הקטל בכבישים

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏25/4/04.

  1. יוגב אסולין Guest

    כמות ההורגים מידי שבוע שלא נדבר מידי שנה או בכלל בתאונות דרכים היא נוראית. אותם אנשים שנשארים נכים לכל החיים שלהם מוגבלים ולא יודע מה בגלל אותה טעות בכביש שלא בהכרח היתה טעות שלהם.. אלה טעותש ל בן אדם אחר שלא היה אחראי על החיים שלו והוא הרס חיים של מישהו אחר. אותם אנשים מבינים את המשמעות הזאת של ליסוע לאט.. ליזהר בכביש וחבל שאנחנו צריכים להגיע למצב כזה שאנחנו לומדים הכל רק על הבשר שלנו

    במדינת ישראל הקטל בכבישים הוא דבר נוראי האחוז הגבוה ביותר בעולם פשוט מזהזה שדווקא בזה אנחנו במקום הראשון. הכל מתחיל אולי משתיות פגומות ומכבשיים לא טובים. אבל עם אנחנו הנהגים ניסע במהירות המותרת ניסע כמו שצריך אז אנחנו יכולים למנוע מעצמנו הרבה צרות ומהורים שלנו הרבה דאגות וכאבים.

    כל אחד פה שעולה על ההגה צריך להבין שצריך ליסוע מהר. בשבילו עם לא בשבילו ולא אכפת לו מהבריאות שלו שידע שבדר"כ מי שנפגע מתאונות זה לא אתה זה זה שאתה נכנס בו. אותו אוטו שמלא ב2 הורים אח אחות ואיזה תינוק שאתה יכול ברגע להרוג ולהרוס חיים של משפחה שלמה.

    אין דבר כזה נהג טוב זה לא תמיד תלוי בך איזה קטע של שמן בכביש איזה פנג'ר שמטיס אותך במהירות מחוץ לכביש איזה שיכור אחר שחותך אותך או ילד קטן שקופץ לכביש. צריכים להיות זהירים קודם כל אנחנו שכל אחד ידאג לעצמו רק ככה אנחנו נוכל לישמור על הבריאות שלנו ושל המשפחות שלנו.

    אני מאמין שרובכם יודעים שמעתם ומכירים את הדברים שכתבתי פה.. כל הזמן טוחנים לנו אותם.. אבל תאכלס אחנו לא עושים עם זה כלום וחבל.

    במסגרת החודש הזה שיש בקשת.. של זהירות בדרכים.. אני כותב את ההודעה הזאת. מה דעתכם בנושא מה אפשר לעשות על מנת להפחית את התאונות וכו'..
     
  2. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני דווקא רוצה להילחם בסטיגמה הזו שהגורם לתאונות הדרכים הוא מהירות מופרזת... נהיגות מופרזת יכולה להיות סבבה אם אחד שלושת התנאים הבאים מתקיימים:
    1. האוטו מסוגל לנסוע במהירות המופרזת. הרבה פעמים שומעים בחדשות "איבד שליטה על האוטו", וזה בגלל שנהגים מטומטמים לוקחים אוטו שנת 90' ונוסעים בו 140-150 קמ"ש, ואז אין פלא שאין לו אחיזה והכל. אם המכוניות היא מכונית שיודעת לסוע במהירויות כאלו אין בעיה, קחו לדוגמה את האוטו שאני נוהג בו שכבר הגעתי בו למהירות של 160 קמ"ש, וחוץ מזה הייתי בתוך רכבים שנסעו אפילו יותר מזה, אלה מכוניות שיכולות לסוע במהירויות האלה ולכן מבחינת השליטה על האוטו אין הרבה הבדל בין 20 ל140 קמ"ש.
    2. הנהג מכיר את האוטו. אין לי הרבה מה להרחיב, חוץ מזה שנהג שלוקח אוטו וביום השני שלו מרביץ בו מהירויות הוא פשוט אדיוט. כל אחד שרוצה לנסוע מהר צריך להכיר את האוטו שהוא נוהג בו טוב לפני שהוא לוחץ חזק על דוושת ההגה.
    3. כמובן - תנאי השטח מתאימים. בערפל או בגשם חזק או אפילו בשלג במחוזותינו הקרובים, צריך לנהוג בהתאם. מהירויות דופקים רק כשהכביש חלק וניתן לראות את הכל.

    עכשיו לפי דעתי מבחינת עירנות הנהג - אין ספק שמהירות גבוהה עדיפה! ברגע שהנהג נוסע במהירות גבוהה האדרנלין בגוף שלו עולה פלאים והוא מרוכז שבעתיים בנהיגה. לעומת זאת נהג שנוהג רגיל עושה זאת מדיי יום ביומו, וככה אחרי הרבה זמן של נהיגה הוא כבר מייחס פחות חשיבות לכל מיני דברים רגילים, והוא מתרכז פחות וככה הוא לא מוכן לאירועים שיכולים לקרות. מה גם שנהג שנוהג מהר לא יכול להירדם בכלל, ורוב התאונות קורות בגלל נהגים שנרדמים.

    הבעייה פה היא הזלזול. זלזול זה נהגים שנרדמים, אנשים ששמים פס על חוקים (עוקפים מימין, עוקפים בפס לבן, נוסעים באדום וכו') וחוסר תשומת הלב בנהיגה, אלה הדברים שגורמים לתאונות הדרכים ובהם כדאי להיאבק, לא במהירויות המוגזמות.
     
  3. שגיא Guest

    אני אכתוב פה משהו שהביאו לי לקרוא לפני כמה ימים, זה מתקשר לנושא...


    אני מתחיל לנסוע - אמא, בזהירות בדיוק כמו שביקשת
    אך המכונית ממול - אמא, לא מבחינה בי ופוגעת בי חזק
    אני שוכב כאן בצד הדרך - אמא, ושומע את דברי השוטר
    הנהג שממול שתה - אמא, ואני הוא שצריך לוותר
    אני שוכב כאן גוסס - אמא, הלוואי שתגיעי מהר
    איך זה קורה דווקא לי - אמא, ולא לנהג אחר?
    יש הרבה דם מסביבי - אמא, אני חושב שרובו שלי
    אני שומע את החובש - אמא, שלא נותר לעשות הרבה בשבילי
    רציתי רק להגיד לך - אמא, לא שתיתי, אני לך נשבע!
    אלו היו האחרים - אמא, אלה שהיו במסיבה.
    הנהג בכנראה גם היה שם - אמא, בדיוק איפה שהייתי אני
    ההבדל הוא שהוא שתה ועוד חי - אמא, ואני איפה שהנני
    מדוע אנשים שותים - אמא, זה יכול להרוס את כל החיים
    אני מרגיש כאבים חזקים עכשיו - אמא, חדים ודוקרים כמו סכין.
    הנהג שפגע בי - אמא, מסובב סביבי, מביט ומהסס,
    אני חושב שזה לא פייר - אמא, הוא שתה ואני פה גוסס
    אל תדאגי לי - אמא, אמרי זאת לאחיי ולאבי ולכל משפחתי,
    גם כשאגיע למעלה - אמא, אני יודע שתמיד תהיו שם איתי
    מישהו היה צריך להגיד לו - אמא, שלשתות ולנהוג זה לא כדאי,
    אם רק היו אומרים לו זאת - אמא, הייתי עדיין חי
    נשמת אפי מתקצרת - אמא, עכשיו אני מתחיל לפחד,
    אל תבכי עליי - אמא, גם ככה קשה להיפרד
    יש לי שאלה אחרונה - אמא, לפני שאני עוצם את עיני,
    אני לא שתיתי ונהגתי - אמא, אז למה איבדתי את חיי???



    אתם מוזמנים להפנים ולהגיב....
     
  4. יוגב אסולין Guest

    שגיא מה שכתבת אני מכיר ומי שכתב את זה ענק! חייב שזה יגיע לטלויזיה

    ודאייר בקשר עלייך יא עבריין קטן (גדול)...
    שמע להגיד לך תאמת גם אני תמדיאומר כמו שאתה אבל זה עובדה שרוב התאונות שקורות הקטלניות הם במהירות גבוה... נתחיל מזה שאוטו שנכנס חזתית באוטו ב80 קמ"ש או 100 זה לא כמו ב130. ממש ממש לא הנזק הרבה הרבה יותר ענק..

    בנסיעה במהירות 100 קמ"ש אתה עושה בשניה (עם אני זוכר נכון) 40 מטר... שזה ממש הרבה בזמן קצר ברגע שאתה עוד מגביר את המהירות היכולת שלך לשלוט במיקרים של כתם שמן פתאום בכביש..איזה בקבוק זרוק או לא יודע מה הרבה יותר נמוכה..

    נכון שאתה הרבה יותר ערני אבל זה לא תמיד עוזר.. אני יכול להגיד לך אישית שאני כיר מישהו שנסע מהר והיה בטוחח שהוא ערני.. ופתאום הוא תימיין (כניראה מרוב מהירות ועייפות) שהדרך ממשיכה ועץ שהיה מולו זה אופנוע והמשיך בעקבותיו ונכנס בו ונפצע קשה.. סביר להניח שבמהירות סבירה זה לא היה קורה או היה מספיק להגיב.

    השתיות בארץ שלנו הסיבובים וכל השטויות האלה בנוים ונבנים להגבלת המהירות הקיימת. יש הרבה פניות שיראו לך לא מסוכנות אבל ב130 קמ"ש אתה עלול להתפך בהם.. הכבישים פה הם לא משהו.

    דבר אחרון.. צריך תמיד להיות זהירים זה הכי חשוב. אתה יכול להיות הכי ערני בעולם והכי לא יודע מה... אבל מישהו אחר נוהג שיכור או עם פלאפון ביד.. בה ונכנס בך ממול עם זה ב90 קמ"ש או ב140... אתה רוצה להגיד אין הבדל? גם מבחינת ההתנגשות וגם מהבחינה שאתה תוכל לבלום או להתחמק מפגיעה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏25/4/04
  5. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יוגב אני מאמין שאם אני אסע 100 קמ"ש ואכנס חזיתית במסעית שנוסעת 120 קמ"ש התוצאה מבחינת החיים שלי תהיה זהה לנסיעה של 190 קמ"ש (למרות שאז לא יוכלו להביא אותי לקבורה אבל מילא) ככה שכל הפיזיקה הזו לא מעניינת אותי כל כך...
    ולגבי החבר שלך, אני חושב שאסור לבן אדם לעלות על הכביש אם הוא טיפה עייף. לדוגמה אני השבוע נסעתי מתל אביב חזרה לירושלים ובשלב מסוים הרגשתי טיפה עייף, באותו רגע עברתי מייד למסלול הימני, ריכזתי את עצמי כמה שיותר על הכביש, ממש התרכזתי, וביציאה הקרובה ביותר (זה היה לטרון) יצאתי, חיפשתי את החנייה הקרובה ביותר ונחתי שמה (למרות שלא נרדמתי) איזה 10 דקות. אחרי זה לא הייתה לי בעייה להמשיך עד הבית, ואני חושב שכל נהג שמרגיש טיפה עייף חייב לעשות את הדבר הזה גם אם זה יגזול לו כמה דקות.

    ועוד משהו ששכחתי לכתוב:
    חייבים להעביר חוק שאסור לדבר באוטו בפלאפון גם עם דיבורית. זה מסוכן מאוד ונהגים מתרכזים בשיחה ולא בכביש וכבר היו מקרים מעולם. רוצה לדבר? עצור בצד ודבר חופשי.
     
  6. יוגב אסולין Guest

    טוב אני עדין לא מסכים איתך.. ולפעמיים יש עיפות כזאת שאתה לא הכי שם לב עלייה..

    מלבד זאת כמו שאמרתי אנשים יודעים אסור ליסוע מהר ונוסעים מהר אנשים יודעים שסור לדבר בפלאפון ומדברים וכו'... אז זה לא חשוב איזה חוק יהיה לא צריך לנהוג נכון כי אנחנו מפחדים מהמשטרה אלא בגלל שאנחנו מבינים את המשמעות ואת הסכנות שיש..אבל מה לעשות רוב האנשים זורקים זין ומדברים נוסעים מהר אוכלים וגם קוראים עיתון תוך כדי נסיעה.. זאת המציאות. אנשים מודיעים לסכנה מתריעים עלייה אחרים אבל מעצמם לא אכפת להם
     
  7. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה זה עייפות שאתה לא שם לב אליה? אתה לא מכיר את עצמך מספיק טוב שדברים כאלו לא יקרו לך? רבאק אם אנשים נוטים להירדם בלי לשים לב הם חייבים לרדת מהכביש והם מהווים סכנה לציבור!

    וכל הדברים שכתבת כמו אכילה, קריאת עיתון ודיבור בפלאפון מורידים את רמת הריכוז ואת מהירות התגובה של הנהג ובגלל דברים כאלה קורות תאונות.