על ספסלים ומשכורות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Emil, ‏25/8/02.

  1. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הנושא לא בדיוק קשור לליגת העל אלא לכדורגל בכלליות...

    הרבה מועדוני צמרת בעולם מחזיקים המון שחקנים טובים ומוכשרים, לא תמיד בשביל הדשא. סכומי עתק יוצאים על שחקנים שלא מתוכננים לראות דשא, משכורות עתק משולמות.
    ישנם שחקנים שמעדיפים את הנוחות והחמימות של משכורת שמנה, ולא ממש מפריע להם שאת המגרש הם רואים מהיציע. הדוגמא הכי טובה היא שחקניה ל ריאל מדריד, שתמיד מכניסה עוד ועוד שחקנים טובים למועדון, משלמת להם סכומים נכבדים, ולא משתמשת בהם. גם בארץ יש שחקנים כאלה, למשל אלומישנינו ממכבי חיפה שאפילו לא מחפש את הדשא, למרות שהוא יודע שהוא לא יקבל המון הזדמנויות כשמעליו עומד וואליד באדיר המצויין.

    לעומתם יש שחקנים שלא המשכורת היא מה שמפעיל אותם. הדוגמא האחרונה לכך היא רובי קין מלידס, שאמר שהוא לא מעוניין לשבת על הספסל והוא אפילו מוכן לעזוב את לידס לטובת מועדון קטן יותר, העיקר לשחק.

    איך אתם הייתם מעדיפים לפעול בעניין, אם הייתם שחקני ספסל בקבוצה זו או אחרת? לרדת בדרגה לקבוצה פחות טובה או בכלל מליגה נמוכה יותר ולקצץ משמעותית במשכורת, או להמשיך להביט מהיציע על קבוצת ענק, לקבל מדליות על תארים שבכלל לא זכיתם בהם, ולקבל משכורת עתק
     
  2. juva Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    944
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוקי, עכשיו קודם כל, שחכת לציין שחקנים מהסוג של "היידה" שאותם הקבוצה קונה רק בשביל הכסף שהיא תקבל ממכירות חולצות שלו[אם ביפן קנו את החולצה שלו משהו כמו 5 מליון אנשים(אולי אפילו יותר) וכל חולצה עולה 50 דולר, אז זה יוצא 5*5000000= 25 מליון דולר, הנה פארמה פחות או יותר החזירה את ההשקעה עליו]

    ומה אני הייתי עושה בכזה מצב, תלוי בנסיבות...כמה כסף משלמים ובן כמה אני...אם הייתי שחקן בן 24 שמקבל משכורת מאוד גבוהה ומתייבש על הספסל עונה שלמה, אני חושב שהייתי עוזב...כי יש לי עוד הרבה זמן לשחק כדורגל ויש סיכוי אני יוכל להגיע לקבוצה גדולה, חוצמזה שעשיתי בעונה הזאת על הספסל יותר כסף ממנה שאני אצטרך לכל החיים
    אם אני שחקן זקן שמתבייש על הספסל, אז הייתי נשאר, כי גם ככה עוד עונה-2 אני מספיק לשחק כדורגל...
     
  3. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא כולם יילכו עם ההגיון הזה juva.
    שחקן צעיר בן 24 מחפש שני דברים: להתפרסם ולהתעשר, בניגוד לשחקן המבוגר שכבר הרוויח את כספו ורוצה אולי עוד לנסות ולהנות קצת מכדורגל לפני פרישה.
    הצעיר יודע שהסיכוי שלו עוד יבוא בקבוצה הגדולה כי כאמור הוא צעיר ואת ההזדמנות שלו ייקבל. בו זמנית הוא גם ירוויח כסף ויספק לעצמו עתיד בטוח.
     
  4. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    אני לא מבין את השחקנים האלה שאוהבים את הכסף ולא את המשחק.
    כמו דוטרואל ששנתיים רצה רק כסף וכסף עד שלבארסה נמאס ואיכשהוא מצאה לו קבוצה,הוא לא רצה לעזוב היה לו נוח לא יודע מה נוח בלשבת ביציע כל משחק ורק על הכסף פינטז.

    אם אני הייתי שחקן לא הייתי רוצה להיות בספסל,אני לא מבין את השחקנים האלה שלא אוהבים לשחק ודואגים לכסף שלהם.
     
