מערערת. הוא הולך למוניטור ומבין שטעה. אם זה קורה יותר מידי פעמים - כנראה שהוא באמת מוטה, מה שיתבטא במוניטין שלו, בשיבוצים שיקבל, יכריע האם הוא ישפוט במונדיאל וכו'. כיום אפשר להוציא שופטים כאלה בזול - הרי אין להם זווית טובה, הקוון סימן להמשיך, שופט הרחבה לא ראה, אין להם הילוך חוזר וכו'. אבל כששופט יודע שההטייה הזאת עלולה לעלות לו ביוקר ויהיה קל מאוד להראות שהוא טועה, הוא ישנה דפוסי התנהגות.

    ובלי קשר אתה מדבר איתי פה על מקרי קיצון שהם אולי 2% מטעויות השיפוט הקשות, אלה שגם אחרי 4 הילוכים חוזרים אי אפשר להכריע האם היה פנדל או לא היה. אתה יודע מה - זין על מקרי הקיצון. במקרי קיצון שיחליט אוטומטית לטובת ריאל וברצלונה, איך אני?