טוטנהאם - מה (שוב) לא עבד נכון?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Hotspur, ‏3/1/04.

  1. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חדש כאן, ורציתי לשמוע את דעתכם על הקבוצה שאותה אני אוהד וגם, רוב הזמן, סובל - טוטנהאם.
    יש לי הרבה מה לומר בנידון, ואני עוד אומר, אבל קודם כל רציתי לדעת את דעתכם בנושא - למה שמה שגלן הודל תכנן ודייויד פליט המשיך פשוט לא עובד?
    אני אתחיל בסוגיה הראשונה והמטרידה ביותר לדעתי - למרות הרכש המבטיח, הליך הרכש היה פשוט לא נכון. אחד החוקים החשובים ביותר בעסקאות רכש, הוא שאתה מוכר שחקן רק אחרי שיש לך תחליף עבורו. כך לא נעשה במקרים של כריס פרי, בן תאצ'ר, נייל סאליבן וסטפן פרויינד. לא הובאו בזמן, או אפילו עד עכשיו תחליפים עבורם, והמקרה היחיד שהובא תחליף נאות הוא במקרה של סטפן איברסן, שגם במקרה הזה מה שקרה היה הבהלה של גלן הודל אחר חלוצים.
    אם להתעלםמהרכש שלא הצליח (פוסטיגה, זאמורה, דאלמה), נותר חלל אדיר בהגנה ובקישור. החיזוק המתאים לא הגיע, חוץ מבהלה של הודל בימיו האחרונים עבור חיזוק לכנף השמאלית, שלדעתי דווקא עבד, הכנף השמאלית, עם דאלמה, קונצ'סקי וטאריקו נראית לא רע בהשוואה לחלקים אחרים על המגרש.
    חייבים לחזק את מרכז ההגנה. אנתוני גארדנר ולדלי קינג עושים עבודה איומה, ודין ריצ'ארדס לא יכול לחפות על הכל. אין שוער בשער - למה לעזאזל שחררו שוער ענק כמו נייל סאליבן כדי להשאיר את קייסי קלר (שמשום מה הודל היה אובססיבי אחריו, והוא גמל לו בעונה מזוויעה עד כה), ולא להביא אפילו גיבוי ראוי.
    ולא לשכוח את מרכז הקישור. אין קשר מרכזי, לא מבין איך הפקירו את האזור הזה אחרי שחרורו של סטפן פרוינד. החיזוק הקרוב בדמותו של מייקל בראון משפילד יונייטד לא נראה לי מספיק.

    אז מה דעתכם?
     
  2. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה כל כך גרוע בדאלמה? במשחקים שנתנו לו את החופש לשחק כמו שהוא יודע הוא היה בכלל לא רע. הוא מאוד אקטיבי, ומסוגל לשנות את המומנטום של המשחק ולו רק בעזרת השליטה שלו בכדור שעם הזמן ילמדו בטוטנהאם איך לעזור לו לנצל אותה על מנת לייצר מצבים.

    לטעמי, הבעייה היא בהגנה והתרעתי על זה עשרות פעמים לפני העונה וגם בשלבים המוקדמים.
    בעצם מדיניות הרכש הכושלת שאתה מציג החלה עוד קודם. קמפבל עזב ליריבה העירונית ולא הביאו תחליף. מתישהו בהמשך העונה הגיע דין ריצ'ארדס אבל אין ספק שמדובר בתחליף עלוב ולא מספק לשחקן שהחזיק את ההגנה שלכם במשך שנים.
    סאליבן לא שוער גדול כמו שאתה מציג אותו, אבל קלר הוא בהחלט גרוע כמו שאתה מציג אותו, ולכן גם פה אני תומך במה שאתה אומר. כלל בסיסי מאוד אומר בכדורגל שנסיון ותיאום בהגנה זה שדבר שאי אפשר לוותר עליו. כל הצעירים שבאמת יש להם פוטנציאל בהגנה לא יממשו אותו כל עוד אין ביניהם תיאום בסיסי (ובינם לבין השוער). שים לב שדווקא קאר וטאריקו עושים עבודה די טובה. זה קשור לתיאום שלהם עם שער השחקנים. קינג אולי גדול בטוטנהאם, וזו כבר העונה ה-3,4 שלו (אם אני לא טועה), אבל זו הפעם הראשונה שהוא הופך להיות שחקן כל כך משמעותי (מכיוון שטוטנהאם מנסה לשחק בסגנון התקפי, השחקן ההגנתי הכי משמעותי צריך להראות עוד יותר אחריות) והוא לא מסוגל לעשות את זה כמו שצריך. גם גארדנר הוא סיפור דומה רק שאצלו אני דווקא רואה המון פוטנציאל בניגוד לקינג שהוא פשוט אובר-רייטד. אגב, בראון דווקא נראה כמו חיזוק שאתם לא יכולים לוותר עליו, ואם אני לא טועה מדובר בחיזוק זול שאולי יאפשר לכם להביא שוער/בלם ברמה מאוד גבוהה או בחלון הזה או בחלון בקיץ.
     
