דני אבדיה

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י EuropeGuy, ‏25/6/20.

  1. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    כל מדינת ספורט מוצלחת מכירה את התחושה הזו. אחת לכמה שנים צומח לה ספורטאי ענק שהשיח סביבו חוצה את גבולות המדינה והאהדה כלפיו הופכת להיות לא רק נחלת אלו שחולקים את אותה האזרחות איתו אלא גם נחלת אוהדים מרחבי העולם. באיטליה, ספרד, צרפת ברזיל וארה"ב זה עניין שבשגרה. מדינות קטנות יותר כמו לטביה וסלובניה חוות את זה לעיתים הרבה יותר רחוקות, אבל עד שזה כבר קורה דווקא עצם העובדה שאין ממדינות כאלה ציפיות לייצר ספורטאי עילוי מותירה אותך פעור פה. כמו במקרה של לוקה דונצ'יץ' למשל.

    דני אבדיה עדיין רחוק משם, אבל אני מוכרח לציין שהוא הישראלי הראשון שנותן לי את התחושה שאולי איתו זה עוד יכול לקרות. הסימנים המקדימים כבר נמצאים שם. אוהדי כדורסל ממדינות זרות שמתעדים את עצמם צופים במשחקים שלו, אלפי דיונים שנפתחו עליו בחו"ל, טוויטר, פורומים, אתרי כדורסל, רשתות חברתיות, עשרות אתרי סקאוטינג, פודקאסטים, יוטיוב, תוכניות טלויזיה בחו"ל, איפה לא דיברו עליו. התחושה היא שנולד לנו כוכב בפוטנציה ואני מוכרח לציין שאותי באופן אישי כאוהד ספורט מרגש בטירוף התהליך של לעקוב אחרי ההתפתחות שלו ולראות עד כמה רחוק הוא יכול להגיע.

    בישראל, השאלה שאנחנו תמיד שואלים על הספורטאים שלנו היא 'אם רק היה לו'. אם הוא רק היה אתלט, אם הוא רק היה יותר גבוה, אם הוא רק היה יותר מהיר, אם הוא רק היה יותר חכם, אם רק מוסר העבודה שלו היה גבוה. פתאום צומח לנו ספורטאי שלכאורה עונה על כל הקריטריונים האלה. דני אבדיה, הילד הקטן מקיבוץ בית זרע שעד גיל 15 היה בכלל בגובה של כדורגלן (1.80 מ') הפך למפלצת בגובה 2.06 מ' במשקל 104 ק"ג שעל הנייר יש לה את החבילה השלמה להגיע הכי רחוק שיש.


    http://up419.siz.co.il/up1/md3mjvmvjkky.Xxx
    אוהדי ה'ניקס' עוקבים מרחוק אחרי השחקן שיכול אולי להגיע אליהם בקרוב

    אבל בישראל כמו בישראל הכל הולך קשה. הכישרון אולי הכי גדול שצמח לנו בכדורסל הישראלי (לדברי צביקה שרף מאז מיקי ברקוביץ') הוא גם אחד השמות הכי מעוררי מחלוקת בקרב אנשי מקצוע ואוהדי כדורסל ברחבי העולם בקרב הדראפט הקרוב. מי שיכנס לטוויטר יראה שבערך בכל יום עולה דעה אחרת של איזה כתב, או סקאוטר שמציג כיוון מחשבה אחר עליו. יש כאלה שטוענים שאם יתפתח נכון הוא יהיה כוכב באן בי איי, ויש כאלה שסקפטים מאוד וחושבים שיש יותר מדי סימני שאלה במשחק שלו ושהוא יהיה לא יותר משחקן משלים. גם בקרב האוהדים הישראלים הדעות לגביו חלוקות.

    האם דני אבדיה יכול להיות כוכב אן בי איי? איזה אלמנטים במשחק שלו הוא יהיה חייב לשפר? איך זה ששחקן שקולע באחוזים עונתיים של 34.5% מה-3 קולע רק ב55% מהעונשין? האם ביחד עם הדור החדש והמעניין שצומח לנו בכדורסל הישראלי הוא יהיה מסוגל לקחת את נבחרת ישראל להישגים שהרבה זמן לא חווינו? מהי תקרת הזכוכית שלו? באיזה תפקיד או עמדה הוא יוכל לממש את הפוטנציאל שלו בצורה אידיאלית? לאיזה מועדון אן בי איי יהיה הכי כדאי לו להגיע? האם ההחלטה שלו לשחק את המשחקים שנותרו לו בליגה הישראלית תפגע במניית הדראפט שלו או תזנק אותה? ו... איך זה לעזעזל שעד שצומח לנו כישרון כזה, בא לו קיליאן הייז אחד מצרפת שעד לסביבות ינואר פברואר לא היה בכלל באיזור החיוג של דני אבדיה בדירוגי הדראפ השונים ומשחק בקבוצה הרבה פחות איכותית, איכשהו דווקא בזמן שהמשחקים לא משוחקים בתקופת הקורונה הופך ליקיר הסקאוטרים והאוהדים בקרב השאלה 'מיהו הכישרון הכי גדול באירופה'?

    כל כך הרבה שאלות וסימני שאלה על סימן הקריאה הכי גדול שצמח לנו בשנים האחרונות.
     
  2. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    כמה נקודות חשובות:
    1. יתרון ההגנה וחיסרון ההגנה (סופר משמעותי):
    אבדיה חוסם אדיר, מספרים ונתונים יוצאי דופן, יתרון.
    חיסרון - לא יכול לשמור גבוהים בצבע, עניין של אתלטיות ופיזיות, אם אבדיה יישחק 4 זה אומר שהוא יהיה הרבה בצבע ויקבל הרבה דאנקים על הפרצוף סטייל דראמונד.

