מדד המחירים לצרכן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏9/6/10.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    על תופעת ביזבוזי הכספים ועליית המחירים בכדורגל הישראלי

    לא - אין מדובר בפרסומת לאופנת H&O אלא בצורך לשים את כל הקלפים על השולחן ולדון בשינוי שחל בכספים בכדורגל הישראלי. אומרים שאוליגרכים טובים לכדורגל הישראלי. "הלוואי ולכל קבוצה בארץ יהיה משקיע וכך הקבוצות יתחזקו משמעותית מבחינה כלכלית ויתקדמו לעבר ההצלחה" - ציטוט נדוש כמעט של כל יו"ר מקבוצות ליגת העל. האמנם? - בואו של ארקדי גאיידמאק, שהתחיל את התופעה, גרם לעליית מחירים דרסטית. הן במחירים שקבוצות דורסות על השקחנים - הרי הן רואות שבעל-הבית השתגע(והוא פראייר) אז למה לא 'לעשוק' אותו?, והן במשכורת שהם משלשלים לכיסם. ארקדי נטש את הספינה אחרי שביזבז בלי הרף, אבל אחריו באו יאמר(השפוי מביניהם וגם הוא בדרך החוצה), אלונה ברקת, שניידר(מוסר ד"ש) וגולדהאר(רק התחיל) והתופעה עדיין בשיאה. אם בעבר היינו עדים למשכורות מפוצצות לשחקנים המובילים בכדורגל הישראלי כדוגמת שמעון גרשון, אריק בנאדו, עידן טל, יניב קטן ואחרים - כעת כל שחקן בינוני מגיע עם דרישות מעל הפופיק. אם בעבר בחצי מיליון דולר היה נמכר שחקן כמו רוסו, שהיה הלהיט של הליגה - כעת הפועל רמת-גן מכרה באותו מחיר את ווליהאם סוארז שטרם הוכיח דבר בליגת העל, ומי שהסכימה לעיסקה המפוקפקת זוהי הפועל באר-שבע. רק לאחרונה אלירן עטר נמכר למכבי ת"א בלמעלה ממיליון דולר(הכוונה היא לא רק למירוץ החימוש של מכבי) וגם על יא-יא פטי שהוא בלם ליגה טוב, דורשת סכנין חצי מיליון דולר. הקבוצות כרגע נמצאות במצוקה בכל הקשור להבאת מחליף לכל שחקן שעוזב.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/images/printed/P030110/s.0.0301.140.1.9.Xxx
    ווליהאם סוארז כמשל

    נושאים לדיון:

    1. אוליגרכים - טוב או רע לכדורגל הישראלי?
    2. מהן הסיבות הנוספות(אם יש כאלה) לעלייה המטורפת של המחירים בשוק?
    3. האם זה טוב או רע לליגה שהקבוצות הקטנות 'עושות שרירים' בשחרור שחקנים לגדולות?
    4. איזה מדיניות תוכל להחזיר את המצב לקדמותו והאם יש צורך בכך?


     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
    אנשים שלא מבינים בכדורגל כמו גולדהאר זה רע לכדורגל.
    הנה עוד אחד שחושב השחקן הישראלי הנחות ברובו שווה 1.8 מליון דולאר ומשכורת של 600 אלף דולאר בעונה.

    צריך להבין שאת הכסף העיקרי צריך להשקיע בזרים ובגידול שחקנים צעירים.

    מנגד אני חושב שגם בקיצוניות השנייה לא בריא להיות. והכוונה לשחר.
    קבוצה שהעפילה לליגת האלופות ורוצה לחזור לשם כמה פעמים לא יכולה להרשות לעצמה להביא כל מיני מתחזים מחו"ל ולהכריז על תקציב של 30 מליון ש"ח. מי שרוצה אירופה צריך להשקיע בזה והכוונה כאן בעיקר להשקעה בזרים איכותיים.

    במכבי חיפה בשנים האחרונות אין מספיק זרים שכאלה.

    יחד עם זו ההשקעה הגדולה של שחר בנוער נכונה מאוד ועם ראיה לטווח ארוך.
    גם כיום שחר הוא הבעלים מספר אחד בכדורגל, רק חבל שבשנים האחרונות הוא שם את החיסכון והשפיות כמטרה עיקרית ולא את ההשגים.

