זרים בישראל - זרים לכדורגל?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/12/09.

  1. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אנחנו כמדינת עולם שלישי בכדורגל יוצא לנו לראות הכל כשזה נוגע לזרים. אנחנו מקבלים זרים מדרא"מ, זרים מאירופה, זרים מאפריקה, ארה"ב וקוסטה ריקה כבר שלחו לפה נציגים (גם פנמה לא לשכוח), האמת נראה שפרט לאוקיאניה (אלא אם שנות ה-80 ואני לא יודע) ואסיה (כנ"ל) נראה שראינו פה בערך זר מכל ארץ שקיימת.

    לא מעט פלופים יצאו לנו פה, ומצד שני גם לא מעט שחקנים טובים זרים הגיעו לפה ששיפרו את רמת הכדורגל והתודעה שלו ברחבי העולם. השנה הגיעו לפה שניים, נמניה ווצ'יצ'ביץ' ואיביצה אילייב, שני סרבים ששוב מעלים אצלי את השאלה: למה לא משקיעים כסף (הרי הם לא מרוויחים גרושים כמו בוסיץ' מפ"ת לדוגמא, כל אחד דופק כרטיס של 200 אלף יורו) בזרים מאיזור הבלקן ומזרח אירופה, שלכל אורך היסטורית הזרים הם היו הדומיננטים פה והשאירו פה את חותמם ביחד עם שחקנים מברית המועצות יש לומר! אם זה צ'אנוב, קנדאורוב, פולוקארוב, אובארוב, שאלוי, פישונט, האמר, אוליאנוב, מילנקו, רוסו, חלילוביץ', אוסטרץ, מיכאלנקו, קלצ'נקו, הולמאי, קושילוק, גרשנייב, קשנצב, באקו ואני יכול להמשיך עוד ועוד ועוד...כל הזרים הללו הגיעו ממזרח אירופה, שזה אומר בלקן, ברית המועצות לשעבר ומדינות קרובות. אין ספק שאיכותם עולה בלפחות 3-4 דקות על השחקנים האפריקאים, אולי הם עולים יותר אבל במציאות של היום אני שואל את עצמי מה שווה, האם שווה להביא למבחנים שחקנים עגלות שגם ככה יקחו לך כל אחד אם תחתים אותם (או תביא לא מעט אפריקאים שמקומם בתחנה המרכזית) שיקחו לך כל אחד מהם 100-200 אלף יורו/דולר או להביא במקום זה בכל הכסף על שלושתם שלושה זרים שבאמת איכותיים שמשחקים באירופה, מהמדינות האלה שמגיעים מליגות מוכחות, אם זה מהקבוצות הגדולות בסרביה, או מהליגה הרוסית, או מבונדסליגה כשהם כבר בעלי ניסיון, למה ללכת ולהשקיע כסף על 5 פחים ולא ללכת על 2-3 זרים שבאמת ישדרגו את הקבוצה שלך ובאמת לצעירים יהיה מה ללמוד מהם. הרי לדוגמא הפועל פ"ת יש להם מלא שחקנים צעירים, ממי הם צריכים ללמוד מג'ורג' ג'יבארו הנגר? ממתיאס הצב והליצן? ממי?

    אין ספק שזרים כמו אילייב ווצ'יצ'ביץ' מחזירים את האהבה של האוהדים כאן לכדורגל, הם שחקנים ששווה לשלם בשבילם כרטיס וגם אם הם לא משחקים את כל המשחק, אתה רואה שהם נותנים את כל מה שיש להם ובדרך כלל זה מספיק מינימום לבישול ואני לא מדבר על שערים...פשוט כיף לראות את השחקנים האלה מה שגורם לי מאוד להתגעגע לשנות ה-90 שבאמת הכדורגל הישראלי, עד כמה שראו כאן את העלייה המתמדת שלו וגם בשנים הראשונות של שנות ה-2000 אפשר להגיד עד שנת 2003 בערך מפה החלה איזושהי ירידה שגם נבעה מאיכות הזרים וסוג הזרים שהגיעו לפה, קבוצות הסתפקו בחוטבי עצים מבנין וניג'ר ולשלם להם ל-5 כאלה ביחד 500 אלף דולר במקום לחלק את זה בין 3 זרים ממזרח אירופה שגם גודלים אחרת, ולהם טכניקה יותר טובה, הבנה של המשחק יותר טובה, והם גם מגיעים ממקומות ששם הכדורגל מתפתח בצורה הרבה יותר מהירה מאשר באפריקה או דרא"מ, שלהם בכלל קשה להסתגל לפה, בכלל פרט לקולאוטי, ישראלביץ' וגלבאן, אני לא זוכר דרא"מ שבאמת נכנס לפה כמו שצריך...

