קוסם לרפואה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Rosner, ‏9/10/09.

  1. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    קודם כל חשוב להבהיר שאומנם הנושא קשור לדיון הנבחרת, אבל באיזשהו מקום הטופיק כאן מתמקד יותר באישיות המתאימה ופחות בנבחרת עצמה שעסוקה כידוע לנו עוד במשחקיה האחרונים בבית. בשלב מאוחר יותר הדיון ימוזג עם דיון הנבחרת החדש שיפתח בעתיד.

    אז ככה, אברהם גרנט לא יהיה מאמן הנבחרת. מינוי מאמן זר ככל הנראה לא זוכה למרבית הקולות בהתאחדות וכך פתאום מוצא את עצמו ה"פה של המדינה" מר אייל ברקוביץ' להיות המועמד המרכזי למינוי. לצד הרבה צדדים שלילים כמו לדוגמא חוסר ניסיון ברור לכולנו שהגיע הזמן לשינוי. לאוו או קלינסמן בגרמניה ביליץ' בקרואטיה הראו אבל שזה לאוו דווקא חיסרון.

    מטרת הדיון היא לנסות ולנתח לא רק האם ברקוביץ' הוא האיש הנכון אלא גם לנסות ולנתח את הפרופיל של המועמד המתאים.

    אני מבקש רק הודעות רציניות ולא " אייל הוא מלך" וכו.

    אני את שלי יגיד בהמשך

    http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/03/04/article-0-00125F2100000258-623_468x341.Xxx
    אברה קדברה אייל ברקוביץ' HURRA .....
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏9/10/09
  2. Cup of Tea Liverpool, UK

    הצטרף ב:
    ‏29/9/07
    הודעות:
    6,324
    לייקים שהתקבלו:
    790
    הבעיה היא באמת האופציות, אייל לא קרוב להיות המועמד המושלם אבל מהצד השני יש לך את גוטמן הבונקריסט שאני חותם עכשיו(!) שקמפיין איתו לא מוביל לשום מקום, רוני לוי שלדעתי הוא לא מספיק טוב, אלישע לוי שעם כל הכבוד עדיף בשבילו שיתרכז במכבי חיפה ומי עוד? גיא לוזון? ראובן עטר? אין, אין אנשי מקצוע עם קבלות ואייל לא שונה. אז מה שנשאר להגיד זה יאללה על החיים ועל המוות אם אין יכולת מרשימה או מאמן לפחות ניקח אחד עם ביצים ופה גדול כי כזה עוד לא ניסינו ומקסימום... עוד 4 שנים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏9/10/09
  3. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    נכון זה מאמן זר מנוסה, כהשקעה לטווח ארוך, ולא להצהרות של 'אנחנו בטוח נעלה לטורניר הקרוב'. השאלה אם אומת הכדורגל הישראלית מסוגלת לעמוד בדבר כזה. סביר להניח שלא. אין פה סבלנות, ואין פה יכולת לעבוד קשה מתוך אמונה שהתוצאות ייראו בעוד כמה שנים. רוצים הכל ועכשיו.

    אבל גם אם מאמן זר, בטח שברקוביץ' לא. זאת תהיה הקיצוניות השנייה לכל מה שאמרתי בפסקה הראשונה. בן אדם שלא מוכן לאמן קבוצה בליגת העל לפני הנבחרת, שלא מוכן לשמש עוזר מאמן הנבחרת וסרב לאמן את אחת הנבחרות הצעירות (כי דרשו ממנו לעזוב את עבודתו בנשר), עושה לעצמו קמפיינים מבישים ובעצם מודיע מראש - מאמן ראשי בנבחרת הבוגרת או כלום - פוסל את עצמו מראש. זה לא בן אדם שצריך לאמן נבחרת.
     
  4. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    הסיבה היחידה שאני רוצה את ברקוביץ כמאמן היא שלאחר הכישלון שלו סוף סוף הוא יוכל להכנס לאיזה חור ולהפסיק להתלונן ולהתרברב על כמה שהוא היה עושה זאת טוב יותר. זאת דעתי האישית לגביו.
    לגבי אופי המאמן, אני מבין שקו החשיבה של לתת לברקוביץ את המושכות היא מחשבה של כדורגל התקפי, כזה שכמעט ולא מאמין בהגנה וחושב רק התקפה. אחרי קשטן וגרנט אין ספק שזה יהיה שינוי מרענן, אך צריך לזכור שלמרות כל זה לדעתי לשום, שבדרך כלל קבוצותיו נוטות לכבוש לא מעט, מגיעה ההזדמנות לפניו.
    אחרי שום, שוב, אם הכוונה ללכת על מאמן שחושב נטו על התקפה, אוחנה מתאים יותר לתפקיד. הוא כבר עכשיו מאמן את הנבחרת הצעירה, הוא עם רזומה הרבה יותר עשיר מזה של ברקוביץ, ולדעתי הוא גם בקו מחשבה זהה לזה של איל. הוא אופציה שניראית לי המושלמת אם הכוונה היא לשנות את הקו בצורה קיצונית.
     
