לידס יונייטד ניצלה מפירוק

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י NewcastleFan, ‏19/3/04.

  1. NewcastleFan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/04
    הודעות:
    1,429
    לייקים שהתקבלו:
    0
    היום רכש את הקבוצה המיליונר ג'ראלד קראנסר וככה מנע מלידס לפשוט רגל.עכשיו נותרה מלחמה אחת באלנד רואד,המלחמה על הירידה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏19/3/04
  2. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    נעים להכיר ג'נאס, לא נראה לי שהנושא הזהז מצריך דיון מיוחד, כך שאפשר להתדיין עליו בדיון ההעברות והחדשות. להבא אם בא לך לפתוח דיונים תשתדל לכתוב הודעות ארוכות ומפורטות יותר.

    כתיבה נעימה ונעול.
     
  3. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני פותח את הנושא מחדש, כיוון שהחדשות האלו מספיק גדולות וראויות לדיון משלהן.

    סיכום: מה קרה ומה יקרה בלידס יונייטד?

    שלושה חודשים אחרי שהושעו התשלומים לנושים, לוו בחודשים של מו"מ ארוך עם שורה של רוכשים אפשריים, והם גם כללו הסכמה בקרב שחקני לידס על דחייה במשכורתם. החברה החדשה שתשלוט במועדון היא Leeds United AFC. החברה הבורסאית-הציבורית הקודמת תיכנס לתהליך של פירוק, בזמן שהנכסים העיקריים של לידס- מגרש האימונים, אצטדיון אלנד רואד והשחקנים- עברו לידי החברה החדשה. הקונסורציום הגיע להסכם עם הנושים המרכזיים לתשלום 20 מיליון פאונד (החובות הגיעו כמעט עד 100 מיליון), כש-10 מיליון פאונד נוספים שגויסו ע"י הרוכשים ישמשו להון תפעולי. הקונסורציום שהשתלט על לידס קורא לעצמו Adulant Force. מדובר בשישה אנשי עסקים שעומדים לשבת בהנהלה החדשה של לידס. הבכיר ביניהם שיהיה גם היו"ר הוא עו"ד-רו"ח ג'ראלד קרייסנר (יהודי?) שבבעלותו משרד רואי-חשבון, ובין חברי ההנהלה החדשה נמצא גם פיטר לורימר, שחקן לידס יונייטד בשנות ה-70 ששיתף פעולה גם עם אדי גריי. מההנהלה הנוכחית של לידס יישאר רק טרבור בירץ' כדי להשלים את החפיפה, ולאחר מכן גם הוא יעזוב.

    עכשיו לגבי הפן של הכדורגל- המועדון אולי ניצל מהתמוטטות, אבל הקשיים עוד לא נעלמו. בהנהלה החדשה כבר מדברים על האפשרות שהקבוצה אכן תרד לליגה הראשונה, והם מציינים שיש להם "תוכנית" גם למקרה כזה. השמועות רומזות באופן חזק כי לידס מעוניינת בגורדון סטראכן כמנג'ר הבא של הקבוצה. לגבי השחקנים: הדיווחים הבוקר בבריטניה מדברים על כך שלא משנה מה יקרה- בין אם לידס תישאר בליגה ובין אם היא תרד- ההנהלה החדשה תהיה חייבת למכור/ לשחרר שחקנים, וכנראה גם הרבה כאלו. הנקודה המהותית היא שלידס צריכה לקצץ בחשבון המשכורות שלה עשרות מיליוני פאונדים, שאריות מימי רידסדייל העליזים. השם הבולט הוא כמובן מארק וידוקה, והוא צפוי לעזוב את לידס כמעט בודאות. המשכורת של וידוקה בלידס כיום עומדת על 3.5 מיליון פאונד לשנה, וניהול מו"מ חוזר על קיצוץ בשכרו נראה לא ריאלי. לידס תעדיף למכור את וידוקה לקבוצה בחו"ל, כשהשמועות מדברות על אינטר וולנסיה שמעוניינות בו, ובאנגליה הקבוצה שהביעה בו עניין עד כה היא מנצ'סטר יונייטד. בסיום העונה אמורים להסתיים חוזים בשווי 11 מיליון פאונד של שחקנים והקבוצה לא אמורה לחדש חוזים אלו. בנוסף לוידוקה, השמות הבולטים שצפויים לעמוד למכירה הם פול רובינסון ואלן סמית'. מעבר של רובו לטוטנהאם תמורת 2 מיליון פאונד נפל בחלון ההעברות בינואר, וטוטנהאם היא הפייבוריטית להחתימו גם בקיץ, אך היא צפויה לשלם יותר מסכום זה עבורו. גם קבוצות אחרות לא יוותרו על האפשרות להחתים את שוער נבחרת אנגליה. לגבי אלן סמית', בעבר שמו קושר למנצ'סטר יונייטד, ארסנל וניוקאסל ובקבוצה מצפים לפי הדיווחים להרוויח עליו כ-10 מיליון פאונד (סכום מגוחך, אם שואלים אותי). במצב כזה, קשה לדמיין את לידס עושה מהלכים משמעותיים במצב שכזה מבחינת רכש, אך עם זאת התקווה היחידה שלהם היא לרכוש את ג'רמיין פנאנט מארסנל, כשהם מקווים לדיל טוב עם ארסנל, וגם עסקת חליפין שכוללת את פנאנט היא אופציה (סמית'? http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/ph34r.Xxx )

    ולגבי מילנר, שדיברו עליו בדיון החדשות:

    אתם יכולים להירגע, הסיכוי למעבר של מילנר לניוקאסל או למנצ'סטר יונייטד בקיץ הוא לא גבוה במיוחד. מבחינת לידס הרבה הרבה יותר חשוב לשחרר את סת' ג'ונסון או עוד אחד מההחתמות הביזאריות של רידסדייל בסכומים שערורייתיים, מאשר את היהלום של המועדון, שעדיין לא שווה גם כל כך הרבה כסף (הנחה ריאלית היא שבעוד שנתיים או שלוש שנים מילנר יהיה שווה הרבה יותר). סביר להניח שההנהלה החדשה של לידס אינה מורכבת מליצנים נוסח רידסדייל (בעצם, מי יודע?), והם יעשו הכל להשאיר את ג'יימס מילנר בקבוצה, גם אם לידס תרד לליגה הראשונה. אני מתקשה להאמין שגם מילנר עצמו יעדיף לעזוב, ועוד למנצ'סטר יונייטד מכל הקבוצות, אבל לך תדע- הכסף יכול לשחק תפקיד משמעותי.
     
  4. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תזכרו שמילנר הוא מעל הכל גם אוהד של לידס, לא רק שחקן, ככה שמעבר למנצ'סטר למשל הוא די לא מתקבל על הדעת. במיוחד כשהוא לא צפוי לקבל שם את הדקות שהוא יכול לקבל בלידס (או ברוב המועדנים האחרים).

    אני באמת מקווה לראות כמה זוללי שכר מחוץ למועדון בשנה הבאה, כשבראשם וידוקה וסת' ג'ונסון, ומעבר אליהם ואל השחקנים שנגמר להם החוזה, אני חושב שכדאי שבינתיים לא נמכור שחקנים, אלא אם באים אחרים במקום. אחת הטעויות הגדולות בעונה הקודמת, הייתה שמכרנו מלא שחקנים ולא קנינו אחרים במקום... ולכן ההדרדרות הפתאומית ממקום 5 למקות 15 או 16.
     
  5. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,196
    לייקים שהתקבלו:
    405
    נראה לי שזה קצת עוול לקרוא לסת' ג'ונסון "זולל שכר". אחרי הכל, רידסדייל הציע לו שכר כפול ממה שביקש (יותר מ-40 אלף פאונד לשבוע, סכום אסטרונומי לשחקן ברמתו), ומי ג'ונסון שיתווכח?
     
  6. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה היה כואב... :) סמנטיקה, זה כל ההבדל ביני לבינך. אני מעדיף לשכוח את רידסדייל.