    הבעיה הכי גדולה והכי מפחידה זה חוסר היציבות והבעיתיות שלו לשמור על גארדים אתלטיים, מהירים טכניים.
    אני לגמרי רואה אותו מושפל ונופל, הוא לא מספיק זריז, לא מספיק טוב בהגנה וזה לא משהו שמשפרים, אתה שחקן הגנה או שאתה לא, לשפר זריזות ואתלטיות זה דבר קשה מאוד.

    הפחד שלי יהיה לראות את אבדיה מושפל ע"י נפילות של גארדים ודאנקים בצבע, בעיה מספר 1.

    2. מי שעוקב אחרי דני רואה את השיפור האבסלוטי כל חצי שנה, עניין הקליעה יכול להישתפר דרמטי, קלעי גדול לא יהיה אם יהיה, המטרה להיות קלעי ממוצע ואין טעם להתייחס למספרים.
    האחוזים של אבדיה כ"כ לא יציבים מכל עמדה וכל עונה משתנים, לגיטימי ואין טעם להתייחס, קלעי סביר כרגע וזה בסדר גמור, לא תהיה בעיה לדעתי כאן.
    האם קליעה תהיה הנשק שלו בעתיד ? כנראה שלא.

    3. יתרונות וחיסרונות במשחק ההתקפה.
    ריבאונדר מעולה, מוסר לא רע, לא אנוכי, בוגר, יכול להוביל כדור, סייז שזה משמעותי מאוד על שחקני בעמדות 1-2 בהתקפה.
    משחק פוסט אפ מצוין, כנראה היתרון הכי גדול.
    מבחינת טכניקה או אחד על אחד הוא בסדר, לא יוצא דופן אבל גם לא נגר, בעיה גדולה ואני לא רואה אותו משפר את זה, אתה בעיקר נולד עם זה.

    4. מוסר עבודה, אופי, בוגר מאוד, אלה דברים שרלוונטים להתפתחות והוא בהחלט חיובי כאן.
    צבר בגיל 19 לא מעט הישגים, משחקים, דקות משחק ועוד ברמה שאף בן 19 לא חווה בעולם, למעשה היה ברמות הכי גבוהות הן מבחינת נבחרת והן מבחינת קבוצה לגילאי 19.
    אם היה אתלטי יותר היה בכלל אדיר (!).

    5. כאוהד הפיסטונס שיש לו סיכוי גדול לקבל את אבדיה אני מעדיף אחרים על פניו (בול לדוגמא), קשה לי להאמין שייפתח לאולסטאר אם כי אני בטוח שאבדיה יהיה שחקן לגיטימי באן בי אי.
    ראוי לציון שאבדיה בגיל 19 בלבד מהישראלים הטובים ביותר בליגה, חמישייה בטוחה בנבחרת, זה לא דבר של מה בכך, מתי זה היה לנו בספורט הישראלי ?
    פעם ישראלי במכבי תל אביב כמו אוחיון או פניני היה חיסרון על המגרש, היום אבדיה וזוסמן הם לגמרי יתרונות.

    אמרתי את זה לפני 3 שנים, גדל כאן דור מטורף, למה ? שינוי המשחק, שינוי הסגנון, גם גרשון אומר את זה.
    היום אני חופר לכולם, הילדים בני 14-17 ואני מכיר לא מעט כאלה הם כישרוניים ברמות גבוהות, זה דור שלא נגמר, אני מאמין שההשפעה של העתודה השפיעה רבות על הילדים.

    כל ילד במחלקות הנוער לא רק עובד קשה על פיזיות, אתלטיות, קליעה, אתה גם רואה תוצאות מעבר למוסר העבודה.
    אני מכיר בנתניה לא רק מלא כדורסלנים צעירים אלה גם 3 כישרונות ברמות גבוהות מאוד, אחד כנראה יילך לאיבוד בגלל אופי דפוק, סייז נמוך, משפחה לא תומכת אבל 2 הכישרונות האחרים מתמודדים ברמה מאוד גבוהה (ילדים בני 15-16 שמשחקים בשכונה נגד שחקני ספסל בלאומית ולגמרי ברמה), זה לא רק זה.
    טכניקה עילאית לאחד מהם, אתלטיות וסייז מטורף לשני, קליעה ברמה גבוהה.
    אני רואה קבוצה של בני 14, אף אחד בקבוצה הזאת לא כישרון ולא ייצא ברמה הגבוהה אבל... כמעט כולם עם קליעה מטורפת, החיקוי אחרי סטף קרי משפיע.

    לדעתי המשחק הולך להשתנות בענק, אנחנו רק בתחילת התהליך, הסייז יירד, הקליעה תהיה משמעותית ויישברו כאן שיאי קליעה ונקודות בעתיד.
    אין לי ספק שבכל העולם בעוד עשור המשחק יהיה שונה לגמרי, שחקנים ייקלעו מהחצי, לקלוע מחצי מרחק ולהחטיא זאת בושה, לקלוע 11 שלשות בממוצע לקבוצה במשחק תהיה בושה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/20
    חייל שוקולד אוהב/ת את זה.
  3. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    תגובה מעניינת יעקב. תודה. רציתי שעוד אנשים יצטרפו לדיון אבל אגיב לך בינתיים בעצמי.

    מסכים עם חלק מהדברים ועם חלק אחר פחות.