    נקווה שהקיץ סוף סוף ישתדרגו בזרים.

    המסקנה היא שאסור להגרר לשום קיצוניות שהיא והתקציב צריך להיות הולם את רמת השאיפות ורמת ההכנסות שאתה יכול לקבל.
    וכמובן חייבים לשפר את מחלקות הנוער והמתקנים. זה העתיד של הכדורגל.

    לגבי הקבוצות הקטנות בשורה התחתונה זכותם "לעשות שרירים" על שחקנים שחתומים אצלם. בסופו של דבר מגיעים להסכמה, אם הקבוצה הקטנה רוצה להרוויח ממכירת השחקן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/6/10
  3. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אנחנו רואים את יעקב שחר שמח בנצחון של חיפה וכועס בהפסדיה, אבל אף אחד מאיתנו לא יודע דבר על תוכנית העבודה והיעדים של יעקב שחר. כולם מסיקים שתארים הם המטרה העיקרית. אף אחד לא בוחן את התרומה לקהילה, את ההשגיות תוך טיפוח שחקני בית, את הרווח התפעולי, את העובדה שלמרות התקציב ה"נמוך" חיפה היא זו שהעפילה לצ'מפיונס ולא קבוצות אחרות ועשירות יותר. יש מוטיבים חברתיים בכספים שהוא מעביר לקבוצה ולחברה.
     
  4. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    הפער בין הדרישות של זהבי (שחקן בינוני שנתן עונה אחת טובה) לבין מה שהפועל ת"א מוכנה להציע לו הם 100 אלף דולר, שזה בערך פי 1.5 ממשכורת שנתית של בנאדם ממוצע בגילו, וזה רק פער שאפשר לסגור אותו. בהנחה שזהבי הוא אפילו לא שחקן הרכב בהפועל, מיותר לציין כמה מרוויחים שחקני הרכב. וזה אפילו בלי לדבר על מכבי שמשקיעה פי כמה כספים.
    הכדורגל הישראלי צריך להתנהל בתור עסק רווחי לכל דבר, כל עוד הוא לא תלוי בהכנסות, הבעלים ימשיכו לא להקשיב לאף אחד, האוהדים יתעצבנו שלא יקשיבו להם ולא יבואו והכדורגל ימשיך להיראות כמו שהוא.
     
  5. N כמוני Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/05
    הודעות:
    1,064
    לייקים שהתקבלו:
    30
    1. באופן עקרוני אוליגרכים טובים לכדורגל. ם הכסף מגיע למקומות הנכונים אפשר לעשות איתו דברים יפים. לו גולדהאר היה לוקח את הסכום ומשדרג בו את מגרש מכניס עוד אנשי מקצוע, מביא זרים איכותיים, הייתי אומר כל הכבוד, אבל ברגע שמושקע סכום מופקע על שחקן שלא הוכיח את עצמו,אז אנחנו בבעייה.
    2. העלייה לא טמונה באוליגרכים, הבעייה תמונה בשחקנים ובסוכניהם תאבי הבצע שרוצים לגזור קופון על העברות. הרי ברור לחלוטין שאלירן עטר לא שווה מיליון דולר. חבל שיש מועדנים שמנהלים משא ומתן לקוי, ומאפשרים למשכורות המפוצצות ולדמי העברה הדמיונים האלה להצליח. אגב, זה לא קורה רק לקבוצות ישראליות, זה קורה בכל העולם. הרי סמואל יבואה לא באמת שווה את ה700 אלף יורו שהפועל קיבלה עליו.
    3. אני לא חושב שלליגה זה משנה. אם יה-יה חתום בסכנין זכותה של סכנין לדרוש מה שהיא רוצה עבור השחקן הזה, אםיש מישהו מספיק טיפש בשביל לשלם את הסכום הזה, אז בעייה שלו.
    4. אין צורך, הכדורגל הוא עסק חופשי וגלובלי וכל מדיניות שתתערב בזה רק תחליש את הכדורגל הישראלי.
     
