זרים וחייזרים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Ice Cream, ‏17/1/13.

  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    בכדורסל שינו את החוקים, הירידה בחשיבות הסנטרים הקלאסיים היא תוצר של שינויי חוקים, ההגנות הפכו לרכות יותר ואופי המשחק השתנה. אמנם הפך לאתלטי יותר, כמו כל הספורט העולמי, אבל זה לא רק זה.
    בכדורגל המשחק נותר דומה מאוד לשהיה, השינויים הרבה פחות דרסטיים, אבל הדרישות מהשחקנים ותפיסת המשחק השתנו לגמרי. ההגנות ומשחק הלחץ הרבה יותר מתקדמים, מהירים ואגרסיביים.
     
  2. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    חייב להתחיל עם השורה האחרונה. אני אוהב את לביא אבל הוא שחקן מוגבל. אתה כניראה צעיר בגיל ולא יודע מי זה טל בנין. בימים שהיית עובר לאירופה בגלל כישורים ולא קשרים, הוא שיחק גם בליגה הראשונה בצרפת וגם בליגה הראשונה באיטליה. היו לו כל כך הרבה תכונות אירופאיות, שכל הלביא והגלזרים של היום לא יכולים לצחצח לו את הנעליים. לא באותו מקצוע בכלל. טל בנין הבין את המשחק ברמות הכי גבוהות והיה איש של עבודה קשה ופיזיות שאף קשר ישראלי היום לא מתקרב אליה בכלל.
    זה כמו להגיד שיונתן כהן, רק בגלל שמשחק היום, הוא אינטליגנט או שחקן כדורגל טוב יותר מחיים רביבו או אייל ברקוביץ' רק כי הכדורגל התקדם מאז. גם עם ההתקדמות של הכדורגל, החומר היום בישראל לא מגיע לחומר של שחקני הטופ בזמנו (ברקוביץ', רביבו, בנין).

    מכבי הייתה יכולה להכניס סכום כסף יפה על הישראלים שלה (ושוב, זה ההבדל בין קבוצות מישראל לקבוצות מחו"ל, כשפורטו או איאקס, קבוצות שהם באמת בית גידול לשחקנים, מקבלות הצעות שמתאימות לערך השוק ואפילו עולות עליהם על השחקנים שלהן, הם מוכרות, גם כי ככה זה אמור לעבוד במועדון שרוצה לייצר כסף ממחלקת הנוער שלו אבל לא פחות חשוב גם כי הם מאמינים במחלקת הנוער שלהן והיכולת שלהן לייצר שחקנים שיחליפו את אותם שחקנים).
    יכול להיות שקארצב למשל היה יכול להתקדם השנה אם דור פרץ היה נמכר, אבל כל עוד הוא לא נמכר, ההתקדמות שלו נפגעת ונעצרת וזאת הוכחה מעולה ללמה המועדונים כאן לא יהיו לעולם כמו בחו"ל.
    וכן, רוצה לחזור לשורה התחתונה, אם בשביל לייצר 10 מיליון יורו מכבי תל אביב צריך להשקיע 40 מיליון יורו ולא מעט שנים, אז שוב אין כאן הגיון כלכלי, ואין קשר בין מכבי תל אביב למועדונים באירופה.
    וקצת עריכה, כי עכשיו קראתי הודעות נוספות, אם גולדהאר יעזוב את מכבי יהיה לה בסיס של שחקני בית שיעזרו לה לשרוד באמצע הטבלה - פלייאוף עליון שנתיים או שלוש, אבל לא מעבר לכך. שחקני הבית הבאמת איכותיים לא ישארו, וברגע שלא תשקיע במחלקת הנוער 20 מיליון, ולא תוכל להביא צוות זר, ולא תוכל לשלם למאמן שוערים כמו אובראוב שיהיה בנוער רק כי אתה יכול, אז גם איכות השחקנים שמכבי תייצר בעתיד לא תהיה כמו היום כי כדי להמשיך לעשות מה שהיא עושה צריך כסף שלא יהיה לה.
    ושוב, זה לא אומר שלא צריך להשקיע בנוער, והלוואי ועכשיו שבעזיבה של אלונה היינו במצב של מכבי תל אביב מבחינת שחקני בית והאיכות שלהם, אז הייתי רגוע הרבה יותר לגבי העתיד, אבל לקבוצות בגודל של מכבי תל אביב, או הפועל באר שבע של השנים האחרונות, זה עדיף על כלום אבל רחוק מאוד מהרמה שהם שואפות אליה והיו בה בשנים שהיה להן בעל ממון עם כסף, וזה עדין לא יספיק לזכות בתארים או לצמצם את הפערים הכלכליים ממכבי חיפה נניח תחת שחר, וזה גם לא יספיק לותר מידי שנים קדימה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/5/20
    Roma אוהב/ת את זה.
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אגב אני לא מבין למה אבוקסיס לא יצא לאירופה. הוא היה בוקס2בוקס אמיתי. תמיד יש ביקוש לכאלה. נראה לי אחד כזה היה תפור לליגה האיטלקית, שם נותנים לפוצץ חופשי חחחח
     
