חוק ה 6 + 5

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Rosner, ‏12/10/09.

  1. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    מזה שלוש שנים מדסקסים באופ"א על החוק שיכפה על הקבוצות לשחק עם 6 שחקנים מקומים ו 5 זרים (כולל האיחוד האירופאי).
    זה למעשה יחזיר אותנו אחורה לפני חוק בוסמן. כמו לכל דבר גם כאן למטבע יש שני צדדים.
    מצד אחד קבוצות כמו אינטר או ארסנל יאלצו לשנות את פוליטיקת ההעברות שלהן. כמובן שמהלך כזה תורם בראש ובראשונה לשחקנים המקומים ופוגע בשחקנים הלא מקומיים. כך לדוגמא נראה הרבה פחות שחקנים ארגנטינאים, פולנים או סקנדינבים בליגות הבכירות באירופה. מצד שני מהלך כזה יכריח את הקבוצות לנסות ולשדרג את מחלקת הסקאוטינג שלהם. ושוב מהעבר השני, שחקנים אלומנים יהווו מעכשיו סיכון גדול יותר, מהלך שימנע מהרבה שחקנים מוכשרים לקבל את ההזדמנות במקומות אחרים.
    ושוב מהלך כזה יגביל חטיפה של שחקנים צעירים מתחת לגיל 20.

    אני אישית לא יודע מה עדיף, מה עוד שתמיד הקבוצות ימצאו דרך לתמרן כמו לאזרח שחקנים וכדומה. מהצד השני זה יגביל קבוצות כמו אינטר וזה לטעמי מהלך הכרחי.
     
  2. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,221
    לייקים שהתקבלו:
    173
    לטעמי אם רוצים לשמור על יותר שפיות אז צריך להוריד קצת את מכסת המקומיים ולתת רק לשחקנים מקומיים "אמיתיים" להחשב כמקומיים כלומר לשחקנים שבאמת גדלו במדינה ולא לכלאלה שאוזרחו/נחטפו אליה בגיל 17 כמו פאברגס, בחוק החדש נפתחת דלת לעוד חטיפה של שחקנים כי אם אני לא טועה "מקומי" זה מי שמוגדר כאחד שגדל במועדון מקומי שנתיים עד גיל 20 שזה לא ממש עונה להגדרה של מקומי
     
  3. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אופ"א לא יכולה להתעלם מהעולם מחוץ לכדורגל, כמעט לכל בעל עסק באירופה יש את הזכות והיכולת לשכור עובדים מבלי קשר ללאום שלהם, כל עוד הם מחזיקים באשרת עבודה כמובן. קבוצות כדורגל לא יכולות להתנהל בספרה שונה לגמרי משאר התחומים במדינה בהן הן פועלות, ובטח שאופ"א לא יכולה לכפות זאת. שינוי כזה יכול לבוא רק מהמדינה עצמה אולי, דרך צמצום מתן אשרות העבודה בתחום הספורט בכללי וכדורגל בפרט, אבל אני לא רואה את זה קורה.

    למרות כל הכתוב למעלה אני הייתי מעדיף שבקבוצות ישחקו יותר שחקני בית, בלי קשר ללאום שלהם. אך אני לא חושב שניתן לקבוע זאת על פי חקיקה נכון להיום, ומגמה כזאת צריכה לבוא מהקבוצות עצמן, להן בתאכלס לרוב אין אינטרס לפעול כך ולכן קבוצות כמו הבאסקיות, או צ'יבאס המקסיקאנית, תמיד יהיו במיעוט קיצוני.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏12/10/09
  4. Fratelli d'Italia משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏21/8/09
    הודעות:
    6,142
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי החוק הזה מיותר מפני שנכון וגם אני בעד זה שיהיו יותר מקומיים בקבוצות המקומיות אבל כך קבוצות גדולות יאבדו מלא אוהדים מכל העולם (לקבוצה בעלת שחקנים ממספר מדינות יש מספר רב של אוהדים מכל העולם) וגם מגיע לשחקנים מוכשרים ממדינות נחותות גם להצליח. אך מצד שני לראות את רוב הקבוצות האנגליות או את אינטר עם רוב מוחלט של זרים לא נראה שנותן גאווה לאוהדים המקומיים ולסמל. כמו זה שאמר מעלי שחקנים מקומיים הם שחקנים שגלו במדינה ולא מתאזרחים וכאלה שנחטפו בגיל מוקדם. (ראיתם את נבחרת גרמניה הצעירה, בגמר בשבדיה חוץ משוערם מנואל נוייר אף אחד לא גרמני במקור).
    האמת אין לי החלטה ברורה ונראה שכדאי לחוקק את החוק הזה רק בליגה האנגלית בינתיים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏12/10/09
  5. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אני פחות בעד החוקים האלו, שאגב מאוד מזכיר גכם את החוק הרוסי בכדורסל. אני לא אוהב את העובדה שבעצם מתערבים למאמן בבניית הקבוצה ובהרכבים, כשבאים ואומרים לו את מי להרכיב ומאיזה מוצא. נכון שזה יגרום לאוהדים להזדהות יותר עם הקבוצות, כי במקום 10 זרים בצ'לסי, יהיו 6 אנגלים. מצד שני, לא כל האנגלים ראויים להיות בהרכב הראשון וזה בעצם יגביר אותם לבקש משכורות גבוהות יותר לאו דווקא על בסיס יכולתם על המגרש. אני מכיר משהו דומה בעיקרון בקולומביה, שם ההתאחדות רצתה לפתח את השחקנים הצעירים ומחייבת את כל הקבוצות להעלות לפחות שחקן אחד בהרכב שהוא עד גיל 18. מה שקורה בפועל, שאותם מאמנים מעלים הרכב עם שחקן אחד שהם לא תיכננו להעלות ומחליפים אותו אחרי 5-10 דקות מפתיחת המשחק. אז נכון שזה לא ממש אותו דבר, אבל גם פה מדובר בהתאחדות שכופה על מאמן להעלות הרכב שלא כל כך לטעמו ובסוף זה פוגע חוץ מהקבוצה גם בשחקן. מבחינת החוק הרוסי בכדורסל, זה אותו דבר. אני אקח את מכבי, כי בה זה פוגע הכי הרבה, אבל גם קבוצות אחרות נדפקות שבעצם יש רגע נתון במשחק שהמאמן היה מעדיף חמישייה כזו, אבל בגלל שהוא צריך שני ישראלים, הוא צריך לאלתר לאו דווקא לפי צרכיו באותו רגע. אני לא בעד, לא עכשיו בכל אופן. אם החוק ייכנס, נראה איך הוא יעבור במדינות הקטנות יותר, לאו דווקא הגרמנים, אנגלים, איטלקים, ספרדים, ששם אפשר למצוא מגוון רב יותר של שחקנים מקומיים טובים.
     
  6. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    קודם כל זה שטויות על גרמני הצעירה. אם אתה רוצה לבוא בטענות בנושא אז תבוא להלמוט קוהל הקנסלר הגרמני בשנות ה 80 וקודמיו שהותירו לדור הקודם של השחקנים הללו כמו ג'רום בואטנג לדוגמא לעלות לגרמניה. 90 אחוז מהשחקנים הללו נולדו בגרמניה, כך שזה די סותר את מה שאתה אומר.

    לעומת זאת בגרמניה לשחקנים כמו ג'ראלד אסמואה או קקאו בהחלט אין מקום מאחר והם עלו בגיל מאוחר לגרמניה.
    שוב, תבדקו את הנתונים לפני שאתם מתמרמרים. אני בטוח שאם נבדוק נגלה שבאנגליה או איטליה גם קיימים דברים כאלו. פשוט אצל גרמניה בגלל ההבדלים בשמות זה ישר מתגלה.

    חזרה לנושא, עוד נקודה שלילית שחשבתי עליה ואנחנו רואים את זה כל הזמן באנגליה המחירים של שחקנים מקומים מופקעים לגמרי. חקיקת החוק הזה תכפיל את המחירים ששלמו עד היום. תארו לעצמכם שפיטר קראוץ' ימכר ב 40 מיליון יורו...

    מצד שני אני בטוח שהליגות הארגנטינאית, דנית או פולנית יהיו חזקות יותר.
     
  7. Claret&Blue Member

    הצטרף ב:
    ‏23/2/06
    הודעות:
    4,149
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם החוק היה מדבר על חבר'ה שגדלו אצלך במחלקת הנוער הנושא של המחירים המופקעים לא היה רלוונטי. אני אישית מאוד בעד הזהות והחיבור של הקהל לשחקנים, למזלי אצלי בקבוצה יש את זה מבלי שיצטרכו להכתיב לנו את זה ורוב הכשרונות המקומיים גם גדלו אצלנו. אני די חלוק בנושא כי איך שהצעת החוק נראית עכשיו היא משאירה המון מקום לפרצות וכמובן שתעלה את מחירי השחקנים משמעותית. הכיוון הוא נכון, הביצוע טעון שיפור.
     
  8. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אם הם רוצים שיגבילו את הזרים בסגל, מבחינת ההרכב למאמן צריך להיות חופש בחירה מוחלט לבחור את השחקנים שהכי מתאימים לו מהסגל, בלי כל מני חישובים.
     
  9. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    לא מכיר את הליגות הפולנית והדנית, אבל לפחות לגבי הליגות הדרא"מ, ולדעתי אליאס יסכים איתי, גם ככה 6-7 שחקנים בהרכב הם מקומיים ואולי השאר זרים. בקולומביה זה וודאי, רוב הקבוצות עם 2-3 זרים, יש כאלו בלי זרים בכלל, גם בגלל שאין יותר מדי תקציב. החוק הזה לדעתי יותר בשביל בליגות הגדולות, שם אתה רואה קבוצות עם 7-8 זרים בהרכב הראשון אבל כמו שכבר אמרתי, לא אוהב את החוקים האלו שמתערבים בבניית הקבוצה רק בגלל קריטריון כזה או אחר של השחקנים.
     
  10. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לדעתי הוא מתכוון שפחות ארגנטינאים (לדוג') יעברו לאירופה וכך הליגה המקומית תהייה חזקה יותר.

    זה נכון ואני אשמח שזה יקרה, אבל לא ככה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏12/10/09
  11. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    אתם מפספסים את הרעיון המרכזי של החוק. היום בעידן בו הכסף קונה את הכל, החוק הזה אמור להכנות יכולת להתמודד בזירה המקומית והאירופאית גם למועדונים עניים יותר. לא רק שמחלקות הנוער והכשרון המקומי יהיה המכריע בכל הקשור להצלחה, גם הזרים האיכותיים יתפרסו בין כל הקבוצות ולא יצטופפו בקבוצות העשירות, כפי שזה קורה כרגע.

    על פי ההצעה של בלאטר שחקן זר, קרי לא מקומי, יהיה שחקן שלא מייצג את הנבחרת של המדינה ממנה מגיעה הקבוצה. על כן, למועדונים עשירים ירד אפוא הצורך בחטיפת שחקנים שטרם מלאו להם 15 או 16 ממדינות זרות. זאת ועוד, די לראות את אנגליה כמרכז אירופה. החוק הזה אמור לעשות את ההפך ולפזר את הכוחות, ככה שעלותו הגבוהה של פיטר קראוץ' הוא לא מהנושאים הבוערים בהתאחדות האירופאית בשיקוליה לגבי פועל יוצא של חוק זה. באיטליה, בה בממוצא לקבוצות הסריה A יש 7 איטלקים בהרכב, מחירי השחקנים המקומיים דווקא מאוד מגוחכים, וכך זה ביתר המדינות פרט לאנגליה.

    ודבר אחרון, ואולי המשעותי ביותר, כפי שאליאס כבר כתב, לאופ"א יש בעיה בלתי ניתנת לפתרון, לפחות כפי שזה נראה כרגע, ליישם חוק זה ולכן כל שנה, הדיון בו נדחה ונדחה. אם אני זוכר נכון, רק בעוד כשנתיים-שלוש יחזורו ראשי אופ"א, ועורכי הדין שלהם, לנסות שוב ולהעביר את חוק זה .
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/10/09
  12. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx

    באיזשהו מקום זה יגביר את התחרויותיות ויעלה את הרמה בעיקר בליגות המשנה.

    יהיה מדהים לראות את אינטר עם 6 איטלקים בהרכב.
     
  13. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,777
    לייקים שהתקבלו:
    1,826
    בעד החוק.תחשבו על הכדורגל לפני חוק בוסמן עדיין האנגליות היו חזקות וגם הספרדיות אני בעד החוק מגיע לקבוצה כמו אייאקס לטעום את הכשרונות שלה.תחשבו על זה אייאקס עם החוק הזה היתה מגיעה לפחות לחצי גמר ליגת האלופות.למה זה טוב ככה גם לשחקנים צעירים את ההזדמנות להוכיח את עצמם
     
  14. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אז כנראה לא הבנתי את רוזנר, אבל בעיקרון זה יעלה את הרמה אבל יפגע בשחקנים הטובים שמרוויחים גרושים בדרא"מ ויכולים להרוויח הרבה יותר באירופה. אני ממש לא בעד הרעיון הזה וגם לדעתי הנבחרות עלולות להפגע ממהלך כזה כי אז הן יתבססו על שחקנים מהליגה המקומית שלהם ואותם שחקנים טובים לא יתקדמו מקצועית כי האירופאיות יחשבו 100 פעמים לפני כל שחקן שהן מחתימות.
     
  15. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    על מה בדיוק אתה מסתמך?! איזה נבחרת דרום אמריקאית, פרט לברזיל - שגם ככה מורכבת משחקנים שימשיכו לככב בקבוצות האירופאית גם עם החוק - הצליחה לעשות משהו בעשור האחרון... למשכורות שהמועדונים האירופאים הגדולים משלמים לשחקנים הללו אין שום קשר לאיכות של הנבחרת. להפך, שחקנים שהיום יושבים על ספסל של ארסנל למשל, יוכלו לככב ולהשתפר בפולהם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/10/09