המקום הרביעי, יש במה להתגאות?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י לירן, ‏22/4/04.

  1. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    הקרב על המקום הרביעי צמוד, מותח ועיקש. אבל בת'כלס הקבוצות שמתכסחות עליו מאבדות המון נקודות ולא נראה שיהיה להם מה להציע בליגת האלופות אם בליגה האנגלית הן לא מצליחות לנצח כמה משחקים רצוף או להציג יכולת טובה לאורך זמן.

    שימו לב לנתון שמוכיח את מה שאני אומר, שימו לב כמה נקודות השיגו כל הקבוצות שהיו במקום הרביעי בתקופה המקבילה של העונה הזאת אחרי 34 מחזורים:

    עונת 92-93: בלקבורן- 53 נק'
    93-94: ארסנל- 61
    94-95: ליברפול- 61
    95-96: אסטון וילה- 62
    97-98: צ'לסי- 57
    98-99: לידס- 60
    99-2000: לידס- 61
    00-01: לידס- 59
    01-02: ניוקאסל- 64
    02-03: צ'לסי- 60
    03-04: ליברפול- 50

    זה מעיד על משהו לדעתכם? זה נכון שניוקאסל אם משחק חסר ועם פוטנציאל ל-53 נקודות אבל זה רק נחמה לעניים.... מה זה אומר? אם זה בכלל אומר משהו...
     
  2. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מקום בליגת האלופות הוא מקום בליגת האלופות. נקודה. נכון שזה עניין זמני אבל אני לא חושב שיש מה לדאוג לאוהדי הפרמיירשיפ ושומרי כבודה. זו עונה אחת ספציפית ותו לאו.
     
  3. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תראה מה צ'לסי הצליחה לעשות מהמקום הרביעי הזה...
    והעונה ניוקאסל פשוט עושה שערוריות בליגה. היא ברמה אם לא שתיים הרבה יותר גבוהות משאר המתמודדות שלה, ובקלות הייתה יכולה להיות עם 60-65 נקודות, אבל איבודי נקודות כל כך שטותיים ומעצבנים מונעים ממנה את זה, וזה פשוט מתסכל. אם ניוקאסל לא תגיע למקום הרביעי צריך לערוף את ראשו של בובי, שעם סגל כזה עשה כל כך הרבה שטויות ולא הצליח את המינימום שבמינימום הציפיות להשיג, מקום רביעי.
     
  4. toon-UPON-tyne Member

    הצטרף ב:
    ‏22/2/03
    הודעות:
    1,273
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יונתן לדעתי אתה טועה עם היחס שלך לבובי.. האשמה לא תלויה בו אלה ביכולת פושרת מדי של השחקנים... לאורך כל הקריירה הוא הוכיח את עצמו והוא מאמן ענק... יש לו יחסי אנוש מהטובים שיש למאמני הכדורגל בעולם וגם הוא מוטיבטור מצויין... העונה פשוט לא הלך לנו ממספר רב מאוד של סיבות... חלק קטן מאוד מהם באשמתו..
     
  5. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אולי גאון טקטיקה הוא כן, אבל לדעתי מאמן זה הרבה יותר משרטוטים על הלוח ולימוד תרגילים. בובי לא מחבר את הקבוצה, אני מרגיש שאין מוטיבציה אצל חלק גדול מהשחקים, את הכסף שלהם הם מקבלים. חוץ מזה שכל המערכת דפוקה, זה לא יכול להיות שבכל רגע נתון יש לפחות 6 שחקני ניוקאסל פצועים. חלק גדול מהאשמה אני תולה בתנאי המגרש בסט. ג'יימס פארק, בין הגרועים ביותר בארבע הליגות באנגליה (ועוד ניוקאסל רצתה לארח בעונה הבאה את גמר גביע אופא... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/laugh.Xxx ). הקיצר, צריך לדעתי לעשות בדק בית ולשנות המון דברים, כי שחקנים יש לנו.
    הוכחה טובה מאוד שלחלק המנטלי יש תפקיד חשוב הוא ההבדל בין מאזן הבית והחוץ... השחקנים משום מה משתינים במכנסיים מחוץ לניוקאסל, ועובדה שבמשחק החוץ האחרון שלא קבע כלום ולא היה לו משמעות מעשית (מול מיורקה) לניוקאסל לא הייתה בעייה לפרק את היריבה.
     
  6. LiverpoolFan Member

    הצטרף ב:
    ‏10/4/04
    הודעות:
    118
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דברים על בובי?
    תיראו עם איזה סגל הויה לא עושה כלום וניכשל בכל פעם מחדש....
     
  7. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    לדעתי העובדה שכיום הקבוצה הרביעית בטיבה אוספת סכום נקודות נמוך משמעותית משנים עברו נעוצה באיכות של מרכז הטבלה.

    יש העונה הרבה יותר קבוצות שבשלב זה או אחר של העונה עשו ריצה מאוד משמעותית וצברו הרבה נקודות, נקודות שבאות גם על חשבון אותן מועמדות למקום הרביעי. וילה, ברמינגהאם, צ'רלטון, פולהאם, אפילו בורו וכמובן ליברפול וניוקאסל - כולן נכנסו לתקופות טובות שבהן הם לקחו נקודות בלי סוף, בעונות עברו הקבוצות במקומות 7-8 לא נלחמו על כלום ב10 המחזורים האחרונים, העונה הן מסוגלות לסיים במקומות 4 או 5.

    הכסף וחוק ההשאלות יצר קבוצות הרבה יותר חזקות, קבוצות קטנות הפכו עצמן לקבוצות ברמה מספיק גבוהה כדי להתמודד על אירופה. אם פעם לפני תחילת העונה יכולת לסמן 4-5 קבוצות שאין מצב שבסיום העונה לא תראה אותן בטופ - העונה זה הרבה יותר מסובך.
     
  8. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קירק, מה שאתה אומר זה צד אחד בלבד של המטבע. בו בזמן העונה נוצר מצב שרצוי שלא יהיה יותר בפרמייר ליג, של פער עצום מצמרת הטבלה והיחלשות בולטת של שני כוחות מרכזיים ששיחקו תפקיד, אפילו שהוא לא היה מרכזי בשנים שעברו.

    העונה ניוקאסל וליברפול נראות רע בהרבה מעונות קודמות, שרשרת התוצאות שלהן אולי נעוצה בכך שקבוצות כמו צ'רלטון או בירמינגהאם הצליחו לחזק את עצמן ולהתקדם, והן כבר לא מפחדות להגיע לאנפילד ולסנט ג'יימס' פארק ואפילו לצאת עם ניצחונות. אבל אי אפשר להתעלם מכך שגם בתוך המועדונים עצמם יש נפילה גדולה מהשנים הקודמות. לליברפול יש דיון משלה ששם כבר הסכמנו שמדובר בהוייה, אבל לפחות לגבי ניוקאסל חובה לומר מילה. לא, יונתן, ניוקאסל כמו שהיא נראית כבר כמעט שנה שלמה למעט הברקות במשחקים בודדים איננה ברמה אחת או שתיים מעל היריבות שלה, לא בטוח שגם על הנייר זה המצב. ניוקאסל הידרדרה פתאום להיות קבוצה שאין בה שום אלמנט של יצירתיות אלא אם כן רובר מתעורר פעם ב-10 משחקים. אפשר לתלות את זה גם בעונה גרועה (וחסרת מזל...) של קיירון דאייר, אבל ניוקאסל צריכה הרבה יותר מזה.

    מישהו באמת חושב שאם מנצ'סטר יונייטד הייתה עוברת משבר כמו שהיא עברה בחודשים פברואר-מרץ בשנה אחרת היא הייתה נמצאת היום 21 נקודות מעל למקום הרביעי?!
     
  9. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אמרתי בעבר, כשנשאלתי על השיא של ארסנל, והתשובה תקפה גם כאן, הליגה נחלשה, והפערים בין שלוש הראשונות לשאר הקבוצות צמח.
    אותו פער מתבטא כמובן בפער העצום בין המקום הרביעי לשלישי, גם בנקודות וגם ביכולות.
    אי אפשר לסמן קבוצה אחת מבין אלו שמתמודדות על המקום הרביעי שהיא יציבה השנה.
    כפי שאמרתי, הסממן הכי גדול לגדילת הפערים בין שלוש הראשונות לשאר הליגה זה המקום הרביעי, והקבוצה שתסיים בו, שבכל מקרה תהיה בפער עצום מהמובילות.
    מי שתקח את המקום הרביעי תקבל כמובן את הכבוד להיות הקבוצה הטובה בליגה אחרי היוניטד, צ'לסי וארסנל, ואת המקום בליגת האלופות, אבל בניגוד לשנה שעברה(שאחריה בהחלט אפשר היה לסמן את צ'לסי כקבוצה שבעתיד תרוץ גבוהה בטבלה), השנה, אין ביטחון שהקבוצנ שתסיים רביעית, כמו ניוקסאל למשל, תוכל בשנה הבאה לתת פייט ליוניטד וארסנל, או לפחות לצמם פערים.
    לסיכום, לשאלתך לירן, המלחמה על המקום הרביעי מלמדת יותר מכל על גדילת הפערים בין שלושת הראשונות לשאר הליגה.
     
  10. LiverpoolFan Member

    הצטרף ב:
    ‏10/4/04
    הודעות:
    118
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נכון שהעונה ההפרשים הם ענקיים בין ה-3 לשאר הליגה למרות שבין ה-3 גם יש הפרשים לא קטנים בעונה הבאה אי אפשר לדעת מי תיאהק ומי לא לקבוצות יהיה מספיק זמן לעשות רכש להעיף שחקנים וכל דבר שההנהלה מוצאת כהכרחי.
     
  11. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עדי אני עדיין חושב שאתה טועה.
    בניוקאסל עשו השנה את כל הטעויות האפשריות. מה שהקבוצה הגיעה אליו זה המינימום שבמינימום שהיא יכלה להגיע אליו, ושוב ההבדל בין מאזן הבית לחוץ אומר הכל. אני לא חושב שרק בזכות האוהדים (יש להם הרבה קרדית אמנם) ניוקאסל משיגה תוצאות מצוינות בבית, אלא אני חושב שיש פה המון קטע מנטלי. זה כבר הגיע לנקודה מסוימת ששחקנים מגיעים למשחק חוץ כמו שפורטסמות' תגיע לאולד טראפורד, מעיין גישה כזו של "לא יקרה כלום אם נפסיד, ננסה לעשות את המקסימום אבל לא יהיה אסון" וכו', וזה דבר שחייבים לעקור אותו.
    ולגבי היצירתיות, אני מסכים איתך. במשחק אתמול לדוגמה, מתוך ארבעת הקשרים רק לאחד מהם יש טכניקה גבוהה (אמברוז), אבל ניוקאסל לא יכולה להסתמך על אמברוז, באמת. זה אמנם תירוץ עלוב לתלות הכל בדייר ובלאמי שלא משחקים, אבל העובדה היא שכאשר הם משחקים (ולצערי בגלל הפציעות זה לא קורה הרבה) כל המשחק של ניוקאסל נפתח, הם משחקים על הכדור הרבה וגורמים לסחרחורות בהגנות היריב. ניוקאסל צריכה חוץ מזה רענון רציני בקיץ, ואני לא מדבר על רכישת ליצן כמו בוייר או הבאת שחקנים בינוניים+ כמו ויאנה או אמברוז, אלא ניוקאסל חייבת להתחיל להביא שמות (ולא, ברידג'ס, חלוץ (לפי הגדרה של חלוץ הוא אמור לכבוש), שלא כבש שער כבר 4 שנים לא עונה על ההגדרה שם).