  4. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,770
    זה ממש שטויות.
    הדרישות עולות, כמובן, אבל כישרון, כלומר מה שהשחקן יודע לעשות עם הכדור ובלעדיו זה לא השתנה וגם לא ישתנה.
    אז לנטע לביא אולי יש מדדים טובים מטל בנין מבחינת קילומטרז' וכושר(מי יודע ואיך אפשר לעשות השוואה כזאת בכלל) אבל זה כי אלה הדרישות מנטע לביא כיום, אני מרשה לעצמי לקבוע שאילו טל בנין היה יליד אמצע שנות התשעים הוא היה מצליח לעמוד ברמת האימונים של מכבי חיפה 19/20.
     
    Roma אוהב/ת את זה.
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    זוכר את בנין מצוין ואני לכל הפחות בגילך, אני מניח.
    הוא היה שחקן מצוין לשעתו, הכדורגל שונה לחלוטין מאז.
    ברקוביץ' ורביבו היו באמת משהו מיוחד וגם הגיעו לרמות גבוהות יותר מבנין (ששיחק בליגה השנייה באיטליה, בעיקר). היום הם כנראה לא היו מגיעים לשם, אבל היו שחקנים מופלאים וטובים מיונתן כהן.

    גם כשאייאקס מוכרת שחקני בית מרכזיים היא ברוב רובם של המקרים קונה שחקן בהרבה מאוד כסף, זו קבוצה עם 14 זרים ו-11 שחקני בית). היא בונה את שחקני הבית בהדרגה, כמו שצריך, ולא תמיד יש את מי לקדם. גם מכבי שואפת לזה בונה את זה בהדרגה, אבל זה לא דבר פשוט.
    פורטו היא אגב הרבה יותר דוגמה לסקאוטינג פנטסטי כשאין מגבלת זרים. אין להם כמעט שחקני בית חשובים בסגל כרגע (או בדרך כלל), יש כל מיני ילדים עם הופעות בודדות. לרוב הם מפציצים בדרום אמריקאים שהם מביאים בגרושים.

    מכבי צריכה להשקיע 40 מיליון יורו בשביל זה? זה התקציב הכולל (אולי, זה היה נכון לפני כמה שנים ואיכשהו בתקשורת הישראלית מתעקשים שזה כך עד היום למרות קיצוצים משמעותיים וסנקציות פיירפליי), למה לערבב?
    אני לא חשוב שמישהו מתיימר להיות אייאקס, טופ 5 אקדמיות כדורגל בעולם.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    נתתי לך רשימה יפה מאוד של שחקני בית שמכרנו. זה הרוב. דיא סבע ועלי מוחמד את המיעוט.
    גם כששחקן הוא שחקן בית- אפילו אם סיים חוזה(הרי שחקנים יודעים לרכב על זה נהדר כפי שחן עזרא עשה לנו)- מגיעים לך דמי השבחה. זה לא מיליונים אבל בהחלט יכול להגיע ל 1-1.5 מיליון. זה סכום לא מבוטל. שחקן רכש שמסיים חוזה הולך חינם.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    זה כן, אבל עם מהירות הפעולות שלו והרמה הטכנית הבסיסית הוא לא היה מגיע לסרייה א'.
    לכישרון גולמי יש חלק הרבה פחות מרכזי כיום.
     
