בעלי בית בכדורגל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י zeev, ‏6/8/09.

  1. zeev Member

    הצטרף ב:
    ‏14/8/07
    הודעות:
    41
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לאחר שראינו את ארקדי גאידמק שכמעט חירב את בית"ר ואת דניאל יאמר שמתיחס לנתניה כמו צעצוע שנמאס ואפשר לזרוק אותו אפילו לא במכירה מסודרת , כמו שעשה אלכס שניידר שעזב אחרי שנה

    האם לדעתכם אתם חושבים שצריך תקנון ומבחני כניסה כמו למשל שיש בליגה השניה בגרמניה שבסופו של דיון דניאל יאמר לא התקבל להיות הספונסר של המועדון


    שנית האם לדעתכם צריך להיות אגודה כמו במכבי למשל שתהיה עמותה או עייריה שיהיה לה בעלות מינמלית נגיד של 35 אחוז מינמום כדי לפקח על בעלי הקבוצה

    שלישית מה דעתכם צריך להיות צורת הניהול בכדורגל הישראלי
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏6/8/09
  2. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אהבתי את הדיון.

    בעבר אני זוכר שהגבתי תגובה על דיון דומה ב - מי אנחנו שנעיז לעשות בירורים על מישהו שמגיע לליגה שלנו,אבל אחרי שראיתי את גאידמק יאמר ושניידר נראה לי שהגיע הזמן לעשות איזה בירור קל לפני,אמנם גם אחרי הבירור סביר להניח ששניידר ויאמר היו מגיעים לפה,אבל לפחות את גאידמק היינו מסננים.

    בקשר לעירייה,הלוואי וזה היה יכול להיות ככה אבל זה מתאים לערים גדולות ולא למקומות שהם לא תל אביב חיפה וירושלים.

    בקשר לצורת ניהול בכדורגל הישראלי,אין מה לעשות,מה שהולך עכשיו זה בוסים כמו שחר,יאמר וכו..זה הולך בכל העולם וזה מה שצריך ללכת גם פה.
     
  3. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    חוץ מיעקב שחר אין שום בן אדם אחראי שנכנס לכדורגל עם מחשבה אמיתית ומסודרת. גאיידמק, שניידר, ויאמר הם האחרונים ברשימה יותר מדי ארוכה של אנשי עסקים שנכנסו לעולם הכדורגל ואחר כך ברחו כמו נמושות בגלל שהם לא אחראיים.

    יענקל'ה שחר נמצא מאז תחילת שנות התשעים בכדורגל ומכבי חיפה קבוצה בריאה. הקבוצה יכולה עכשיו לעשות קופה רצינית בהעפלה לליגת האלופות. אני קורא את התגובות של אוהדי קבוצתי שמתחננים לרכש, אבל לא אהיה מופתע אם זה לא יקרה. לשחר יש תכנית מאד ברורה, הוא יודע בדיוק מה כן ולא כדאי לעשות. הוא מוכן לסכן מבחינה מקצועית, אבל לא כלכלית.

    לא רק שיעקב שחר דוגמא מצויינת לניהול נכון של קבוצה אלא קבוצות בספרד ואיטליה יכולות ללמוד ממנו...בכל מקרה זה לא מקרה ששחר עדיין נמצא במכבי חיפה. אני מאד שמח שהוא הגיע לקבוצתי! (אפילו אם לא יחזק את הקבוצה בשביל להגיע לליגת האלופות)
     
  4. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אחד היתרונות של שחר,חוץ מזה שהוא מנהל מצויין ולא מתפרע למרות שגעונות של אחרים זה שהוא אוהד שלנו,הוא אוהד אמיתי שלנו שמתעצבן ולוקח ללב כל החמצה,במשחק מול אקטובה או בכל משחק הוא מתעצבן כמו כל אוהד אחר.

    בנוסף על זה הוא יודע שהוא יפסיד כסף בכדורגל אבל הוא יודע כמה הוא מוכן להפסיד בשביל זה ולא חורג מזה,האחרים מופתעים שהם מפסידים כסף,מנסים להכניס עוד כסף וחושבים שזה יעזור להם להיחלץ מההפסדים הראשונים.

    מי שנכנס לכדורגל בארץ צריך לעשות את זה מאהבה טהורה לקבוצה ולא משיקולים עסקיים/פוליטיים כי אז הם פשוט יפסידו מכל הצדדים.
     
