מסתמן: שיטת הניקוד לא תשונה בעונה הבאה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י roeiuzan, ‏14/4/09.

  1. roeiuzan Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    2,108
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שיטת הניקוד שהמליץ יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, לפיה בפלייאוף בסוף העונה יקוזזו בחצי מספר הנקודות של כל קבוצה, על סף ביטול. בישיבתה הקרובה ע"פ המלצת המזכירות צפויה ההתאחדות לחזור בה מהרעיון.

    http://www.one.co.il/Article/08-09/1,1,2,0/135410.html

    מישהו יודע אם גם הפלייאוף יתבטל או שרק הנקודות?
    הכוונה, אמרו שלאחר המחזור ה-30 יהיו 5 מחזורים נוספים לדוגמא בין חמשת הראשונות שישחקו אחת נגד השנייה.. האם גם זה יתבטל ותהיה לנו רק ליגה של שני סיבובים 30 מחזורים?
     
  2. ertyo Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/04
    הודעות:
    579
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הכוונה היא שרק חלוקת הנקודות שיורד חצי מהנקודות של כל קבוצה יתבטל. הפלייאוף ישאר אותו דבר . מקומות 1-6 ילחמו על האליפות ועל המקומות באירופה 7-10 על מענקי מיקום ו11-16 על הישארות בליגה.
     
  3. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב שכך, זה היה רעיון אווילי ואם רוצים להקטין את הפערים יש דרכים אחרות (תקרת שכר, הגבלות על שחקנים זרים ודברים מתקדמים יותר).

    לגבי שאלותיך, גם אני מצטרף.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני מאוד מרוצה שהרעיון המטופש הזה בוטל, ואני מקווה שגם לא יהיה פלייאוף ואפילו שהליגה תישאר של 12 קבוצות.
    אם יש קבוצה שתוביל בפער של 10 נקודות אחרי שני סיבובים ולמעשה אמורה להבטיח את האליפות, אין שום סיבה שהיא תופלה לרעה או דברים כאלה. וקבוצה שתסיים במקום הראשון ראויה לזכות באליפות, בשביל מה צריך את הפליאוף הדבילי הזה?; אפשר לחשוב שהכדורגל ניהיה צפוי כמו הכדורסל, שם מכבי ת"א עושה מה שהיא רוצה כבר המון שנים. מכבי חיפה לקחה חמש אליפיות בשש שנים וזה הישג גדול, נכון, אבל זו הייתה הבלחה, פרט לכך לא היה רצף אליפיות כל-כך גדול ועליונות ברורה. הדברים יכולים להשתנות בכדורגל מהר מאוד.
    שבהתאחדות יתרכזו בדברים אחרים שדרכם אפשר לשפר את הכדורגל שלנו, אם מדובר על נבחרת ישראל או אם מדובר על הליגה פה בכלל. להשקיע יותר בשופטים או לגייס ולייבא איכותים למשל. לדאוג לעבוד על יסודות כבר בגיל צעיר, שהכדורגלנים בארץ יתאמנו יותר מפעם ביום. שחקן של קבוצה בחו"ל פותח את היום מוקדם ומסיים אותו אחרי הצהריים- בערב, חלק נכבד מהיום הוא עושה במועדון. אגב, הקבוצות צריכות להבין לבד שכדאי להשקיע בנוער במקום להביא זרים בהרבה כסף. מה, מכבי לא יכלה לשלוף קשר צעיר במקום להביא את דולי ג'ונסון בכל-כך הרבה כסף?(היו יותר גרועים ממנו, אבל סתם הבאתי אותו כדוגמא עכשווית)
    אבל מה אני מדבר בכלל, שנה הבאה יהיו המון משחקים של גארבץ' טיים, המון קבוצות שיגמרו את העניין מהר מאוד, ושום דבר לא ישתנה בקשר לשיפוט.
     
  5. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב מאוד שירדו מהרעיון המטומטם והכ"כ לא ספורטיבי הזה. אני גם חושב שאת הפלייאוף עצמו אפשר לבטל, 30 מחזורים זה בהחלט מספיק בשביל ליגת העל שגם ככה נמרחת יותר מידי ביחס למספר הקבוצות כיום (12). ליגה בעלת שני סיבובים זאת הצורה הספורטיבית ביותר וליצור פלייאוף על מנת להוסיף עניין לליגה זאת טעות, אליפות צריכה לקחת הקבוצה שההתמדה שלה הייתה הטובה ביותר ולא הקבוצה שגברה על האחרות בפלייאוף על אף שבמהלך העונה איבדה לא מעט נקודות נגד הקבוצות הקטנות.
     
  6. M_T_A Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/05
    הודעות:
    5,310
    לייקים שהתקבלו:
    0
    WTF?
    בחיים לא שמעתי עד עכשיו על התוכנית המטופשת הזאת ואני מקווה ששום חלק בה לא ייצא לפועל, כולל הפלייאוף. בשביל מה? מה הבעיה עם ליגה של 2 סיבובים ו30 מחזורים? ככה הליגה רצה במשך עשרות שנים ואלה היו השנים הכי יפות שלה, אז למה להרוס?
    בתחילת העונה חשבתי יופי, סוף סוף מישהו בהתאחדות קיבל שכל וחוזרים לליגה של 16 קבוצות, אבל כנראה שהשכל בכל זאת נשאר מחוץ למשרדי ההתאחדות.
    כל היופי בליגה זה שכל משחק משפיע, שכולם משחקים נגד כולם וקבוצות קטנות יכולות להכריע את גורל האליפות, אז מה זה השטויות האלה עכשיו שעושים הפרדה? אני יכול להבין מאיפה הרצון שבמחזורים האחרונים כל מחזור יהיה מחזור של משחקי עונה, אבל זה יכול רק להזיק לליגה, אני כבר רואה איך במשחקים האלה כל מאמן עולה עם בונקר לתפארת ומערכים של 6-3-1 וכל משחק שני נגמר ב0-0. אז למה? מה יכול להיות יותר משחק עונה ממשחק בין קבוצה שנלחמת על האליפות לקבוצה שנלחמת נגד הירידה? משחקים כאלה לא יהיו לנו. חוץ מזה, בליגה צמודה גם קבוצה שנמצאת במקום השביעי 5 מחזורים לסיום יכולה למצוא את עצמה באירופה וקבוצה מהמקום ה10 יכולה לרדת. אז למה לגמור לקבוצות האלה את העונה כ"כ מהר?
    לוזון תעשה לנו טובה ותפסיק עם הגחמות המטופשות האלה
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הדבר הכי מרגיז בהגדלת הליגה זה שמשחק בין הפועל ת"א לקבוצה בינונית שרק עלתה מהליגה הלאומית(אני בכוונה לא אתן שם כדי לא להרגיז אף אחד), בא על חשבון עוד משחק של הפועל נגד בית"ר וזה ממש לא חשוב לי אם זה בבלומפילד ואני יכול להגיע, או שזה בטדי ואני רק צופה בטלוויזיה, כי יש את ההתרגשות של לפני זה למשל, סיקור תקשורתי רחב יחסית ועוד. זה מאכזב לחשוב שבעונה הבאה נראה שני דרבים ולא שלושה, במקרה הזה ממש לא חשוב לי מי מארחת את הדרבי השלישי כי אני אישית מגיע לכל הדרבים. אנשים שכחו מה קרה בפעם האחרונה שהיו כל-כך הרבה קבוצות בליגה - אז בעונת 00\1999, הרבה מאוד כינו אותה 'עונה מעוסה, עונה שנמשכה יותר מידי כמו מסטיק שנגמר לו הטעם' ועוד קלישאות כאלו, יש לי את מגזין 'שם המשחק' והקוראים סיכמו את העונה פחות או יותר בצורה כזה.
     
  8. M_T_A Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/05
    הודעות:
    5,310
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הסיבה שזאת היתה עונה מאוסה היא שהיו בה 3 סיבובים ולא פחות מ39 מחזורים. מישהו באמת רוצה 39 מחזורים מהליגה הזאת?.. במצב של 14 קבוצות באמת קשה להחליט מה לעשות כי 39 מחזורים זה יותר מדי ו26 מחזורים זה מעט מדי. במצב של 16 קבוצות זה לא יקרה כי אז פשוט יהיו 2 סיבובים ו30 מחזורים. ככה זה היה ברוב שנות חייה של הליגה שלנו.
    ד"א מי שזוכר עונה אחת אח"כ, עונת 00/01 היתה הראשונה עם 12 קבוצות ואז היו לנו 38 מחזורים. 3 סיבובים רגילים ועוד סיבוב פלייאוף שבו הליגה התחלקה ל2. גם זאת היתה עונה הרבה יותר מדי ארוכה שנמשכה כמו מסטיק וקבוצות נפגשו אחת עם השניה 4 פעמים שזה כבר באמת יותר מדי.. 4 דרבים בעונה זה מתחיל להיות מאוס.
    למרות שהדרבים של אותה עונה זכורים לי לטובה, בעיקר 3 האחרונים ששוחקו בהפרש של לא יותר משבוע אחד מהשני. הראשון היה 2-2 מרתק בסיבוב השלישי של הליגה, השני 1-1 בליגה בפלייאוף והשלישי והגדול מכולם 2-0 של ברוך דגו בחצי גמר הגביע בדרך לתואר ראשון אחרי 5 שנים. היו ימים..
     
  9. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    הליגה, כמו שהיא עכשיו, יוצרת מצב לא הוגן. למה מכבי חיפה צריכה להגיע לקופסא פעמיים בזמן שמכבי נתניה ביקרה בקריית אליעזר פעם אחת? בליגה כל כך צמודה כמו השנה, לך תדע אם המשחק הישיר בין מכבי חיפה להפועל תל אביב לא יקבע את גורל האליפות.
    ליגה של 30 מחזורים, כשכל קבוצה פוגשת כל קבוצה פעם כמארחת ופעם כאורחת, זו ליגה הוגנת.

    אותם משחקים מעניינים לפי דעתך, הם מאוסים לפי דעתי. כאוהד מכבי נתניה, כמה אני כבר יכול לראות את הדרבי ולשמוע את התקשורת מנסה למכור לי שהפעם הדרבי הזה חשוב יותר מאי פעם? זה חרוש ומאוס. יחד עם גביע המדינה וגביע הטוטו, יכול לקרות מצב שקבוצה אחת תפגוש את האחרת 8 משחקים רשמיים במהלך העונה.
    המשחקים שהזכרת יהיו מעניינים הרבה יותר אם יגיעו במינון הנכון. עניין לי יחסר בעונה הבאה. הקבוצות שעלו (ועוד יעלו) יספקו לנו הרבה מתח ועניין. וחוץ מזה, אם יהיה מירוץ מעניין לאליפות, אז הוא יהיה מעניין גם אם יהיו 30 קבוצות בליגת העל וגם אם יהיו 12 קבוצות בליגת העל.
     
  10. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמה דברים נוספים בנושא הזה:
    בד"כ שיטות ליגה וכו' הם דברים שנקבעים לעונה שאחרי העונה העוקבת, ולכן מוזר לי שעושים שינויים לעונה שמתחילה עוד 4 חודשים ועוד לא יודעים כיצד היא תשוחק (מזל שיודעים כמה קבוצות יהיו בליגה).
    דבר שני, הרעיון של מענקי דירוג (בלי קשר לפלייאוף או 30 מחזורים בלבד) הוא רעיון שעל פניו נשמע טוב ואמור לעקר במעט את הגארבג' טיים בסיום העונה.

    ועוד דבר אחד פחות קשור - אנחנו רואים העונה גם את ליברפול ומנצ'סטר יונייטד, וגם את ברצלונה וריאל מדריד פוגשות את אותן היריבות בסדר עוקב (קרי ברסה משחקת נגד מי שתשחק נגד ריאל במחזור הבא). גם בארץ, בסיבוב השלישי המצב הזה נוצר בין מכבי חיפה והפועל ת"א, ואיך שלא תסתכלו על זה, הוא לא ספורטיבי לשתי הקבוצות המתחרות. לדעתי יעשו חכם אם בהגרלת המשחקים של העונה הבאה יגדירו שמצב כזה לא יכול להתרחש בין מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, נתניה והתל אביביות (כי אחרי הכל הכי סביר שהן תתחרנה על האליפות).
     
  11. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    עד עכשיו לא הבנתי את ההפחתת נקודות לחצי ממה שיש , זה פשוט דבילי . מה ההבדל בין 50 נקודות לבין 25 הרי זה אותו דבר , מורידים לכולם חצי.

    לגבי הפליאוף זה דבר דווקא טוב .
    אם הבנתם בדיוק את שיטת הפליאוף אז אתם גם תחשבו שזה רעיון מצויין (מלבד הפליאוף האמצעי) .
    כי אם למשל קבוצה תוביל את הליגה בפער של 10 נקודות בתום 30 המחזורים אז יש לה לשחק עוד 5 מחזורים נוספים לשחק נגד הקבוצות שממוקמות בשישייה הראשונה ,אז הקבוצה למשל ממקום שני יכולה לנצל את זה לקיזוז הפער ואולי גם להפוך אותו.
     
  12. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    הפלייאוף צריך להית מבוטל וגם עניין הפרש השערים.
    30 מחזורים זה מספיק וגם מצוין שכל קבוצה נפגשת עם כל קבוצה פעם אחת בבית ופעם אחת בחוץ כך למשל במשחקי בית למשל של בית"ר נגד הפועל השחקנים ידעו שזאת הפעם היחידה שהם משחקים נגד אותה קבוצה בבית ויתאמצו יותר לדעתי.
    במקרה של 2 קבוצות עם אותו מספר נקודות , 2 הקבוצות צריכות לנהל ביניהן מפגש בשיטת נוק אאוט(בית וחוץ).
     
  13. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    9,991
    לייקים שהתקבלו:
    1,363
    לא הייתי בונה על שיטת הנוק-אאוט, זה יכול לבוא בתזמון לא מתאים לקבוצות,
    אם ישנן פציעות של שחקנים משמעותיים בקבוצה, זה יתן חיסרון לאותה קבוצה ותוך כדי גם יתרון לקבוצה היריבה.

    בבלגיה, אם אינני טועה, אם יש שתי קבוצות עם אותו מספר נקודות אז הולכים לפי מספר הנצחונות
    הגדול יותר, אם במקרה יש את אותו מספר הנצחונות אז הולכים על הפרש שערים, שוב, אם אינני טועה.
    לדעתי זה יהיה מצוין לליגה שלנו, זה יתן יותר דחף ורצון לנצח, קבוצות לא ישחקו על תיקו, או לפחות פחות משנים עברו, זה הרעיון הכי טוב שעולה לי לראש כרגע.
     
  14. Beitar Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/06
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הפער גם יקטן בחצי, ובידיעה שלכל קבוצה יש משחק אחד עם כל הקבוצות שמתמודדות איתה בצמרת כפי שציינת, יהיה יותר קל לסגור אותו. מה שטיפשי בשיטה הזאת וכבר דובר על זה שקבוצה שמקבלת 51 נק' או 52 נק' תישאר בכל מקרה עם 26 נק', וזאת רק דוגמא אחת לחוסר הספורטיביות בשיטה הזאת.
     
  15. roeiuzan Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    2,108
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הגדלת הליגה זהו צעד מבורך, הנקודות והפלייאוף גרוע. בכל ליגה בעולם שמכבדת את עצמה, להוציא את הליגה הסקוטית, יש ליגה עם 16 קבוצה לפחות, ליגה עם בטן, גם אם זה מביא בסופו של דבר משחקי גראבג' טיים אין מה לעשות זה הכדורגל... הוא לא תמיד יכול לחיות על דרמות והפתעות, מה שלעיתים יכול ליצור מיאוס מסויים. ליגה של 16 קבוצות, 3-4 קבוצות מתחרות על אליפות, 1-2 מדשדשות, וכיוצא בזה בתחתית - זה לגיטימי לחלוטין.

    העניין עם הניקוד גרוע מהיסוד, לא צריך להמציא את הכדורגל מחדש, 30 מחזורים - 2 סיבובים זה די והותר. כנ"ל לגבי הפלייאוף שהוא מיותר מאותה סיבה, ודרך אגב אני לא קונה את זה שכביכול קבוצות יתאמצו במחזורים הסיום כדי לקבל מענקי מיקום גבוהים יותר, לראשי המועדון זה אולי יהיה אכפת, לשחקנים אני בספק...