  3. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    השאלה היא כמה בראון, שחקן ליגה שנייה טיפוסי, יוכל להשתלב בפרמיירשיפ.
    על דאלמה אין לי מילה אחת רעה, רק למה פליט לא נותן לו לגמור 90 דקות.
    אני חושב שקודם כל חייבים להביא קשר מרכזי ושוער. אתה בהחלט צודק - ברגע שיבוא מאמן שיתאם את השילוב בין הבלמים הכל יהיה יותר טוב.
    על דין ריצ'ארדס לא תשמע ממני מילה אחת רעה, הוא הרכש הכי טוב שטוטנהאם עשו בשנים האחרונות (אולי עד פרדי קאנוטה) ובלעדיו המצב היה איום ונורא.
    לגארדנר יש נתונים קלאסיים לעזור בכדורי גובה, ולמקד את קינג וריצ'ארדס על הקרקע. אתה צודק - לא בהכרח חייבים בלם אסרטיבי, אפשר פשוט למקד את הבלמים, אבל אתה רואה את דייויד פליט, גם ככה ביסודו לא מאמן, עושה את זה?
    וד"א, מי שבכלל אמור היה להחליף את קמפבל היה גוראן בונייבסביץ' שבא מיד באותה עונה.
     
  4. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה שהביאו מחליף בעמד לקמפבל זה לא מה שאני מתכוון. אני אומר שאם הנקודת חוזק של הקבוצה עוזבת חייבים לחזק אותה כמה שיותר מהר וכמה שיותר טוב, כי אחרת כל האיזון הולך לעזאזל (ובאמת הלך).

    ואין ספק שפליט לא האיש המתאים לעבודה, אבל את מי תעדיף במקומו? ריד? ונבלס? אלה המאמנים הפנויים הבכירים. מההיכרות שלי עם השיטות של שניהם עדיף כבר לשחק בלי מאמן בטוטנהאם.

    ובהנחה שדיוויס לא יגיע לטוטנהאם, איזה קשר אחורי היית רוצה לראות בליין?
     
  5. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה ראית ממש עכשיו את ניל סאליבן סופג שער מביש מווטפורד? אני חוזר- מווטפורד?! קייסי קלר באמת לא כזה נורא, הוא שוער טוב שעושה את העבודה שלו. נכון שסאליבן הראה בשנים שלו בספרס יכולת טובה מאוד וטוטנהאם היו יכולים לעשות יותר לא לתת לו לעזוב, אבל עדיף לו להיות שוער מחליף בצ'לסי מאשר להיות שוער מחליף בטוטנהאם, והוא עצמו היה מעוניין לעזוב.

    אני מסכים איתך שלא הובא מספיק תחליף לשחקנים שעזבו (בעיקר נכון המקרה של סטפן פרוינד, שהוא אפס מאופס, אבל עדיין עדיף מכלום, כנראה...), אבל אני עדיין מאמין שלספרס יש סגל טוב יותר מלכל היריבות שלה בתחתית, ובכל העמדות היא עדיפה. ריצ'רדס, גארדנר ולדלי קינג (כששמים אותו כבלם, לשם שינוי) הם מרכז הגנה טוב יותר מהרבה הגנות בפרמייר ליג ויותר טוב מרוב היריבות שלה (חוץ מאסטון וילה, אולי), אני כבר לא מדבר על החלוצים... בסה"כ הבעייה המקצועית של טוטנהאם כולה בקישור, כי האיזון של הקבוצה הופר לחלוטין גם ע"י פציעות וגם ע"י מדיניות רכש לא נכונה. ברגע שיארגנו את הקישור, גם ההגנה תיראה טוב יותר.

    לא שאני מעוניין לספק לספרס השנואים פתרונות, אבל כפי שאמרתי בדיון אחר- אם ספרס יביאו לקישור שלהם שחקנים כמו דייגו ואנדי ריד כפי שהם רוצים (שניהם ביחד די יקרים, ולא בטוח שספרס יסכנו את עצמם כלכלית עבור שניהם), וימשיכו עם שחקנים כמו סטפן דאלמה, רוהאן ריקטס (שחקן שמרשים אותי לטובה כל פעם שאני רואה אותו, שלא היינו צריכים לשחרר אותו http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/mad.Xxx ) וסיימון דיוויס, ספרס יכולים לבנות קבוצה טובה מאוד.

    עוד בעייה בספרס זה חוסר היכולת של הסגל שלה להתמודד בתחתית מבחינה פסיכולוגית, וכאן יש בעייה בדיוויד פליט, שדווקא יש לו עבר כמאמן, אבל מאמן של הדור הקודם של הכדורגל האנגלי.
     
  6. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    קייסי קלר הוא לא הבעיה. כן יש לו עונה גרועה עד עכשיו, אבל הוא עדיין שוער טוב ושוער יציב, קשה לשחק בלי הגנה, תסתכלו על השערים שהספרס חוטפים - רובם מגיעים ממצבים נייחים (בעיקר מיקום אידיוטי של המגנים בקרנות) ומשטויות של ההגנה, קלר ספג שער או שניים באשמתו הישירה אבל הוא לא אשם במצב. מה גם שניל סאליבן הרגע הוכיח שגם הוא לא האיש שהיה מציל את הקבוצה (ואת היכולת הטובה שלו הוא הראה דווקא אצל ווימבלדון במאה הקודמת).

    לספרס יש וואקום במרכז, נקודה. עד שהם לא קונים קשר אחורי פשוט חבל להם על הזמן, כל שאר התוספות שהם יביאו (בדיוק כמו הרכש שהם עשו בקיץ) ירדו לטימיון בלי מישהו שיניע את הקבוצה הזו מהאמצע.

     
  7. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ולעבוד על תיאום בין הבלמים גם לא יזיק.
     
  8. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תיאום בין הבלמים זה משהו שעוד יכול להגיע, אבל עד שזה יגיע לפחות שיהיה מישהו במרכז המגרש שיביא קצת שקט למשחק של התרנגולים.
     
  9. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אני חושב שדווקא הסאגה הגדולה שמתרחשת כרגע עם קאנוטה ונבחרת מאלי מהווה את ההזדמנות הכי גדולה של הספרס לבנות מחדש והפעם גם לעשות את זה טוב.

    הספרס צריכים להתחיל מחדש וצריכים לעשות את זה עכשיו ולא בקיץ. בשביל מה לתת לדיוויד פליט להוציא כסף על שחקנים בחלון ההעברות רק כדי שבקיץ יבוא מישהו אחר ויגיד שהוא לא זקוק לשחקנים האלה??? שמישהו בהנהלה של התרנגולות יתפוס קצת יוזמה יגיד לפליט יפה תודה ויחתים מאמן לשלוש וחצי שנים...

    הדבר הבא שהייתי עושה הוא למכור את פרדי קאנוטה. הרי בכל מקרה הוא הולך לפחות לחודש לשחק עם מאלי ובסיום העונה הם יעיפו אותו לכל הרוחות... מה הוא כבר יתרום עד אליפות אפריקה ואחרי כן עד סיום העונה? וגם אם יתרום, הספרס יגיעו לאן שהוא? לא!!! כאשר לסטר, הפומפות וולבס ואפילו בולטון ולידס נמצאות בסביבה קשה לי מאוד לדמיין מצב בוא טוטנהאם יורדת ליגה. יש להם בחוד בין כה וכו את קין פוסטיגה וזאמורה - שיתנו לפוסטיגה אמון מחודש, בסוף הוא יתן את התפוקה שלו, הוא לא שחקן רע, הוא צריך להשתפשף בפרמייר ולצבור דקות.



     
  10. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קירק אתה בכל זאת לא יכול להתעלם מהתפוקה של קאנוטה... הוא בערך השחקן היחיד שמשחק העונה בטוטנהאם, ולסמוך על פוסטיגה זה לא נראה לי רעיון טוב. פוסטיגה הוא מסוג השחקנים שבשביל להתאקלם לא צריך להכביד עליו, אלא לשחק כשהוא נספח, ככה אין עליו לחץ, הוא יוכל להתחיל לשחק ובסופו של דבר גם לכבוש. אי אפשר עכשיו אחרי חצי עונה לא טובה לתת לו פתאום את המושכות, זה ייגמר באסון. רובי קין הוא שחקן לא כל כך יציב, שהפך העונה תלוי בקאנוטה.
    האם האמנת בעונה שעברה שיש לווסט-האם סיכוי לרדת? ידעת שהם ייחלצו מזה בסוף.... האם האמנת שלידס תרד באחת העונות? ידעת שגם הם ייחלצו בסוף...
    טוטנהאם במקום מסוכן מדיי, במיוחד כשבולטון יכולה כל יום פשוט לשים גז ולברוח מהתחתית. למכור את קאנוטה לעטמי זה פשוט חאראקירי.
     
  11. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    נתחיל מהסוף. טוטנהאם תמכור את קאנוטה, אם לא עכשיו - בסוף העונה.
    לא מדובר בחרקירי מדובר בצעד לגיטימי לגמרי, הם קנו שחקן ארופאי לכל דבר וכעבור פחות מחצי שנה הוא הפך להיות אפריקאי, מה שאומר שהוא עומד להפסיד תקופות כאלו ואחרות לטובת משחקי נבחרת.

    עכשיו לתלות של הספרס בשחקן. אני לא חושב שיש דבר כזה. בטח לא בקאנוטה. תסתכלו על המשחקים של הספרס, תסתכלו על השערים שקאנוטה מבקיע, נדיר לראות אותו מקבל מסירה (שלא לומר מחזיר אחת), נדיר לראות את הספרס עובדים בשבילו (המטרה היא תמיד קין), לכן אני גם לא חושב שהקבוצה תלוייה בו.
    הספרס חייבים לבנות מחדש כי כרגע משהו מאוד רקוב בקבוצה. לא חושב שחלוץ בינוני (למרות שיש לו עונה טובה מאוד עד עכשיו) כמו פרדי קאנוטה צריך להיות העוגן של הקבוצה. בטח ובטח לא כאשר רובי קין עדיין נמצא בסביבה.
    אם הספרס יבנו את עצמם כמו שצריך (ועיקר הדברים מכוונים לקישור של הקבוצה) לא תהיה להם שום בעיה לסמוך על פוסטיגה או אפילו זאמורה.
     
  12. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שאתה האדם היחיד בעולם שחושב שקאנוטה הוא שחקן שטוטנהאם תלויה בו כמו שחקן מפתח. מציינים אותו פשוט כי הוא עד כה נותן עונה טובה, והעונה שחקן כזה בספרס הוא עניין די נדיר. אני ממש, ממש לא מאמין שעונה הבאה ימכרו אותו. יכול להיות שהוא יהיה שחזור של סטפן איברסן אבל אני מאמין שהוא יישאר בקבוצה לפחות לעוד עונה.
    המוקדמות של אפריקה למונדיאל הם הקצרים ביותר מכל היבשות. זה שהעונה במקרה יש אליפות אפריקה לא אומר כלום. אליפות אפריקה יש פעם בשנתיים. לא ביג דיל.