  5. יוגב אסולין Guest

    אני מסכים דווקא עם אותם שחקנים... כי עם אתה יכול לעשות הרבה כסף בלי לשחק... או קצת כסף ולשחק ניראה לי האופציה הראשונה יותר נוחה.. זה "חיים קלים"... אחרי שיגמר שמה החוזה אתה עדין אותו שחקן אחרי קצת אימונים.. אם שם של שחקן שהיה בסגל של קבוצה גדולה שקיבל הרבה כסף ואז יכול להעבור כמעט לכל מקום אחר... אל תשכח שאותם שחקן בנו לפני זה לעצמם שם אחרת הם לא היו מקבלים כסף גבוה.. לכן ברגדע שהם יצאו הם ימשיכו מאותו מקום שבו הם הפסיקו עם עוד כמה מיליונים בבנק שמסדרים אותם..
     
  6. ראול המלך Member

    הצטרף ב:
    ‏7/8/02
    הודעות:
    375
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה בדיוק המקרה שהיה לאייל ברקוביץ' בסלטיק ולעוד כמה שחקנים
    לדעתי שחקן כדורגל צריך תמיד לשאוף לשחק כי זה מה שהוא שחקן כדורגל
     
  7. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם זה מועדון שאני אוהב, כמו בית"ר ירושלים, הייתי משחק בחינם רק בשביל שתי דקות על המגרש.
    אם זה היה מועדון כמו מכבי חיפה או מכבי ת"א (כמובן שלעולם לא אבוא לשם) הייתי מיד דורש משכורת הגונה וכדורגל. למה מי מת? אני לא אוהב את הקבוצה הזאת, אין לה נשמה או הזדהות איתי אז תנו ת'כסף או תלכו.
     
  8. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וידוקה זה לא אותו דבר...
    נגיד וישלחו אותך לשחק בלידס, תשב לך על הספסל שנה שלמה תרוויח את השני מיליון ליש"ט שלך, ותחייה טוב בלי לעשות כלום...
    אני לא רואה את זה ככה, שחקנים גדולים לא חושבים על הכסף אלא רק חושבים להתקדם. זה מה שנדפק לנו בכדורגל בשנים האחרונות. הכסף מדבר ובגלל זה אולי ירדה גם הרמה.
     
  9. Uli Uli Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    714
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה צודק, כשקבוצות כמו ריאל, ברצלונה וכו' רוצות שחקקנים לספסל הם מציעות הרבה כסף והשחקנים לא חושבים פעמיים וקופצים על ההצעה, דבר שגוי...
     
  10. דל-פיירו המלך Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    172
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם למשל הייתי שחקן גדול בקנה מידה ישראלי-כמו רביבו ואני כוכב בפנרבחצ'ה ויש לי מספיק כסף לעתיד שלי ושל ילדי,ומציעים לי לעבור לריאל מדריד ותהיה לי משכורת כפולה-אני יסרב!!!

    אבל אם אני כוכב במכבי חיפה שלא מצא עדיין קבוצה באירופה ומחפש ופתאום ולנסיה חושבת להשקיע בצעירים ומחליטה לקנות אותך אך אומרת לך שהיא מתכננת לך תוכנית אימונים של שלוש שנים כדי לשפר אותך ובשנים האלה לא תקבל דקות משחק-אבל המשכורת שלי תהיה הרבה יותר גבוהה הייתי מסכים מסיבה אחת-אני עדיין משחק כדורגל,זה לא כסף קל כמו שיוגב אמר מכיוון שאתה כן משחק כדורגל-כל יום-אבל אתה פשוט לא משחק מול מצלמות וקהל-ואין ציפייה גבוהה ממך,אין התרגשות!!על זה הייתי מוותר כי בכל זאת אני עדיין ישחק כדורגל-אבל אם יגידו לי לבוא היום לריאל ואני ירוויח המון כסף אבל גם לא יתנו לי להתאמן אפילו-מה זה שווה??
    הדבר היחיד שאתה אוהב באמת ויודע טוב ואתה לא יודע לעשות שום דבר אחר-וגם את זה לא תעשה?????

    כתבתי קצת מסובך אז אם לא הבנתם אז תגידו מה-בסדר?
     
  11. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דל פירו לא הבנתי כלום
     
  12. דל-פיירו המלך Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    172
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ניסיתי להגיד שתלוי במצב,
    1.אם אני משחק בפנר ומרוויח כסף טוב ומרוצה-לא הייתי עוזב לריאל בשביל לשבת על הספסל ולשחק במילואים ובגביע,למרות שמקבלים משכורת כפולה מזו של פנרבחצ'ה!!

