שר הטבעות- שיבת המלך

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י AFC, ‏20/12/03.

  1. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ספוילר!

    חזרתי עכשיו מהסרט... ואני מגבה כל מילה שאמר בארצ'יק. סרטים מצוינים עומדים לצאת בקרוב - ספיידרמן 2, טרויה ועוד... אבל קשה לי להאמין שב-5 השנים הבאות יצא סרט שידגדג את הקרסוליים של "שיבת המלך".

    פשוט יצירת מופת. למרות שיש באמת כמה קטעים מביכים ומפגרים בסרט - הנאזגול שאותו כולם היללו, שאמרו שאי אפשר להרוג אותו, שבסרט הראשון אראגורן למיטב זכרוני אפילו שרף אותו (או שסתם דקר אותו) ולא קרה לו כלום - פתאום מת משתי דקירות מסכנות. ציפיתי לקרב עם גאדלף או אראגורן, או מינימום לגולאס - אבל איאווין?? בכלל, זה קרב זה? סה"כ החטיא אותה כמה פעמים (ברשלנות), והיא דקרה אותו בפנים. נמאס גם מכל זיוני השכל של סם שמנסה לעודד את פרודו ("מיסטר פרודו, אתה זוכר את הפלך? את התותים, הצמחיה, הכוס תה, רוז המתוקה שלי" וכו'), נמאס מליב טיילור המעפנה!!! מה היא עושה כאן בכלל??? היא בכלל לא מופיעה בספר, לפי מה שהבנתי!! כן, אפשר לעשות סרט בלי איזה סיפור אהבה מעצבן (סיפור אהבה נגד כל העולם? סה"כ התחרטה בדרך לארץ הזאת של האלפים וחזרה). בטח שבלי הסצינות המביכות על האלמוותיות של טיילור, האבא שמנסה לשכנע אותה לעזוב וכל ההתבכיינויות שלה על כמה שהיא מתגעגעת אליו. גם את המכשפה האלפית הזאת אני מאד שונא (איזה קול מעצבן! כמה זיוני שכל רבאק!). מה הקטע שלה בכלל? ואיפה סארומן והעוזר שלו? והכדור הזה שדרכו סאורון הצליח לשאול את פיפין היכן הטבעת - הוא סתם מצא אותו באמצע אייזנגארד, סתם זרוק ככה? סם מנצח לבד את העכביש הזה ושלושה אורקים, בעוד בסרטים הקודמים הוא לא יכל להביס זבוב? ולמה הסוף כל כך נמרח? ומה עם לגולאס הנהדר - אנחנו כבר מתגעגעים לביצועים שלו, מלבד איזה חיסול של אחד הפילים המוזרים האלה לא ראינו ממנו כלום וחבל.

    נכון. יש כאן המון תלונות מצדי, אבל עדיין זהו הסרט הטוב ביותר שראיתי בחיי (ואני רואה די הרבה סרטים). המלחמה בסרט השני, שהיתה מצוינת, היא משחק ילדים לעומת בית המשוגעים של "שיבת המלך". הנאזגול, העכביש, הסצינה בהתחלה של סמיאגול ודיאגול (שהיתה מצוינת אבל באה באיחור, לאלה שלא הבינו מדוע בסרט השני כשגולום רב עם עצמו הוא קרא לאישיות ה"רעה" שלו "רוצח"), גנדלף ופיפין... ועוד הרבה והרבה אירועים שאני מעדיף לא לציין כאן. פשוט סרט נפלא! חובה לראות.
     
  2. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הרעיון היה ש"שום איש לא יכול להרוג אותו", והיא, כפי שניתן לראות, אישה. בכלל, לאורך כל היצירה הדמות של אאווין מחפשת שוויון בעולם גברי, והריגת הנאזגול זה מימוש הקטע שבו היא מצליחה לעשות מה ששום גבר לא יכול לעשות. אגב, בספר, הנאזגול, לפני מותו, פורץ את שערי העיר ומתעמת עם גאנדלף, קטע שמאוד חסר לי.

    זוהי יצירה על הכמיהה לנצחון בתנאים הקשים ביותר. בנסיבות אלה, עידוד בהחלט מתקבל על הדעת. או במילים אחרות, אם הוא פשוט היה קם וממשיך זה לא היה אותו דבר.

    זוהי באמת תת-עלילה שנופחה באופן בלתי ברור בסרט. בספר, אנחנו כמעט ולא רואים כלום מארוון (אגב, חציית הנהר ב"אחווה", זה היה שם אלף אחר). כנראה שלליב טיילר צריך לתת זמן מסך.

