הליגה הלאומית 09/10

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י הרצליה, ‏11/7/09.

  1. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    דיון הליגה הלאומית לעונת 09/10

    בשעה טובה אנחנו פותחים את דיון הליגה השנייה בישראל לעונת 09/10, עונת מבחן ללא מעט קבוצות בליגה הזו שצמחה לה בארבע קבוצות נוספות יחסית לתשע השנים האחרונות בה שיחקו בליגה הלאומית 12 קבוצות.
    אז סיומה של עונת 08/09 עשתה מהפך לא קטן בקבוצות שמאיישות את הליגה.
    הדבר הבולט ביותר היא העובדה שהקבוצה הותיקה ביותר בליגה השנייה בשנים האחרונות הפועל רעננה לא תשחק בעונה הבאה בלאומית אלא בליגת העל עם עוד קבוצות שבילו את מרבית הזמן בעשור האחרון בליגה השנייה כמו הפועל עכו,הפועל רמת גן וגם הבכירות יותר הפועל חיפה והפועל באר שבע.

    קבוצת נוספת ששיחקה בליגה הלאומית בעונה שעברה ולא תשחק בליגה השנה היא עירוני קריית אתא שירדה אחרי עונה אחת בלבד חזרה לליגה השלישית רק בשם אחר, ליגה א'.

    הקבוצות שיחליפו את הקבוצת הנ"ל הן היורדות עירוני קריית שמונה והכח עמידר רמת גן שמכירות טוב את הליגה הזו.
    לא מעט שמות חדשים מגיעים מכיוון הליגה הארצית וליגה א', עירוני ראשון לציון,נצרת עילית והפועל אשקלון היותר מוכרות מהשנים האחרונות שעליהן יצטרפו עירוני בת ים,בית"ר שמשון,הפועל מרמורק ונס ציונה והעולות מליגה א', אחווה עראבה ומכבי באר שבע שלמי ששכח שיחקה בלאומית רק לפני ארבע עונות.

    כמו שצויין מדובר בעונת מבחן ללא מעט קבוצות, האם הקבוצות שהעפילו מהליגה הארצית ימצאו את מקומם בליגה השנייה בישראל, עם היורדות של העונה שעברה מכבי הרצליה והפועל כפר סבא שהתרסקו בעונת החזרה שלהם לליגה הלאומית יצליחו להרים את הראש ולתת עונה כפי שמצופה מקבוצות הנחשבות בכירות בליגה השנייה במיוחד במתכונת החדשה והאם היורדות החדשות עירוני קריית שמונה והכח עמידר רמת גן יצליחו לחזור לאחר עונה אחת בלבד לליגה הראשונה?

    לא מעט חידות והכל כאן! בדיון הליגה השנייה לעונת 2009/2010.
    --------------------------------------------------------------------

    *התכנון היה לפתוח את הדיון הזה במתכונת של העונה שעברה עם סיקורים נרחבים לכל אחת מהקבוצות, אך חוסר מידע על הקבוצות בתוספת עונת מלפפונים עגומה ויבשה קצת פגמה בעניין ולכן מי שמעוניין לסקר את הקבוצה שלו מוזמן.

    שתהיה אחלה ליגה!
     
  2. צהוב שחור בנשמה!!!! Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/06
    הודעות:
    1,625
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בלי הגזמה, הליגה הלאומית השנה הולכת להיות ליגה חובבנית.
    בינתיים באמת אין לי מושג מי מועמדות לעלייה ומי מועמדות לירידה מרוב שיבש פה ואם כבר מביאים רכש זה איזה שם של שחקן לא מוכר.
    2 הקבוצות "הגדולות" היחידות בליגה הזאת העונה הן הפועל כפ"ס והפועל ירושלים, שלפי הרכש שלהן בינתיים לא עושות קולות של קבוצות שהולכות לחזור העונה לליגת העל.
    זאתי ההזדמנות של הקבוצות הקטנות לעשות הסטוריה, וההזדמנות של הקבוצות הפחות קטנות עם הפחות מסורת (עירוני ק"ש, מכבי הרצליה, הכח..) לפתוח דף חדש ולא לגמור כמו מכבי קריית גת או צפרירים חולון.
    בכל מקרה, אם אתם מחפשים כדורגל מהנה, כאן לא תמצאו אותו.
     