    2.במקרה שאני כמו יוסי בניון,שמשחק בשורות האלופה הישראלית ומשתוקק לעבור לאירופה,הייתי עובר לקבוצה נחותה כמו סטאנטאנדר כי משם מתחילים להצליח בגדול למרות שהיא פחות טובה מחיפה!!

    3.אבל המקרה של נג'אן גרייב הכי מוזר-למה בעצם הוא לא שיחק בכלל,והרוויח כסף טוב מאד,וזה לא שהוא מקבל כסף ולא עושה כדורגל,הוא גם מקבל אימונים,ובאימונים משחקים,אז הוא עדיין גם בכושר-בשביל הנבחרת וכאלה!!
    אבל בעצם-בשביל מה??? הוא היה כוכב גדול בהפועל חיפה-לקח איתה אליפות,ונהנה מאד,אז למה לעזוב??
    בשביל לשבת על ספסל של קבוצת אמצע טבלה???

    הבנת ניצן??
    יש כל מיני מקרים ובכל מיני מקרים אני הייתי מתנהג אחרת!!
     
  13. יוגב אסולין Guest

    טוב את הדעה שלי כתבתי בהודעה אחרת פה.. (סתכלו למעלה).. אבל דל פירו תגובה לך...


    למרות שסנטרדאר פחות טובה ממכבי חיפה היא נמצאת בליגה הטובה בעולם.. כל המאמנים כל התקשורת שמים הרבה יותר עיניים על הקבוצה הזאת מאשר הקבוצות בישראל לכן הבחירה הנכונה מבחינת בניון היתה לעבור לשמה.. מה גם שהוא לא ידע שחיפה תיכנס לליגת האלופות שזה גם הרבה מאוד פירסום שהיה יכול לעזור לו...

    בכל מיקרה בניון הוכיח בחיפה מה הוא יודע... וגם אחרי שנת האליפות הראשונה שלו שבה הוא היה ענק הוא לא קיבל הצעה משום אימפריה כי בסה"כ הוא לקח קבוצה ישראלית לאליפות.. אבל עם הוא יצליח לסחוב קבוצה ספרדית קדימה או במיקרה של סנטרדר לישאר בליגה או אפילו הצלחה אישית שלו וירידה של הקבוצה. הוא יוכל להגיע למועדון יותר גדול מאשר אחרי עונה טובה בחיפה...



    נג'ואן גרייב הלך לשחק באנגליה אחרי שנה מאוד מאוד מאוד טובה שלו בארץ.. ובאותה עונה יצאו מהארץ לשחק באירופה הרבה שחקנים ישראלים. לשחקנים היה ניראה שהנה ישראל משתלט על אירופה ומתחילה לשלוח הרבה נציגים... הגנענו ל11 נציגים באירופה וכו'.. כל השחקנים שהלכו הלכו במטרה לשחק ולא להרוויח כסף.. במיקרה של גרייב הוא הגיע לקבוצה בשלב די מאוחר אחרי התלבטות קשה בין טוטנאם לאסטון וילה. בעמדה שלו היו עוד 2 שחקנים טובים מאוד (כרגע לא זוכר את שמם). ובגלל שהוא בא מאוחר הוא בא מכדורגל אחר וכו'.. הוא לא הצליח להשתלב בסגל של הקבוצה... בעיקרון עם הוא היה הולך בשביל הכסף הוא היה יכול לישאר עונה נוספת לפי החוזה בוילה אבל הוא ידע שהוא מאבד את השם שלו ואת כל מה שהוא בנה...
     
  14. דל-פיירו המלך Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    172
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מסכים איתך-זה בעצם מה שאמרתי,רק בעקיפין!!!
    אם תסתכל אז כתבתי שהוא היה צריך לעזוב לסטאנטנדר,בחירה נכונה!!!
    וגם גרייב עשה בחירה נכונה אבל ברגע שהבין שהוא נדפק היה צריך לחזור ולא אחרי שנה וחצי!!!
    הוא לא התלבט,הוא חתם בטוטנאהם והכל היה טוב ויפה ופתאום טוטנאהם החליטה לשחרר אותו והחוזה הסתיים ואז הוא חיפש קבוצה נואשות בפריימר ליג ובסוף חתם בוילה פארק!! :roll: :roll: