מכבי נתניה 2018/19: האם את מסוגלת להתמיד?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏16/7/18.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    כל זמן שמכבי נתניה תחת ניהולו של אייל סגל, אני רגוע לגמרי. מדי פעם ניפול על עונה לא טובה, אבל הכיוון הכללי תמיד יהיה כלפי מעלה.
    יום יבוא ויצטרפו משקיעים נוספים שיבינו כמה רחוק המועדון הזה יכול להגיע באמצעות המשאבים שלהם, אבל גם אז הדבר הכי חשוב יהיה לשמור על אייל סגל.
     
    EuropeGuy אוהב/ת את זה.
  2. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    רשמתי את זה לפני שהעסקה נסגרה, ארשום שוב- אתם יכולים לישון טוב בלילה. נכון, יהיה מאכזב להעביר עונה "משעממת", אולי, במקומות 6-8 במקרה הטוב, זה יהיה מאכזב אחרי הקסם שחוויתם עונה שעברה, אבל יש לכם בעל בית עם עקרונות שצריכים לשמור אתכם במקום מכובד בכדורגל הישראלי לאורך זמן. הוא עושה הכל כדי לא לשחרר שחקנים לקבוצות בארץ שזה מבורך (כמובן שלמכור את סבע בסכום הזה זו ההחלטה היחידה הנכונה לעשות), הוא לא רוצה להשביח שחקנים של קבוצות גדולות ומתכוון להשאיל רק עם אופציית קנייה, הוא בן אדם שפוי שאולי יעשה טעויות בדרך (כמו שאלונה עשתה) אבל יש לו רצון עז לשמור את הספינה הזאת למעלה.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  3. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    אייל סגל הוא קודם כל בנאדם חכם וחד, תענוג לשמוע אותו כל ריאיון.
    בנוסף הוא משקיע השנה סכום שיא של 8 מיליון שקל במחלקת הנוער, נתן את המשוכות והחתים את זאביק זלצר ורונן גבאי, שמות טובים ואני שומע רק דברים טובים בנתיים, נקווה לקצור את הפירות בעוד כמה שנים כמו היום שאחרי דניאל יאמר.
    יש לנו לא מעט שחקני בית בסגל ובהרכב ולא שמים לב לזה.
    שאר הניהול שלו די נכון, שפוי יחסית מבחינה כספית וזה מאוד חשוב למועדון הזה, לא מתערב מקצועית, חיבור טוב עם הקהל, מרצ׳נדייז, ניהול אינטרנטי נהדר למועדון, אפילו הודעת תמיכה בקהילה הגאה זאת נקודת זכות מבחינתי, הבעיה היחידה שלי היא שהוא קצת שחצן בראיונות והראיונות הרבים שלו, לדוגמא בקיץ הוא התראיין ברדיו המקומי למשך שעה שלמה מול האוהדים, אני ראיתי בזה זילזול ושחצנות, תשובות כמו: ״אם אתה משלם 400 אלף לשחקן זה לא אומר שהוא שווה את המחיר״, כאילו בא להגיד שבעלי הבית האחרים טיפשים, בן צעירי נפסל ע״י האוהדים (למעט עידן) כבר בקיץ, אייל סגל הגיב בפייסבוק בזילזול כלפיי הקהל, בכלל למה הוא צריך להתראיין כל כך הרבה ? זה אומר הכל.

    סה״כ אני מאוד מרוצה ממנו, חשוב להדגיש שאייל סגל תמיד עומד במילה שלו למרות הדברים שנאמרים כאן ע״י מספר משתמשים שמתבלבלים מכותרת שהתקשורת הדביקה לו, דני עמוס התראיין בקיץ ויצאה לו כותרת לא קשורה למציאות, צריך לדעת להתראיין ואצל מי.
    הפעם היחידה שאייל סגל פישל במילה שלו היא בעניין שון וייסמן, דן גלזר ורמזי ספורי וגם פה יש סיבה, בעניין וייסמן זה היה עניין חוזי, בעניין גלזר הוא נתן אישור לצמד המאמנים כי הם התעקשו ובעניין ספורי הייתה אופצייה אבל גבוהה, למד מטעויות.

    מבחינת המדיה אנחנו בהתקדמות מדהימה, מגיע גם פה שאפו לאנשים שעושים זאת (מישהו יודע מי מתחזק את העמוד הרשמי ? אני מניח שאוהד מוכר), יש לנו אולי את העמוד הטוב בארץ, חבל רק שאין לנו ״ויקיהפועל״ או מידע עשיר על ההיסטוריה של המועדון עם סטט׳ ועוד, נקווה שיגיע בהמשך ונמשיך בהתקדמות בצד הזה.

    עוד נקודת זכות היא התקציב, אייל מגדיל כל שנה את התקציב משמעותית, תיכנן להשקיע 26 מיליון שקל העונה תקציב, ראוי להערכה בלי קשר לניהול.
     
    Maccabi Diamond אוהב/ת את זה.
  4. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    לא ניסיתי לגנוב דעת, הבאתי את הדוגמאות בהגנה בגלל שזאת בעיה עצומה כבר עשור ואף אחד לא מדבר עליה.
    ציינתי את הסטט׳ כדי לציין את הסיבה שאני לא מאמין שהם יצליחו לעשות שינוי, אתה רואה חשיבה טקטית לא נכונה אצל הצמד הזה וציינתי את הסיבות.

    מסכים איתך בהכל כמעט, אבוקסיס באמת אשף וכל השאר מעולים בסגנון למעט שלומי דורה.

    במידה ודיא סבע היה נמכר בחודש יוני לא היינו מקבלים הצעה כזאת.
    בנושא ערן לוי והמושאלים, אמרתי את זה אז שזאת טעות וקיבלתי ביקורת.

    מקווה שאייל סגל למד את הטעות הכי גדולה שקרתה בימים האחרונים עם בני סכנין, כשמגיע לך כסף גדול תדע לרכוש שחקנים לפני כמו שעושות קבוצות גדולות בעולם.
     
  5. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    זה עניין פילוסופי. עידן אומר שהוא מעדיף קבוצה שתרצה לנצח ולהלהיב גם אם זה על חשבון משחק ההגנה.
    אין פה נכון או לא נכון כי ברור שהאיזון חייב להיות יותר בריא ממה שקורה כרגע, הצמד הפכו להיות מפרוספקטים גדולים לסימני שאלה גדולים בעקבות ההתפרקויות שהיו בחודשים האחרונים, אנשים כבר מיהרו לדחוף אותם למשרות נשחקות כאלו ואחרות, כאשר ברור כרגע שהם לא שווים שום משרה "נחשבת יותר", הם צריכים להוכיח שהם יודעים להגיב ולשנות תוך כדי משחק כשצריך, בינתיים יש להם ציון 0 בזה.

    אם אני צריך לבחור מאמן לקבוצה השגית כרגע? הצמד האלו לא קיימים בכלל ברשימת המועמדים שלי.

    שוב, מכבי נתניה כרגע לא קבוצה השגית, זאת אומרת לא מסמנת תארים כמטרה ברורה, וגם לא אירופה, אז זה לא אסון לספוג את שכר הלימוד שלהם (בהנחה שזה שכר לימוד ולא קיבעון שלא ישתפר), יש להם מבחן גדול השנה לראות את שיטת המשחק ואיך הם מנווטים את הסירה הזאת ללא שחקנים שעשו להם את כל העונה שעברה.
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    בעיקר לנבחרת לירן.
    שאני בכלל לא בטוח שזה רעיון רע לנסות לשחק כדורגל אחר גם בנבחרת.
    ברור שזה לא היה בכיוון לצאת אל הפועל אבל היו דיבורים, בעיקר בתקשורת שגם העלתה את שמם בהקשר של מכבי חיפה. את התקשורת אנחנו מכירים מצויין ומחר יכולים להגיד עליהם בתקופה רעה שהם לא מתאימים אפילו למרמורק.

    את הדוגמה של ארסנל נתתי כדי שיבינו שאני לא איזה רודף רומנטיקה וכדורגל התאבדותי סטייל חיים ברעם שלעומתי שנא את ארסנל ההיא והכדורגל שלה שנאה תהומית.