  5. Hapoel B"s Member

    הצטרף ב:
    ‏10/7/08
    הודעות:
    131
    לייקים שהתקבלו:
    4
    רוצה מאוד שברקוביץ יאמן את הנבחרת,גם בגלל שאני מעריך אותו בתור אחד שמבין כדורגל,וגם בגלל שאני כבר מת לראות את כל הדיבורים שלו על משחק התקפה יוצאים לפועל.

    לפי דעתי לבד הוא לא יכול לאמן את הנבחרת.צריך איתו מישהו כמו יצחק שום\אלי גוטמן או מאמן ישראלי מנוסה.

    דרך אגב,מעניין מאוד לראות את אייל ברקוביץ בתור מאמן נבחרת וחיים רביבו בתור העוזר שלו.
     
  6. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אני נגד ברקוביץ', אבל ההשוואה למראדונה היא שגויה. מראדונה כבר שנים רחוק מהכדורגל ומבלה את זמנו בין מכוני גמילה מסמים, אולפני טלוויזיה ופגישות עם דיקטטורים, לעומת זאת ברקוביץ' מפרשן כדורגל ומאמן ילדים ככה שהוא במצב התחלתי יותר טוב. וגם אם זה לא היה כך-הם לא אותו בנאדם, וזה שאחד נכשל לא אומר שגם השני ייכשל.

    לכן הצבעתי לאופציה הרביעית. עם כל הכבוד, מה שברקוביץ' עושה עד עכשיו זה להגיד שהוא ראוי ולהבטיח כדורגל התקפי. את זה גם אני יכול לעשות, רק שאני לא חבר של אופירה אסייג. הישגים כמאמן בוגרים אין לו.
    דבר שני, מישהו מבטיח שכדורגל התקפי הוא נוסחת פלא להצלחה? האם זה מה שישראל שואפת אליו, לשחק יפה בלי קשר לתוצאות? לדעתי המטרה היא להגיע לטורניר כלשהו, זה לא בשמיים ולכן אין טעם להקריב קמפיין בשביל השגעונות של ברקוביץ'.

    ובקשה אחת מאופירה ושאר תומכי ברקוביץ': רוצים את ברקוביץ'? רוצים את הכדורגל ההתקפי שהוא מבטיח? סבבה. רק אל תקראו לו להתפטר אם ישראל תשחק התקפי מול ספרד לדוגמא ותחטוף חמישייה.
     
  7. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    גוטמן צריך להיות מאמן הנבחרת, הבעיה היא שאין לו עיתונאי חצר שישווקו אותו.
    ברקוביץ'? אני בעד. יותר גרוע ממה שעכשיו לא יכול להיות וליורו בין כה וכה לא נעלה. מעניין יהיה לראות מה הדיבורים שלו שווים.
     
  8. Becks Member

    הצטרף ב:
    ‏10/7/07
    הודעות:
    2,102
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים. זאת בדיוק הסיבה שבחרתי באפשרות הראשונה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/10/09
  9. Fratelli d'Italia משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏21/8/09
    הודעות:
    6,142
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני בעד מינוי של ברקוביץ' לאימון הנבחרת כי מה כבר אנחנו יכולים להפסיד? אז נפספס עוד מונדיאל, כאילו שזה לא קרה רבעים שנה. למרות אין לברקוביץ' ניסיון באימון ואני לא בטוח שהוא יצליח יותר מקשטן, אולי רק המשחק של הנבחרת יהיה יותר התקפי.

    אם אף מאמן לא נגיע רחוק אם הקבוצות לא ישפרו את מחלקות הנוער, המגרשים, מחויבות השחקנים ששואפות לאפס וכד'.
     
  10. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    9,991
    לייקים שהתקבלו:
    1,363
    מפעם לפעם אני משוכנע לחלוטין שהמועמד המוביל אצלי הוא מוטי איווניר.
    הכי ראוי לקבל את הג'וב הזה, מאמן עם מוסר עבודה ועושה עבודה טובה בנבחרת הצעירה, מגיע לו לקפוץ לבוגרת.

    לגבי ברקו, כולנו חכמים בדיעבד ומנסים לנבא מה יקרה אם ימונה למאמן הנבחרת.
    אני (בניגוד לכמה כאן) מאוד נהנה לשמוע אותו מפרשן, זה מחייה קצת את שידורי הערש של מר יורם ארבל ומוסיף קצת הומור, משהו שהיה חסר אצל הקודמים, איציק זוהר את שלמה שרף.
    אך אני חושב שלאייל, בתור אחד שמסתכל מהצד, קל להביע דעה כמו כל פרשן העוסק בתחום, להפוך את הדיבורים הללו למעשים זה דבר לא פשוט, בטח שאתה מאמן נבחרת שכבר 40 שנה מנסה להעפיל למונדיאל ולבסוף רואה אותו מהספה בבית.

    מבחינתי:
    מאמן הנבחרת הבוגרת - מוטי איווניר
    מאמן הנבחרת הצעירה - אייל ברקוביץ', אם וכאשר יצליח ... אז אולי, רק אולי, להקפיץ אותו לבוגרת. לילד שעוד לא ניסה לשחות - אסור לקפוץ ישר למים העמוקים.
     
  11. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    דווקא לגוטמן יש יופי של יחסי ציבור. אני נגד מינוי שלו, כי הבעייה של נבחרת ישראל בד"כ היא במשחקים גדולים, את הקטנות היא לרוב מנצחת בלי בעיות. ובמשחקים גדולים גוטמן הוא קטסטרופה, הפועל כבר שלוש עונות רצוף עושה במכנסיים נגד מכבי חיפה איתו.

    אם כבר מאמן ישראלי-אלישע לוי יכול להיות אופציה טובה, וגם את מוטי איווניר אני מאוד מעריך.
     
  12. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    אני דווקא בעד מוטי איווניר, בחור שמבין עניין, כן משחק כדורגל התקפי ואני מאמין שאם ייתנו לו צ'אנס הוא יצליח. גם את יצחק שום אני ממש לא פוסל, הוא מאמן שלא משאיר חותם על הקבוצה, שאומר לשחקנים:"תעלו ותשחקו" במובן מסוים, לא איזה טקטיקן גדול, ויכול להיות שזה בול מה שהנבחרת צריכה.
     
  13. איגור .פ. Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/06
    הודעות:
    1,693
    לייקים שהתקבלו:
    9
    אני נגד ברקוביץ מהסיבה שהוא לא אימן עד היום בשום מקום.
    אז נכון ברקוביץ מבין בכדורגל ,הוא תומך בכדורגל התקפי ,הוא בן אדם עם ביצים ופה גדול.אבל כמו שהוא לא התחיל את הקריירה באנגליה ,התחיל בקטן ,כך גם קריירת האימון צריכה שלו צריכה להתחיל ,שיאמן קבוצה קודם ,יביא אותה להשגים משמעותיים ,ואז אולי נחשוב על ברקוביץ בתור מאמן הנבחרת.

    ברקוביץ כל עוד לא יאמן אין לו מקום באימון הנבחרת.
    זהו לגבי ברקוביץ שחוץ ממנו והתקשורת אפחד לא חושב באמת שהוא המוביל לאימון הנבחרת.

    לפני שאני עובר להגיד מי לדעתי צריך להיות מאמן הנבחרת אני רוצה להתייחס לסוגיית מאמן הזר לנבחרת.
    אני חושב ששום נבחרת ובפרט ישראל לא צריכה מאמן זר ,נבחרת מייצגת את המדינה שלה,אז הכל צריך להיות קשור לאותה נבחרת ,כולל המאמן שצריך לבוא מאותה מדינה שהנבחרת מייצגת.
    מאמן זר בכל נבחרת בעולם פוגע במה שהנבחרת מייצגת ,אני מבין שמבחינת קאפלו לאמן את אנגליה ,זה אולי חלום וכיף אדיר ,ועוד שהוא שיפר את אנגליה ,והביא אותה למונדיאל.
    לסיכום:נבחרת חד משמעית צריכה שחקנים ומאמנים שבאים מאותה מדינה כי הם מכירים את המנטליות של השחקנים ,ובטוח שאנגליה יכלו למצוא מאמן אנגלי שהיה מצליח להשתלט על שחקנים ולהביא אותם למונדיאל.

    מאמן הנבחרת הבא של ישראל צריך להיות חד משמעית מבחינתי לא אחר מאשר יצחק שום.
    יש כמה סיבות למה שום חייב להיות המאמן הבא של הנבחרת:
    1)מאמן שהיה עוזר מאמן בנבחרת הרבה שנים
    2)מאמן שהוביל קבוצה ישראלית לליגת האלופות בפעם הראשונה בתולדות המדינה
    3)השגים באימון בחו"ל ,דאבל ביוון.
    4)תומך בכדורגל התקפי.
    אז נכון שיש עוד מאמנים בישראל שהם טובים כמו:רוני לוי,גיא לוזון,אלישע לוי ועוד כמה.אלו מאמנים עם קבלות גם אבל צעירים עדיין ,אני חושב שעוד כמה שנים אין ספק שיגיע להם לאמן את הנבחרת.

