המרדף ההתקפי-האם הוא מוצדק

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏17/4/09.

  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    כבר שנים רבות שבקרב אוהדי ופרשני הכדורגל קיימת העדפה לקבוצות האטרקטיביות יותר, אלו שמשחקות כדורגל התקפי יותר, עם משחק מסירות מסודר, הנעת כדור מהירה ומצבים רבים, ומנגד, אנטגוניזם כלפי הקבוצות ההגנתיות, אלה שמסתגרות מרבית המשחק ומבוססות על ניצול מצבים גבוה. לא פעם נשמעות טענות כי לקבוצות ההתקפיות "מגיע" יותר לזכות בתארים, ושאם קבוצה הגנתית זוכה במשהו, כדוגמת יוון באליפות אירופה 2004, זהו "פשע לכדורגל". אילו מספר בעלים של קבוצות מבססים על כך את התנהלותם-כידוע רומן אברמוביץ' פיטר את המאמן המצליח ביותר בתולדות צ'לסי, ז'וזה מוריניו, כי סגנון הכדורגל שלו היה לא לטעמו.

    כדי לראות האם יש צדק בטענות הללו ניקח לדוגמא שני מקרים קיצוניים. הדוגמא הראשונה היא ברצלונה. הסיפור ידוע לכולם-בארסה בהדרכתו של פפ גווארדיולה מציגה העונה כדורגל משובב נפש, הולכת כל הזמן קדימה, כובשת בצרורות, מוליכה בגאון את טבלת הליגה הספרדית ועלתה לחצי גמר ליגת האלופות. קיים קונצנזוס די רחב ברחבי העולם כי מדובר בקבוצה הטובה בעולם, ואולי אחת הגדולות בכל הזמנים, הפייבוריטית הגדולה לתואר אלופת אירופה-למרות שאם מסתכלים על השורה התחתונה, אין הבדל בין הישגיה של בארסה לבין הישגיה של מנצ'סטר יונייטד. יונייטד נמצאת כמעט בדיוק במצב של בארסה, רק עם כדורגל אפור בהרבה וריבוי תוצאות 1-0 לאורך העונה. כנ"ל גם לגבי שאר הקבוצות האנגליות-צ'לסי מאז מינויו של חוס הידינק משיגה תוצאות יוצאות מן הכלל, ובכל זאת תצא לקאמפ נואו כאנדרדוג ברור לפי התקשורת.

    הדוגמא ההפוכה היא בולטון וונדררס. מאז עלייתה לפרמיירליג ב-2001 ועד 2007, היו הוונדררס חברים די קבועים בצמרת הטבלה, הגיעו לגביע אופ"א, רשמו הישגים יוצאי דופן למועדון הצנוע-ובכל זאת ספגו קיתונות של בוז מהתקשורת והקהל. הסיבה? סם אלרדייס, המנג'ר באותן שנים, דגל בסגנון אפור המבוסס על כדורי גובה, חוצים ארוכים והסתגרות בהגנה. כל מי שכף הרגל של עכברו דרכה אי פעם בפורום האנגלי באותן שנים ודאי ראה את התגובות להן זכתה בולטון-הורסי הכדורגל, קבוצת כדורעף, גועל נפש וכו'-למרות ששוב, אם נסתכל על השורה התחתונה-מדובר כאן בסיפור מרשים על התנהלות של מועדון קטן וצנוע שהתבסס בצמרת הכדורגל האנגלי למשך מספר שנים.

    לסיכום-השאלה היא כזאת: האם אנחנו צודקים ברדיפה שלנו אחרי כדורגל התקפי? רבים אומרים ש"זאת המטרה של הכדורגל, להבקיע שערים", אבל באותה שורה תחתונה שמלווה את ההודעה הזאת 1-0 מגעיל שווה בדיוק אותן 3 נק' כמו 5-0 פנומנאלי. ומכאן-האם ההצעות של גורמים שונים לשינוי השיטה, נתינת נק' לפי כיבושים, אי מתן נק' על 0-0 וכדומה הן מוצדקות? הסקר עלה, הבחירה שלכם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/4/09
  2. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    אני רוצה לראות כדורגל התקפי, ואני נגעל ממשחקים של 0-0 נטולי מצבים, או משחקים שהשערים היחידים מגיעים ממצבים נייחים.

    אני מאמין שאם יוציאו את ה0-0 זה יעשה שינוי נהדר במשחק. הלוואי.
     
  3. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    איזה שטויות. יש משחקים של 0-0 שאני נהנה מהם בדיוק באותה מידה כמו מהמשחקים בין יונייטד וארסנל והרבה יותר מהמשחקים הפטתיים של ברסה מול רקראטיבו/אלבסטה/נומנסיה או חיחון שנגמרים עם 10 שערים.
     
  4. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    תהנה.

    רק מה שמעניין, זה שבליגה הספרדית, שנגמר 4-3, ההגנות פאתטיות, אבל בין צ'לסי לליברפול, זה משחק אדיר שלא רואים כל יום.

    בטח...
     
  5. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מצטער, אבל זה ממש ממש לא אמור לעניין אף אחד איך משחקת בולטון חוץ מהקהל שלה, הם לא חייבים לתת דין וחשבון.
    עכשיו בוא נראה - האם אתם חושבים שהקהל שלהם מאוכזב?
    קבוצה שעולה ליגה, עם תקציב עלוב לגמרי (רוב הרכישות היו שחקנים בהעברה חופשית), להגיע ברוב העונות לחלק העליון של הטבלה ואף להעפיל לגביע אופ"א (וגם בה להגיע לרבע הגמר), לשגשג כלכלית כתוצאה מכך וכו'...
    אה כן, אבל הם משחקים כדורגל אפור...who the fuck cares?

    קבוצה צריכה לעשות הכל כדי להוציא מעצמה את המקסימום, חד וחלק.

     
  6. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    אני לא יכול לסבול לראות משחקים בליגה הספרדית, עם הגנות של מכבי קריית אתא. איך אפשר להנות מכדורגל כזה אני לא יודע, הגנה זה חלק מכדורגל, שאני אוהב מאוד.
     
  7. ACBenb Member

    הצטרף ב:
    ‏2/12/06
    הודעות:
    2,868
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הרבה אנשים מיד אומרים שהם מעדיפים כדורגל התקפי אבל כשלא ממהרים לנקוט עמדה וחושבים קצת אז מגיעים למסקנה שכדורגל בלי הגנות הוא מגעיל בדיוק כמו ש0-0 משעמם.
    כדורגל יכול להיות מהנה גם עם מערכים והרכבים התקפיים אבל שההגנה לא תהיה כמו דחליל, לעלות לשחק בונקר ולנסות לא לספוג זה כבר שמהו שאני לא אוהב לראות. בל לראות הגנה של חובבנים זה מגעיל לא פחות.
    הגנה זה מה שעושה קבוצה חזקה בסופו של דבר... יש אינספור דוגמאות לכך.
     
  8. A. Arshavin Member

    הצטרף ב:
    ‏26/4/07
    הודעות:
    4,938
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמו בכל דבר בחיים, צריך איזון.
    לא יכול להיות שנראה קבוצות שבאות לשחק עם 0-0, אבל אני גם לא רוצה לראות יותר מדי משחקים שמסתיימים ב-4-4, כי אחרי הכל אם כל משחק היה מסתיים בסקור כזה, לא היינו נהנים כ"כ מליברפול נגד צ'לסי.
     
  9. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    בגדול, אני אוהב קבוצות שסומכות על היכולת שלהן לנצח משחקים, אבל אין לי בעיה עם קבוצות שמועדות למגבלות שלהן ומשחקות בהתאם.
    אני לא אוהב כדורגל הגנתי ואני לא שונא כדורגל הגנתי. אותו הדבר עם כדורגל התקפי. אני אוהב כדורגל טוב. אני נפעם כשאני רואה קבוצה שעולה למגרש ונראית כמו יחידה אחד מגובשת ומשולהבת, כשכל שחקן בונה את המשחק של האחר. לא משנה לי אם זה התקפי יותר או פחות.

    לעיתים זה גם לא תלוי ברצון הקבוצה. ברצלונה, לדוגמא, משחקת התקפי כי נותנים לה לשחק. במילים אחרות, נותנים לה לעשות מה שהיא רוצה, שזה לשחק התקפי. יכול להיות שאם היא תפגוש קבוצה מסוג מסוים, היא לא תוכל לממש את הרצון שלה ואז נראה סוג משחק אחר. אולי היא בכל זאת תשחק את המשחק הרגיל שלה, אבל תגלה שככה קשה יהיה לה להגיע להצלחה.

    אם להתייחס לשאלה שהאשכול מציג, הרי שאני מאוד לא אוהב את המרדף אחר כדורגל התקפי ואפילו חושב שברוב המקרים זה נתפס בעיניי כילדותי משהו.
     
  10. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    זה נכון שיותר יפה לעיין שהקבוצות ישחקו התקפי, אבל אני חושב שכל קבוצה צריכה להתאים את סגנון המשחק שלי לפי השחקנים בסגל, אם יש הרבה שחקנים עם נטייה התקפית אז לשחק התקפי, אם לא אז הגנתי, כי מה שחשוב זה טובת הקבוצה בסוף ולא הקהל.
     
  11. M_T_A Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/05
    הודעות:
    5,310
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מבחינתי התשובה לשאלה שבכותרת הדיון מסתכמת ב2 אותיות: כן. וקצת יותר בהרחבה: בהחלט וללא ספק, כן.
    אפשר גם להנות ממשחק הגנה טוב. גם חובב התקפה מושבע שכמוני לא היה יכול שלא להתלהב ממשחק הגנה מושלם כמו של קנאברו במונדיאל האחרון. האלגנטיות שבה הוא לקח כדורים משחקני ההתקפה של היריבות והתחיל בעצמו התקפות היתה מאוד מרשימה. אבל זה צריך לבוא יחד עם משחק התקפה טוב, אי אפשר שהכדורגל יתבסס על זה.
    גם משחקים של 0-0 יכולים להיות מעולים אבל זה רק בתנאי ש2 הקבוצות מחפשות את השער, שהכדור כל הזמן בתנועה ויש הרבה מצבים ליד השערים. החצי גמר בין איטליה לגרמניה במונדיאל האחרון היה משחק פשוט אדיר. גם ההתקפות וגם ההגנות היו שותפות לתצוגת כדורגל ענקית אבל הכדור הראשון מצא את הרשת רק בדקה ה119. אבל 0-0 שנראה כמו קרב חפירות יותר מכדורגל ורואים בו רק הגנות, אין כמעט בעיטות לשער, אין כמעט מהלכים התקפיים, וכל אחד מפחד לעשות את התנועה שתשבור את הטקטיקה ויכולה להביא לשער לזכות קבוצתו אבל גם לסכנה של ספיגה מהצד השני, זה מבחינתי גועל נפש.
    אין מה לעשות, כדורגל זה משחק שהמטרה שלו היא לתקוף ולהבקיע. הרבה יותר קשה לעשות משחק התקפה טוב מאשר משחק הגנה טוב ומכאן לא קשה להבין למה קבוצות התקפיות זוכות ליותר הערכה ופופולריות והמשחק שלהן נחשב ליותר יפה ומרשים.

    נגיד ככה. אתם צריכים לקחת בן אדם שבחיים לא ראה כדורגל ולגרום לו להתאהב במשחק. איזה משחק תבחרו להראות לו, ליברפול-צ'לסי 2009 או ליברפול-צ'לסי 2007?
     
  12. Beitar Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/06
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני בעד ה"מרדף ההתקפי". אני חושב שכל קבוצה צריכה לשאוף לשחק כמה שיותר התקפי, כמובן עם מגבלות מסויימות, בשביל לספק את הקהל שלה. בסופו של דבר, השחקנים לא משחקים רק בשביל לנצח, אלא בשביל לרצות את הקהל - איך הקהל יהיה מרוצה אם כל העונה הקבוצה שלו תנצח 0-1 קטן? הוא יעדיף להפסיד קצת יותר, אבל לפחות להנות מהקבוצה שלו כל שבת או פעם בשבועיים, ממשחק התקפי "גדול" שלה.
    לכן, טבעי ומובן שקהל שורק בוז לקבוצתו (כמובן שלא בכל מצב!) אם היא לא מציגה כדורגל התקפי. מצד שני, אין מקום להגביל מבחינה חוקית את אלו שמשחקות הגנתית יותר (כלומר, שיטה שתקבע למשל נקודה נוספת על כל שער שמובקע או משהו בסגנון לא תתקבל בעיני) - אם הקבוצה בחרה לשחק כדורגל הגנתי ולאכזב ככה את הקהל שלה (או שאין לו בעיה עם זה) - זה כבר עניין שלה.
     
  13. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,092
    לייקים שהתקבלו:
    487
    ריקלמה. צריך לראות את ההיסטוריה של המפגשים בין שתי הקבוצות האלו בשנים האחרונות בשביל להבין עד כמה המשחק הזה היה משוגע. אוהד כדורגל אובייקטיבי לא מסוגל להנות ממשחק בליגה הספרדית שבו ברצלונה קורעת לגזרים את אלמריה/מלאגה/גיחון/נומנסיה/ויאדוליד/רקריטיבו (הן לא תורמות הרבה לרמת הליגה מלבד מתן השלייה אירופאית למועדונים במשבר כמו ולנסיה, דפורטיבו וכו'. אבל זה כבר לדיון אחר), מאחר ויש לזה ערך תחרותי זהה לאליפות כדורסל של מכבי ת''א בעונת שפל. ספורט שלא כרוך בו מאמץ או אתגר, חסר כל טעם ולא מעיד בהכרח על עליונותה של הקבוצה המנצחת, אלא על חולשתה של המפסידה.

    לגופו של הדיון. כל קבוצה צריכה לנצל את המקסימום שלה, לא משנה איך. כפי שאומרת הקליאשה הנצחית; ההתקפה הטובה ביותר היא ההגנה. כמובן שמדובר בעניין של איזון, אין היגיון בלהתבנקר מאחורי החצי בגלל שזה מזמין את הקבוצה היריבה לתקוף. מצד שני, משחק עם 3 חלוצים לא מבטיח כלום. הדוגמאות שבחרת קיצוניות ומשקפות קבוצות ברמה שונה לחלוטין. על מנת להצליח כקבוצה צריך כוח כלשהוא. הכוח של בולטון הוא בהגנה, זה מה שמבדיל אותה מקבוצות ברמתה ועוזר לה לנצח (או לפחות עזר, בעבר) משחקים. ברצלונה, מהצד האחר, היא קבוצה התקפית שרוב שחקניה מעדיפים לתקוף. כולל שחקני ההגנה (והיא תשלם על זה - כשתפגוש יריבה ברמתה, בשלב כלשהוא).

    לתקשורת יש חלק לא קטן ברדיפה שלנו כאוהדים אחרי כדורגל התקפי. זאת תסמונת 'אוהד הצלחות' שקיימת בנו. לא כל משחק צריך לתת הצגה, אך יתרון פירושו גול. לכן אני בעד שינוי של החוקה. למשל; קבוצה בחלק התחתון של הטבלה (מקום 10 ומטה, לצורך העניין) תקבל נקודות נוספות בתום העונה אם תבקיע יותר שערים משאר הקבוצות, או שכל קבוצה תקבל נקודה נוספת על הבקעת 3 שערים ומעלה ליריב. כמוכן, חוק 'שער החוץ' המפורסם שהוא לדעת כולם אחד הדברים הכי דבילים שאי פעם המציאו - קבוצות מגיעות למשחקי חוץ במטרה אחת - לגנוב שער. לדעתי, יתרון שער החוץ צריך להיות תקף רק במידה וקבוצת החוץ הבקיעה לקבוצת הבית 2 שערים ומעלה. זה ידרוש מקבוצות החוץ לשחק הרבה יותר פתוח.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/4/09
  14. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    כל קבוצה צריכה לנצל את המקסימום שלה, נקודה.
    כדורגל התקפי זה נפלא ונהדר, קבוצה שדוגלת בכדורגל כזה ובסופו של דבר תזכה בתארים תיזכר לטובה הרבה יותר מקבוצות שבאות בסגנון הגנתי יותר וכך תוקפות תארים.
    אבל השורה התחתונה היא שזה לא מעניין אף אחד בהווה יותר מדי. ליברפול נחשבת בתור מודל הגנתי? ראיתם מה היא עשתה לריאל מדריד? ליברפול מזהה את היריבה שלה ומשחקת בהתאם, ליברפול נגד ריאל מדריד שיחקה בצורה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה לשחק נגד צ'לסי לדוגמא, כי ריאל מדריד היא קבוצה מאוד חלשה, אין לה שום עוצמה, ליברפול יכלה להרשות לעצמה לשחק סופר התקפי והיא קטפה את הפירות על כך. אבל צריך לדעת מה לעשות כך. נגד קבוצות כמו ברצלונה, היונייטד וארסנל, אני לא חושב שליברפול תעלה ותשחק באופן דומה (4-1 באולד טראפורד היה חד פעמי ומאוד מיוחד, לא משהו ששיקף באמת יחסכי כוחות), כי היא יודעת שמולה יעמדו קבוצות בעלות איכויות מסויימות שפשוט יהיה מטופש לשחק בצורה הזאת, וגם מהסיבה שאין לה את ההתקפה של ברצלונה....
    הגנה חזקה היום מביאה תארים הרבה יותר מהתקפה חזקה, זה לא בושה, זה לא פוגע יותר מדי במשחקים, עדיין יש הזדמנויות, תלוי במסגרת כמובן...
     
  15. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,492
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    אני לא יכול לבוא בטענות לקבוצות מוגבלות, כמו בולטון או נבחרת יוון. אבל מהעשירים אני מצפה לשחק התקפי. ואני לא נהניתי מה-4:4 בלונדון כי ההתקפה של ליברפול עם חלוץ חוד בודד היתה על הפנים. המאמן האחרון שהייתי רוצה לראות בקבוצה שלי זה בניטס.

    0 נקודות על 0 שערים זה רעיון מאוד יפה.