    שווה לדון על זה.
     
  2. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איביצה אילייב אמנם סרבי אבל לא בדיוק הגיע מסרביה לישראל. משנת 2004 הוא כבר משחק באירופה הקלאסית, עם קריירה שעברה במסינה, גנואה, פאוק סלוניקי ואנרגי קוטבוס. גם וויצ'יצ'ביץ' הגיע רחוק יותר מהכדורגל הסרבי, עם קריירה בלוקומוטיב מוסקבה, מינכן 1860 ופ.צ. קלן. בגלל זה שניהם גם דורשים ומקבלים 200 אלף יורו. את הסיפור המדויק של אילייב אני לא מכיר, אבל אני יודע שלוויצ'יצ'ביץ לא היו ברירות אחרות, בשלב מסוים ההצעה היחידה שנותרה לו היא הפועל ת"א. אפשר לייחס את זה לסקאוטינג טוב אבל גם להשתלשלות האירועים הפרטיים של השחקן היתה משמעות. אולי זה גם חלק מהקסם של סקאוטינג טוב, להיות במקום הנכון ובזמן הנכון...
    הנקודה היא ששחקנים כמו אילייב ו-וויצ'יצ'ביץ' (כל כך קשה להקליד בכל פעם מחדש את השם הזה...) אינם זמינים כמו פעם. 200 אלף יורו אינו סכום שהפועל פ"ת או מכבי נתניה יכולות להשקיע בשחקן אחד, ואני כבר לא מזכיר את סכנין, רעננה או עכו. גם עם שחקן של 300 אלף יורו אפשר ליפול, ואורך הרוח של הקבוצות הקטנות (מרבית הליגה שלנו) קצר בהרבה מזה של הפועל ת"א או מכבי ת"א. אז המחפודים וההוכנבוימים מעדיפים להביא חמישה שחקנים במאתיים אלף יורו ולקוות שדווקא להם יהיה מזל אדיר והם יגלו מציאות זולות. זו המנטליות של הליגה, אין מה לעשות נגד זה. קלצ'נקו, שאלואי, פישונט, צ'אנוב וחבריהם לא התקרבו ל-200 אלף יורו לעונה. השחקנים הזרים יקרים יותר מאשר פעם, ומציאות במזרח אירופה (או באפריקה, אל תתנשא על הכדורגל האפריקני ואל תשלח שחקנים שנכשלו במבחנים לתחנה המרכזית) כבר לא קיימות. הטובים באמת לא יגיעו לארץ אלא לאירופה, כשגם בלגיה ושוויץ עדיפות על פני ישראל. אם פעם היו יותר מציאות בחו"ל, היום צריך למיין אותם עם פינצטה.
     
  3. The best of The best Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/06
    הודעות:
    1,040
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מסכים עם ערן לוי לחלוטין כל מילה בסלע!
    כבר כתבתי על כך בעניין אחר כשנס ציונה הנחיתה מגיאורגיה 2 זרים חדשים.
    השוק המזרח אירופאי זה לא מה שהיה פעם וזר איכותי מבחינת עלות עולה כמעט פי חמישה ממה שזר היה עולה לפניי 15 שנה לדוגמא.
    כמו שערן לוי כתב מציאות אין וצריך למיין הכל בפינצטה שמסך הברזל נפל בשנות ה-90 הגיעו לכאן שחקנים שהיום בעידן הזה אנחנו רק יכולים לחלום לראות שוב כל השחקנים האיכותיים של מזרח אירופה עוברים למערב ולאירופה הקלאסית מה שתצליח להביא לכאן זה שחקנים לקראת סוף הקריירה ותצטרך לפתוח את הארנק בצורה משמעותית כדי להנחית אותם כאן. מקרה איגבני יעקובו למשל זה יותר מזל משכל לטעמי כשיענקלה שחר קנה את הצעיר הניגרי הוא לא שיער לעצמו איזה שחקן עוצמתי הוא רכש ולא סתם עד היום לא ראינו עוד יעקובו בארץ. זרים כמו פישונט שאלואי וכ'ו שבאו מהונגריה והבלקן פשוט בלתי אפשרי להביא היום. באפריקה שזה שוק מפותח מאד על כל שחקן טוב יש 4 קבוצות והטובים באמת משחקים באירופה כל השאר כמה שאמרתם כאן - נגרים ורצפים (אנתוני פארקר למשל - עוד טייח ורצף).
    עוד סוגיה שעלתה כאן היא נניח ורוצים זר טוב כמו שאמרתי זה לא כמו פעם וצריך לפתוח את הכיס ביד רחבה, רחבה מאד וגם זה לא מספיק בטוח... תראו לי קבוצה למעט מכבי חיפה והתל אביביות שמסוגלת לשים על זר אחד בלבד 250 אלף דולר ? זה הסכומים שבהם מתחילים לראות זרים איכותיים ועם כל הכבוד באמת לקבוצות הקטנות של הליגה הבכירה שלנו, על אחת כמה וכמה בליגה השניה שלנו אף אחת מהן לא מסוגלת לשים יותר מ100 אלף דולר על זר.
    פטי נימבה שהיה לזר לא רע בכלל הרוויח בזמנו 150 אלף דולר והיום מרוויח "רק" 80 אלף דולר, כשאתם מדברים על וויצ'יצ'ביץ או אילייב מספיק שתביטו ברזומה ותבינו על מה אתם משלמים.
    כשארקדי גאידמק הביא לכאן בזמנו אתם ז'רום לרואה בסכום דמיוני של 600 אלף יורו (אם אני זוכר נכון) הוא אומנם היה שחקן מבריק אבל בסכומים כאלו הייתי מצפה להרבה הרבה הרבה יותר, זה רק מראה כמה קשה להביא היום שחקנים מהרמות הגבוהות ביותר לארץ ולכדורגל שלנו.
     
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    אין ספק שפריחה כלכלית במזרח אירופה, גרמה נק לא קטן לליגה שלנו.
    לי ברור לחלוטין כי זרים במאירופה עדיפים בדרך כלל על זרים מאפריקה ודרום אמריקה.
    עדיין נכנס כאן נושא של הסקאוטינג. איתו אפשר להביא לכאן שחקנים מצוינים.
    כמובן שצריך גם לדעת מתי להשקיע ובמי.
    ברוב הקבוצות לא קיים דבר מונח כזה בכלל. מביאים גדודים של בנאים, לא יודע מאיפה אפילו כדי אחרי חודש לחפש כבר אחרים וחוזר חלילה.
    תראו את אחי נצרת, הנחיתו כאן שוער שלא שיחק 3 שנים ועזב אותם אחרי 9-10 משחקים. זה רציני?
    ועוד המון דוגמאות.
    אפילו מכבי חיפה, שנחשבת להכי קרובה באירופה, מביאה רכש בינוני מחו"ל, לעיתים מביך.
    למעשה טישיירה הוא רכש הזר הכי טוב שלנו ב-4 שנים האחרונות, ביחד עם מסיללה. קולמה שחקן בינוני, יחסית למה שמכבי חיפה הרגילה את אוהדיה.
    לדו לדעתי גם רכש בסדר. אבל מולם ראינו בשנים האחרונות ליצנים, אידיוטים ומה לא.

    אז לסיכום, מערך סקאוטינג מסודר, יעלה את הסיכויים להבאת זרים שהקבוצה מעוניינת בהם, יחד עם זאת, משבר כלכלי חמור במזרח אירופה, יתקבל בברכה. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/12/09
  5. שלו Guest

    מה שבטוח הזרים של הפועל ב"ש-כולם כישלון אחד גדול.
    עזורי כבר שיחרר 2 זרים שהביא בתחילת העונה וצפוי לשחרר את השלשי, וגם 2 הבלמים הזרים לא כאלה מוצלחים.
     