     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    רגע, ורק משחקים נגד מכבי חיפה נחשבים כ'משחקים גדולים'? האם משחקים בליגה האירופית נגד גטבורג וסלטיק, בהם גוטמן הוביל את הפועל לנצחונות מרשימים ונאים, הם לא משחקים גדולים? ומה בנוגע למשחקים נגד בית"ר ירושלים בשנה שעברה? הפועל ת"א בשני הסיבובים הראשונים השיגה 18 נקודות מתוך 24 אפשריות נגד חיפה(2), בית"ר(6), נתניה(4) ומכבי ת"א(6).
    להפועל יש בעייה מנטאלית קשה עם מכבי חיפה עוד מהימים של דרור קשטן. ואגב, להגיד 'שלוש שנים' זה לא מדוייק. בעונה הראשונה של גוטמן בהפועל הוא השיג 4 נקודות מול מכבי חיפה בשני משחקים.
    אני לא תומך במינוי של גוטמן לנבחרת כי אני חושב שהוא, בדומה לקשטן, לא יוכל באמת לשנות דברים אם הוא לא יהיה מול השחקנים באופן רצוף, כל יום, כמו שהוא בקבוצה.

    עם אייל ברקוביץ בטוח שיהיה מעניין וגם נשחק כדורגל התקפי, אבל הגיע הזמן שירכוש ניסיון. מינוי שלו יכול לפגוע במוניטין של הנבחרת בעתיד. לא הגיוני ששחקן עבר גדול לא יעשה כלום בתחום האימונים וכבר יקבל את הנבחרת, אני לא אוהב את קיצורי הדרך, וברקוביץ חייב להבין שהוא לא עושה טובות לאף אחד.

    המועמד המוביל מבחינתי הוא מוטי איווניר, שעושה יופי של עבודה בנבחרת הצעירה ורואים שהוא מבין עניין. אין אצלו התחשבנויות מיותרות והוא מזמן את השחקנים המתאימים, הוא מקרין ביטחון בשחקנים שלו ולא מגזים עם הגישה האנדרדוגית, יש לו ניסיון והוא יכול להיות חידוש מרענן, מישהו צעיר למשל. מוטי איווניר הוא אחד חרוץ שלא יעשה שכונה מהעבודה שלו וגם יוכל להיות מעורב בכל מה שקורה בכדורגל הישראלי, יש לו את האנרגיות והרצון לכך, כדי לשנות דברים אצל השחקנים כבר מגיל נמוך.

    מאמן זר זה טוב ויפה, אבל אני לא רואה את ביליץ מגיע לכאן בשום מצב. אני בטוח שיהיו לו הצעות מהפריימרליג ומשאר הליגות המעניינות, בתום הקמפיין שלו עם קרואטיה. השכר, התהילה, הפרסום, זה בכלל לא דומה. נבחרת ישראל היא אתגר מסויים, אבל יש לביליץ אתגרים אחרים שמחכים לו בפינה. לואיס פרננדז גם אופצייה טובה. אבל להגיד 'מאמן זר' זה רחב מידי. גם טון קאנן וארדילס הם מאמנים זרים, וכולם זוכרים את הקייטנה שהייתה כשהם אימנו במכבי ובית"ר(לא באותה שנה כמובן).
     
  15. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    איזה יחסי ציבור? בחיים לא שמעתי או קראתי שגוטמן בכלל אחד המועמדים לנבחרת.
    לגבי זה שישראל מנצחת את הקטנות, אז עובדה היא שלא. תוסיף את החמש הנק' האבודות מול לטביה והבטחת את אחד משני המקומות הראשונים.
    בסופו של דבר גם פרגוסון הגדול נכשל בעונה שעברה נגד הגדולות בליגה. אני יודע שאין מה להשוות בין קמפיין ארוך כמו ליגה לבין קמפיין קצר כמו מוקדמות היורו/מונדיאל, אבל עדיין. חוץ מזה הכל תלוי בבית שישראל תקבל. עובדה היא שבמוקדמות 2006 כן הספיקו לשוויץ ניצחונות על כל הקטנות. עודבה שללא איבוד נק' מול לטביה ישראל מסיימת במקומות 1-2.
    גם בבית של שלושת האריות קרואטיה כנראה תעלה בלי שניצחה לא אנגליה ולא את אוקראינה. אז דוגמאות יש לכאן ולכאן.
    ומשחקים באירפוה בשבילך לא נחשבים לגדולים? אצלי זה נחשב הרבה יותר מאשר משחק בביצה המקומית.

    אלישה לוי? אבוי ואוי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/10/09