המהפכה של דונגה נכשלה

הנושא בפורום 'מונדיאל 2010' פורסם ע"י Franco, ‏24/5/10.

  1. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לואיס פאבינו הוא החלוץ הברזילאי הכי טוב כרגע,תפסיק לדחוף שחקנים ממילאן\איטליה כמו איזה ילד קטן. ברור שלפאטו היה מקום בסגל במקום נילמר הבינוני.
    הבעיה של ברזיל היתה המאמן שלהם והמחסור בשחקנים איכותיים. כול הדבילים שהימרו עליהם כפייבוריטים שכחו איזה סמרטוטים (יחסית למה שאנשים שלא מבינים בכדורגל חושבים) משחקים שם. רוביניו שחקן בינוני,קאקה בנפילה כבר שלוש שנים,מלו שחקן עלוב,סילבה הוא עוד קשיש מהליגה היוונית. עם הרכב כזה לא ציפיתי מהם להגיע לשום מקום. הכדורגל ההגנתי של דונגה עבד מצוין נגד נבחרות נחותות,אבל ידעתי שהוא יכשל נגד נבחרת רצינית. לפני חודש כתבתי שברגע שברזיל תפגוש נבחרת טובה (חשבתי שחוף השנהב היא אולי כזאת,והתבדתי בגדול) אז כול המגרעות של הבחרת הזאת יופיעו לנגד עינינו. ברזיל היא נבחרת בינונית.

    למזלו של דונגה אלאנו נפצע ודני אלבס נכנס להרכב והיה מצוין. עם אלאנו בהרכב הולנד היתה שוחטת אותם אף יותר.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני לא יודע מה הסיפור של פאטו במדי הנבחרת, אבל זה לא משנה. במשך כל דקה העונה שעמד על הרגליים ולא החמיץ משחקים בגלל פציעות - פאטו היה נראה נפלא והוא בהתקדמות אדירה. גם קרלוס טבז מציג מאזן עלוב במדי נבחרת ארגנטינה ולאף-אחד לא היה ספק שהוא יהיה אחד הראשונים בסגל ואף באנקר בהרכב. אם נעזוב את מי שלא נמצא בסגל(לבוא בטענות על אי-זימונו של רונאלדיניו זה נראה לי מגוחך כי הוא מציג את ההיפך מהעקרונות שדונגה ניסה להעביר לחניכיו) - גראפיטה היה חייב לקבל יותר קרדיט. נילמאר חלוץ בינוני ואין לו מספיק איכויות כדי להוביל את החוד של הנבחרת.

    אין טעם לחזור על דבריי, אבל שחקני הקישור של ברזיל איכזבו היום במחצית השנייה והבולטים שבהם - רוביניו וקאקא.

    אולי לא הוגן במאה אחוז לעשות לפיליפה מלו משפט שדה ולהאשים אותו במאה אחוז על ההדחה של ברזיל, אך אין ספק כי האדום הכל-כך מטופש הזה(מילא היה עוצר שתי פריצות מסוכנות של רובן בפאולים בוטים בלית-ברירה כאשר שאר חבריו מפקירים את ההגנה) היה הדבר האחרון שהיה חסר לדונגה במצב העניינים ההוא. קרוב לוודאי שברזיל הייתה עושה מעט יותר גינוני כיבוש לו לא הייתה בנחיתות מספרית.

    אלבס היה אולי השחקן המצטיין של ברזיל בשקלול של שתי המחציות(היה הרע במיעוטו בברזיל בחצי השני ובתחילת המשחק דווקא הבריק ואף כמעט בישל שער, שנגזל על-ידי הקוון בצדק). הוא שיחק לעיתים במרכז ולעיתים בכנף.
     
  3. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמרתי את זה שוב ושוב עוד מלפני שפורסם הסגל הרשמי.

    ממש אתגר היה לה עד עכשיו. אגב, פורטוגל.

    כבש בהופעת הבכורה שלו. יודע כמה דקות הוא קיבל מאז? אולי 150, רק בתור מחליף. במילאן ההתקפות מבוססות עליו, על המהירות שלו, על היכולת שלו לעבור שחקנים, ההתמקמות המצוינת ברחבה, החוש הטבעי לשער, הסיומת המצוינת. דונגה אי פעם ניסה לבנות עליו משהו? לא מטפלים ככה בכשרון צעיר.

    בתור קיצוני? אתה צוחק? הוא מגן ימני, ולפי מצב הדברים (מייקון), אין לו מקום בהרכב.
     
  4. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    גונזו מספיק עם השטויות, כדורגל זה לא רק שמות. לספרד יש את הסגל מספר אחד בטעוניר והיא נראת יותר גרוע מברזיל בהרבה.

    דונגה בנה תלכיד נפלא ולא מחצית אחת תשנה את זה, המקום שהוא נכשל זה שהוא נכנס לפיגור הוא פתאום התחיל להראות את הפחדנות שלו והוציא את פביאנו בחילוף טיפשי והכניס את נילמאר ולא הכניס מחץ להתקפה.

    אתה הימרת שברזיל לא תעבור גם את שלב הבתים. ברזיל הלכה הביתה, אבל היא הייתה פיבורטיית בצדק ונתנה מונדיאל מעולה.
     
