האם תם עידן בעלי קבוצות זרים בספורט הישראלי?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י ישראל היום, ‏3/2/10.

  1. ישראל היום Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/10
    הודעות:
    144
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רענן כץ ( הוא ישראלי שחי רוב זמנו בארה"ב ), דניאל יאמר, ארקדי גיידמאק, גומא אגייאר. ( אם פספסתי מישהו, תקנו אותי בבקשה ).

    כל מעורבותם התחילה ברעש גדול, ונגמרה, או גוססת בקול ענות חלושה.

    מסקנה שלי לפחות: צריך למנוע בעתיד בעזרת תקנות/חוקים בעלויות זרות על קבוצות ספורט.

    מכבי ת"א כדורסל עדיין מלקקת את פצעיה מתקופת רענן כץ. היא תתאושש.

    נתניה בתהליך גמילה איטי ומוצלח מדניאל יאמר. היא בדרך הנכונה.

    בית"ר עברה טראומה אחת, עכשיו פעם שניה. תהליך ההחלמה בבית"ר יתחיל עכשיו, אם קורנפיין לא יידבק כסא, ולכל המאוחר בקיץ. הקבוצה חייבת פרוק, שיהיה מלווה בהרבה רעש.

    במכבי תל אביב כדורגל יש בעל בית חדש, וקשה לדעת מה יהיה איתו. בינתיים הוא נראה לי חיובי, אבל לך תדע.

    וכשמשווים את כל המוזרים האלו ליעקב שחר, מבינים מצויין מהו המודל הנכון לבעלות על קבוצת ספורט.


     
  2. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    לא הייתי שם איקס על רענן כץ כי במקרה מדווחים עליו היום באתר ערוץ הספורט...

    לדעתי כל האנשים מחו"ל לא רציניים למרות שצריך לחכות מה גולדהאר יעשה במכבי. החבר'ה שציינת פשוט היו ליצנים, היו כאלה גם בארץ. אני חושב שאקלים הספורט בארץ כל כך חובבני שאנשים מקומיים אולי מהססים להכנס לביזנס הזה. אלה שבאים מחו"ל הם לרב פושעים (גאיידמק) או תמהוניים (אגיאר).

    יעקב שחר הוא באמת יוצא דופן, אבל כשרואים את הבלאגן בבית"ר לוני הרשיקוביץ' עוד היה נכס לצהובים.כחולים מתל אביב. בסה"כ גם בהפועל ת"א היו מדי פעם אנשים רציניים, כרגע נראה ששם מצאו נוסחה טובה מאד.

    מבחינתי שום אגורה של כסף ציבורי צריך ללכת לקבוצות אלא רק לתשתיות. ברגע שהקבוצות קשורות לעיירות הדברים מסתבכים. לצערי אני לא רואה באופק הקרוב שינוי אמיתי בעניין הזה והספורט הישראלי יישאר פוליטי ובלגניסטי. מספיק לראות את הפוליטיקה בהתאחדויות השונות כדי להבין שהדג מתחיל כבר להסריח מהראש...אני כאוהד מכבי חיפה רק מודה כל בוקר לאלוהים שיעקב שחר לקח את הקבוצה שלי...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/2/10
  3. נועם אסולין Member

    הצטרף ב:
    ‏12/12/09
    הודעות:
    397
    לייקים שהתקבלו:
    0
    היו ויהיו..
    תמיד יגיעו למדינה שלנו כל מיני "אוהבי ישראל ציונים" עלק שיבואו יעשו רעש ישקיעו כסף ויברחו.
     
  4. ישראל היום Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/10
    הודעות:
    144
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לוני הרציקוביץ' פשוט לא היה מתאים, ולמרות שבא עם כוונות טהורות, שילם ביוקר רב. הוא הפסיד את רוב כספו בהרפתקה הזו, שגזלה ממנו כוחות נפש רבים, וגרמה להידרדרות גם בעסקיו הפרטיים.