    פשוט חושב, והבאתי דוגמאות מהעבר, שזה ה DNA של מכבי נתניה שעליה גדלנו- אם לאליפויות סוחפות כמו ההורים שלנו ואם לכדורגל שמח ופחות הישגי מאוחר יותר עם שלום תקווה, יגאל מנחם, איגור שקווירין, רומן פיליפצ׳וק, איציק זוהר, גיא צרפתי, חן עזרא, פיראס מוגרבי, אחמד סבע, דיא סבע, ערן לוי, לארי קאיודה ועוד רבים וטובים.

    את האיזון תפקידו של סלובו למצוא. לדעתי עד אותה נפילת מתח בפליאוף והרכבים מאוד מאולתרים(מלבד ב״ש בבית) היינו כן קבוצה מאוזנת עם הגנה לא רעה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305

    אני לא יודע לגבי הנבחרת, מה הם עשו? בוא נראה אותם ממשיכים. הם קידמו את נתניה למקום מאוד מכובד, אבל היו שניים, ערן לוי ודיא סבע שעשו את זה למאוד פשוט יחסית, 2 השחקנים האלו כל מטאטא שלהם ירה שנה שעברה, אני לא לוקח מהם קרדיט, הם זיהו את זה ובנו את שיטת המשחק להיות מאוד מאוד ספציפית כך שהיתרונות של לוי וסבע רק יודגשו יותר ויותר וכל הכבוד להם, אבל אני רוצה לראות שיש להם יותר מזה, חובת ההוכחה היא עליהם.
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    תבין את הבעיה של הכדורגל שלנו.
    הם עושים דברים מדהימים כבר כמה שנים ברצף אבל בגלל כמה תבוסות בגארבג׳ טיים(בוא נשים רגע בצד את המחזור הראשון העונה) יש סקפטיות ו״חובת ההוכחה עליהם״.

    תסתכל על הימורי העונה(שכנראה היום היו נראים אחרת ואתייחס לכך שם) ותבין כמה הערכה יש כלפיהם.
    ולמה?
    כי הם יודעים לבנות קבוצה.
    הם יודעים לקדם שחקנים.
    יש להם גישה נהדרת למשחק.
    כל איש מקצוע שראה את נתניה העונה ראה קבוצה מאומנת. בית״ר עם בני בן זקן היתה טובה מנתניה העונה אבל אחרי משחקים בין 2 הקבוצות אוהדים טענו שסלובו ובן זקן לא באותו מקצוע.
    אתה רוצה לדעת אם הם יכולים לקחת קבוצה לתארים? תן להם קבוצה עם תקציב מתאים ואז תשפוט.
    ידעת מראש שבכר יוכל לקחת את ב״ש לתארים? לא. זה היה הימור.
    רובי שפירא ידע שדווקא אלי גוטמן יצליח להביא לו אליפות דווקא אחרי שועלים כמו קשטן וגרנט שלא הצליחו?
    מכבי חיפה יכולה היתה לדעת שמאמן נוער כמו רוני לוי או אלישע לוי שהצליח בסכנין יביאו לה אליפויות?

    אז אתה יכול לבוא ולהגיד לי- הינה, תראה איזה יופי בכר עשה בק״ש... ותגיד שזה יותר מרשים ממה שסלובו עשה בנתניה וזו בכלל לא ההשוואה. אי אפשר להשוות קבוצת צמרת מבוססת שאפילו לקחה אליפות עם מנטור אדיר כמו איזי ולהשוות לעולה חדשה.
    ההשוואה היותר נכונה היא סלובו ושי בבית״ר ואיזו עונה גדולה הם עשו שם למרות שהחלו את העונה כמעט בלי כלום ואם טביב לא מתחיל עם השטויות שלו עם אצילי- מי יודע גם איפה העונה הזו היתה נגמרת?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    אה, שכחתי שזה דיון נעול.
    מה שרציתי להגיד שהכדורגל הישראלי כל כך מגוחך שאנשים מהמרים ערב העונה על כל מיני דברים ומחזור שלישי כאילו עירבבו להם את כל הקלפים מחדש(מילא בינואר...)