  5. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    אם לא העזיבה של גאידמק ואפילו של שניידר מכבי חיפה הייתה עדיין נמצאת בבלאגן כמו אחרי 3 האליפויות הרצופות.
    למעט מספר עונות של קבוצות גלאקטיקוס שונות, למכבי חיפה היה את התקציב הגבוה ביותר או השני בגודלו ושבא לשכונה מיליארדר חדש מכבי חיפה לא עמדה בקצב, שוכחים את זה לשחר כי הוא נשאר שנם רבות ולא משנה מה המצב(יאמר לזכותו) אבל עכשיו עם אגייאר וגולדהאר החדשים לכו תדעו אם הם ישקיעו שוב כספים רבים וייקחו ממכבי חיפה את ההובלה או שייכנס להפועל ת"א משקיע רציני.

    לדעתי כל משקיע שייכנס לכדורגל צריך לחתום על חוזה שהוא יישאר 3 שנים לפחות ואם הוא רוצה לעזוב יש עליו חובה למצוא מישהו עמיד שייקח את הקבוצה תחת חסותו.
    מה שקורה עם נתניה והפועל פ"ת עכשיו, מה שקרה עם בית"ר הקיץ ומה שיכל לקרות עם מכבי ת"א אלו דברים שיכולים לסכן את הכדורגל הישראלי כי בסך-הכל הקבוצות שהזכרתי הם 4 מתוך 6 הגדולות.
     
  6. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שחר עשה בצדק שהוא לא התפרע,לא שוכחים לשחר כלום,הבנאדם לא רצה להתפרע כמו גאידמק ואז להיכנס לחובות.
    מה עדיף?להתפרע שנה שנתיים ואולי לקחת אליפות ואחרי זה שלא יהיה לו כסף במשך שנים או לחכות שהרוח שגאידמק עושה תחלוף ואז לחזור בגדול?
     
  7. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    גאידמק לא נכנס לחובות, במידה ולא היה את כל עניין החקירה המשטרתית שנועדה לפגוע בו בלי להתחשב בתרומה הענקית שלו לישראל, הוא היה ממשיך לתרום לבית"ר ומכבי חיפה ככל הנראה לא הייתה אלופה בעונה האחרונה אבל זה כבר לא משנה.
    שחר חזק רק שכל השאר חלשים, אני חלילה לא מנסה להוריד מכבודו או מהתרומה שלו אבל בכל פעם שנכנס טייקון חדש מכבי חיפה נכנעת ולא מסוגלת להתמודד.
    אבל כמו שאמרתי שחר מנהל את חיפה בצורה נכונה מאוד, מאוד שקול ומחושב, אבל השאלה מה יקרה כאשר ייכנס משקיע עם לא מעט מיליונים ויישאר לשנים ארוכות, פתאום שחר יפתח את הכיס בנדיבות יתר? אני מניח שלא.
     
  8. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל כן,שחר יעלה קצת את התקציב אבל לא בהרבה.
    ולמה אתה חושב שגאידמק נכנס לחובות?בגלל שהוא בזבזן...
    ולמה אתה חושב שגאידמק הגיע לבית"ר בגלל אהדה?בגלל המשטרה.

    כרגע אתה הולך על אם ואם,אם יהיה משקיע ואם לא יהיה משקיע,כרגע שחר מנהל את הקבוצה בצורה חכמה וטובה ועושה בית ספר לכולם,גם אם הוא מפסיד שנה שנתיים בסוף הדרך שלו מוכיחה את עצמה.
     
  9. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נעבור אחד אחד

    קודם כל, אלכס שניידר לא מכר "במכירה לא מסודרת", הוא העביר בעלות בנוהל מסודר וקפדני מאד אחרי שהמועדון עבר בדיקת נאותות דקדקנית מצד הרוכש ואנשיו. כל ההסכמים כסדרם, וגולדהאר לקח על עצמו את המועדון, ואתה טועה אם אתה חושב שמדובר בעסקה חינם. מדובר בסכום לא מבוטל, הכולל את הערבויות הנוכחיות שהעמיד שניידר (כארבע מיליון דולר), חלק מהסכום ששילם שניידר להרציקוביץ' ופרס, תשלום חובות עבר (המוערכים בתקציב הנוכחי בכעשרה מיליון שקלים), העברת כסף לאגודה בתמורה לעשרים אחוזי השליטה שלה ועוד.
    נכון, לא משתווה למחיר ששילם שניידר, אז תגיד "זול יחסית". אבל להגיד שזה לא מסודר זה לא רציני.


    תקנון? כבר יש.
    כל בעל הון (או קבוצת בעלי הון) המעוניין להכנס לכדורגל הישראלי עובר בדיקה מקיפה מצד ההתאחדות לכדורגל, הנמשכת בין שבועיים לחודש. בין היתר, על הרוכש לנפק תעודת יושר מצד המשטרה במדינה בה הוא מתגורר כדי לוודא שאין בעברו הרשעות בפלילים, הסכם העברת הבעלות בין בעל הבית היוצא לזה הנכנס עובר בדיקה דקדקנית מצד היועצים המשפטיים של ההתאחדות לוודא שלא מדובר בתרגיל עוקץ כזה או אחר, וממונו של הרוכש נבחן כיד לוודא שאכן קיימים בחשבונותיו סכומים המאפשרים לו לעמוד בהתחייבויות עליהן חתם בחוזה העברת הבעלות וכן בערבויות אותן הפקיד. קיימות בדיקות נוספות.

    בנוגע למבחני כניסה...מה אתה מציע? שההתאחדות תושיב את הרוכש הפוטנציאלי ותעביר אותו מבחן 300? או אולי מבדקים פסיכוטכניים? מבחן כניסה לפקולטה למנהל? אולי ראיון עם פסיכולוג מומחה, שיבטיח לנו שהמיועד הוא לא אדם המתכנן לחתוך אחרי שנה ועודף? או אולי מבחן קצר בהיסטוריית הציונות ובתולדות הכדורגל הארצישראלי? אני לא בטוח שלהשפיל אדם יעודד אותו להשקיע כאן כסף...
    אנחנו לא הליגה הגרמנית וכאן לרוכש עדיין אין יותר מדי סיבות להגיע, כי להרוויח כסף הוא לא ירוויח. בנוגע למקרה יאמר, אני לא בטוח מה קרה שם, אבל אני לא חושב שההתאחדות היא זו שפסלה אותו אלא בעלי המועדון הנוכחיים...תקנו אותי אם אני טועה.

    הלאה. אין כיום לעיריות מה לחפש במועדוני כדורגל מקצועיים, לפחות לא בגדולים שבהם, ולדעתי גם צריך להפסיק העברת כספי ציבור למועדונים אלו כפי שעושות עיריות רבות. כדי שזה יקרה ההתאחדות לכדורגל צריכה לשנות תקנה מרכזית בתקנון הבעלות שלה, לפיה מועדוני הכדורגל בישראל מחוייבים להרשם כארגונים ללא כוונות רווח. ואיזה רוכש בדיוק יהיה מעוניין להשקיע מיליונים ועשרות מיליונים של דולרים במועדון, רק כדי שאיזה מחזיק תיק ספורט בעירייה יחטט בענייניו? האם אדם רציני ואמיד, שחצה את גיל 21 והרוויח לביתו מיליוני ואף מליארדי דולרים יסכים לעמוד בפיקוח, או צריך לעמוד בפיקוח, מצד פקיד עירייה או חבר מרכז מסואב? ואיפה הרווח לכדורגל בסיטואציה הזו?


    ולסיכום, בהתייחס לשאלת הסיכום שלך

    הצעד הראשון והעיקרי חייב להיות שינוי התקנון והפסקת הגדרת מועדוני הכדורגל בישראל כארגונים ללא כוונות רווח. ברגע שבעלי קבוצות ידעו שזה אפשרי להכניס כסף לכיס ולהרוויח הון מהשקעה במועדון כדורגל, אולי הם יהיו מעוניינים להשאר כאן רק עוד קצת, ולהשקיע טיפה יותר. עם השיטה החדשה במפעלים האירופאים, רווח פיננסי ממועדון ישראלי הוא לא בשמיים. תשאלו את יעקב שחר, שהרוויח עד עכשיו מהמסע האירופי הלא כל כך מרשים עד כה (עברו שני סיבובים מול קבוצות נחותות מבחינה מקצועית) של מכבי חיפה כ-15 מיליון שקלים (כיסה לחלוטין את הוצאותיו הפרטיות על העונה הזו), וירוויח עוד מיליונים רבים בכל סיטואציה - בין אם בשלב הבתים של הצ'מפיונס, ואז מדובר בכסף גדול, ובין אם בשלב הבתים של אופ"א, ואז מדובר בכסף גדול קצת פחות.
    להעביר בעלים בדיקה מצד עיריות? לא.
    להעביר בעלים מיועדים מבחני כניסה טיפשיים? עוד יותר לא.
    לעודד בעלים להגיע, ולעודד אותם להשאר? לשפר את המוצר עד שיהפוך לריווחי? וודאי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/8/09
  10. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    לא אכפת לי למה גאידמק הגיע לבית"ר, בשורה התחתונה הוא הגיע והשקיע יותר מ-300 מיליון שקל כאשר הוא משאיר אבל לשאר הבעלים וקבוצות.
    והוא לא נכנס לחובות, עיקלו לו את החשבונות כאן אבל עדיין יש לו כסף כמו זבל, הוא יכול לחזור ולהעמיד שוב תקציב של 100 מיליון שקל, אבל אחרי שנטפלו אליו כאן אין לו שום סיבה להשקיע עוד אגורה.

    זה לא הוכיח את עצמו, ב-4 מתוך 6 האליפויות של מכבי חיפה בעשור הזה היה לה את התקציב הגדול ביותר, ב-2 הפעמים האחרות לבית"ר היה אבל היא התפרקה במהלך העונה כמו העונה וב-2001 בעונה של גד זאבי.

    אמרתי כבר שהעובדה שהוא עדיין נשאר עם תקציב גדול כל-כך הרבה זמן זה כל-הכבוד לו, אבל עדיין הדרך שלו מובילה לתוצאות רק כאשר הוא בעל התקציב הגדול בליגה ולא שבא לכאן עוד בעל הון.
     
  11. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    מצטער אדם, בויכוח הזה אתה 'מפסיד'. יעקב שחר קודם כל בן אדם אחראי, הוא נמצא כבר בקבוצה מאז תחילת שנות התשעים. תחתיו מכבי חיפה הפכה לאימפריה בקנה מידה ישראלית, היא השיגה תוצאות מרשימות בשביל הכדורגל הישראלי גם בחו"ל. כמו שזיו כותב, דרכו של יעקב שחר מוכיחה את עצמה כי בסה"כ מכבי חיפה קבוצה בריאה. לכל קבוצה יש שנים יותר או פחות טובות, אבל אנחנו לא נמצאים כמעט כל קיץ בחרדה כדי לראות אם לא נעבור את הבקרה...

    בבית"ר מאז ותמיד הבלאגן חוגג. זריקת כסף על ימין ושמאל, חובות ומדי כמה שנים הקבוצה כמעט מתפרק. אתה באמת מעדיף את זה? גאיידמק לעולם לא אהב את ירושלים אלא השתמש בקבוצה שלך כמקפצה טקטית בשביל לקנות לעצמו תפקיד נחמד בשלטון בארץ. הוא נכנס לחובות כי כנראה הוא רצה לקנות את כולם, אבל זה לא הלך. בית המשפט נכנס לתמונה אז איך אתה יכול להגיד שאין לו חובות?

    נהנת שנתיים, עשיתם עם הרבה יותר כסף בושות באירופה ועכשיו אגייאר הוא ה'משיח הגדול'. כמה זמן הוא יישאר בקבוצה? בוא נראה אדם. אותו דבר עם מכבי ת"א. המון דיבורים המון רעש, אבל בסה"כ הכל מתמוטט שם מדי כמה שנים כמו מגדל קלפים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/8/09
  12. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תשמע אין מה לעשות הדרך שלו נכונה אבל כשלמישהו יש כל כך הרבה כסף יותר מלשחר אין לו מה לעשות,כסף משחק תפקיד ענק בכדורגל.
    כל עוד התקציבים בערך זהים או בהבדל של כמה מיליונים קטנים שחר עוקף את כולם בסיבוב,ברגע שזה מגיע לפערים כמו שהיה עם גאידמק אין לשחר סיכוי ולא רק לשחר לאף אחד אחר.
     
  13. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    העניין הוא זיו שיעקב שחר איש עסקים רציני, לחבר'ה האחרים יש לדעתי יומן כפול. שחר מקומי והוא חי בארץ. מה הקטע של גאיידמק עם בית"ר? לדעתי הוא בהתחלה אפילו לא הבין את חוקי המשחק (כמו אברמוביץ'), הרוכש החדש של מכבי ת"א קנדי. כולנו יודעים שהכדורגל בקנדה בכלל לא פופולארי. יש לי אפילו יותר כבוד לאיש כמו רובי שפירא ז"ל מאשר כל החבר'ה מחו"ל שפתאום מתעניינים בקבוצת כדורגל. יאמר ברח עכשיו כמו נמושה, למה? כי הוא התאכזב מהאיצטדיון בנתניה? אולי לא היה לו כדאי קודם לדאוג לשיפור רציני בתשתית הכדורגל בנתניה ורק אחר כך לתמוך בקבוצה?

    זיו, אני חוזר ואומר, אנשי עסקים מהארץ אני עוד יכול להבין. בסה"כ תחת לוני הרציקוביץ' מכבי ת"א הגיעה למשחקים מול אייאקס, ביירן מינכן ויובנטוס...החבר'ה מחו"ל לא מכירים מספיק את שם המשחק בארץ, המנטליות, וסתם זורקים כסף. לא פלא שהם אחר כך בורחים. שוב פעם, גאיידמק בכלל לא בא בשביל אהבת בית"ר אלא פשוט בגלל ניסיון לקנות לעצמו תפקיד נחמד בכנסת. אני לא יודע אם אדם מבין את העניין הזה, אבל לי היה ברור כבר די מוקדם שגאיידמק איש לא כשר. תמיד השוויתי אותו לאיש אחר, פלאטו שרון. גם את סופו בארץ אנחנו יודעים...
     
  14. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה מה שאמרתי,אני לא אוהב שבאים מפה לחו"ל ומפזרים כסף מבלי לדעת למה הם נכנסים,אף אחד לא ברמה של שחר וכל מי שהצליח קצת זה רק בגלל שהיו לו משאבים הרבה יותר גדולים משל שחר ובגלל שהוא לא חשב לטווח הארוך.
     
  15. OR Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/06
    הודעות:
    611
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עם כל הכבוד לדיון הדיי מבורך על זה יש דברים שצריך לזכור:
    שאדם קונה עסק מסוים , יש תקנון לקנות? אם לאדם יש כסף לקנות את אותו העסק הוא יקנה, וזהו.
    זה שלקנות עסק כמו קבוצת כדורגל זה עסק פרטי המשרת את הציבור זה אותו דבר כמו חנות פלאפל , רק בקנה מידה גדול יותר .
    עם כל הכבוד אני לא חושב שלבקר בעלים כמו יאמר או שנייאדר זה בכלל פייר . שלא נדבר על גדימאק ...
    עסקנים שבמשך שהותם נתנו הכל , וברגע שנסגר הברז כבר הבייתה? זו אהדה זו ? אני רואה את אוהדי מכבי ת"א ונתניה ונגעל !
    אם לא שניידר , אני בספק אם לוני היה מצליח עוד להחזיק את הקבוצה, מה קרה כבר שכחתם כמה כסף הוא זרק כמו מים בתורכיה שנה שעברה על כל מיני מאור בוזגלו ודולי ג'ונסון ? אז אהבתם אותו ,אבל ברגע שנגמר הברז בינואר כולם אומרים לו " אתה לא מבין שאנחנו סובלים"
    ואם כבר באוהדי מכבי ת"א עסקתי, הלחץ המיותר והאובר הזה הוא מה שהביא לכשלון של הקבוצה ולפיטורים של אולי אחד המאמנים היותר מולחים בכדורגל , רן בן שמעון ...
    אוהדי נתניה מגעילים לא פחות, עד לפני יאמר נתניה היתה עוד קבוצה שנשנעת על ימי הזוהר מלפני 30 ו40שנה , פתאום בא יאמר והוא המושיע בשנייה שאין כסף לרכש האוהדים מחרימים משחקים ? אני יודע שזה לא כולם ... יודע גם יודע !

    אני אוהד הפועל חיפה, ולא יכול לסבול אוהדים מפונקים כאלו! אנחנו באמת אוכלים קש מיואב כץ ! אנחנו אולי ההנהלה היחידה בליגה שלכל איש בה יש 5 תפקידים...
    אז תפסיקו כבר להתלונן!
    כבר נמאס מזה שכל התקשורת נרתמת לעזרת בית"ר ולעזרת מכבי ת"א , וכולם שוכחים את העזרה לציבור ולנוער בערים שעשו גדימאק ושניידר .

    ולסיום , כמו שכבר אמרו פה , מנהל הקבוצה הטוב בארץ הוא ללא ספק יעקוב שחר , שזאת גם כאוהד הפועל חיפה אני חייב להודות !
    לאוהדי מכבי חיפה? מגיע קצת פחות ... עוד אוהדים מפונקים !