  3. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    9,991
    לייקים שהתקבלו:
    1,363
    לך תדע, אולי דווקא בעקבות שאין ציפיות העונה תהיה מהנה לצפייה ... מה שבטוח, רמה/לא רמה, מתח אני מאמין שיהיה, כיאה לליגה הזאת.
    דווקא מהסיבה שאין קבוצה שמראה סימני עליונות על פני השאר אז צפויה להיות ליגה אולי יותר צמודה מהעונה שעברה, נחיה ונראה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏11/7/09
  4. צהוב שחור בנשמה!!!! Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/06
    הודעות:
    1,625
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני בטוח שהליגה הזאתי תהיה צמודה, אבל אני מדבר על האיכות כדורגל.
    אני טיפוס חובב יחסית של ליגת נמוכות ויצא לי לראות הרבה את המשחק המרכזי בליגה הלאומית בערוץ הספורט והייתה שם קצת איכות, מה שנראה השנה זה כדורגל ברמה של הליגה הארצית בשנה שעברה, ויש גבול לשעמום.
     
  5. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    קצת חדשות:
    *לאחר שהחתימה את איגור קוסטרוב על חוזה לעונה הקרובה עם אופציה לעונה נוספת גם החלוץ אזאצ'ה ששיחק בעונה שעברה אצל סלובדאן דרפיץ' בכפר סבא והבלם אלירן חודדה מאחי נצרת על סף חתימה בקבוצה.
    שי אהרון שהיה קרוב לסיכום החליט להישאר בסופו של דבר בהפועל ירושלים.

    *עוז יפרח מחרים את האימונים בגלל שהוא דורש שישחררו אותו למכבי ב"ש.

    *מכבי הרצליה ניצחה במשחק אימון 1-0 את עירוני רמת השרון משער של החלוץ שעלה מהנוער ירין זריס.
     
  6. roeiuzan Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    2,108
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה שיפה השנה בליגה הזאת היא הקבוצות החדשות שהצטרפו, למעט כפ"ס, הרצליה, ק"ש והכח שנחשבות בכירות בליגה הזו(מה שלא מבטיח להם כלום בליגה המשוגעת בעולם) פחות או יותר רוב הקבוצות לא מכירות אחת את השנייה... וזה מה שיפה. כל אחת יכולה לאכזב או להפתיע. בנוסף, מצטרפות הרבה קבוצות מעניינות וחלקם ותיקות שעושות טוב לכדורגל הישראלי שהן נמצאות בליגה השניה ולא בליגות הנמוכות. כמו למשל בית"ר שמשון המיתולוגית, נצרת עילית, הפועל אשקלון כמובן ועוד...

    אני אישית אשמח לראות את ק"ש ואשקלון עולות. כרגע מסתמן שאחווה עראבה היא הקבוצה החזקה ביותר עם שמות כמו חיים סילבס, יניב אברג'יל, אלון זיו, אושרי לוי, כפיר לייבוביץ', פריד טהאר, עבד ראבח, חמודי בריק ורונן שוורצמן... כל הכבוד.

    בכל אופן הליגה הולכת להיות קשה מאד, ולהערכתי לא תהיה צמודה כמו בשנים האחרונות.
    בהצלחה לכולם.
     
  7. kfiros Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/07
    הודעות:
    1,649
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קשה מאוד לדעת איך הולכת להראות הלאומית של השנה הבאה במיוחד כשחלק גדול מהקבוצות עדיין לא ביצעו את המהלכים המשמעותיים לקראת העונה הקרובה. עד עכשיו שתי הקבוצות היחידות שמרבית ההכנות מבחינת עיבוי הסגל כמעט מאחוריהן הן עראבה ורמת השרון. שתי הקבוצות (ולא רק עראבה) הביאו שורה מרשימה של שחקנים עם ניסיון רב בליגה הלאומית אבל חשוב לזכור שהרבה מאוד שחקנים שבעבר היה טבעי מבחינם לחתום בבלאומית מחכים לקבוצות מליגת העל הגדולה במתכונת החדשה ויווצר מצב שממש לקראת סגירת החלון יתחילו להגיח מלא שחקנים מתנדנדים שלא הצליחו למצוא קבוצה בליגת העל ויחתמו בלאומית. בכל מקרה יתרון "הראשונים" של הרמה ושל עראבה מאפשר להן להתכונן מוקדם יותר וטוב יותר לקראת פתיחת העונה ולעבוד לאורך יותר זמן על הסגל המכעט מושלם לעונה הבאה.

    בנוסף אליהן בולטות גם נס ציונה ועירוני קריית שמונה ששריינו חלק משמעותי משחקני המפתח בעונה הקודמת.במקרה של קריית שמונה כנראה שלמעלה מחצי מהסגל שהרכיב אותה בליגת העל ימשיך ומדובר בסגל לא רע בכלל ללאומית- ועדיין יש סיכוי שגם צרפתי ימשיך למרות הכל, בנוסף לסולי צמח שהוא חיזוק משמעותי ויש קבוצה פנטסטית שאם תצרף עוד מספר שחקנים יכולה בקלות לברוח לליגה. נס ציונה מהצד השני נתנה עונה מעולה והסגל הוכיח את עצמו, אמנם נכון שהפעם זאת ליגה שנייה ולא שלישית אבל עם טיפה חיזוק היא יכולה בלי שום בעיה להשתלב בצמרת של הליגה הזאת.
    נכון להיום (ואני מדגיש נכון להיום, אולי עוד חודש זה יראה אחרת) כבר יש 4 קבוצות ברורות שיאבקו על העלייה-
    קריית שמונה, נס ציונה, עראבה ורמת השרון.

    הכח בניגוד לקריית שמונה לא משדרת שום יציבות, השחקנים מהעונה שעברה עוזבים זה אחר זה והקבוצה בקושי הצליחה להשאיל מבית"ר שחקן בודד שלא ברור מה יוכל לתת ועם כל הכבוד לויקי פרץ, הוא לא נראה כאיש שיכול לעזור להכח לשוב לליגת העל, הכח בהחלט לקחה פה הימור.
    עוד קבוצה שלקחה הימור גדול בעמדת המאמן היא הפועל כפר סבא שמינתה את תומר קשטן ללא ניסיון בקבוצת בוגרים. גם מצבה מבחינת שחקנים רע מאוד והבעיות הארגוניות עד עכשיו מנעו ממנה לבצע מהלכים משמעותיים כאשר בינתיים כבר 4 שחקני מפתח מהעונה הקודמת עזבו או חזרו לאחר השאלה.

    בתחתית כנראה שיבלו הקבוצות שנרדמו בחלון והקבוצות הבלתי יציבות כלכלית, אולי גם הפועל אשקלון, כמה שזה לא מסתדר. הפועל נצרת עילית, מרמורק, מכבי באר שבע ובני לוד גם לא עשו הרבה עד עכשיו ונראה שהן המועמדות מאוד רציניות לאייש את שלושת המקומות האחרונים.

    שאר הקבוצות ימלאו את הבטן הרחבה של הליגה, חלקן אולי יוכלו להלחם בצמרת- לדוגמא בת ים ואולי אולי מכבי הרצליה.

    *כמובן שכל זה מסתמך פחות או יותר על הנתונים שיש עד עכשיו, אבל עד תחילת העונה הרבה יכול להשתנות
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/7/09
  8. roeiuzan Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    2,108
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בהחלט לא ברור מדוע בני לוד, מכבי הרצליה והפועל כפ"ס לא מתחזקות עד עכשיו. קבוצות שמטבע הדברים אמורים לעשות את זה בכדי להלחם על העלייה אחרי שניצלו מירידה בעונה שעברה.

    מכבי ב"ש שיחקה אותה, לפני 4 שנים שיחקו בלאומית וירדו לארצית, משם חוו ירידה בזיונית לליגה א', בליגה א' כמעט ירדו לליגה ב' וניצלו בשניה האחרונה... ובעונה האחרונה עלו היישר ללאומית ובעצם כיפרו על כל השנים החלשות האלו.

    אני חושב שבהכח בעצמם התעייפו אחרי שבארבע השנים האחרונות הקבוצה שלהם עלתה לליגת העל פעמיים וירדה משם פעמיים. לא נראה לי שמישהו שם עוד חושב ליגת העל, ונכון לעכשיו נראה שזה באמת ככה. לדעתי כמה שנים טובות שלא נראה אותם בנוף של ליגת העל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/7/09
  9. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    9,991
    לייקים שהתקבלו:
    1,363
    וטוב שכך!
    נמאס מהקבוצה הזו, אם היא תעלה שוב היא לבטח תרד בתום העונה ותמשיך במגמת ה"נדנדה" בין ליגת העל ללאומית.
    מועדון בלי פוטנציאל והעתיד שלהם לא בהכרח ברור, אני חושב שהיעד של בעלי המועדון הוא לתפוס מקום טוב באמצע הטבלה, אך אני לא אופתע אם הקבוצה תאבק בתחתית ...
     
  10. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    להפועל כפר סבא פשוט אין כסף, למכבי הרצליה יש יו"ר אדיש וקמצן שניזון מזבל של קבוצות אחרות ובני לוד? האמת לא ממש אכפת לי מאחל להם לרדת מהעץ הגבוה של הבעלים המסריח שלהם ישר לליגה א'.
     
  11. צהוב שחור בנשמה!!!! Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/06
    הודעות:
    1,625
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הקבוצה היחידה בלאומית שאני לא שומע כלום היא יריבתי העירונית הפועל ירושלים.
    אני חייב להבין מה קורה איתם.
    מה המצב שלהם והשאיפות שלהם לקראת העונה הבאה?

    גם על ראשל"צ אני לא כל כך יודע..מעניין לדעת כי אלו 2 קבוצות עם ניסיון בליגת העל
     
  12. אשקלוניי Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/09
    הודעות:
    132
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רמה לא תהיה בליגה הזאת.
    קודם כל כסף אין כמעט לאף אחד והרבה שחקנים שהיו טובים בלאומית יהיו עכשיו בליגת העל.
    יהיה יותר שחקני נוער שמשחקים ושחקנים לא מוכרים. אבל לדעתי יהיה מעניין
    אני לא רואה הבדלי רמות גדולים בין הקבוצות ואי אפשר לדעת מה יהיה
    בקשר להפועל אשקלון אני יודע שהעניינים מתחילים לזוז ולהסתדר והשבוע הם צריכים להתחיל את האימונים
     
  13. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    אנחנו הולכים להתגעגע לחוסר הרמה שהייתה פה בשנים האחרונות. השנה, כמו שמישהו אמר, זה לא יהיה חצי או שלושת רבע חובבני, זה יהיה חובבני באופן מלא ויותר.

    פחות או יותר כל כלומניק שלא חלם להגיע לשחק בליגה לאומית, ישחק בה.

    האדישות חוגגת.
     
  14. kfiros Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/07
    הודעות:
    1,649
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין מה לעשות, יקח קצת זמן עד שכל העסק הזה יתייצב.

    אל תשכחו שלפני עשור היו 20 קבוצות בלאומית ולפי מה שאני זוכר דווקא לא היתה עד כדי כך שכונה.

    אני מציע לתת לזה את הזמן, שנה שנתיים ולאט לאט העיניינים יתייצבו.
     
  15. צהוב שחור בנשמה!!!! Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/06
    הודעות:
    1,625
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הבעיות במכבי ב"ש חזרו, אפשר לומר שהיא הבית"ר ירושלים של הלאומית (אלא אם כן בית"ר תשחק בה העונה הזאת).
    ראש העיר לא נתן ליו"ר מכבי ב"ש את ה800,000 דולר אותם התחייב לתת, ואתמול הקבוצה הייתה אמורה להגיש את כספם לבקרה התקציבית.
    כמו לבית"ר,גם למכבי ב"ש נתנו הארכה להגיש את הכספים עד סוף השבוע ובמידה וזה לא יקרה הם ירדו לליגה א'.