  6. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    2,889
    לייקים שהתקבלו:
    706
    אני מסכים עם זה שצריך להשקיע, לא מסכים עם זה שצריך לתת עדיפות על אירופאים.
    בדרום אמריקה ואפריקה יש שחקנים מצוינים כמו שאנחנו יודעים.זה שהיו מגיעים לפה אירופאים טובים פעם, לא אומר שום דבר לגבי היום. פעם היית יכול להביא שחקן נבחרת רוסיה, היום אתה לא יכול להביא את הנעל שלו. עם אנשי כדורגל טובים, והשקעה כספית, אפשר להביא יופי של זרים מאפריקה, כמו מסיללה ואניימה.
    ובאפריקה זה אפילו יותר קל. אין להם שם חשיפה כמו באירופה ורוב השחקנים שם מחכים להצעה שתוציא אותם משם. מה שקורה בפועל זה שבעלים לא משקיעים, ומאמני כדורגל עושים
    קומבינות עם סוכנים (השלמת הכנסה...). ואז אתה מקבל כל מיני יצורים כמו אנדרסון ווסט או החלוץ הגמלוני הזה מאפריקה ששיחק במכבי נתניה.
    בכל מקום יש שחקנים טובים, צריך לעשות סקאוטינג טוב ולהסכים להשקיע.

    וההשקעה בסופו של דבר מחזירה את עצמה בגדול. זרים טובים יביאו אותך למקום באירופה והצלחה באירופה. עם הכסף שיש היום במפעלים האירופים, אני חושב שמי שלא משקיע בזרים טובים, הוא פשוט טיפש. זה כסף שיחזיר את עצמו מהר מאוד, וגם יפיק רווחים נאים.
     
  7. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמרתם איך קבוצה כמו פתח תקווה יכולה להביא זר אחד ב-250 אלף ש"ח,אז זה די פשוט.
    לא עדיף להביא זר אחד נורמאלי במחיר גבוה במקום 6 במחיר נמוך?
    קודם כל הקדמה,אין ספק שגם אם מביאים זר ב-250 אלף הוא לא פגיעה בול של 100 אחוז אבל זה מעלה את אחוז ההצלחה בגדול ובמקום 10% יש 40% (סתם מספרים אבל שתבינו את ההבדל),עדיף להשקיע 250 בזר איכותי במקום לזרוק כל פעם 80 אלף על זר,להחליף אותו אחרי חודש עוד לפני שהתחילה העונה בעוד זר שיש מצב שגם הוא יוחלף במהלך העונה בזר שכנראה(במיוחד בגלל שזה אמצע העונה לא יהיה איכותי) וככה נבזבז כבר 240 אלף,שלא נדבר על הוצאות טיסה,שהייה וכו..

    דבר נוסף,במיוחד עכשיו שיש הרבה קבוצות שהתחתית לא בוערת להם,שיוותרו על זר אחד או 2 וישקיעו במערך סקאוטינג איכותי,הסקאוטינג שנעשה היום הוא לא באמת סקאוטינג אלא קומבינה זולה,עדיף להשקיע היום 100 אלף שמחר יהיו שווים הרבה יותר.
     
  8. Yotam Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    1,371
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה צודק ברוב המקרים אבל כשאתה אומר שטשיירה הוא הזר הטוב ביותר של מכבי חיפה ב4 שנים האחרונות אתה טועה, בהתחשב בזה שהרכשים של חיפה הם לא טובים, כמובן שאי אפשר לשכוח את יעקובו ובניון שסללו את דרכם לאירופה מחיפה, גם קלמי סבן ועידן טל סללו את דרכם לאירופה ממכבי חיפה וחזרו בלי כלום.
    רק חבל שמכרנו את בוזגלו, אבל עם סכום שכזה אי אפשר להתווכח . 
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    אז לא הבנתי איפה אני טועה? כתבתי שהוא הרכישה הכי מוצלחת של מכבי חיפה ב - 4-5 השנים האחרונות. ביחד עם מסיללה.
    מתרשם עכשיו מאוד מטישיירה. אם במכבי חיפה חיפשו מציאה, אז טישיירה בהחלט נראה עד עכשיו ככזה(רק שחבל שמרוב אותם חיפושים אחרי מציאות, בדרך כלל יותאים דוטרות ושטרכמנים).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/12/09
  10. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    2,889
    לייקים שהתקבלו:
    706
    כמובן שצריך לציין את הפועל פ"ת ודני לוי שמובילים את מערך הסקאוטינג הגדול בישראל. בימים אלו
    ממש עומדים לנחות בבן גוריון שחקנים מהשורה הראשונה בעולם. לא פחות.
     
  11. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה טועה בגדול,דני לוי מנהל מערך סקאוטינג מושלם..בשביל נתב"ג,הוא יוצר שם מקומות עבודה כי הוא דואג שתהיה תחלופה זורמת של אנשים בטיסות לאפריקה מאחר ואין יותר מידי כאלה שטסים לנופש שם,אני חושב שאנחנו בכלל מזלזלים בדני לוי שפשוט דואג לכולם(למשל אם אין כותרות מפגרות בתקשורת דני לוי תמיד יספק אחת בשביל לעזור לעיתונאים) אבל זה כבר דיון אחר.
     
  12. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    הפועל עכו היום שיחקה עם זר אחד נגד הפועל ת"א והוציאה תיקו אז אני שואל למה לעזעזאל הם בנו על עוד 3 זרים שכיום לא בקבוצה וגם ככה רוב העונה עד עכשיו לא שיחקו, למה? למה לא להשקיע אפילו באפריקאי מצוין את ה-250 אלף דולר? כמו שאתם אןומרים ובצדק יש שחקנים אפריקאים טובים ואני מאמין שהם לא מרוויחים 10 אלף רובל, ועדיין אפריקאים מנבחרת ניגריה, חוף השנהב, קמרון אפשר להביא לפה...

    בקשר לסקאוטינג, קודם שידעו לבחור שחקנים מתוך הארץ בשביל לשחק בקבוצה...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/12/09
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    אולי במקרה מחלקים איזה פרס כספי לקבוצה שממלאת את מכסת הזרים.
    כי זה באמת נראה שקבוצות בכוח רוצות למלא את המכסה, גם כשלרובן אין את האמצעים להביא 5 שחקנים זרים משמעותיים(איזה 5? ל - 3 אין להם).
    אפילו מכבי חיפה התעקשה והביא את דוטרה כדי שיהיה זר חמישי.
    לא ברור לי העניין הזה. אף אחד לא ירביץ לכם אם לא תביאו את כל ה - 5 זרים.
    עומר, מה שכתבת זה גם נובע מה"קונספציה" המוזרה הזו של להביא 5 זרים ויהי מה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/12/09
  14. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    במקרה של חיפה ודוארטה ההתעקשות הייתה מובנת והגיונית,בכל זאת היינו צריכים לעבות את הסגל,דוטרה הוא שחקן ששיחק בנבחרת ברזיל הצעירה,שחקן ששייך לויאריאל,על פניו מדובר בשחקן טוב,זה שהוא לא התאים לנו זה משהו אחר.
     
  15. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה לא משקיעים בזר אחד טוב במקום בחמישה רעים? זה בעיקר עניין מנטלי.
    דוגמא? בבקשה. יש בארץ את רשת "קסטרו". הסחורה זהה בכל החנויות, המחירים נוחים לצרכן הממוצע ולכן אפשר לראות המוני אנשים לובשים את אותם הבגדים. אותם המונים יעדיפו תמיד לקנות חמש חולצות בשלוש מאות ש"ח מאשר חולצה אחת באותו מחיר, ככה הם לא ירגישו שדפקו אותם במחיר. בסופו של דבר עדיף לקנות חולצה אחת בשלוש מאות ש"ח אבל חולצה שאוהבים מאשר חמש חולצות שקונים אותן רק כי הן זולות. בסופו של דבר גם האיכות קובעת, וכבר היה מי שאמר "אני עני מדי כדי לקנות בזול". לך תסביר למיליוני אנשים שעדיף להם להשקיע בחולצה אחת טובה, איכותית ויפה מאשר בחמש חולצות פשוטות ובאיכות ירודה. לך תסביר למאמן שרוצה בסה"כ לשמור על מקום העבודה שלו לשים את כל הביצים בסל אחד ולהביא זר בשלוש מאות אלף יורו במקום חמישה באותו סכום. מנטליות.