ברצלונה 2019/20 - פעם שלישית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Jefecito, ‏13/7/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    לא יודע כמה כסף יש לריאל אבל יש לה הרבה שחקנים שאפשר למכור שיכניסו הרבה כסף (במידה והיא תצליח למכור אותם, שזו גם משימה יותר קשה מבדרך כלל בגלל הקורונה).
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    בשורה התחתונה אתה מסכים איתי, אם ברצלונה יכולה להעמיד קבוצה שתהווה יריב לריאל מדריד בעונה הקרובה.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    סבבה אדון, גם אתה חוזר על דברים. ואתה מנותק מהמציאות. ככה גם אפשר לפתח דיון. הטעות האיומה שלך שאתה משווה לריאל מדריד. ואם בארסה תיקח אליפות בשנה הבאה, כאילו שלא היו לה מספיק כאלה בעשור האחרון, אז מה? בארסה רוצה את הצ'מפיונס אחרי שנים של כישלונות. הליגה הספרדית קורסת ועוד אליפות בלבד היא לא רלוונטית. הסגל של בארסה עם מסי הוא שוויוני לריאל ובלעדיו הוא פחות טוב. מעבר לכך, המצב הכלכלי שלנו שונה לגמרי, הברנבאו עובר שיפוץ, ריאל יכולה להפוך את הסגל הרבה יותר מברצלונה, והמועדון לא רקוב מבפנים, בפעם האלף. שוב, כמובן, עוד 700 מיליון יורו לברצלונה אם סעיף השחרור הגרנדיוזי ישולם זה סיפור אחר.
    ההגנה שלנו טובה יותר, הקישור שלנו טוב יותר, ההתקפה שלנו חרבנא. אולי הזאר יהיה טוב כמו שגריזמן יהיה יותר טוב? אולי הצעירים ישתפרו עוד? זה כזה מופרך? גם יוביץ' לא יכול להיות גרוע יותר ממה שהיה. לריאל יש יתרון גם על הקווים לצערך.

    אבל וואו, "קבוצה שווה לריאל מדריד!!!!!". ממש הישג. תמשיך להחמיץ את הנקודה, אלוף העולם בזה.

    ever banega
    , להערכתי, השחקנים שאפשר להרוויח עליהם יותר הם אלה שלא באמת בדרך החוצה כמו איסקו או יוביץ'. לפי הפרסומים חאמס בדרך לאברטון ב-25-30 מיליון יורו שזה נחמד. אנחנו באותה סירה כמו ברצלונה מבחינת שחרור שחקנים, כנראה ההישג הגדול יהיה להיפטר מהשכר של בייל ובלי דמי העברה.
     
  4. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    לא יודע מה המצב הכלכלי של ברצלונה, אבל נגיד את זה ככה -
    יש שם מספיק מה לעבוד איתו כדי להעמיד קבוצה שתיקח יותר נקודות ממה שריאל מדריד לקחה העונה.
    אם ריאל או אתלטיקו פתאום ישתפרו פלאים וידרסו - יכול להיות שנגיד שבאמת לקומאן לא היה סיכוי מראש. כרגע זה לא המצב.

    המצב ההתחלתי הוא סגל עם 4 שחקני התקפה וורלד-קלאס - סוארז, גריזמן, דמבלה וקוטיניו לצד השחקן הטוב ביותר בהיסטוריית המשחק.
    לא מקצועי, גמור, לא מתאקלם, לא מתאים - הכל תירוצים נחמדים. ברמה ה'יש עם מה לעבוד' אז זה דמבלה של דורטמונד, גריזמן של אתלטיקו וקוטיניו של ליברפול. רק על סוארז אפשר להגיד שמבחינה פיזית הוא דעך משמעותית, ועדיין מדובר בשחקן עם איכויות שיש למעטים אחרים.

    בשאר הסגל בהחלט יש חורים שצריכים טיפול, אבל זה חלק לגיטימי לגמרי מהעבודה.
    כל עוד לא ברצלונה צריכה לסיים את הקיץ עם רווח של מאה מיליון יורו בהעברות וחיסכון של מאה מיליון יורו במשכורות - לקומאן אין תירוצים.
    יש כאן חומר גלם נדיר באיכותו, יש כאן בעיות עם פתרונות אפשריים לגמרי.
     
    סיונרה אוהב/ת את זה.
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    קודם כל אתה מעריך שמסי יישאר, הוא עם רגל בחוץ, אז על סמך מה? אתה קורא לדמבלה שחקן מהטופ, עזוב רגע שאני לא מחזיק ממנו - הוא כל הזמן פצוע. הזאר שעשה עונה אחת מחורבנת הוא שחקן מהטופ הרבה יותר ממנו וגם קארים בנזמה. גארת' בייל שחקן מהטופ? ושוב אתה מדבר רק על שחקני התקפה. ויש גם שוער מצוין לחלוטין. אתה מציג את כל השחקנים של בארסה בשיא הקריירה, נו באמת. יש הרבה יותר מ'חורים' שצריך לטפל בהם. חומר הגלם הוא לא נדיר, אבל זכותך לחשוב כך כמובן. אם ריאל ובארסה דחפו זו את זו לקצה בשנים הקודמות הרי שעכשיו המצב הפוך. שתיהן רחוקות מאוד מהטופ של אירופה. אליפות ספרד היא לא חזות הכל, גם אתה מפספס את הנקודה. לא צריך להיות אגב מיסטר כלכלה כדי להבין שיש שם בעיות כלכליות קשות.

    * לצורך העניין, השוואה לפי הסגנון שלך: ראמוס מודל 2014, מרסלו מודל 2017, מודריץ' מודל 2016, הזאר של צ'לסי בעונה שעברה, בייל של הדסימה.

    דמבלה עם 74 משחקים בשלוש שנים בקבוצה, אלה ממוצע בייל, זה לא נראה לך חריג בשום צורה? באמת שלא? וזה לא 'תירוצים'.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/8/20
  6. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    בשפל חסר תקדים. אפשר להמשיך לבקש הלוואות כמו בכל קיץ ולקוות שהצלחה מקצועית בעתיד תכפר על כך, אבל כשאין לך את מסי אתה כבר לא יכול לבנות על זה בכזו קלות.

    יש מצב שקומאן ימצא את נוסחת הקסם שתחזיר לחיים את גריזמן וקוטיניו ביום שאחרי מסי, בפועל כל השלושה הכי טובים כשהם שחקנים חופשיים שכל התקפה עוברת דרכם, הביטחון העצמי של שניהם ברצפה ובסביבה לא מתפקדת קשה לצפות שדווקא הם יובילו את הקבוצה לשינוי מנטלי חיובי.

    אני לא רואה שום סיכוי שסוארז יחזור לברצלונה אחרי היחס כלפיו ועזיבה של מסי, הדעיכה שלו היא לא רק פיזית ועם כמה שהוא תרם לבארסה, בשנתיים האחרונות הוא גם הרס לה לא מעט הזדמנויות. דמבלה? זה כבר לא עניין של לא מקצועי/גמור פיזית/לא מתאים, הוא לא מצליח להישאר כשיר יותר מיומיים בשנה וזה ככה כבר 3-4 שנים. זה כמו להגיד שאפשר לעבוד עם אומטיטי של ליון או שכדאי לדורטמונד להמשיך עם גצה.

    נניח שקומאן מוטיבטור מטורף (ולא אחד שקיבל בראש מכל שחקן עבר אצלו, או לא אחד שהרגע הודיע בשיחות טלפון של דקה לחצי סגל שהוא לא בונה עליהם), הוא עדיין צריך להתמודד עם המצב הבא:
    • רק להרכב ברצלונה צריכה להביא לכל הפחות מגן ימני, מגן שמאלי ובלם.
    • יש המון שחקנים שהמעמד שלהם לכל הפחות לא ברור: סוארז, ראקיטיץ', מסי, וידאל, אלבה, אומטיטי, קוטיניו, סמדו, בריטווייט, סרג'י רוברטו, פירפו... אי אפשר לדעת מהם בטוח יישאר, הסגל של ברצלונה גם ככה קצר, כמעט כולם בני 30-33 והעונה הבאה תהיה עמוסה מאי פעם (אלא אם יהיה גל שלישי שיגרום לסגר נוסף, ואז בכלל אי אפשר לדעת מה יקרה).
    • כל הצעירים של ברצלונה עדיין בגדר הימור ואי אפשר לבנות ב100% על הצלחה של פאטי/פוץ'/טריניקאו/פדרי בסביבה כ"כ לא בריאה.
     
    SaSa אוהב/ת את זה.
  7. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    יש לבארסה אחלה בלמים ואחלה מגנים(אולי לא שחקנים ברמה היסטורית), יש קבוצה שלא מתפקדת כיחידה ויש שני שחקנים אדירים שאין להם מקום כשמסי נמצא ועכשיו הוא כבר עוזב.
    במחשבה לעונה הבאה בארסה בעיקר צריכה לבנות סגנון משחק אחיד ולצרף חלוץ. חוץ מזה הם מסודרים לעונה טובה.
     
  8. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    אם בארסה רוצה להיות הטובה בעולם, בטח במשחקים חשובים, היא לא יכולה להמשיך עם סמדו וסרג'י רוברטו בימין, פיקה לא היה אי של יציבות בשנים האחרונות, לנגלה כבר לא יהיה בלם וורלד קלאס, אומטיטי פרש כבר אחרי המונדיאל והדבר היחיד שאלבה עושה שראוי להערכה זה ההסתננות לרחבה אחרי מסירות ארוכות של מסי. פירפו הרשים במערך שלושה בלמים בבטיס אבל לא עשה כלום העונה ולאראוחו יש פחות מ-300 דקות משחק בבוגרים.

    יש להם שוער שהוא לפחות top 3 בעולם ובכל זאת הם ספגו 38 שערים בליגה שאין בה אף קבוצה (חוץ ממסי FC) עם ממוצע של שני שערים או יותר למשחק. לא אדבר בכלל על באיירן וליברפול.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    נלסון סמדו אחלה? ג'רארד פיקה לא מתקרב לסוף? קלמנט לנגלה שחקן ברמה של ברצלונה? ממש לא. אף אחד לא מחפש שחקנים ברמה היסטורית. דווקא חלוץ זו הבעיה? אם הייתי אוהד הייתי חי בשקט עם סוארס לעוד עונה בתקווה שלא ייפצע. לאוטרו במקום סוארס ברכש של מאה מיליון יורו זה קלאסי שליפה מהמותן של בארסה בשנים האחרונות. המדד של בארסה לא צריך להיות הבינוניות של ריאל מדריד (ולהיפך) אלא לשוב להיות אחת הקבוצות הטובות באירופה, כי היא לא. מסודרים לעונה טובה באיזה בחינה? ומסי לא יחסר בכלל אני מבין, כאילו עוד שחקן עזב? אתה חותם שקוטיניו יהיה השחקן של ליברפול? כששחקנים כל כך טובים נראים כזה רע הם צריכים לקחת אחריות.

    בניתוח שלי אני שם בצד את המשחק נגד באיירן כי הוא סטיית תקן מכל הבחינות אלא עושה ממוצע של כל העונה הזו והיו מספיק משחקנים. בארסה ספגה יותר מדי גם עם ואלוורדה עוד לפני שאיבדה לחלוטין את הצפון.
     
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אני אולי חוזר על דברים, אבל אלו דברים מנומקים היטב. אתה חוזר על דברים במטרה שאולי יהיו נכונים. בדרך כלל אתה מאמץ את הדעות שלי כשלך אחרי שמתברר שצדקתי מראש.
    משום מה אתה חושב שאם לא תשפוט לחומרה שחקנים של ברצלונה, ותגיד שאנחנו טובים יותר בקישור ובהגנה, אז אתה אוהד לא ריאל מדריד אמיתי. אין קשר בין הדברים אם זה יגרום לכך שתגיב לעניין ולא כאילו אתה רואה החשבון של המועדון.
    ברצלונה צריכה קודם כל לזכות באליפות המקומית, ובשביל זה היא צריכה לגבור על ריאל. אני לא יודע מתי החלטת שלגבור על ריאל לא מספיק ושרק הצ'מפיונס זה מה שחשוב. כנראה זה היה בשנים שבהן ריאל דשדשה בליגה כי הקבוצה לא הייתה מספיק טובה (בהתאם לתחזיות של סיונרה) אבל הצליחה בעזרת מזל, ווינריות של כריסטי וממש קצת אופי לזכות בצ'מפיונס. מניח שבתקופה הזאת, כמו גביע המלך, הוחלט בדיעבד שאלו תארים לא חשובים.
     
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    אני שם בצד מה בארסה רוצה להיות כי בעיני זה גם לא ברור.
    כל השחקנים שציינת עם כל הבעיות שלהם(חוץ מפירפו) הם שחקנים טובים לרמה הזו. כמה שחקנים בעולם הזה יותר טובים מאלבה בעמדה שלו?
    כשהתוצאות לא טובות כולם מקבלים בראש בלי באמת להתבונן במה שקורה בפועל. גם את אבידל, אנרי, צ'אבי ואינייסטה שרפו בעונה שלפני גווארדיולה.

    זה שלנגלה זה לא פויול, לא אומר שהוא לא יכול להיות בלם פותח בברצלונה מצליחה.
    כנ"ל לגבי שאר השחקנים, אבל צריך ליצור תלכיד עם סגנון משחק ברור אחרת אף שחקן לא יצליח. זה בעיקר מה שחסר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/8/20
  12. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    כמה הנחות יסוד מבחינתי:
    1. יש חלון העברות בדרך.
    2. פיאניץ' וטרינקאו כבר הוחתמו.
    3. ההנהלה תיתן לקומאן לעבוד.
    4. אם מסי יעזוב זה יהיה עם תמורה הולמת (אם לא - זו בהחלט תהיה מכה משמעותית).
    5. בארסה לא בדרך לעונה פיננסית, אלא לעוד מינוס 80מ' יורו בהעברות ובערך אותו תקציב משכורות.
    אם מישהו יודע משהו אחר עם עובדות מוצקות - אשמח לשמוע.

    המצב בסגל הוא בערך כזה לדעתי:
    הרכב: מסי, גריזמן, קוטיניו, דה-יונג, פיאניץ', לנגלה, טר-שטגן.
    ספסל: נטו, אלבה, רוברטו, טרינקאו, ברייתוויט, פאטי.
    באנקרים מעבר לשיא - פיקה, אלבה, בוסקטס, סוארז. כל אחד מהם עשוי להיות שווה מקום בהרכב ולכל הפחות ברוטציה (תלוי שכר).
    מועדים לפציעות - אומטיטי, דמבלה. מסוג הדברים שאי אפשר לדעת לחשב בתחילת עונה. בהתחלה גם מסי היה 'ההוא שנפצע המון'.

    בקיצור יש מעט מאוד מאמנים באירופה שמקבלים תנאי התחלה עדיפים - זידאן בריאל מדריד, פליק בבאירן מינכן, פפ במנצ'סטר סיטי, קלופ בליברפול.
    זה רחוק מאוד מהקטסטרופה שמנסים לצייר כאן.
     
  13. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    רק בריאל יש שלושה כאלה. אני יכול לזרוק מהראש שמות של המון שחקנים (שלא אני ולא אתה רואים על בסיס קבוע), גם אם אנסה למקד את זה רק לשחקנים שעקבתי אחריהם והרשימו אותי יותר העונה בליגה הספרדית - לודי, מנדי, מרסלו, רגילון, יורי ברצ'יצ'ה וגאיה. לא יכול לפסול לגמרי אפילו את אולביירה מחטאפה או אלברטו מורנו שהיה בסדר גמור בויאריאל.

    כמובן שזו דעה סובייקטיבית וזכותך לשמור אמונים לאלבה המנוסה על חשבון אחרים שלא שיחקו בכלל ברמות האלה. אני גם מסכים עם הטענה שאפשר להסתפק בבלם סביר פלוס כמו לנגלה אם בארסה תסגל לעצמה שיטת משחק אחידה שבה דה יונג, פיאניץ', פוץ' ומי שיהיה בהתקפה יפרחו, אבל זה הכל באוויר כרגע.
     
  14. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    יש פה עניינים של כושר והייפ תקשורתי.
    האיכויות של אלבה לדעתי לא ניתנות לערעור, מצב הקבוצה בה הוא משחק לא מבטא את האיכויות האלה בצורה טובה.
    תשים כל אחד מהמבנים האלה בבארסה והוא לא יראה יותר טוב מאלבה.
     
  15. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    איך נדע את זה אם אלבה ימשיך להיות באנקר בלתי ניתן לערעור?

    אני לא חושב שהוא גמר את הסוס ובשיאו הוא אכן היה מהמגנים הטובים בעולם, זה לא משנה את העובדה שבמשחקי מפתח רבים בשנתיים האחרונות הוא קרס באופן טוטאלי. אני לא חושב שבארסה צריכה ללכת יותר מדי רחוק (כלומר, כן אם היה כסף ומגנים וורלד-קלאס בשוק אבל זה לא המקרה) - פירפו לטעמי נשרף בלי צ'אנס ראוי והיא מיהרה למכור את קוקורייה המעולה, אפילו אם הוא שיחק כשחקן כנף לכל דבר. אני גם לא אומר ששניהם או כל אחד אחר בהכרח צריך לשלוח על ההתחלה את אלבה לספסל, אבל לפחות לרוטציה בריאה שלא תשחוק אותו עוד יותר.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.