    אני חושב שזה לא יהיה נכון ללכת כל כך רחוק ולקבוע כבר עכשיו שהוא לא יהיה מסוגל לשמור על שחקנים אתלטים. כרגע הוא לא ברמת ההגנה הנדרשת לאן בי איי אבל הוא גם לא איזה אירופאי טיפוסי איטי שהמצב איתו אבוד. אני חושב שהוא דווקא מזיז את הרגליים יפה מאוד יחסית לגובה שלו (לדעתי הבעיה היא יותר בטיימינג). במשחק הנבחרת מול רומניה אם שמת לב הוא שמר בהצלחה את הגארד הנמוך שלהם (ווטסון, 1.78 מ') לאורך כל המשחק. אני מדבר על 2.06 מ' ששומר על שחקן שנמוך ממנו ב30 סנטימטר. באירופה ספרופולוס הכניס אותו לפעמים במיוחד כדי לשמור על הרכזים של היריבה (במשחק החוץ מול ולנסיה הוא הכניס אותו במיוחד לפוזישנים הגנתיים. על מי? על קינו קולום הרכז. 1.88 מ'). לא סתם הוא גם בחר לתת דווקא לו לשמור את הפוזישן האחרון מול לארקין, אחד השחקנים הכי זריזים בעולם. אם היה מדובר בשומר כל כך איטי ספרופולוס היה מעדיף לתת לאחד השחקנים היותר נמוכים לשמור אותו בפוזישן כל כך מכריע. לדעתי במשחקים האחרונים של מכבי הוא היה השומר אולי הכי טוב של הקבוצה ביורוליג. עד כדי כך. זה חתיכת הישג בעיניי. הוא אשכרה היה גורם משפיע בצד ההגנתי שזה הצד הפחות חזק שלו. אסור לשכוח גם שהוא רק בן 19 ושיש לו עוד ים זמן לעבוד על הגוף ועל האתלטיות, במיוחד עם מוסר העבודה שלו שלפי כל הדיווחים הוא באמת ברמה הכי גבוהה שיש.

    למה שקליעה לא תהיה חלק חשוב במשחק שלו? המכניקה טובה, יש לו את הסייז, נקודת שחרור הזריקה שלו גבוהה, הוא מכדרר מעל לממוצע יחסית לגובהו, הוא פינישר נהדר, על פניו יש פה פוטנציאל לסקורר מצויין.

    אני חושב שאתה גם קצת ממעיט ביכולת המסירה שלו. בעיני הוא לא מוסר 'לא רע' אלא מוסר מצויין ביחס לשחקן בגובה שלו. והוא מוסר מצויין כשהכדור ביד שלו. ראיית המשחק שלו היא על גבול העילית וזה חלק חשוב ביכולת להיות מוסר טוב. הבעיה היא שהוא נוגע מעט מדי בכדור ולכן אין כמעט הזדמנויות כאלה! זה אולי החיסרון הכי גדול בעצם העובדה שהוא משחק בקבוצה כל כך חזקה ועמוקה כמו מכבי. בזמן שגארדים כמו לאמלו, אדוארס, האליבורטון, הייס וקול אנתוני יכולים להיות הכתובת המרכזית בהתקפה ואלה שנוגעים בכדור הכי הרבה, אבדיה הוא רק אופציה שלישית ורביעית, זה כמעט בלתי אפשרי להתעלות על היכולת שהמתחרים שלו לדראפט מפגינים כשהוא אופציה כל כך מישנית. ובכלליות, זה קשה מאוד לשחקן כל כך צעיר שנמצא בתחילת הקריירה שלו וזקוק לכמה שיותר זמן משחק עם הכדור לביא לידי ביטוי את היכולות הכי חזקות שלו, שהן היכולות -עם הכדור- כשרוב הזמן הוא משחק ללא הכדור. קח את המשחק היום לדוגמא. ספרתי אולי 6 פעמים בלבד שהוא הוביל התקפה, כמעט בכולם הוא היה קטלני. העוצמות שלו עם הכדור זה משהו שאני הרבה זמן לא ראיתי באירופה משחקן בגילו (מבלי להחשיב את דונצ'יץ'). היכולת שלו לדהור קדימה עם הגובה שלו זה פשוט מדהים ולדעתי זו תכונה שתתורגם בהצלחה גם באן בי איי בשלבי ההתאקלמות הראשונים שלו.

    דני אתלט נהדר בעיניי. אני חושב שזה צד מאוד לא מוערך אצלו ושזה יהווה אצלו באן בי איי יותר יתרון מאשר חיסרון. כמובן שהוא זקוק לעוד המון עבודה בפן הזה. המון חיזוק רגליים והמון עבודה על תנועה לצדדים. זה בסה"כ שרירים, ושרירים אפשר לאמן ולחזק. שמעתי על אנשים ששיפרו את הניתור שלהם ב30 סנטימטר. אתלטיקה אפשר לשפר ולדעתי הכל יפול כאן על דני וכמה הוא יהיה מוכן לעבוד קשה בשביל זה. כי לדעתי הבסיס האתלטי שלו טוב מאוד, ויש הרבה על מה לבנות להמשך עם המשך פיתוח נכון של כוח הרגליים.

    נקודה נוספת שהייתי רוצה לגעת בה היא נושא האחד על אחד, למה אתה חושב שזה משהו מולד ולמה לדעתך זה משהו שאי אפשר לשפר? לפני שבוע בערך דני העלה סירטון של משחק אימון של מכבי, הוא עשה שם אחד על אחד פנטסטי על קלוירו שלא הרבה שחקנים בגובה 2.06 מ' עושים. גם כאן לדעתי הבסיס שלו דווקא מעודד מאוד. אתה רואה שיש רגעים שהוא פתאום רוקד על המגרש ונכנס למוד יצירתי, יש את הפלאשים האלה וזה חשוב, גם אם זה קורה לעיתים מאוד רחוקות. זה אומר שהיכולת הזו קיימת אצלו רק שהיא כרגע כבויה.

