אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    אני לא בטוח שהצפוני מכיל 1200 מקומות כשבעבר דובר שיכיל 1100. ייתכן ש100 נוספים הם המקומות שנוספו במבנה החדש בטריבונה המערבית לאח"מים מתחת לתא השידור. אחרת צריך להחשיב כנראה עוד כמה עשרות מקומות לאח"מים בתא הכבוד.
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    אוהדי בני יהודה בקמפיין (חסר סיכוי, לא רק מבחינת העירייה אלא גם מבחינת מנהלת ליגת העל) להעביר את משחקי הבית שלה חזרה לאצטדיון הביתי בשכונת התקווה.
    אוהדי בני יהודה נגד חולדאי: "רוצים לשחק בשכונה"

    נזכיר שמלבד החלום שיוקם אצטדיון מקומי בספורטק פארק מנחם בגין כחלופה מודרנית לאצטדיון השכונתי (אולי בשיתוף הפועל כפר שלם שבעונה הבאה תשחק בלאומית ואפילו מכבי יפו, בקיצור מי שחולקות באצטדיון שכונת התקווה), בני יהודה דיברה על חלופות נוספות שברצונה לבחון לעונה הבאה כמו מעבר לאצטדיון המושבה לאחר השנה האחרונה בבלומפילד המורחב והריק במשחקיה, למרות שגם היא חתמה על חוזה שימוש בבלומפילד שבתוקף לעוד 4 שנים כמו מכבי והפועל ת"א (מן הסתם עיריית ת"א לא תסבסד לה שימוש באצטדיון המושבה במקום בלומפילד, ואלו תוכניות לפני משבר הקורונה והפגיעה הכלכלית בקבוצות). בנוסף לא לגמרי ברור לי כמה קבוצות נוספות ידרשו לשחק בעונה הבאה המושבה מעבר למכבי פ"ת שתשוב לליגת העל (למשל הפועל כפר סבא עשויה לעבור לנתניה) והאם מלבד הפועל רעננה תרד ללאומית קבוצה נוספת שמשחקת בו כמו נס ציונה (שאז כבר תשוב לאצטדיון שלה).
    בני יהודה מעוניינת לשוב לארח במושבה - ספורט 5 - ספורט 5

    בעיניי מבחינת מיקום מחוץ לעיר אצטדיון וינטר גם יכל להיות אופציה קרובה יחסית לשכונה וכנראה זול לשכירות בהרבה מאצטדיון המושבה רק שהוא לא משודרג לליגת העל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/6/20
  3. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,092
    לייקים שהתקבלו:
    951
    מין:
    זכר
    אם כבר הזכרת את שכונת התקווה ווינטר אז קביליו יפו עוזבת את שכונת התקווה אחרי לא מעט שנים ועוברת לארח בוינטר

    להבנתי אם וינטר יאושר ללאומית גם כפר שלם תעבור לשחק בו ואז שכונת התקווה יישאר נטוש וישמש רק לאימונים של בני יהודה
     
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    רק עכשיו כשאמרת ראיתי כתבה בנושא מכבי יפו
    - גולר מכבי יפו תשחק בוינטר בעונה הבאה