    יענקל'ה גם עשה טעויות לא מעטות בתחילת הדרך, אבל לזכותו ייאמר שהוא לא היסס להתייעץ עם אנשים נכונים, במיוחד פיני זהבי שהוא חבר ילדות שלו, והקיף את עצמו באנשים מצויינים כמו עוזי מור ( יד ימינו, בעצם סמנכ"ל התיפעול של כל עסקיו ), עורך הדין אודי שוכטוביץ' ( אחיינו ) , ומינה אנשים ראויים לנהל ביום יום את מכבי חיפה. מי שפישל, פוטר. כך צריך.

    כאוהד בית"ר שכבר חווה יושבי ראש ובעלים שיכולים למלא רכבת, אני יכול רק לפרגן לבן האדם הזה, ומאחל לו אישית ולכל מי שעובד בשבילו רק טוב. הלוואי על כל אחד כזה מעביד.

    והלוואי על כל קבוצה כזה בעל בית.

     
  5. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    אז הגיע הזמן להתגונן בפניהם, לא? בנתיים הם עושים יותר נזק מאשר מביאים תועלת. גולדהאר כרגע נראה לי בסדר גמור, אבל איזה מטומטם רוצה להשקיע בקבוצה שמשחקת בליגה הישראלית? ציונות אמיתית? יכול להיות, אבל ברור עכשיו שגאידמק הגיע לפה בגלל דברים אחרים לגמרי. ממה שהבנתי אגיאר התעשר במהירות וכבר בארה"ב לא תמיד היה לו שם טוב. ברגע שיש לך כסף רציני אתה לא מבזבז אותו בארץ, אפילו אם אתה יהודי. בסה"כ מדינת ישראל עדיין מבודדת והספורט המקומי מלא שחיתות ופוליטיקה. זר לא יתקבל בארץ באהדה אפילו אם הוא יהודי. אם אתה מכיר את ראלף ענבר אתה אולי יודע על מה אני מדבר...

    הכסף צריך לבוא מהתושבים המקומיים. בהולנד אין קבוצות שמנוהלות ע"י זרים, גם לא כאלה עם דם הולנדי. בית"ר צריכה לקבל בעלים ישראליים, אבל לדעתי בסיטואציה של היום אף אחד לא קופץ על המציאה. רק במקרה של פירוק אפשר להתחיל מחדש ואז תראה שיש אנשים מישראל המוכנים להחזיר את בית"ר למקום הראוי לה.
     
  6. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    קשה לי לבוא בטענות לגאידמק הוא אמנם השאיר את הקבוצה במצב קשה אבל לפני זה במשך 4 עונות הביא לנו 2 אליפויות 2 גביעים ושחקנים מהשורה הראשונה בארץ ועוד זרים מצוינים וגם לואיס פרננדס אחד והחזיר אותנו להיות הקבוצה הטובה בארץ אחרי כמה שנים של יובש ודיכאון.

    גם הישראלים זה לא להיט:

    במכבי ת"א סבלו שנים מלוני ולא סתם הם קוראים לו 'כישלוני' גם שניידר לא היה הצלחה וגולדהאר אם להאמין לדברים של עומר יתחפף מפה עוד כמה שנים.

    בהפועל ת"א כולם זוכרים איך הם התפרקו לאחר עונת 02/03 שחצי קבוצה עזבה?
    ועכשיו יש להם בעלות כפולה אבל זה בסדר כי שני הבעלים הם ישראלים...

    נתניה אם לא היה בא דניאל יאמר הייתה נשארת קבוצת תחתית שמדי פעם מגיחה לחלק העליון של הטבלה, לא יותר ממקום חמישי או רביעי, עם אשר אלון לא היה להם עתיד.

    מכבי חיפה זה דוגמא טובה כי יעקב שחר יודע להשקיע המון כאשר אין לו מתחרים רציניים ולעשות עונות פיננסיות כאשר יש טייקונים גדולים בשטח וזה עוזר למכבי חיפה להישאר המערכת הבריאה ביותר בכדורגל הישראלי.

    בסך-הכל לא כל אחד הוא יעקב שחר ופרט אליו כל בעלי הבית הישראלים הם די כושלים ואם אנחנו רוצים להתקדם מבחינה תקציבית לליגות הבכירות אנחנו צריכים שיבואו משקיעים מבחוץ אבל כל פעם שבאים אנחנו דואגים להבריח אותם, תראו את אגייאר וגאידמק כל אחד וסיפורו.
     
  7. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    והנקודה הזאת אולי שכחתי. אנשים שבאים מחו"ל כנראה לא עובדים עם האנשים הנכונים. כמו בכל חברה ומדינה יש מספיק אנשים שמחכים לנאיבים עם הרבה כסף. אולי זה הדבר הבולט שקורה כבר שנים בירושלים...
     
  8. נועם אסולין Member

    הצטרף ב:
    ‏12/12/09
    הודעות:
    397
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ההבדל העיקרי הוא שאנשים שבאים מחו"ל הם באים בשביל המסחרה, בשביל הפירסום..
    אנשים כמו יעקב שחר, לוני (למרות שכשל) ובעלים אחרים שפחות מצליחים עושים זאת מאהבה לקבוצה,
    כי זה מין תרומה לנהל קבוצת כדורגל אצלנו בודדים אלה שעושים מיזה רווח..
     
  9. ישראל היום Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/10
    הודעות:
    144
    לייקים שהתקבלו:
    0
    על "יועציהם" של הפושע והכפוי עדיף לא לדבר. גם לא על הפרחה שבחשה אצל שניהם.

     
  10. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    אדם, גאיידמק סתם ברח? סתם התנכלו לו כי הוא רוסי? אני לא כזה נאיבי. התכניות של גאיידמק לא היו מההתחלה כשרות ולדעתי הוא לא סתם בחר את בית"ר. לא היתה לו שום אהבה כלפי המועדון שלך אלא הוא ניצל אותה כדי לבנות בסיס של נאמנים ואחר כך להשתלט על הפוליטיקה הישראלית. לא סתם גאיידמק יכנס לכלא הצרפתי ברגע שהוא דורך על אדמת צרפת או זה גם בגלל שמתנכלים לו?

    אגיאר נראה לי יותר טיפוס הרפתקן שנכנס לעולם שאין בו שום מושג. אני הבנתי שהאיש התעשר במהירות וכך הוא גם מתנהג. זה שהוא עכשיו מאושפז במחלקה סגורה אומרת אולי הכל. הבן אדם לא השתגע סתם, כבר בארה"ב הוא הסתבך עם המשטרה ולך תדע מה הוא עוד עולל שם. הוא נראה לי פחות גרוע מגאיידמק, אבל בסופו של דבר הוא התחיל עם 'בניית בית המקדש' ולא אנשים אחרים...

    אני לא יודע למה אנחנו צריכים כסף מחו"ל? עזרה זה אחלה, אבל שמעון מזרחי לא בא מחוץ לארץ נכון? למרות שהאימפריה שלו מתנדנדת בשנים האחרונות הוא הגיע משום מקום. כל איש עסקים מצליח מכיר טריקים מלוכלכים, גם יעקב שחר, אבל לי אין הרבה סיבה להשוות את מזרחי ושחר עם אנשים שלגמרי נכשלו בעולם הספורט הישראלי.

    מדינת ישראל קמה בגלל שכל אזרחיה נלחמו קשה בכל האויבים האפשריים בלי עזרה אמיתית מבחוץ. אותי אי אפשר לשכנע שבלי כסף ממשקיעים זרים אי אפשר לפתח את הכדורגל בארץ. כמו בכל דבר בארץ לדעתי מה שכרגע הכי מפריע זו המנטליות שכבר לא כמו בתחילת קיומה של ישראל, אבל עזוב זה כבר ויכוח אחר http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
     
  11. הכדור לא עגול Member

    הצטרף ב:
    ‏2/1/10
    הודעות:
    47
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמובן ששכחת עוד כמה שמות...לדוגמא שניידר (מכבי) , ואלך רחוק יותר - גולדמן , ההוא מאליצור נתניה כדורסל.
    יודעים מה? אביא לכם דוגמא נוספת , לא של עשיר מופלג , אך גם אדם הזוי במקצת , ידין מכנס , שלקח את הכח , אמנם במעט כסף , וכמעט העלים אותה מהמפה (את עצמו העלים לכלא - סוף גנב לתליה).

    תראו , השקעה בקבוצת כדורגל או כדורסל בארצנו הקטנה היא לא השקעה כלכלית גרידה , אלא הרפתקאה שעולה כסף. לפעמים הרבה כסף. תמורה? נאדה.
    קשה לבוא בטענות אל אותם אנשים שהוזכרו למעלה , ולעוד רבים שביזבזו כספים על קבוצות ספורט (עוד לא נגעתי באיש הדגים מניגריה) . הם השקיעו כסף לשעשוע/סיפוק אישי/אינטרס פוליטי או מקומי , חלקם השיגו את מבוקשם , רובם התמוטטו כלכלית , ארזו את המזוודה ועפו לדרכם. אולי הספורט היה ממשיך להתקיים גם בלעדיהם , אך הודו : הם הכניסו עינין וצבע בספורט הקטנטן שלנו.
     
  12. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אני כל הזמן שומע אודי שוכטוביץ', מי הוא בכלל, בסך הכל יועץ משפטי, עו"ד, המילה שלו באגודה שווה לקליפת השום, הוא בסך הכל מחתים שחקנים ומכין טיוטות חוזה, מי שבאמת מנהל את מכבי חיפה זה איתמר צ'יזיק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/2/10
  13. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני לא בטוח שכולם היו רעים. אני דווקא חושב שרובם היו טובים, אלא שהם באו בלי נסיון עבר ונתקלו באנשים שחושבים רק על עצמם.
    הכי קל לי לדבר על דניאל יאמר, כי אני מכיר את הסיפור טוב.
    הבן אדם באמת רצה לעשות רק טוב למכבי נתניה ולעיר כולה, אבל כל מה שהלך מסביבו היה גועל נפש אחד גדול. ראש העיר הביאה אותו רק כדי לקבל קולות מתושבי העיר, פיזרה ים הבטחות ולא עמדה בכלום. דניאל יאמר הוא הבעלים של מכבי נתניה מ-2006 והבטיחו לו אצטדיון חדש ב-2008. אנחנו כבר ב-2010 ואין אפילו מכרז על המשך הבנייה. אותו הדבר עם מגרש האימונים.
    גם האנשים שהוא האמין בהם, כמו אייל ברקוביץ', רימו אותו. החלאה החתים את חברים שלו על חוזי פיקס מפנקים והשיא היה החתמתו של אחיו, ניר ברקוביץ'.

    גם ארקדי גיידמק ואלכס שניידר לא היו רעים (לפחות לא בכל מה שקשור לכדורגל). גם במקרה שלהם זה נראה כאילו הוליכו אותם שולל. את הכסף של ארקדי גיידמק שרפו כמו כלום על קבוצה שהיה אפשר להשקיע בה פחות ולהגיע לאותם הישגים ואת הכסף של אלכס שניידר שרפו כמו כלום.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,964
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    חלאס לעשות מארקדי קורבן. הוא ידע טוב מאוד למה הוא מפזר כספים.
    זה בשום פנים ואופן לא היה קשור לספורט.
     
  15. ישראל היום Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/10
    הודעות:
    144
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התשובה בין אלקס ליהלום הצהוב:

    לפושע ארקדי היו יומרות פוליטיות, והוא חשב שבשיטות סובייטיות/מאפיונריות אפשר לקנות שילטון.

    ונכון שרימו אותו: יוסוף וסמירה ניצלו אותו ונתנו לו את העצות הכי גרועות שאפשר.מי שמתקרב אליה הוא או פושע או מנוול, או מטומטם. חופפת פרחה עם דגדגן, כולה ניתוחים פלאסטים מכף רגל ועד ראש. כשאחד מראשי הפשע יפול, וזה קרוב, הוא יפיל גם אותה.