    אם אתה שואל אותי, תחום שהוא ח-י-י-ב לעבוד עליו ויקבע האם אכן יהיה כוכב זה הכדרור ומובים ההתקפיים שלו. הוא שיחק כסוג של גארד כל הילדות שלו והבסיס נמצא שם. הוא חייב לעבוד על זה כמו שלא עבד על שום דבר אחד מעולם. זה משהו שאני חייב לציין שמאוד מפתיע אותי איך כל הפמליה שלו לא שמה לעצמם למטרה. ראיתי אותו משתפר בכמה תחומים במשחק שלו בשנה האחרונה, אבל כדרור זה לא אחד הדברים האלה ועבור אנשי האן בי איי הדבר שהכי מלהיב אותם לגבי אבדיה זה היכולת שלו ליצור עם הכדור עם הסייז שלו. כל עוד הוא לא מוכיח להם שהוא עושה דברים עם הכדור, הוא בעצם מוריד את הערך שלו בעיניהם והופך לעוד פורווד אירופאי סטנדרטי. וזה כל כך חבל כי בהחלט יש לו את היכולת הזו להיות פוינט פורוורד. לא ברור לי איך הוא עדיין לא הוסיף לעצמו כל מיני תנועות התקפיות וזה בהחלט אחד הדברים שהכי מטרידים סקאוטרים מהדיונים שיוצא לי לשמוע ביניהם בטוויטר. שהוא יותר מדי חד מימדי ושהוא חייב ללמוד להיות יותר מגוון וערמומי בסגנון ההתקפי שלו. האם זה משהו שניתן לשפר והרבה? אני בניגוד אליך דווקא לגמרי חושב שכן. תצמיד לו מאמן שמומחה לדריבלים שיעבוד איתו חזק על כדרור בשני הידיים, שיעבוד איתו כל היום על כדרור בקצב גבוה, על איך להתקיף את הטבעת בצד שמאל ולא רק בימין, שילמד אותו מובים התקפיים, זה יהפוך אותו לשחקן שיהיה קשה מאוד לעצירה אפילו ברמת אן בי איי.

    וזה שאוהדי אן בי איי מעדיפים את 'לאמלו 17 זריקות במשחק עם אחוזים מחרידים בול' (או את קיליאן הייס שהסגנון שלו דומה) על אבדיה לא מפתיע אותי לצערי וזה דיון בפני עצמו. זו אחת הטעויות של דני והפמליה שלו, במקום להבין שמה שמדבר לאוהדי אן בי איי זה בעיקר היכולת שלך לתת שואו, גם אם אתה לוזר שמחרב התקפות על בסיס סידרתי, הוא התמקד בללמוד איך לקלוע נקודות בצורה אפקטיבית, גם אם זה בצורה אפורה שלא מעריכים באן בי איי. במקרה הזה הווינריות שלו היא בעוכריו. אני מקווה שהנזק שנעשה לו בשנתיים שדי סורס במכבי לא יהיה גדול מדי. הוא חייב מבחינתי להתחיל עבוד עוד מאתמול על שלושה דברים, כדרור, חיזוק שרירי הרגליים ומובים התקפיים. את כל השאר אני מרגיש שכבר יש לו.
     
  4. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    בן סימונס שומר יוצא מן הכלל לדעתי, לחשוב שהוא 208 ס"מ ושומר על רכזים (או הם שומרים עליו) וזה מעניק לו יתרון גדול, השבוע קראתי טור שהוא שומר לא כזה גדול.
    יש לדני אבדיה את היתרונות שלו בהגנה, אין ספק אבל החיסרונות בעייתים, זה לא שהוא בעייתי, הוא די מושפל מבחינה הגנתית בכמה מהלכים (רודריגז כמעט הפיל אותו באחד על אחד, עוד שחקן בכיר ששכחתי, היה את הדאנק המפורסם של וויליאמס על הפרצוף של דני), זאת הבעיה.
    לא חושב שאפשר לשפר את זה, זריזות רגליים אוקיי ישפר אבל שחקן הגנה די נולד עם זה, עם כמה שהוא לא נותן ת'תחת.
    בנוגע לשאר אענה בהמשך, שיכור מאליפות כרגע.
     
  5. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    @yakov_y אתה עדיין מוזמן לענות לדברים שכתבתי. ^ (אגב ברכות על האליפות)

    האשכול הזה יהווה סוג של מעקב אחריו עד לדראפט. איזה נקודות יהיה חייב לשפר והאם הראה סימני שיפור עד לתקופת הדראפט.
    מוזמנים תמיד להעיר את ההערות שלכם עליו.

    סטטיסטיקה חיובית מהמשחק היום: סיים היום עם 11 נקודות, 7 ריבאונדים 3 אסיסטים (אחד מהם ממש בגראבג' טיים), חטיפה אחת ומדד פלוס מינוס שני בטיבו בקבוצה (+14). כשקולע 43% מהשלוש (3/7).

    סטטיסטיקה שלילית: רק 2-6 מהעונשין. פספוס. 4 נקודות יותר והיה מסיים כבר עם 15 נקודות מכובדים ויותר חשוב, היה מראה שהוא ממשיך להתייצב מהעונשין שזה הפרמטר שאולי הכי מטריד בדיונים סביבו בחו"ל. דבר נוסף שקצת ביאס זה שהוא החטיא היום את כל הזריקות שלו מתוך כדרור.