    האפשרות שטוטנהאם תרד ריאלית. ריאלית מדי. המצב עגום, לידס מתחזקת, וולבס ולסטר עקשניות, ואולי אפשר להתעודד מחוסר היציבות של פומפיי.
    יש תחרות קשה, ולצערי בעונה הפכפכה כזו הייתי רוצה לראות אותה פוזלת למרכז הטבלה, לא לתחתית. אם לא יהיה שיפור קרוב הבוץ יהיה רק עמוק יותר.
     
  13. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא מבין את הזלזול הזה בקאנוטה. באמת שלא. הוא לא חלוץ בינוני אלא סקורר מצוין, וזו לא העונה הראשונה שהוא מראה את זה. הקישור שעשית בין קאנוטה לסטפן איברסן, אחד החלוצים המוגבלים שראו בוויט הארט ליין מעולם, הוא ממש אכזרי. קאנוטה שחקן עם טכניקה מצוינת, יכולת כיבוש שערים מעולה, תרומה חיובית למשחק ההתקפה (אולי לא תלות, אבל יש לו חלק במשחק ההתקפה של ספרס כפי שהיה לו במשחק ההתקפה של ווסטהאם). הבעייה שלו היא פציעות, לא יותר. פרט לכך, הוא שחקן ברמה סופר-גבוהה. לספרס אולי לא תהיה בעייה לבנות את עצמם עם חלוץ אחר לצד רובי קין, בובי זאמורה לדוגמא (לא מבין למה "אפילו", הוא שחקן שדיברו עליו באנגליה רבות, הוא הרשים מאוד בדיוויז'ן וואן), אבל עדיין קאנוטה הוא חלוץ אידאלי לטוטנהאם, אחת הרכישות הטובות ביותר של ספרס בעידן גלנדה, ובחצי מחיר מהלדר פוסטיגה.
     
  14. Hammers Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/12/02
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קאנוטה שחקן מאוד מוכשר לדעתי, אבל העצלנות שלו, הפציעות הבלתי פוסקות והנטייה שלו "להרדם" במשחקים הופכת אותו למוגבל.

    אבל מה שכן, הוא כיום החלוץ הטוב ביותר בליין. זאמורה כנראה מתאים רק למלחמות השרדות בדיוויז'ן 1, פוסטיגה הוא רק שם מפוצץ ללא קבלות ורובי קין, עם כל הכבוד, לא פוגע ובקושי מממש רבע מהפוטנציאל שלו.

    אבל אני עדיין שמח שמכרנו אותו, הכסף קיצץ קצת מהחובות, ומאטי את'רינגטון הוא אחת התגליות של דיוויז'ן 1- פשוט עושה חייל על הכנף השמאלית שלנו.

    ולגבי הבעיה הכללית של הספרס, ההתעסקות המיותרת בהבאת חלוצים בקיץ. אני לא יודע מי תמים יותר, דניאל לוי שחליק להודל כספים על ימין ועל שמאל, או הודל עצמו ששכח שכדורגל מתחיל מהגנה.

    בסך הכל אני חושב שדייויד פליט הולך על מטרות נכונות שיכולות להציל את המועדון. בראון משפילד שחקן שיכול לתפקד טוב לצידו של סיימון דייויס, דאוסון מפורסט יכול להיות החיזוק ההגנתי שהיה צריך להגיע בקיץ. ואנדי ריד/נייג'ל ריאו רוקר בכלל שחקנים מוכשרים ורעבים לחשיפה בפרימיירשיפ, מה שיועיל במלחמת השרדות.
     
  15. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    לא ממש קשור לבעיות החוד של הספרס (לדעתי אתם ממש ממעיטים בערכם של רובי קין ופרדי קאנוטה אבל לא ניכנס לויכוחים על זה) אבל:
    מדובר באחת מההעברות היותר חכמות שהפטישים עשו (אם כי בעל כורחם אפשר לומר) בשנים האחרונות, ואת'רינגטון הוא שחקן שכבר בימיו בספרס התרשמתי שיש לו פוטנציאל נבחרת עתידי. ערן האם הפוטנציאל הזה ממומש במלואו באפטון פארק והאם לדעתך ולדעת האחרים כאן יש מקום להמר על שחקן צעיר מדיוויז'ן 1 כשחקן נבחרת בהיעדר שחקני כנף שמאל אנגליים מובילים בפרמיירשיפ?