    לפי מה שהבנתי, הקטעים איתו צולמו אך הוצאו בעריכה. בסך הכל, אין הרבה ממנו בספר. אמור להיות לא דיאלוג עם גאנדלף כאשר זה מגיע לאייזנגארד, ופרק שלם בסיום, שאני בהחלט מבין למה החליטו לחתוך אותו. אומרים שהקטעים איתו יהיו בגירסה המוערכת של ה-DVD.

    הפאלאנטיר היה שייך לסארומן (זהו אותו הכדור שמראים בסרט הראשון). במהלך הדיאלוג בין סארומן וגאנדלף שאותו ציינתי גריימה זורק את הפאלאנטיר על החבורה. אגב, גם במינאס טירית היה פאלאנטיר, והוא השחית את דנט'ור (בגללו הוא משוגע). החליטו לא להסביר את זה בסרט.

    סאם מוצא בתוך עצמו, תחת הנסיבות ובעזרת הנאמנות לפרודו, כוחות שהוא לא ידע שקיימים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/12/03
  3. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל עדיין מאד התאכזבתי מההשתתפות שלו בסרט. הוא נראה כמו לוחם מאד חזק שהולך לתת קרב רציני ומעניין - אבל בסופו של דבר דקירה מסכנה חיסלה אותו, ועוד ממי. עוד משהו מאד מפגר בסצינה הבכלל מפגרת הזו - היא לבדה עורפת לדרקון את הראש? מה זה?!

    בהחלט, אבל עדיין אפשר היה קצת לקצר או לפחות לתת לו איזה טקסט מעניין במקום להזכיר שוב את הפלך המקולל ואת כל המנהגים המוזרים של ההוביטים. בסרט הראשון קיבלנו את זה, בסרט השני - די, מספיק, הבנו כבר.
     
  4. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים עם בני..קודם כל היה סרט ענק!
    דבר שני..באמת סאם זיין יותר מדי את השכל..אפשר היה לעשות את הסרט קצת יותר קצר ועם קצת פחות תאורים על הפלך ועוד..

    והקטע עם הנאזגול באמת מוזר..שתי מכות[אחת מהוביט] הם אלה שחיסלו אותו???זה היצור ששום גבר לא יכול להשמיד כולל לגולאס,אראגון ווגאנדאלף..היו צריכים לחשוב על משהו קצת יותר יצירתי..
     
  5. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    מסכים איתכם.
    הסרט הטוב ביותר שראיתי בכל הזמנים.
    מה לדעתכם הקטעים הטובים ביותר בסרט?
     
  6. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בני אתה חייב לקרוא את הספרים...

    קודם כל אני אתחיל:
    לפי דעתי שלושת הסרטים יוצרים את הסרט הכי טוב בהיסטוריה. לא ראיתי ואני גם חושב שלא אראה סרטים טובים כמו שלושתם, זה פשוט מדהים.

    בניגוד להארי פוטר (שעם כל ההמוניות שלו, חייבים להודות שהספרים באמת מעניינים), פה הצליחו לעשות מהספר הטוב גם סרט טוב. יש כל כך הרבה מה להכניס, צריך לחתוך כל כך הרבה, אם היו מכניסים את כל מה שכתוב בספרים, היה יוצא שכל אחד מהסרטים הוא 10 שעות ולא כל הטרילוגיה. ולכן בגלל כל ההשמטות יש המון דברים שנראים לא כל כך ברורים בסרט, בגלל שהרקע אליהם בכלל לא נמצא.

    לדוגמה: היחסים בין סם לפרודו. מי שקורא רק את הספרים, יכול אשכרא לחשוב שהם שני הומואים (ודרך אגב יש כאלה שטוענים שטולקין הגאון בכוונה רמז לזה). שהם מחזיקים ידיים ביחד, מתחבקים וכאלה.
    בספר עצמו יש המון שירים. כמעט כל כמה עמודים אחד ההוביטים או האלפים שר, וזה מוסיף המון. התאכזבתי לראות שבסרטים היה בסך הכל שיר אחד, וגם זה שפיפין של לדנתור שביקש ממנו.