    זה פשוט הזיה ששוק ההעברות לא נסגר בדיוק באותו יום שננעל הדיון הזה- ערב העונה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  10. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    יש משהו בכל מה שרשמת לגבי היתרונות שלהם.

    אבל אין מה לעשות, מדובר בלא סתם תבוסות, אלא בתבוסות קשות ונדירות ביותר לקבוצות פלייאוף עליון, שקרו בפרק זמן כל כך קצר, כך שאין מה לעשות, הם ירו לעצמם ברגל והחזירו את מעמדם כמה כסאות אחורה, כי ככה זה כדורגל. לחטוף חמישיות ושישיות זה נדיר בכדורגל שלנו, בטח לקבוצת "צמרת" ובטח ובטח שזה קורה 4 פעמים בפרק זמן כל כך כל כך קצר. אז אני מבין שמי שרוצה להגן עליהם בורח ל"מקריות", אבל זה צחוק מהעבודה לטעון למקריות. זה מאמנים שתקועים עם הראש ברצפה ורשמו את עצמם על השפלות מביכות שוב ושוב ושוב.

    כל היתרונות שרשמת, נכונים, לכן יש תקווה איתם שהלמידה עוד תגיע.
     
    EO11, Maccabi Diamond ו-גלץ אוהבים את זה.
  11. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    כמה דברים שאני רוצה לשים עליהם את האצבע אחרי המשחק נגד מכבי ת"א:

    א. מכבי נתניה פיתחה לעצמה בשנים האחרונות הרגל מגונה להפסיד למכבי ת"א בסיבוב הראשון בלי שום קשר לשאלה איך הקבוצות נראות באופן כללי ובמשחק עצמו.

    ב. את כל יום המשחק העברתי בתחושה שנפסיד. תוך כדי הנסיעה, כשנודע לי שברנקו ורגוץ' יעדר מהמשחק, התחושות הלכו והחריפו. שמחתי מאוד לראות את הקבוצה משחקת טוב וזו בשורה הגדולה שאני לוקח אתי. באיחור של 3 מחזורי ליגה, מכבי נתניה התחילה את העונה.

    ג. בהמשך לסעיף הקודם, אני חושב שטוב תעשה מכבי נתניה אם תיפרד מצמד הבלמים שלה בסיום העונה. שלא תהיינה אי הבנות, שניהם בלמי ליגה טובים, שבקבוצה עם סגנון משחק אחר היו מקבלים הרבה שבחים. אני אפילו אגדיל ואומר שברנקו ורגוץ' הוא הבלם הכי טוב שהיה במכבי נתניה מאז לואיס מרין. הבעיה היא שברנקו ורגוץ' נעדר הרבה וטים הויבך לא מספיק טוב כדי להנהיג הגנה ולהוביל בלם ישראלי לידו.
    בכדורגל הישראלי הוכח יותר מפעם אחת שכל מה שקבוצה צריכה כדי להצליח בליגה (מפעלים אירופיים זה כבר סרט אחר) זה בלם זר יציב ולידו אפשר לשים על מטאטא ישראלי והוא יירה. לא אתן דוגמאות כדי לא לגרום לדיון לסטות מהכיוון שלו, אבל הרעיון הכללי מובן.

    ד. לשחק עם אביב אברהם בשלישייה הקדמית זה לעשות לו עוול. הוא לא שחקן שמספק מספרים, אבל החשיבות שלו היא מכרעת לקבוצה. אני אתן דוגמא על מנת שכולם יבינו למה אני מתכוון: אנדרס אינייסטה. בתור שחקן התקפה הוא לא תרם מספיק, אבל בתור שחקן קישור, הוא הפך להיות מהגדולים בהיסטוריה. אביב אברהם מוסיף למכבי נתניה משחק לחץ בהגנה ותחכום בהתקפה. שני אלו מתבטלים כשהוא משחק בהתקפה.

    ה. פטוש בצ'יריי עם הופעה טובה. אמנם לא כבש או בישל, אבל זה היה מדהים לראות איך גם מבלי להיות מהיר, הוא זרק פעם אחר פעם את השחקנים של מכבי ת"א באמצעות טכניקה או כוח. עוד קצת כושר גופני ויש למכבי נתניה אחמד סבע עם טכניקה משופרת.