    פתח את המשחק מאוד לא מפוקס, התעורר רק במחצית השניה וקינח עם כמה דקות של הגנה ברמה גבוהה. הרגיש לי איטי יחסית למשחקים אחרים, פסיבי. כשכבר קיבל (במעט הפעמים) את הכדור וקיבל הזדמנות ליצור נראה מהוסס יחסית לפעמים אחרות, חיפש ללכת על בטוח ומיעט מאוד בכדרור (שאלה מהדברים ה'סקסיים' שאנשים מחפשים בשחקן כדי לקבוע מה תקרת הזכוכית שלו). דני שיחק כל חייו כסוג של גארד והראה לפרקים שהוא מסוגל לרקוד עם הכדור. זה ללא ספק הדבר שהוא חייב לשים עליו את הטון הכי הרבה באימונים עד לדראפט. הסגנון האמריקאי כל כך שונה מהסגנון האירופאי. כל עוד ישחק בצורה חד מימדית ולא יראה שהוא מסוגל ליצור ולהיות יצירתי, יתייגו אותו כסוג של שאריץ' קצת יותר אתלטי. אמשיך לחפור על זה שבשביל להיות כוכב יהיה חייב להיצמד למאמן שמבין בסגנון אמריקאי שיעבוד איתו חזק על הטאץ', על הכדרור ועל התנועות ההתקפיות שלו. מישהו שיעודד אותו להיות יותר טאטום ופחות שאריץ'. ככל שישחק בסגנון פחות אמריקאי, במיוחד כמי שאמור לשחק בעמדות הפורוורד ולטעמי גם כגארד, ככה הסקפטיות לגביו תישאר. המשחק היום הוכיח שוב שהוא חייב לעבוד חזק גם על שרירי הרגליים. עבודת רגליים איטית מאוד מגבילה אותו ביכולת ליצור.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/6/20
    yakov_y אוהב/ת את זה.
  6. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    איזה חשיבות יש בעצם לאם הוא ייבחר 3,7 או 13?
    בסוף השאלה מבחינתו זה עניין של הקבוצה שתבחר אותו, השחקנים שיהיו שם על העמדה שלו וכתוצאה מכך גם דקות המשחק שהוא יקבל.

    אני חושב החשיבות של איזה מספר הוא ייבחר היא מאוד מאוד שולית.
    עדיף לו להיבחר 9 בקבוצה שתתן לו דקות והזדמנות מאשר להיבחר 3 בקבוצה שתתן לו 4:30 דקות.
     
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    בחירה 3 ברוב המקרים מקבל יותר דקות מבחירה 13, יש סיבה שנבחרים במיקומים כאלה. השיטה גם קובעת שהבחירות הגבוהות הן הקבוצות שיותר צריכות שחקן לעמדה, מן הסתם.
    יש גם עניינים חוזיים, בין הבחירה השלישית לבחירה ה-7, לצורך העניין, מפרידים 2.1 מיליון דולר בשנה הראשונה, 2.2 מיליון דולר בשנה השנייה ו-2.7 מיליון בשנה השלישית, על פי הדראפט סקייל (אפשר לקבל 120% מזה בשנה מקסימום ו-80% מינימום). זה קריטי, וככל שיורדים בדירוג הסכומים יורדים (בין 3 ל-13 יש 3.5 מיליון דולר בשנה הראשונה לצורך העניין).
     
    EuropeGuy אוהב/ת את זה.
  8. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    תודה רבה לך. אין מילים חוץ מעדיין המקובעות האמריקאית שאנחנו הכי טובים שיש. ראיתי את לאמלו בול, פשוט הזוי שהבן אדם טופ 3 (כרגע מדורג 3, אבדיה 9) הוא שיחק בקבוצה בליטא בליגה די נוחה והיה פשוט נוראי ולא סתם נוראי אלה ממש מחרב משחקים. הזייה מוחלטת. הלך לJBA שהיא ליגה שיעני מתחרה בתיכונים, עם תוצאות כמו 130-140 כל משחק ופתאום הוא דופק 40 נק' במשחק.

    אם אבדיה היה מציג את אותן יכולות באיזה דיוק\קנטאקי ורצוי שהיה אמריקאי הוא בבחירה טופ 3 בלי בכלל התבלבלות. לאמלו בול עם כזה הייפ באמת שגם ברמת הפוטנציאל לא מתקרב אליו. זה פשוט הזייה איך שנ.ב.א פאן חושבים.
     
    EuropeGuy אוהב/ת את זה.
  9. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    האמריקאים בלתי נסבלים, עד לשנות ה90 הם גם חשבו לדעתי שאין דבר כזה ששחקן מאירופה יהיה מספיק טוב לאנביאיי.
    סתם ליגה מחורבנת, מיותרת ולא מעניינת.
    אין יריבויות, אין קהל, אין עידוד, אין עולות, אין יורדות. פשוט כלום.
    באים בשביל לראות את הארדן קולע 65 נק' עם 14/41 מהשדה ולמחוא כפיים בהאלי הופ של היריבה.

    ליגה הזויה ומיותרת.
    אם הייתי שחקן כדורסל טוב הייתי מעדיף בסכומי כסף זהים לשחק באירופה, למרות שגם היורוליג מנסה להיות אנביאיי אז תכלס אולי לא.
    אבל בניינטיז כן. עדיף לשחק בפאוק מאשר בקליבלנד.
     
    הרצליה עד המוות אוהב/ת את זה.
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    קליי תומפסון?