    אני באמת תוהה מה מתכננת לעשות הפועל כפר שלם. בינתיים לא נתקלתי בדיווחים על מגרש חלופי בשבילה (ברור שמגרש שכונת התקווה לא ראוי גם ללאומית). לצערי אצטדיון וינטר שהיה יכול להיות ראוי גם לליגת העל, לא זוכה אפילו לשיפוץ שיאפשר בו אירוח בלאומית ולכן לא יודע אם הפועל כפר שלם תארח בו, או שתחפש לוקיישן אחר. למשל אצטדיון רמלה שאמור להיות פנוי כי אין בו העונה קבוצות רחובותיות (בשונה מאצטדיון לוד שעדיין משמש את כפר קאסם), אצטדיון בת ים (יחד עם בית"ר ת"א-בת ים) או חלילה האצטדיון הלאומי בר"ג (יחד עם הפועל ר"ג). בעדיפות נמוכה יותר אצטדיוני נס ציונה או הברפלד בראשל"צ שקצת רחוקים יותר ואני עוד פחות מאמין שילכו על אצטדיונים מצפון לעיר כמו אצטדיון הרצליה או גרונדמן ברמת השרון ולויטה בכפ"ס. חבל שחוץ מוינטר גם 2 האצטדיונים שבחולון לא מותאמים ללאומית, ובינתיים כלל לא ברור מתי יוכשר אצטדיון בת ים ללאומית. אבל בסופו של דבר הגיע זמנה של עיריית ת"א לקדם את רעיון אצטדיון הפארק הקומפקטי והחלופה הטובה לאצטדיון שכונת התקווה. ואילו עיריית ר"ג צריכה כבר להסדיר את מצב אצטדיון וינטר קודם כל בשביל שישמש גם את הפועל ר"ג בלאומית ושבכלל ישודרג קלות לדרישות אירוח ליגת העל. אם אצטדיון גרין או אצטדיון אום אל פחם או אצטדיון הברפלד יכולים לעבור שיפוצים שכאלה, גם וינטר יכול (בלי קשר לכל תכנון עתידי לאצטדיון עירוני חדש ברמת גן).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/20
  5. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    לא רק הכפר השלם. יש עוד כפר שיעבור לוינטר וזה כפר קאסם
     
  6. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    אמנם לא סובל את הכתומים אבל קשה שלא לראות את הילד מדבר מליבו. הוא אמר את מה שהרבה מהאוהדים שלהם חושבים ורוצים. חבל להם שהם צריכים לפנות לחולדאי שהכי הרבה שהוא תרם להם בנושא זה איחולי בהצלחה בשנת 2011 כשאברמוב ושותפו (שפרש שנה אחרי) רצו לבנות אצטדיון חדש. וחולדאי עם תקציב עירוני גדול מאוד לא משקיע בהרבה מאוד דברים שצריך להשקיע בהם שזה לא רק גג בבלומפילד אז נראלי שהם צריכים לחכות לפחות לבחירות חדשות ופשוט לבחור נכון (מומלץ גם לאוהדי מכבי והפועל תל אביב שגם קבוצותיהם סובלות מחולדאי). חוץ מפעם אחת שחולדאי נתן שימוש חינם עד סוף העונה בכל שאר הדברים הוא כשל ועושה לא נכון (כמו בניית הוסטל על בית קברות מוסלמי)
     
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    מעניין לא נתקלתי בידיעה הזאת. יכול לספק קישור לידיעה בנושא? אני גם לא בטוח איך זה אפשרי אם וינטר עדיין לא הוכשר ללאומית כביכול.

    ונ.ב. לא נראה לי שבישראל יעלו או יפילו ראש עיר רק בשל התייחסותו לאצטדיון כדורגל בעיר. כן בלומפילד מקורה, לא מקורה, כן אצטדיון הפארק או לא (ובבקשה בלי לערבב עניינים אחרים כמו ההוסטל ביפו על הבית קברות המוסלמי לשעבר). גם אם היו רוצים, הכמה עשרות אלפי אוהדים מהעיר עדיין לא בפער המספרים בין חולדאי למשל למתחרים שלו (כמו שקמפייני העבר על הריסת אולם אוסישקין לא עזרו) בבחירות המוניציפליות. אם כבר הקבוצה פוגעת בעצמה כשהיא לא מצליחה להראות גרעין אוהדים יציב של כמה אלפי צופים "ששווה אצטדיון" כשאין גם שיתוף פעולה מסודר עם היריבות העירוניות (למשל הפועל כפר שלם) בדרישה משותפת לבניית האצטדיון (בשונה למשל מהשיתוף פעולה בין מרמורק ושעריים בנוגע לאצטדיון רחובות החדש). בנוסף נראה לי שמבחינת תשתיות ספורט הכיוון הבא של העירייה יהיה השקעות גדולות בפיתוח מתקנים המיועדים יותר לאימונים למשל בפיתוח תשתיות הדר יוסף לצד מיזמים של מתקני אימונים אחרים כמו שדרוג מגרשי ספורטק צפון ומגרשים נוספים כמו גדנע יהודה החדש ו2 מתחמי הסקווש שתוכננו וכן אולמות ספורט למתנ"סים/בי"ס ומתחמי קאנטרי נוספים ולא בהקמת אצטדיון עירוני נוסף, או היכל ספורט נוסף (התוכנית שבינתיים נגנזה לאולם של כ5200 מקומות בהדר יוסף). ברור שאפשר היה יותר כשמדובר על השקעה במתקני ספורט בת"א (אומר זאת כך: גם אם היה תקציב של מיליארד שקל רק להקמת מתקני ספורט מרכזיים בת"א, לא כולל מתקני קאנטרי ומתנ"סים וספורטקים וכו', הייתי יכול למצוא מה לעשות בכל הכסף ועוד לבקש תוספת כסף כי זה לא מספיק) מעבר להקמת אצטדיון הפארק או לקירוי בלומפילד. למשל ההיכל הלאומי למכבי ת"א ל20,000 צופים (ברמת יורוליג), הרחבת אולם הפועל ת"א לכ7000 מקומות במפלס נוסף שבתכנון העתידי, הכשרת 2 אולמות בהדר יוסף ל3000 ו5000 צופים לתחרויות, הכשרת בריכה אולימפית לתחרויות בהדר יוסף או מיקום אחר, שדרוג יסודי לאצטדיון הדר יוסף והוספת אצטדיון טניס שם לצד המגרשים, שיתוף פעולה עם מכבי ת"א לאצטדיון משלה אולי בשטח האצטדיון הלאומי, היכל הוקי קרח וכן הלאה. כי תל אביב זאת העיר המרכזית בספורט הישראלי אבל היצע המתקנים שלה לא מספיק מול פוטנציאל השימושים, ומול השוואה לערים מרכזיות אחרות באירופה.

    כמה מהפרויקטים שמתוכננים בת"א לתשתיות ספורט בשנים הקרובות (לא כללתי סתם אולמות מתנ"סים ובריכות קאנטרי), זה לא שהעירייה לא משקיעה בספורט, אבל יש לה סדרי עדיפות שונים מהקמת עוד אצטדיון או עוד היכלי ספורט.
    מרכז הספורט הלאומי ת"א | מזור - פירשט, אדריכלים ומתכנני ערים : מזור – פירשט
    מתחם כדורגל גדנע תל אביב 2014- קו-בנוף אדריכלות נוף בע"מ
    ספורטק צפון תל אביב 2017 - קו-בנוף אדריכלות נוף בע"מ
    מרכז הסקווש פארק הירקון תל אביב 2014 - קו -בנוף אדריכלות נוף בע"מ
    מגרשי סקווש תל אביב 2017 - קו-בנוף אדריכלות נוף

    בכל אופן ראש עיר בארץ לא יסתבך במיוחד אם לא יקים אצטדיון או אולם ספורט עירוני גם אם יש לו קבוצה מקומית שנאלצת לנדוד בשל כך, אבל כן יכול להסתבך אם יקים אצטדיון שיהפוך לבור תקציבי ופיל לבן, בנוסף למלחמות של ראשי ערים בתושבים שמתנגדים לאצטדיונים ליד ביתם (לא סתם מרבית האצטדיונים החדשים מתוכננים באזורי תעשייה ומסחר ולא בשכונות מגורים). אישית אני חושב שיש עניין אחר שרלוונטי גם בעיריות וגם בכנסת של אורך מוגזם של כהונה בתפקיד בלי חילופי שלטון, אבל זה כבר ממש לא קשור לענייני הפורום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/20
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    מוסף נדל"ן ישראל היום בסופ"ש הקרוב בכתבה על האצטדיונים שהפכו ויהפכו לשכונות: הי"א באשדוד, וסרמיל בב"ש, קריית אליעזר בחיפה, אצטדיון קרית ים הישן בגן אברהם, אצטדיון גאון ביפו, האורווה ומגרש הפועל בפ"ת, המכתש בגבעתיים, הקופסה בנתניה, מגרש מכבי חדרה והדיונים בנוגע לעתידם של האצטדיון הלאומי ואצטדיון וינטר בר"ג. בעצם פרויקטי הנדל"ן הללו על קרקעות האצטדיונים הישנים סוקרו ברובם פה בפורום בעבר כל אחד לחוד לצד הדיווחים על האצטדיונים החדשים שהחליפו ויחליפו אותם.
    עולים על המגרש | ישראל היום

    האצטדיון הלאומי, ר"ג תקים בו אצטדיון לאומי חדש (עם מכבי ת"א)? אצטדיון עירוני חדש? או שתפנה אותו לחלוטין למתחם מגדלים סטייל מתחם הבורסה שבעיר ותרכז את כל הקבוצות העירוניות באצטדיון וינטר?
    https://images.haarets.co.il/image/fetch/x_488,y_472,w_1712,h_992,c_crop/q_auto,h_203,w_350,c_fill,f_auto/fl_lossy.any_format.preserve_transparency.progressive:none/https://www.haaretz.co.il/polopoly_fs/1.8945615!/image/1581234452.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/20
  9. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    ״היו נזילות מהגג, עשו בדיקה והבינו את הגורם (חלק מהקורות זזו או התעקמו ונפתחו רווחים), אז עשו בדיקת מהנדס והבינו את גודל הליקוי״

    ״המון ליקויים קטנים של חוסר בברגים, קורות תמיכה קצרות מידי וכד'״


    במידה והדברים נכונים, כמה זמן לדעתך יקח לתקן את הליקויים? האם יצטרכו להחליף את כל הגג?
     
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    אני לא מהנדס ועל סמך תיאור של משפט אחד מבדיקת המהנדס אי אפשר לנתח עד כמה הליקויים חמורים ואפשר לראות שפרסומים שונים מביאים גרסאות שונות להיקף העבודה, מ4 חודשים ועד לכל העונה הבאה כלומר שנה של עבודה. חוץ מזה שקצב עבודה זה דבר סובייקטיבי של כמה זמן מורחים את המכרז לבחירת קבלן ביצוע, כמה זמן לוקח לגייס כסף למימון הביצוע (העירייה אישרה 1.85 מיליון שקלים, אבל גם להערכתה זה אולי לא מספיק) ובאיזה קצב עבודה מתקתקים עניינים וכמובן גם האם משפצים את הגג כמות שהוא או שכבר מכניסים שינויים צורניים ושיפורים (למשל הגג המקורי סבל מבעיית חשיפת הדשא לשמש בעיקר מצד דרום, אז אם כבר משפצים אולי להחליף לפחות חלק מהגג ביציע הדרומי בגג שקוף שישפר את קרינת קרני השמש לדשא במקום הצורך במנורות?)
    חשיפה: הדשא באצטדיון טרנר לא גדל בגלל הגג הדרומי. מה הפתרון שמצאו?

    ואולי בכלל להגזים בפנטזיה וללכת על גג נפתח כדי שהאצטדיון יהפוך להיכל מופעים גדול (סטייל האצטדיון בארנהם בהולנד שיש לו צורת מבנה דומה) לצד אופציה נעימה יותר למשחקים בעונה הקרה והגשומה עם גג סגור? אישית כבר אמרתי שהייתי מעדיף שבכלל ילכו על עבודה מקיפה יותר של אם כבר פירוק בגג אז ללכת בגדול על עבודה רצינית יותר כמו הקמת יציעים פינתיים (יגדיל את האצטדיון לכ21,000 שקלים ועשוי לעלות כ110 מיליון שקלים) או לתכנן הגבהת היציעים הקיימים ולפי זה לתכנן את הגג החדש כי אם ישקמו את הגג הקיים כמות שהוא מתי תצוץ הזדמנות נוספת לפרק את הגג כדי להרחיב את האצטדיון. אני לא יודע כמה עלה הגג במקור מתוך התקציב הכולל של הקמת האצטדיון, אז אי אפשר להעריך כמה היה עולה לקרות את כל האצטדיון מחדש כמעט מאפס.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/20
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
  12. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,092
    לייקים שהתקבלו:
    951
    מין:
    זכר
    נכון לעכשיו כפר קאסם נשארת בלוד
    בדקו אפשרות לארח בפ"ת וירדו מזה בגלל עלויות

    יכול להיות שאם וינטר יאושר ללאומית זה ישתנה
     
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    סקציה נס ציונה בסכסוך כספי עם החברה לפיתוח פ"ת. לדבריה למרות שעברה לארח את משחקיה באצטדיון ר"ג, החברה לפ"ת קונסת אותה ב20,000 שקלים לכל משחק שלא אירחה במושבה, בהתאם לתנאי החוזה שחתמה עליו בתחילת העונה שתארח באצטדיון המושבה לכל העונה. החברה לפיתוח פ"ת מציגה גרסה שונה שנס ציונה לא שילמה לה את כל התחייבותיה על שכירת המושבה ולכן היא גובה ככל יכולתה מכספי הערבות וכו'.
    ?? ????? ??? ????? ?????? ?"?: ???? 60 ???

    בקיצור לפי ההתנהלות והתלונות הללו, נראה לי שגם אם סקציה נס ציונה תשרוד עוד עונה בליגת העל, היא שורפת את הקשרים שלה עם אצטדיון המושבה ותהיה נואשת עוד יותר לאירוח משחקים בהברפלד (כי בינתיים לא נראה שיש סיכוי למימוש התוכנית להקמת יציע משני באצטדיון של נס ציונה והכשרתו לאירוח בליגת העל).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/20
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    ידיעות ירושלים פרסם בעיתון השבוע שבית"ר הגיעה להסכם עם עיריית ירושלים לפיו העירייה תשקיע מיליון שקל בשיפוץ המגרשים בבית וגן (בעיקר החלפת הדשא לסינתטי והתקנת תאורה חדשה לפי תקני אופ"א) כשבתמורה בית"ר תעמיד את המגרשים לרשות העירייה לצרכים ספורטיביים ב5 השנים הקרובות כגון שימוש בהם במכביה הקרובה (גם במכביה הקודמת חלק ממשחקי הכדורגל של המכביה התקיימו במגרשי בית וגן), לחלק מתחרויות אליפות אירופה באתלטיקה לנוער (עד 18) שיתקיימו בירושלים ב2022 (רוב התחרויות יהיו באצטדיון גבעת רם שבקרוב ייסגר לצורך שדרוגו בטריבונה וכו' למכביה ולאליפות אירופה לנוער) וכן למשחקים ואימונים של קבוצות נוספות בעיר לפי הצרכים של אגף הספורט בעיר (יכול להיות הקלה משמעותית למשל למחלקת הנוער של הפועל קטמון שלא יכולה לשחק בשבתות במגרשי עמק הארזים). במקרה שבשנים הללו תאושר הקמת ספורטק חדש (בעמק הזיתים-ארמון הנציב?) ופינוי בית"ר מבית וגן אליו, אז גם במגרשיה החדשים יימשך ההסכם עם העירייה לפיו בית"ר תחלוק את מגרשי האימונים שלה עם קבוצות אחרות. בכל אופן נראה שתוכנית המגרשים המרשימה לבית וגן מההדמיות תישאר רק תוכנית על הנייר שלא תמומש.
    בעלות של מיליון שקל: אושר שדרוג מגרשי האימון של בית"ר בבית וגן
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/6/20
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר