ענייני דיומא 09/10

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏18/8/09.

  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    פינת ענייני דיומא חוזרת, למי שלא זוכר במה מדובר-אחת לכמה שבועות תעלה בדיון סוגייה אקטואלית בכדורגל האנגלי בתוספת סקר לגבי דעתכם.

    הנושא בו נעסוק היום הוא התופעה שהופכת נפוצה יותר ויותר לאחרונה, לפיה מנג'ר שעובר קבוצה דואג לקחת עימו את שחקניו הבולטים מקבוצתו הקודמת. נזכיר את סטיב ברוס שעבר מוויגאן לסנדרלנד ולקח עימו את לי קאטרמול, הארי רדנאפ שעבר לפני שנה מפורטסמות' לטוטנהאם וגרר אחריו את ג'רמיין דפו ומאוחר יותר גם פיטר קראוץ', מארק יוז שהביא למנצ'סטר סיטי את רוקה סנטה קרוז ששיחק תחתיו בבלקבורן, רוברטו מרטינז שהביא לוויגאן שחקנים שהיו איתו בסוונסי והרשימה עוד מתמשכת.

    השאלה היא האם מדובר בתופעה לגיטימית בעיניכם. מצד אחד-מדובר בעסקה טובה לכל הצדדים. המנג'ר מביא לקבוצה החדשה שחקן שהוא מכיר ויודע כיצד לעבוד איתו, השחקן נשאר תחת המנג'ר שהוא מעריך, ובאשר לקבוצה המוכרת...היא מקבלת פיצוי כספי. המושג "נפרדו כידידים" מעולם לא נשמע פרקטי כל כך.

    מהצד השני, אפשר לשאול "הרצחת וגם ירשת". גם עזבת קבוצה וגם אתה מרושש אותה משחקניה?
    וניתן להעמיד בספק גם את הנאמנות של השחקנים, אם הם מעדיפים להישאר עם אותו מנג'ר מאשר עם אותה קבוצה.

    הסקר פתוח, הדיון פתוח, אתם מוזמנים לכתוב את דעתכם.
     
  2. Cup of Tea Liverpool, UK

    הצטרף ב:
    ‏29/9/07
    הודעות:
    6,324
    לייקים שהתקבלו:
    790
    בקצרה, הקבוצה מעל לכל. ללכת אחרי מאמן מסויים גם אם הוא גידל אותך מראה חוסר נאמנות וחוסר מחויבות לקבוצה. ניקח את זה למקום קצת יותר אישי, הייתי מצפה מריינה וטורס להישאר במידה ורפא יעזוב מתישהו. למרות שהוא הקפיץ להם את הקריירה לגבהים חדשים, יש להם מחויבות לקבוצה שהם בחרו לשחק בה. הם לא חתמו על החוזה של המאמן.
     
  3. Claret&Blue Member

    הצטרף ב:
    ‏23/2/06
    הודעות:
    4,149
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים עם הדברים שלך(מה השם ד"א?) עד למידה מסוימת, ז"א אם בניטז היום עובר לקבוצה עשירה בעלת סיכויים גבוהים לזכות באליפות המקומית וליגת האלופות אז הקידום הכלכלי והמקצועי עבור ריינה וטורס ברור, כמו נניח במקרה של ג'ייסון סקוטלנד. מרטינז עשה המון עבורו אבל מעבר לעובדה שהוא רצה להיות השחקן שלו סקוטלנד עלה ליגה תרתי משמע, גם מבחינת השכר וגם מקצועית. הנאמנות לקבוצה כבר לא קיימת היום גם אצל שחקני בית(זו כבר סוגיה אחרת), כך שכל עוד יש קידום משמעותי במעבר אין פסול במעבר של השחקנים יחד עם המאמן.
     
  4. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    12,965
    לייקים שהתקבלו:
    6,660
    זה נושא מאוד בעייתי ומעניין. במקרה הזה אני הולך עם השחקן, ואני דווקא בדרך כלל לא חושב שהצדדים והרצונות של השחקנים הם מעל למועדון.

    ניתן לדוגמא את מקרה קאטרמול, שהוא הכי רלוונטי כנראה. ברוס זה מי שלקח אותו ממידלסברו ושידרג אותו המון בעונה שחלפה, סנדרלנד הציעה לו בוודאות חוזה משופר, ובנוסף מכרו את השותף שלו למרכז השדה בינואר ובסנדרלנד מחכה לו לוריק קאנה הנהדר. אני אישית לא רואה סיבה שהוא יישאר בוויגאן, בטח כשהשאיפות של החתולים השחורים נראות הרבה יותר גבוהות משל קבוצתו של מרטינז. אם הוא היה שחקן בית בוויגאן אז הייתי מבין את הטענות, אבל הוא כולה שיחק שם עונה אחת...

    עוד דוגמאות בולטות - קראוץ' ודפו. את שניהם רדנאפ לקח ממצבים לא אידיאלים והפך אותם לצמד מצוין בפורטסמות', ובנוסף לכך דפו בטוח השתוקק לחזור לטוטנהאם בינואר של העונה שעברה ולהוכיח את עצמו לאוהדים שאיכזב בעבר. לאחר שהוא כבר עבר ופורטסמות' נפטרה מג'ונסון, על מה זה בדיוק מראה מבחינת קראוץ'? הוא קרא את הסימנים והבין שבטוטנהאם הוא יכול להצליח הרבה יותר ושוב, גם פה, עבר לקבוצה עם שאיפות גבוהות בהרבה מקבוצתו לשעבר.

    מהצד של המנג'רים, אני לא יודע אם זה 'לא יפה' או מכובד, אבל ברגע שהמועדון עצמו מסכים לתמורה הכספית, אי אפשר להאשים אותם בחוסר נאמנות לדעתי. אם המנג'ר היה יושב לקבוצה על הראש במשך קיץ שלם ומסובב את המוח של השחקן ומשכנע אותו לעבור אז מילא, אבל בשלושת המקרים שהזכרתי העסקאות עברו דיי מהר מאז תחילת השמועות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/8/09
  5. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    כל שחקן צריך לעשות מה שטוב לו,אם טוב לו בקבוצה הוא לא יעבור,לא טוב לו אז העניין של הנאמנות לא שייך. כל שחקן מקצועי עבר בקריירה מספר מאמנים,כל שחקן יודע מה זה הלחץ של להרשים מאמן חדש,מאמן שנטפל לשחקנים,ככה שאם במעבר המאמן הוא מניה בטוחה,אז הרבה שחקנים מסתכלים על זה. הכי נוח מאמן שאתה מכיר,מכיר אותך,אם הוא רוצה אותך אז הוא גם צריך אותך ואת המשחק שלך,השחקן רגיל למאמן,יודע מה הוא רוצה משחקן,זה פשוט כיף וטוב שיש כימיה טובה בין מאמן ושחקן,לפעמים זה מוציא מהשחקן יותר.
     
  6. chucky Member

    הצטרף ב:
    ‏15/8/06
    הודעות:
    453
    לייקים שהתקבלו:
    5
    הקבוצה מעל הכל גם כאשר המועדון מחלית "להיפטר" מהשחקן ,שחקן שרוצה להישאר ,או
    שחקן שהגדיש את רוב הקרירה לקבוצתו ,אבל לא עומד בסטנדרטים יותר.
    אנשים יכלוים להיות נאמנים זה לזה ,אבל לא שחקן וארגון ,כמו מועדון כדורגל.
    כמעט ואין העברות של 100% הסכמה,לכן במילים פשוטות : מי קופץ ראשון.לגיטימי.
     
  7. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,770
    ברגע שמאמן X עובר מקבוצה למשל כמו האל לקבוצה כמו אברטון או טוטנהאם(סתם דוגמאות) ולוקח איתו שחקנים אז אי אפשר להאשים את השחקנים כי הם מקבלים קידום גדול לקריירה וגם את המאמן אי אפשר להאשים כי בסך הכל הוא בוחר את השחקנים שהכי מתאימים לשיטת המשחק שלו.
    הקבוצות מקבלות את הכסף עבור השחקן כך שאין לי לפחות בעייה עם הנושא.
     
  8. ManUtd Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/1/06
    הודעות:
    3,278
    לייקים שהתקבלו:
    26
    הבחירה שלי היא איפשהו באמצע.
    מצד אחד, אם מאמן בהאל לדוגמה עובר לאמן את וולבס או ברנלי ולוקח איתו שחקנים מהקבוצה הקודמת, אז האופציה השנייה היא הבחירה שלי מפני שאני לא מוצא סיבה אחת לעשות את זה מלבד נאמנות למאמן.
    מצד שני, אם אותו מאמן קופץ מדרגה (נאמר רדנאפ מפומפי לטוטנהאם) ולוקח איתו שחקנים מהקבוצה הקודמת אז האופציה הראשונה היא הבחירה שלי. באותה מידה שהמאמן עושה קפיצת מדרגה, כך גם השחקן.
     
  9. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    בדיון הקודם שעסק בתופעת המנג'רים שעוברים קבוצה ולוקחים איתם שחקנים 16 מכם הצדיקו את התופעה, לעומת זאת רק 8 התנגדו.

    הפעם פינת ענייני דיומא נוסעת לדרום אנגליה, לפורטסמות', קבוצה שנגעה בשמיים ו...לא יכלה לצאת מזה. קצת יותר משנה עברה מאז הזכייה של פורטסמות' בגביע האנגלי, ומאז הקבוצה הפכה מהדבר הבא לקבוצה בדיכאון. השינויים הפרסונליים בפראטון פארק היו רבים-אלכסנדר גיידמאק מכר את הקבוצה לסולימאן אל פאחים (אם כי עדיין יש בעיות בהשלמתה), הארי רדנאפ עבר לטוטנהאם ואחרי קדנציה קצרה של טוני אדאמס פול הארט האלמוני מונה למנג'ר בשלהי העונה שעברה, ורוב כוכבי הקבוצה-ג'רמיין דפו, פיטר קראוץ', גלן ג'ונסון, סאלי מונטארי, לסאנה דיארה-נטשו אותה לאנחות. בעונה שעברה פומפי ספגה ירידה משמעותית במיקומה בטבלה.

    היום פומפי הובסה 4-1 באמירייטס לארסנל, מה שהשלים פתיחת עונה עלובה של שלושה הפסדים רצופים, הקבוצה נראית רע מאוד וכמי שהולכת להיאבק בתחתית. כאמור, מכירת הקבוצה לאל פאחים (שכבר דיבר על להביא לקבוצה את ליאו מסי ואת מראדונה כמנהל מקצועי) נתקלת בקשיים וייתכן כי בסופו של דבר יהיה זה דווקא המנכ"ל פיטר סטורי שיקנה אותה. הכל כרגע נראה רע עבור הקבוצה בכחול.

    אבל אולי יש מקום לאופטימיות. על הנייר פומפי לא נראית כמי שאמורה לרדת, ועם בעלים חדש ורכש בינואר המצב ללא ספק בר תיקון. לקבוצה יש קהל אוהדים מכובד ונאמן, יש לה יותר ניסיון מליתר קבוצות התחתית הצפויות, ומוניטין גבוה יותר.

    אז מה דעתכם? מטאור שמתרסק או בעיות זמניות? ומה הקבוצה צריכה כדי לצאת מהברוך? הצביעו והגיבו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/8/09
  10. AronB Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/09
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המצב שמה ממש קשה מאז העזיבה של רדנאפ, כבר בעונה שעברה הם הדרדרו והדרדרו ועכשיו הם מדרדרים אפילו יותר.
    אני מאוד מקווה שסופם לא יהיה בליגה השנייה ואם כן, שיחזרו לפרמייר במהרה כי בדיוק כמו הג'ורדיז - מקומם בליגה הראשונה, לא בצ'מפיונשיפ.
     
  11. Rudess Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    19,296
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מאמין שלמרות המצב הקשה הזמני, פומפי תישאר בפרמיירליג גם בעונה הבאה.
     
  12. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,770
    גם אם ירדו העונה אני מאמין שהם לא יתרסקו ויחזרו לעצמם תוך זמן קצר, משום מה לא חסרים מיליארדרים לקבוצה הזאת למרות העבר הדל שלה.
    לא להאמין שבתחילת העונה שעברה היה להם סגל נהדר עם לאס, דפו, קראוץ', גלן ג'ונסון וקרנצ'יאר שכנראה גם בדרך החוצה.
     
  13. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    הם קבוצה סימפטית והקהל שלהם ראוי להמשיך בפרמיירליג - אבל ברמת ההנהלה והצוות המקצועי הם פחות או יותר מתעקשים לעשות את כל הטעויות האפשריות בדרך למטה.

    כתבתי לפני תחילת העונה בניחושים שלדעתי הם יורדים, ושהם מזכירים לי מאוד את ניוקאסל. אנשים ממשיכים להאמין בסגל הכביכול עדיף שלהם -רק שעל הדשא גם הפיגורות האלה נראים כמו שחקנים שאין להם זין להילחם על שום דבר. פשוט גונבים כסף למועדון. אף אחד לא מתקרב ליכולות שלו...

    עם כל הכבוד להארט, הוא האחרון שיציל אותם. הם חייבים שינוי על הקווים. להביא איזו אישיות שהשחקנים יפחדו ממנה ויתחילו להילחם עבורה, כי הארט פשוט לא עושה שום דבר.
    אם להאמין לשמועות, זה גם לא ממש עושה רושם שהם מבינים לאן הם הולכים, להיפך. מועדון פרמיירליג שמצליח בקושי להחתים את גאבין מקאן ודני שיטו, עדיף לו להתחיל להתכונן במרץ לעונה הבאה.

    קארנצ'ר השחקן היחידי בסגל שמזכיר משהו שקשור לטכניקה ויכולת לבנות מצבי הבקעה. עם זה לא הולכים למכולת ובטח שלא משיגים שערים ברגעים קריטיים כי אם יש משהו שניקו קראנצ'ר הוא לא - זה יציב.


    אני חושב שהם חייבים בתור התחלה להביא מאמן חדש שיבנה את הקבוצה הזו מלמטה. אם זה יספיק להישארות או לא אני לא בטוח. אני מתקשה לראות את זה קורה.
     
  14. Dimitar Berbatov Member

    הצטרף ב:
    ‏17/1/07
    הודעות:
    7,763
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מאמין שפומפי ישארו העונה, אבל הם כבר לא יחזרו למחוזות שבהם היו עם רדנאפ ואני מאמין שהם הולכים בדרך למטה בהדרגה.

    סך-הכל, גם אז, כשזכו בגביע, סיימו פעמיים רצוף במקומות 5-7 והגיעו לאירופה ראיתי אותם כאפיזודה חולפת. שבניגוד לאברטון, וילה, טוטנהאם ואחרות שתפסו את המקומות הנ"ל והשתרכו אחר הטופ 4, אין להם את היכולת לשמור על הכוכבים שלהם וכך גם על המיקום. אין להם את המסורת, את הקהל ולמרות הגעתו של אל-פאחים אין להם גם את הכסף, בנתיים.

    העזיבה של רדנאפ לטוטנהאם, שאז לא היה לה סגל שחקנים טוב בצורה משמעותית מזה של פומפי ואז כזכור הם היו במאזן נוראי, היא הוכחה לכך.

    אני מאמין שתוך 2-3 נראה אותם כבר במאבקי פלייאוף בצ'מפיונשיפ.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/8/09
  15. Stretford Ender Member

    הצטרף ב:
    ‏4/6/06
    הודעות:
    3,290
    לייקים שהתקבלו:
    24
    בגדול המצב בר תיקון, בזה אין לי ספק.
    הבסיס של הסגל שלהם מספיק טוב בשביל שהם יוכלו לתקן ולהישאר עם הראש מעל המים. האם הם יעשו את זה? לא בהכרח. כמו שקירק ציין, תסתכלו על ניוקאסל שגם לה שנה שעברה היה סגל עם פוטנציאל לעשות יותר, אבל צריך לעשות שינוי ולהתחיל להוציא את זה מהם.

    כרגע אני מסמן את פומפי כיורדת. בטח כששלוש העולות החדשות כבר עם ניצחון ועושה רושם שקבוצות התחתית לא פראייריות של אף אחד. למרות שבסגל שלהם יש שחקנים עם יכולת, אין ספק בכלל שהוא ספג מכה קשה, והם חייבים לשפר לא מעט דברים, בעיקר בחלק ההתקפי.

    כרגע הם לא עושים קולות של מהלכים בכיוון הנכון, ואני מסמן את האופציה השנייה בסקר.