    כמו שאני רואה את זה יש רק 2 אלמנטים חשובים כאן וזה זהות הקבוצה שתבחר אותו (פרנצ'ייז לא מתפקד בעליל כמו הניקס לעומת קבוצה שיודעת לעבוד עם צעירים כמו ניו אורלינס, או קבוצה בבנייה מול קבוצה שנאבקת על מקום בפלייאוף שמן הסתם לא תהיה לה הפריבילגיה לתת לרוקי להתגלח על חשבון ההצלחה שלה) וכמובן מוסר העבודה שלו. הדוגמה הכי עדכנית בעיני היא מה שקרה ללונזו בול וברנדון אינגראם מרגע שעברו בטרייד מהלייקרס (שבאופן מסורתי באים עם גישה שרוקיז צריכים לבוא אליהם מוכנים, אחרת הם עפים בטרייד על שחקן מקסימום בהזדמנות הראשונה) לניו אורלינס. ניו אורלינס שינו לגמרי את הזריקה העקומה של בול והעונה הוא יושב על כמעט 40% מחוץ לקשת. אם הוא יכול אז אין תירוצים לאף אחד.

    כרגע השחקן שהוא הכי מזכיר לי זה ניק באטום בגרסה יותר גדולה ופחות אתלטית. עכשיו השאלה אם יהיה באטום של פורטלנד או באטום של שארלוט.

    כסף
     
  11. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    @EuropeGuy
    מרגיש לי שכל מה שנאמר על אבדיה נכון, הוא השתנה בפנים, בגוף ועושה רושם שבאמת גבה קצת.
    מסכים איתך לגמרי, לראות את אבדיה מוביל כדור בסייז הזה כל כך מלהיב, כמובן שצריך להשתפר כמו שאמרת.
    שתי נקודות:
    1. אבדיה חייב לשחק ולתקוף את צד שמאל, בלתי נסבל ללכת תמיד לימין.
    2. אתה יודע מה ההבדל העיקרי בכידרור ובטכניקה ?
    קשה מאוד לשפר את התחום הזה, פי מיליון מקליעה או פיזיות, כדורסל רובה זה אתלטיות וכאן האתלטיות נכנסה לתפקיד.
    תיקח שתי שחקנים עם אותה טכניקה אבל אחד אתלט והשני לא ואתה תראה הבדל עצום בכניסה לסל, בצעד וחצי, במובים.
    אתלטיות בגיל 19 קשה לי להאמין שאפשר לשפר באופן רציני, הרוב נולדים עם האתלטיות.

    אבדיה מתחיל להזכיר את כספי, אני משוכנע שאם לא יהיו הפתעות יעשה קריירה טובה יותר, כספי בגילו אפשר ללכת ולראות את הנתונים, לא דומים לאבדיה.
    אני בספק לגבי הגובה של אבדיה, יש לי הרגשה שהוא 203 ס״מ ומעלים לו בגלל הדראפט כמו כל שחקן.

    אבדיה לדעתי לא אתלט, אתלט זה ג׳ה מוראנט (הגזמתי), אתלט זה טאריק בלאק, קויינסי אייסי אתלט על, טרי של ירושלים או בריימו אתלטים, אבדיה לא שם.

    בנוגע למה שרשמת בנוגע לטכניקת הזריקה של אבדיה, שנים הייתי בטוח שאני זורק לא נכון והטכניקה רעה ובזמן האחרון התחלתי לדבר עם אנשים ולהבין...
    טכניקה זריקה לא חשובה, העיקר האחוזים.
    כן כן אני רציני, הספין של הכדור, עמדת המוצא ש להכדור, שיחרור הכדור במהירות, לזרוק עם הזרת אחרונה או האצבע האמצעית אחרונה לא רלוונטי, כל אחד זורק שונה ואיך שנוח לו, האחוזים חשובים.
    אני לדוגמא לפי 9 חודשים הייתי בן סימונס מהשלוש, היום אני קולע ב-35 אחוז מהשלוש מהפינות בקלות [אחד הקלעים הטובים בקבוצה שלי בליגה ב׳ :)]
    עשיתי את זה עם אותה טכניקה, פשוט הייתי מבלה כל יום במגרש במשך שעות, פשוט ככה, שעות על גבי שעות ובלי ששמתי לב זרקתי מאות שלשות כל יום ובום, התחלתי לקלוע.

    דני אבדיה לא קרוב להיות שאריץ׳ כמו שהאמריקאיים משווים אותו, הלוואי והיה כן אבל שאריץ׳ שונה לגמרי.
    אבדיה גם מקבל השוואה לגלינארי, אפילו לא דומים בסגנון, האמריקאים מסתכל על סטט׳ ולא מבינים.

    @VAR
    מדוייק לחלוטין, באטום מאוד דומה לו והלוואי ודני יעשה קריירה כזאת.
    אם כי אבדיה לא קרוב בקליעה לבאטום, באטום רק בשנה וקצת האחרונים רע בשארלוט.
    המספרים של באטום ביורוליג בגילו של אבדיה יותר מרשימים, מצד שני אבדיה משחק בקבוצה איכותית יותר.
    קריירה בין כספי לבאטום תהיה נהדרת.

    אינגרם כישרון על, עזוב את הדוגמא הזאת.
    מן הסתם שלונזו יישפר את הקליעה במהלך השנים, אין קשר לפליקנס, אני מעריך ש-85 אחוז מהשחקנים הצעירים בליגה משפרים את הקליעה שלהם עם השנים (לא רק באחוזים).

    הכוונה שלי שאפשר לשפר קליעה גם בקיץ אחד קשה, הנקודה היא שזאת לא תהיה האס שלו לדוגמא.

    בנוגע להגנה, אפשר להסתיר את החיסרונות של השחקן, אפשר לגרום לו להיות יותר אגרסיבי אבל לא לשפר שחקן הגנה גרוע למצוין, האתלטיות שוב נכנסת כאן לתפקיד וזה גם עניין של יכולת ואופי.
     