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אבוקסיס היה שחקן איטי, מאוד. גם אז לא היה מצליח באירופה בגלל זה.

    המקסימום שנטע לביא יכול להגיע אליו הוא הליגה הבלגית והליגות הדומות לה.
    טל בנין הגיע לליגה האיטלקית בשנים שהיא הייתה אולי הליגה הטובה והקשה בעולם מבחינת דרישות משחקנים (פיזיות, כושר משחק, אגרסיביות).
    מישהו באמת חושב שהרמה היום בליגה הבלגית טובה מהרמה שהייתה בליגה האיטלקית באותם שנים? הכדורגל התקדם, אבל זה לא אומר שהדרישות היום מנטע לביא בליגה הישראלית עולות על הדרישות בשנות ה-90 מטל בנין בליגה האיטלקית או שליגות שהיו מפוצצות כישרון ואיכות בעבר היום לא היו נחשבות איכותיות.
     
  9. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אצלכם הרוב היו שחקני בית, OK, במה זה קידם אותכם כמועדון?
     
  10. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    התשובה היא כן.
    לצערי אוהדי כדורגל הם סנטימנטליים מאוד אז אין סרטונים כאלה כמו לענפים אחרים, אבל אם אציג לך משחק משנות ה-90 בטופ האירופי לצד משחק מהשנים האחרונות מליגה כמו הבלגית אתה תראה רמה גבוהה יותר מהליגה הבלגית המודרנית. קצב מהיר יותר, מרווח תנועה קטן יותר, דרישות טכניות גבוהות יותר. טל בנין היה גולש (פעולה הרבה פחות נפוצה היום) מול שחקן בודד ואז מחזיק כדור במרחב עם זמן להחליט מה בא לו לעשות, אין שום סיכוי שזה היה קורה היום.
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    שמע ראיתי לא מזמן משחק של בית"ר הגדולה של שנות ה-90. מה שאוחנה עושה שם, אני אומר לך שהוא מפרפר גם היום את הליגה שלנו. גם שאלוי הזה לא פראיר.
     
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    שחקנים נקודתיים כן, גם מראדונה היה גדול גם היום, אבל הרמה הכללית הייתה נמוכה משמעותית.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  13. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    חייב לדעת את הפירוט איך הגעת לזה שדור פרז, גלזר, יוני ואילון אלמוג ביחד זה 10 מיליון יורו.
    לפי איזה דיווחים? מהקוריירה דלו ספורט?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/5/20
    Roma אוהב/ת את זה.
  14. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    זה בדיוק העניין, שזה לא קידם אותם בשיט.
    הם הכניסו סכום שיא מהמכירה על דיא סבע, נו ו...? מה זה נתן להם?
    חצי מיליון יורו פה או מיליון יורו שם זה לא מה שישנה דרמטית את סטטוס של מועדון בשרשרת המזון.

    גם אשדוד, קש ומכבי פ"ת מכרו שחקנים בסכומים יפים מאוד. אני לא רואה שבטווח הארוך המועדונים האלה הפכו להיות פה מועדוני צמרת או משהו שמשמעותית טוב יותר ממה שהם היו לפני עידן המכירות.

    כדי לשדרג סטטוס אתה צריך בעל בית עשיר ששם משמעותית יותר כסך מהיתר.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    לא קידם אותן נכון, כי אין באמת תחליף לכסף מבחוץ, אבל זה כן שימר את המעמד הקיים שלהן. אם הקבוצות שציינת לא היו מוכרות כל כך הרבה שחקנים אני לא יודע איך הן היו שורדות בכלל.

    אגב זאת הסיבה העיקרית שהקבוצות האלה מתנגדות לביטול הגבלת הזרים. ברגע שיהיה שוק חופשי לסחורה שלהם יהיה הרבה פחות ביקוש. לא שונה מחקלאים שמתנגדים להקלות במכסות רכש.