    ומי שרוצה לדעת מה עלה בסופו של סרומן אני אכתוב פה... אבל מי שרוצה לקרוא את הטרילוגיה כדאי לו לא לקרוא כי זה סתם יהרוס לו:
    העצנים יחד עם גנדלף מחליטים לשחרר את סרומן ועוזרו, לשון-נחש. מחליטים לא להרוג אותם (הם מחליטים את זה בדרך חזרה, לאחר שהדרך לפלך עוברת דרך אייסנגארד). סרומן ולשון-נחש הולכים, והחבורה ממשיכה בדרכה כאשר היא עוברת בכל מיני מקומות ונפרדת מחברייה, כל אחד במקום אחר (יש בספרים שאני קראתי מפה של כל הארץ התיכונה... אני חושב שזה חסר בסרט כי צופים יכולים בכלל לא להבין איפה נמצא כל מקום). בגלל הפרידות החבורה עושה מעיין עיקוף, ככה שסרומן ולשון-נחש משיגים אותם בדרך אל הפלך. הם משתלטים על הוביטון ועל הפלך כולו, כשסרומן מתיישב במעון-באג (הוילה במונחים של הוביטים שהוריש בילבו לפרודו). בסופו של דבר לאחר שארבעת ההוביטים מגיעים לפלך, לאחר מאמצים רבים הם מצליחים לשחרר את הפלך. נוצר מצב שבו איזה 20 הוביטים מכוונים חץ וקשת לעבר סרומן ולשון-נחש. מישהו מההוביטים מעיר ללשון-נחש שהוא בעצם משרת או משהו כזה והוא לא שם לב לזה, ולשון-נחש באקט של שיגעון תופס את סרומן, משסף עם סכין את גרונו, מתחיל לברוח אבל שלושה מההוביטים יורים וככה גם הוא מת...


    אה ועוד משהו לגבי סם... בסרט זה לא הובהר, מה שנכתב בערך כל עמוד בספר, שככל שפרודו התקרב להר הגזירה הטבעת בגלל שכוחה גבר נהייתה כבדה יותר ויותר, ובסוף הוא קורס למרגלות ההר (כשסם לוקח אותו על הגב), מכיוון שהטבעת פשוט התישה אותו בכוחה. עוד משהו זה שכמה פעמים כשסם מציע לפרודו לסחוב עבורו את הטבעת, וכשסם מחזיר לפרודו את הטבעת, אז פרודו משתנה ומייד מתחיל לקלל אותו וחוטף את הטבעת לעצמו, אבל שתי שניות אחרי זה הוא תמיד מתנצל ואומר שזה כוחה של הטבעת ובלה בלה בלה. גם בספר פרודו בכלל לא שילח את סם מעל פניו, ושניהם נתקעו שמה אצל העכבישה, וסם הרג אותה לאחר שהרעילה את פרודו... חוץ מזה שבספר כן מוזכר שסם לקח את הטבעת מהגופה של פרודו, והוא גם השתמש בה, וככה האזין להמון שיחות בין אורקים, שביניהן הוא הבין שפרודו בעצם לא מת...

    חוץ מזה שהמון שיחות בין גנדאלף לפיפין הושמטו, שיחות שלטעמי היו משמעותיות מאוד... נגיד לפני המפגש עם דנתור גנדאלף מבקש מפיפין שכשהוא ישאל אותו על החבורה, שפיפין לא יזכיר את זה שבורומיר לא הנהיג את הקבוצה לאחר נפילת גנדאלף. וזה לא בדיוק היה ככה, שהם לא רצו להזכיר את בורומיר, ודנתור ראה את קרן בורומיר והבין... זה היה טיפה שונה...

    ולגבי אווין והנאזגול. בני ככה זה בספר... פה תבוא בתלונות לטולקין. הרעיון הוא שהיא תכננה את המהלך, ובהנפת חרב מתוחכמת הצליחה לערוף את ראשו...
     
  7. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מישהו יכול להסביר לי את הסוף? כי לא כ"כ הבנתי אותו..
     
  8. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזה חלק בדיוק?
     
  9. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שפרודו נוסע עם בילבו, גנדלף ושאר בני האדם, לא הבנתי למה הוא נוסע איתם ומה הוא אומר.
     
  10. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צריך לא מעט ידע על רקע הספר, כולל "הסילמליריון" המשמים. מקורם של האלפים הוא בואלינור, ארץ והואלארים (מאין אלים). בגללם שגורלם נקשר לגורל הטבעת כאשר נוצרו שלושת הטבעות של האלפים, הם איבדו את חיי-הנצח שלהם כאשר הטבעת האחת הושמדה. לכן, הם צריכים לעזוב לואלינור, אחרת האלפים ייכחדו. לכן, גאלאדריאל אומרת שמתחיל העידן של שלטון האדם. פרודו ובילבו עוזבים בגללם ששניהם נשאו את הטבעת זמן רב ונהיו קשורים בה. גאנדאלף עוזב כי הוא מחזיק באחת משלושת טבעות האלפים (טבעת האש).