  12. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    אין ספק שיש לליגה הזו חסרונות ואני מקווה שיצליחו למצוא שם את האיזון הנכון בין תחרותיות לבין שואו (כרגע זה נוטה הרבה יותר לשואו), אבל כל שחקן שבאמת תופס מעצמו היה רוצה לדעת שהוא התמודד מול הטובים ביותר בעולם. לא משנה כמה שחקן ינסה לשכנע את עצמו שהוא הכי טוב כי לקח את היורוליג, בתוך תוכו הוא יודע שהכשרונות הכי טובים נמצאים באן בי איי והוא היה רוצה לבחון את עצמו שם. שם הכסף הגדול. שם הפרסום. מה בדיוק שחקן איכותי שנמצא באן בי איי יכול להרוויח מלעבור לקבוצת יורוליג? שם יש לך צוותי אימון שנותנים לך תנאים מקסימליים להתפתח. שם בסיטואציה הנכונה אתה יכול לשפר קצת את המשחק שלך ולקבל פתאום סכומים שלא חלמת עליהם באירופה. שם ההישגים המקצועיים לא מסתכמים רק בלקחת אליפות אלא יכולים להתבטא גם ב'רק' להגיע לפלייאוף, או לחצי גמר איזורי. או להיבחר לאול-סטאר. הישגים מקצועיים לכל דבר. יש לשחקן גם אפשרות לייצג את המדינה שלו מול שחקני הכדורסל הטובים בעולם. מדוע הדברים האלה מרגשים פחות מלזכות באליפות הליגה האיטלקית או היוונית?

    אגב להגיד שאין שם קהל זה טירוף. כמות הקהל שיש שם וכמות התשוקה שיש שם זה משהו שאין שני לו בענף. רק כשהתחלתי לעקוב מקרוב
    אחרי אבדיה הבנתי עד כמה אנשים שם בטירוף מכדורסל. רק על הדראפט, שזה נספח אחד של האן בי איי, כמות הדיונים שנפתחת שם עולה פי כמה וכמה על כל הדיונים שאני רואה סביב כדורסל אירופי. על דני אבדיה לבדו פרסמו למעלה ממאה דפי סקאוטינג שונים. אחזור שוב, על דני אבדיה, שחקן זר לחלוטין שעוד לא הגיע בכלל לליגה, אנשים דנים ומנתחים בחו"ל הרבה יותר ממה שדנים עליו בארץ, אפשר בכלל להבין את זה? אין שחקן בעולם שלא רוצה את ההכרה הזו ואין מקום שמספק את זה יותר מהאן בי איי.
     
  13. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    1. מסכים לחלוטין וזה קריטי. כל הזמן תוהה איך זה שהוא עד עכשיו לא עבד על כניסות לצד שמאל. אפילו בוידאו של מייק שמיץ כשנשאל על זה דני טען שהוא 'אף פעם לא חשב על זה יותר מדי'. זה מצביע על עבודת אימון בעייתית וזו עוד סיבה למה אני לא עף מדי על וליקו פרוביץ' ומקווה שיצמידו לו מאמן שמבין בפיתוח אישי בסגנון אן בי איי ולא בסגנון אירופי אפור.

    2. הייתי מסכים איתך אם הייתה בעיה בטכניקה של דני. אבל לא רואה בעיה מיוחדת בפן הזה. בגיל של דני מה שאני מחפש זה ניצוצות, והוא הראה ניצוצות של שחקן שמסוגל לעשות מובים התקפיים די מתקדמים. צריך לקחת בחשבון שהוא גבה מאוד (2.06 לגיטימי, נראה כמעט בגובה של סטודמאייר כשעומד לידו) ולוקח יותר זמן לעשות לזה התאמות. הוא הראה בגילאים הצעירים יותר שהוא מסוגל לעשות סטאפ באקס, יורו סטפ, ג'אב סטאפ, קרוס אובר, הטעיות, ספין מובס, פייד אוואי. החבילה ההתקפית שלו שם. לדעתי הבעיה היא יותר בשרירי הרגליים והשיווי משקל שממש מקשים עליו להביא את זה לידי ביטוי. רואים שהרגליים שלו עדיין לא מסונכרנות עם הידיים. אין לו שליטה טובה בגוף. הטאץ' שלו (כמו שאחוזים שלו מהשדה מראים) די טוב בשתי הידיים למרות שצריך להמשיך לעבוד על זה, לעומת זאת עבודת הרגליים שלו בהתקפה רעה ואיטית כרגע. לדעתי ברגע שייצמד למאמן אישי שיעבוד איתו חזק על חיזוק שרירי הרגליים ושיווי המשקל נתחיל לראות אותו מייצר לעצמו באופן קבוע ומגוון. קח את ים מדר למשל, לדעתי עשה התקדמות פנטסטית בחודשים האחרונים בחיזוק הרגליים. הוא נהיה ממש קפיצי ואני לא זוכר אותו זז ככה לפני כמה חודשים.

    מודה שלא כל כך הבנתי את ההשוואה לכספי.
    שניהם באותו הגובה, שניהם באו ממכבי, לשניהם זריקת עונשין חשודה, פה לדעתי נגמרת ההשוואה.
    דני ביחס לכספי באותו הגיל אתלט טוב יותר, חזק יותר, מהיר יותר עם הכדור, מכדרר הרבה יותר טוב, מוסר הרבה יותר טוב, רואה משחק הרבה יותר טוב, ומגן הרבה יותר טוב (עד היום אני זוכר כמה כספי נראה אבוד כשניסה להבין הגנה קבוצתית).