    ו. גיא מלמד בהופעת בכורה מוצלחת למדי. גם הוא לא כבש או בישל, אבל השפיע לטובה על המשחק של הקבוצה והראה שהוא בא רעב להצליח.

    ז. אם ויקי כחלון עולה בהרכב במשחק הבא, זו תעודת עניות לצמד המאמנים, שגם ככה לא מבריקים לאחרונה. גם אם אני מנסה להיות יצירתי במיוחד, אבל אני לא מצליח לחשוב מה עוד שחקן כדורגל צריך לעשות כדי לאבד את המקום שלו בהרכב. יכול להיות שהמחליף שלו יהיה טוב יותר ויכול להיות שלשבת על הספסל יעזור לויקי כחלון לשנות אווירה ולחזור טוב יותר. כך או כך, זה שינוי שחייב להיעשות.

    ח. ובאשר לצמד המאמנים, כבר עייפתי מלבקר את ניהול המשחק שלהם. להוציא את אביב אברהם זו טעות ראשונה, להכניס במקומו את דידייה קוגבנייה לקישור זו טעות שנייה ולא לתגבר את אגף ימין בדקות שמכבי ת"א חרשה אותו זו טעות שלישית. על טעויות משלמים.

    ט. זה היה המשחק הטוב ביותר של עלי מוחמד מזה תקופה ארוכה ולא פלא שהיינו שווים למכבי ת"א, אם לא עדיפים. כשעלי מוחמד טוב, מכבי נתניה יכולה להיות שווה לכל קבוצה בליגה. הוא השחקן הטוב ביותר שראיתי בעיניים שלי משחק במכבי נתניה.
     
    kufsa ו-גלץ אוהבים את זה.
  12. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    כשמשחקים הגנה גבוהה עם שחקן כמו הויבך שהוא איטי- האפשרות היחידה שזה יעבוד זה בזכות אינטיליגנציית משחק, כוח ואגרסיביות. ברגע שגם אין מהירות וגם בחור 1.78 מ' כמו שכטר זורק אותך עם כל הגודל וה 1.92 מ' שלך אז אתה בבעיה. מה השלב הבא? שדיא סבע ינגח מעליך?

    אתה משוחד לגמרי בעניין עלי מוחמד. אבל אני אוהב שאת לא נסחף עם הזרם והזרם אומר שהוא נחלש משמעותית ולא דומה למה שהיה. אני חושב שהאמת איפשהו באמצע. יש חלקיקים של קולות חזרה. אבל עדיין המשחק לא מספיק יציב(למען האמת הוא אף פעם לא היה 100% יציב גם בלאומית... אבל עדיין יש מרחק בין מה שהיה עונה שעברה עד הפציעה להיום... נקווה שימשיך להצטמצם ונקבל את הקשר שלדעתי אחת הגדולות שלו היא להפוך את השחקנים סביבו לטובים יותר... וזה עדיין לא שם כשם שהיה... מרגיש לי שזה עניין של בטחון).
     
  13. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    עלי מוחמד לדעתי בין 50-75 אחוז מהיכולת שלו נכון לפתיחת העונה וזה מספיק להיות אחד משני הקשרים הטובים בליגה במרכז השדה.
    חטף למיכה לדעתי כדור ברחבה בלי גליץ׳, בקלות, הוא חוטף כדורים מצוין ופליימקר מצוין, סופר חכם, לוחץ אדיר, טכניקה גדולה, מהיר, עוד כמה שנים לא נאמין ששיחק פה, הוא ודן גלזר יגיעו רחוק מאוד, רק ג’ון אוגו בלבל של עלי מוחמד בליגה הזאת, לא מתלבט בינו לבין אריק סאבו לדוגמא.
     
    Maccabi Diamond ו-kufsa אוהבים את זה.
  14. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,439
    לייקים שהתקבלו:
    3,839
    למרות שהוא כבר מושאל שלנו אלא שוחרר מעניין אותי - איך טוויטו עד עכשיו?
     
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    יציב.
    ביחס למגן ישראלי בלי ניסיון עשיר מידי בליגת העל(קצת במכבי פ"ת) זו מחמאה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.