  6. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האוליגרכים טובים לכדורגל כל עוד אין להם בעלות מלאה על הקבוצה. בגרמניה קיים חוק 51%, שקובע שחמישים ואחד אחוזים מהבעלות על קבוצה שייכת תמיד למועדון. לא יווצר מצב בו אוליגרך משתלט על הקבוצה רק כדי להיפטר ממנה כשנמאס לו.
    אתה אומר שיבואה לא שווה 700 אלף יורו, אבל עובדה היא שזהו שווי השוק שנקבע לו, מישהו שילם את הסכום הזה עבורו. זהו שוק השחקנים. ממש לא משנה אם הוא רווחי או לא. אפשר להניח שקבוצה שקונה את יבואה רוצה גם לעשות עליו קצת כסף בעתיד, בדיוק כמו שדויד ויה לא יעבור לברצלונה רק כדי להבקיע שערים. גולדהאר הוא בעל המאה ובעל הדעה, הוא יכול לשלם גם שלושה מיליון דולר לפטי אם מתחשק לו. באנגליה רוב הקבוצות בגרעונות עצומים, זה מה שיהיה גם בארץ ובגדול.
     
  7. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    כל עוד הקבוצה רווחית, יבואה שווה כל סכום שישולם עליו.
    אם אלירן עטר יעזור לקבוצה להכניס את המיליון דולר ששולמו עליו אז הוא שווה את הסכום. כל עוד הקבוצות בארץ בגרעונות עצומים, השחקנים לא שווים את הסכום.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
    הם יכולים לעזור בעיקר בשני דרכים:
    הצלחה באירופה (העפלה לשלב הבתים באלופות או שלב הבתים בליגה אירופית) או להמכר ביותר כסף לאירופה.

    קשה לי להאמין שזה יקרה במכבי ת"א.
    נחיה ונראה.

    לדעתי בקיץ הבא השיגעון של הקנדי לפזר כסף על השחקן הישראלי יעבור לו ואז הם יכריזו שוב על בניית קבוצה על טהרת שחקני הבית.
     
  9. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    טוב, כל עוד יש כאן יותר כסף הרמה עולה, השאלה היא האם הכסף נמצא בעיקר רק בקבוצה אחת מה שגורם ליגה לא תחרותית שמוכרעת מראש או שיש תחרות בין 2-4 מהקבוצות הגדולות, בעונה הבאה יהיו 3 קבוצות גדולות עם תקציבים גדולים ויש כרגע 3 מועמדות לאליפות ככה שזה טוב, אם לא גולדהאר שהוא אוליגרך אז היינו רואים תסריט דומה של העונה שעברה עם מכבי חיפה, הפועל ת"א ועוד 14.

    בכל העולם המחירים וזה מגיע גם לישראל, ריאל מדריד וברצלונה בקיץ שעבר שברו את שיאי ההעברות עם הרכישות של קאקא, זלאטן ורונאלדו בסכום מטורפים, זה לא רק בישראל ככה שהבעיה היא לא רק שלנו.
    ניקח לדוגמא את ברק יצחקי שעליו ישולם כנראה 1.6-1.8 מיליון דולר, יש כאלו שיגידו שהסכום מוגזם אבל אם סעיף השיחרור של יצחקי עומד על 1.2 מיליון דולר והמכירה שלו היא לקבוצה ישראלית ועוד יריבה גדולה אז לבית"ר אין מנוס מלסחוט מהתל-אביביות עוד כסף, אין כאן על מה להתלונן.

    חלק מההישרדות של קבוצות קטנות יותר הוא מכירת הכוכבים שלהם בסכומי כסף גדולים לקבוצות הגדולות, בני סכנין כל שנה מוכרת שחקן לקבוצות הגדולות בהרבה כסף כדי להתקיים, כל עוד לפטי יש חוזה בסכנין אז זכותה המלאה של סכנין לדרוש עליו סכום כסף, אם מכבי ת"א/הפועל ת"א לא מסכימות שילכו לאופציות אחרות, מכבי נתניה לדוגמא גם דרשה מחיר מסוים על פרנסמן והפועל ת"א שילמה ומהכסף הזה מכבי נתניה תתקיים בעונה הבאה, ככה שאם נתניה, סכנין ושאר הקבוצות הבינוניות-קטנות יתקפלו כל פעם שתבוא קבוצה גדולה ועשירה אז יהיה להם קשה להתקיים כל עוד לא יבוא אליהם משקיע עמיד.