    הם משווים את דני לשאריץ' וגאלינרי מבחינת רמת ההשפעה והכישרון יותר מאשר הסגנון.
    אני אקפוץ עכשיו מעל הפופיק ויגיד משהו שישמע מטורף לגמרי לאנשים פה, אני דווקא רואה נקודות דמיון בין דני לג'ייסון טאטום של דיוק.

    ג'ייסון טאטום היום כוכב אן בי איי אבל בתקופה שלו בDuke היו סביבו הרבה סימני שאלה. לגבי האתלטיות שלו, לגבי חוסר הזריזות ועבודת הרגליים האיטית בהגנה, לגבי המבנה הפיזי הרזה, נקודת הפתיחה של דני פחות טובה משל טאטום בכל מה שנוגע לשליטה בכדור, שליטה בגוף וקליעה מתוך כדרור, אבל יש לו גם את כמה יתרונות. לדעתי דני צריך לכוון לרמה הזו, לא פחות. גם אם בסופו של דבר אף פעם לא יגיע אליה. הוא צריך לבנות תוכנית אימונים שתכוון להיות נשק התקפי מוביל בקבוצת אן בי איי.

    סקרן לראות איך הוא ישחק היום מול ראשל"צ. הרבה סקאוטרים יצפו במשחק.
     
  14. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    לא יודע מה זה השוואה ברמת ההשפעה והכישרון, מבחינת סגנון משחק הוא לא דומה לשאריץ' וגלינרי אבל הלוואי וייעשה קריירה כמו להם.
    התכוונתי שאפשר לראות את כספי בגילו במכבי ת"א ביורוליג ואיזה קריירה עשה, אבדיה טוב בגילו מכספי.
    כספי שחקן הגנה טוב מאוד, גם שי האוזמן מסכים איתי.

    אני מכיר את טייטום רק מהליגה וכבר בתחילת דרכו היה לי ברור שמדובר באתלט עם יכולת אישית טובה, גם עם הכדור, הייתי בטח שמדובר באוברטייד כי דיברו עליו כ"כ הרבה אבל טעיתי, שחקן ענק ועדיין... ראו את הפוטנציאל והיכולת שלו להיות שחקן שלם שיש לו קצת מהכל.
    אני לא מדבר על הקרב שלו מול קוואי העונה, ראיתי סרטונים שלו מהקיץ הקודם, לפני שנתיים נגד ג'ואל אמביד, הבנאדם התמודד מולו נהדר ומדובר באחד משני הסנטרים הטובים בליגה, בעמדה שלא שלו ושחקן קשה לעצירה.

    אמרתי, הבעיה העיקרת של אבדיה למרות שהוא חוסם גדול היא הגנה, כל השאר לא דחוף, קליעה/אתלטיות/פיזיות/טכניקה הוא בסדר, ה-ג-נ-ה.
     
  15. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    Lazy comp. רואים אירופאי בגובה מסויים שלא מתוייג כעילוי אתלטי או עילוי באיזשהו תחום ומשווים אותו לאירופאים אחרים באותו הגובה שגם לא היו עילויים בתחום מסויים אבל עדיין סולידיים. את ההשוואה לשאריץ' אני לא אוהב בכלל, ההשוואה לגלינארי יותר הגיונית למרות שגם אותה אני לא אוהב. הם גם לא באותה הסקאלה, גלינרי נחשב אחלה שחקן בקרב האמריקאים, שאריץ' נחשב די אכזבה. באופן אישי כמו שציינתי אני חושב שדני צריך לכוון גבוה יותר משניהם.

    צפיתי במשהו כמו 5 משחקים של טאטום בקולג', הוא לא היה אותו השחקן שאתה רואה באן בי איי. איטי יותר, חולמני מאוד בהגנה (לדעתי דני שומר טוב יותר ממה שטאטום הראה לפחות בקולג' במשחקים שראיתי), דני חזק יותר וגבוה יותר, אתלטיות בחלקים מסויימים דומה ובחלקים אחרים שונה, למשל דני מהיר יותר במגרש פתוח, הוא גם קופץ לגובה די דומה, היתרון האתלטי של טאטום בא לידי ביטוי בשיווי המשקל וביכולת לעשות תנועות חדות שדני לוקה בהן. כמובן שאני מדבר על היכולת שלו בקולג'. מאז פורסם בכל מקום כמה שהוא עבד קשה ושידרג את עצמו משמעותית, אתלטית וטכנית, ומכאן גם התקווה שלי שדני יעשה קפיצה כזו כי מוסר העבודה שלו באמת ברמה גבוהה.

    לדעתי אתה ממעיט ביכולות ההגנתיות של דני וזה בגלל שלפעמים הוא פתאום נופל על טעויות טיפשיות שמייצרות רושם מוטעה. ברוב הזמן הוא שומר פנטסטי. אני אתן לך נתון שאולי ישכנע אותך שדני היה השומר הכי טוב במכבי במשחקים האחרונים שלו טרם הקורונה. שים לב: מדד הפלוס מינוס שלו היה הכי גבוה בקבוצה ב7 משחקי היורוליג האחרונים של מכבי. זה היה ברור לי למראית העין שהוא שמר במשחקים האלה מצויין, אבל חיפשתי לראות האם מדד הפלוס מינוס שלו באמת מראה שהערך שלו היה חיובי בדקות האלה. במשך שבעה משחקים הפלוס מינוס שלו היה הכי גבוה, בקבוצה שמתמודדת על הפיינל פור, על הבמה הכי גבוהה באירופה. זה לא יכול להיות צירוף מקרים. ומכיוון שהוא לא קלע כזה הרבה במשחקים האלה (7.5 נקודות למשחק ב20 דקות) מן הסתם שעיקר ההשפעה שלו באה מההגנה.