    לא מרגיז אותי סכומים שקבוצות דורשות על שחקנים מסוימים ששייכים להם, זה לגיטימי ואחד מ"חוקי המשחק", מה שמרגיז אותי זה ששחקנים מושתנים כמו מליקסון וזהבי מבקשים לפתוח את החוזה שעליו הם חתמו כאשר הקריירה שלהם הייתה תקועה רק בגלל עונה אחת טובה, זאת חוצפנות וטיפשות של הקבוצות שהם לא זורקות את השחקן לאלף עזאזל, אגב מליקסון עשה זאת בעבר בבית"ר שדרש חוזה משודרג אבל כעבור כמה דקות הוא נשלח בבעיטה למכבי חיפה שם נרקב על הספסל עד שהגיעה אותה ב"ש והחייתה אותו.
     
  10. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אני לא מבינים מה אתם רוצים מגולדהאר ומכבי ת"א? מכבי ת"א קבוצה בינונית, שהגיעה למקום שלישי רק בגלל חולשת בית"ר והליגה, ועדיין היא רחוקה שנות אור ממכבי חיפה והפועל ת"א. אז מה רציתם שיעשו? מכבי היתה חייבת לפתוח את הארנק כמה שיותר בשביל להביא שחקנים וכשמסתכלים על השוק הישראלי אין כל כך היצע אין את מי להביעא, אז מה נשאר? ליגיונרים. עכשיו לקולאוטי יש חוזה X במנשנגלדבאך, זה הרי ברור שהוא לא יחזור לארץ בפחות מחוזה X שלו נכון? כנ"ל ליואב זיו, אז מן הסתם שאלו חיזוקים לעומת יבוריאן ושאר החלוצים וכמובן של יואב זיו מול גפני. עכשיו בואו נראה את שאר השחקנים: אלירן עטר - כל הזמן דיברו על זה שמכבי חיפה תשלם עליו מיליון דולר, אז עכשיו כשמכבי משלמת עליו 1.2 מיליון דולר בשני תשלומים אנשים פותחים פה? אנשים אומרים שזה לא בסדר? בינתיים אנשים דמברים על ברק יצחקי אבל בתאכלס מי שעומדת לשלם את כל הסכומים זו הפועל ת"א ולא מכבי בניגוד לכל הפירסומים. בואו נוסיף לזה את העובדה שמכבי ת"א מכרה את עמנואל מאיוקה ב-1.7 מיליון דולר אחרי שקנתה אותו ב-50 אלף דולר, כי שיש הצדקה לכך שהיא רוצה להוציא הרבה כסף כדי להביא את השחקנים הכי טובים שעוד נשארו בשוק ולא נמצאים בהפועל או חיפה כדי לנסות לצמצם את הפער כי אחרת אין אפשרות אחרת כי למכבי אין שחקנים ברמה של הפועל חיפה אז על זה אתם כועסים ואומרים שהמחירים לא שווים? עם כל הכבוד כמה מכבי שילמה על קלמי סבן, 150 אלף דולר. כמה היא משלמת על בן יוסף שהוא בינוני להחריד אבל עדיין יותר טוב מקפילוטו וז'אן בתור בלם? 0. והמשכורת 150 אלף דולר לשנה. על מה כל המהומה במכבי אני עדיין לא הבנתי? בעוד הפועל שילמה מיליון דולר על פרנסמן ומשלמת לו 250 אלף דולר לעונה נטו, ועוד שילמה 250 אלף על עוד 30 אחוז מהכרטיס של שכטר, אז כשקבוצה אחרת קונה? זה בסדר. כשמכבי קונה? גאידמק! הרי כהפועל קנתה את אניימה במיליון דולר אף אחד לא אמר מילה, כשהפועל קנתה את אבדג'י הפח במיליון דולר אף אחד לא אמר מילה, כנ"ל כשהפועל שילמה על שכטר מיליון דולר, אף אחד לא אמר מילה נכון?
     
  11. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בערך מסכים עם עומר,אני לא מבין את ההתקפה על גולדהאר,לעומת זאת אני ממש לא אוהב את האוליגרכים,למרות שבכלליות הרעיון מצויין,אם היו אוליגרכים חכמים כמו ומתנהלים טוב כמו שחר וכן גם כמו גולדהאר זה היה מצויין לכדורגל,אם הם היו משקיעים בנוער ומשקיעים בטיפוח השחקנים הישראלים ולא בטיפוח האגו וחשבון הבנק שלהם זה היה יוצא טוב,אם היו משקיעים בסקאוטינג במקום להביא כל מיני זקנים נכשלים או סתם איזה מיליון אפריקאים "בעלי פוטנציאל" זה היה יותר טוב.

    בקשר לקבוצות הקטנות שעושות פוזות,זה מובן לגמרי,הם מטפחים שחקנים ומגיע להם להרוויח מזה.
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
    כי גולדהאר מפזר בלי הכרה על זבל ישראלי.
    אתה צריך בקבוצה 5 זרים תותחים.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    תסלחו לי אבל אני הייתי רוצה לקחת את הדיון בעיקר לכיוון של הקבוצות הגדולות.
    אין עוררין על כך שבמידה ומגיע בעל בית רציני לקבוצות קטנות אז הוא יעניק להן יציבות כשימחוק חובות כבדים מהעבר, ימנע אי-תשלום משכורות והכל יהיה יותר מקצועי.
    העניין הוא מה גורם לקבוצות הקטנות לדרוש סכומים מופרזים על השחקנים שלהם - האם זה רק הראייה שמהצד השני יש מישהו שמוכן לבזבז בלי גבולות? אף קבוצה לא אוהבת להיפרד מהשחקנים הטובים שלה, אך אני חושב שבעבר לא היו כאלה משא-ומתנים מגוחכים. את הנקודות המרכזיות שלי הדגשתי בהודעת הפתיח - פעם שחקן כמו רוסו היה נמכר ב-500 אלף דולר והיום ווליהאם סוארז. זה מסביר בצורה היותר את התופעה, לא?

    כשיש לבעל הבית כסף אז אפשר להביא זרים איכותיים ולראייה בואטנג שהיה שחקן פנטסטי ובית"ר הצליחו לשים עליו את היד. אבל יש למטבע שני צדדים כאמור - מצד שני, כל שחקן בינוני - המחיר שלו קופץ לשמיים וזו השפעה שלילית, חד-משמעית.

    מסכים שזו תופעה שמתרחשת גם בענף הכדורגל בכלל, זה לא מיוחד רק לביצה שלנו, אבל הייתי מעדיף לשים בצד את כל השאר ולהתרכז רק בליגת העל, כי לטעמי שם העסק הוקצן. באירופה עדיין יש העברות נורמליות בכדורגל. כאן כל שחקן שקבוצה גדולה רוצה - המחיר שלו קופץ לשמיים. אני אסביר - טיבעי שבית"ר תעשה להפועל את המוות במשא-ומתן על השחקן המרכזי שלה. אני לא רוצה לעשות 'אפלייה פסולה' בין קבוצות גדולות לקטנות, אבל כן, זה מוזר שקבוצה בינונית מבקשת על שחקן טוב שלה, שעדיין לא הוכיח את עצמו והוא עדיין לא קונצנזוס(שוב, למשל - סוארז) - ימבה כסף.

    יש קשר מסוים בין הדברים - קבוצה לא יכולה להעמיד לשחקן תג מחיר גבוה כל-כך ומצד שני לשלם לו משכורת של שחקן שעלה מהנוער. למשל תראו את מקרה בוזגלו - אין מצב שמכבי תרכוש את הכרטיס שלו בשני מיליון דולר והוא יזכה למשכורת צנועה. בין המחיר למשכורת יש קשר ישיר.

    מדיניות הרכש של מכבי ת"א בהחלט מזמינה ביקורת. מצחיק בכלל לנסות להשוות בין אניימה לאלירן עטר(עומר, זה מכוון אלייך). אניימה אומנם שיחק בקבוצה קטנה, אבל מהרגע הראשון ראו שהוא בנוי לליגה של הגדולים ושאירופה זו הבמה בשבילו. מכבי לא למדה מהעבר, הרי היא כבר ניסתה פרוייקט גלאקטיקוס. גם בבוזגלו השקיעו שם כספים עצומים ותראו מה התוצאה - הראש שלו הסתובב. דה-סילבה עלה הרבה כסף והתלוננתי על כך בזמנו כאשר הוא נרכש מכפר-סבא - לא הבנתי איך בלם שירד ליגה יעלה בסביבות ה-800 אלף דולר. אבל עובדה שכל הרכישות של הפועל התבררו כנכונות. נמתין ונראה אם גם אצל מכבי יהיה כך עונה בינונית וסגל בינוני שדרוש לשיקום לא בהכרח נותנים עילה להשקעה מוגזמת של כספים. ואחר-כך במכבי מתפלאים למה עושקים אותם.

    את הכסף צריך להשקיע בזרים ובשחקני נוער - אז איפה מקומם של שחקני ליגה טובים. אם מכבי חיפה למשל חושקת במאור מליקסון(המצאה שלי לצורך העניין), שהוא שחקן ליגה טוב, אז מה עליה לעשות? לוותר עליו הכוונה? אז לפי מה שאתה אומר, חיפה תיהיה בנויה רק מטישיירה(זר), רפאלוב(שחקן בית) וארבייטמן(שחקן ליגה טוב שכבר משחק אצלה).
    יעקב שחר הוא הבעלים הטוב בכדורגל הישראלי כבר הרבה זמן, למרות שלטעמי העונה מוני הראל בנה להפועל קבוצה פנטסטית ב-35 מיליון שקל, אבל זה לא אומר ששחר תמיד היה חסכן ואחד שמשקיע בנוער. להיפך - חיפה התבססה רוב הזמן על שכירי חרב+זרים מעולים כמו פראלייה, ז'וטאוטאס, יעקובו, רוסו ועוד.
    אם יש בעלים שיודע איך להוביל את הקבוצה שלו קדימה ולהפוך אותה לאירופאית זה יעקב שחר, רק מפתיע אותי שהוא לא טיפל עדיין באיצטדיון וטרם ראינו כיוון חד-משמעי מבחינת תשתיות.

    גם בעבר קבוצות קטנות רצו לשמור על שחקני המפתח שלהן. אבל למה היום הן מוכרות אותם במחירים גבוהים יותר?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/6/10
  14. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    זה כבר עניין של ניהול, קבוצה שמנוהלת נכון לא תשלם סכומים מופעים על שחקנים בינוניים(למרות שגם מכבי חיפה קנתה בלופים כמו משומר, אלמושנינו ועזריה), מכבי ת"א לדוגמא מעדיפה לשלם סכומים גבוהים על שחקנים בינוניים לפי דעתי כמו פטי וסבן כי היא לא מוכנה לתת הזדמנות לשחקני בית שלה כמו דור מלול(לא נראה לי שהוא יפתח בקישור) וקפילוטו.

    קודם כל יש הבדל במקרה של סוארז, הוא לא נמכר לקבוצה גדולה או קבוצה שמבוססת בצמרת כבר כמה שנים אלא להפועל ב"ש שעדיין בוסרית מבחינת ניהול(אלונה עשתה לא מעט טעויות בשלוש שנים האחרונות) ורוצה להיכנס לחבורת הצמרת, כך שאי אפשר לדעת מה היה קורה אם קבוצה גדולה הייתה מתעניינת בסוארז.
    ולשאלתך אז אני מניח שזה בגלל התחרות בשוק ההעברות בין 2 התל-אביביות ומכבי חיפה כי אוטומטית כל שחקן שמבוקש בהפועל ת"א/מכבי חיפה/מכבי ת"א הופך למבוקש גם ב-2 המתחרות שלה והקבוצות הקטנות-בינוניות רק נהנות מהמצב כי המחיר של השחקן עולה כי כל קבוצה לא רוצה לתת למתחרה שלה להתחזק על חשבונה, הקבוצות הקטנות ישימו תג מחיר גבוה כי הם יודעות שהקבוצות הגדולות ישלמו, פשוט מאוד.
     
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    הפועל השנה ביזבזה מספיק כסף, התקציב שלה לא היה בשום אופן 35 מיליון שקלים.