  5. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נראו עלובים מול הקונוסים של צפון קוריאה,היו איומים מול פורטוגל. נגד חוף השנהב הם גם לא הרשימו במיוחד.
    טוב שלא הגזמת. ספרד נראית לא טוב יחסית למה שיא היתה יכולה להיראות עם מאמן נורמלי,אבל יותר גרוע בהרבה מברזיל?

    איכזבת בענק.


    הימרתי כך כי חשבתי שחוף השנהב היא נבחרת ולא אסופה של שחקנים שלא יודעים מה לעשות אחד עם השני (כמו כול הנבחרות האפריקאיות למעט גאנה). מול צפון קוריאה ברזיל היתה עלובה ומול פורטוגל אני כמעט נרדמתי באמצע המשחק. שתיהן היו גרועות אבל ברזיל יותר.

    זה לא רק שמות אבל כשאין לך שחקנים מספיק איכותיים אל תכוון גבוה כול כך. מברזיל לא ציפיתי לכלום כי ראיתי מה שקורה על המגרש בלי קשר לשמות. אתה עושה לי עוול כשאתה אומר את זה,את הדעה שלי אני מגבש על סמך מה שאני רואה על המגרש.

    א. הוא לא שיחק קיצוני,הוא שיחק קשר ימני בשלישית קישור והיה השחקן המצטיין של ברזיל.
    ב.הוא יודע לשחק קיצוני גם והוא עשה את זה בברצלונה.
    ג.דני אלבס הוא אחד השחקנים הכי טובים שיש היום בברזיל בלי שום קשר לעמדה שהוא משחק. זה היה פשע גדול יותר להשאיר אותו מחוץ לסגל מאשר להשאיר את הברווז שאני אישית חושב שיש לו מקום בסגל ללא ספק. לדעתי גם בהרכב על חשבון ילד הפדלדות אבל זו דעה אישית שלי.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏3/7/10
  6. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז גם רוביניו קשר? או שאלבש שיחק בשלישיית הקישור האחורית? מה אתה מזיין בשכל? זה כל כך ברור ששיתופו כופה שיטה שלא עובדת. זה לא שחקן התקפה וזה לא שחקן קישור.
     
  7. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דני אלבס שיחק במקומו של אלאנו בתפקיד הקשר השלישי לצד מלו וסילבה האחוריים. בדיוק בתפקיד שצאבי משחק בספרד לצד אלונסו ובוסקטס האחוריים. צד ימין של ברזיל הוא של מייקון,כמו של ראמוס בספרד. רוביניו משחק בתקפיד של וייה בספרד כחלוץ מצד שמאל. פאבינו בתפקיד של טורס בחלוץ המרכזי והבודד. קאקה בתפקיד של אינייסטה כקשר היותר חופשי באמצע שמצטרף להתקפה.

    זה המודל המסריח וההגנתי של מאמנים פחדנים כמו דונגה ודביל בוסקה. לדביל בוסקה זה עשוי להביא גביע עולמי בגלל איכות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  8. mikej007 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/7/03
    הודעות:
    23
    לייקים שהתקבלו:
    0
    "עכשיו אני יכול לראות את מונדיאל ברוגע, בשמחה ובשלווה. אני אוהד ארגנטינה וככזה, כמובן שהכי כואב לי לראות הצלחות של ברזיל. ברור שהחלום שלי הוא שארגנטינה תחגוג עם הגביע, אבל אומרים שאין שמחה כשמחה לאיד... אין כאב גדול מברזיל זוכה בגביע ועכשיו כשהאפשרות הזו לא קיימת, אני יכול להיות רגוע. גם אם ארגנטינה תודח מחר מול גרמניה המצוינת, אני אהיה רגוע - הרשעים לא יקחו את זה".

    המשך הטור בבלוג שלי.
    אשמח אם תיכנסו.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    http://estaticos02.marca.com/imagenes/2010/07/02/futbol/mundial_2010/selecciones/brasil/1278089174_extras_portada_0.Xxx

    דונגה כבר מתכונן לעזיבתו - "היה ידוע מראש שהחוזה הוא ל-4 שנים". המאמן היה מתוסכל מאוד בסיום המשחק ואמר - "המחצית הראשונה הייתה מצויינת אולם מאז הדברים השתבשו וכשלנו בפעולות הפשוטות. האחריות היא של כולם - שלי, של הצוות שעזר לי וגם של השחקנים עצמם". דונגה כזכור קיבל את שרביט הנבחרת לאחר כישלון ברזיל במונדיאל 2006. הוא זכה עם ברזיל בקופה אמריקה ב-2007 אחרי ניצחון משכנע 3-0 על ארגנטינה, ושנתיים אחר-כך הביא עוד תואר לנבחרת לאחר שברזיל גברה על ארה"ב בגמר גביע הקונפדרציות.

    התקשורת הברזילאית קוטלת את המאמן המודח - "דונגה החליט לאמץ גישה שונה לחלוטין מאשר מה שהיה ב-2006, אך למרבה האירוניה התוצאה זהה - הדחה בשלב רבע הגמר אחרי משחק לא טוב", נכתב בעיתון "O Globo". בעיתון אחר נכתב(באתר האינטרנט) - "דונגה בנה בעיקר על הגנה חזקה בטורניר הזה אך שתי טעויות פטאליות גרמו לברזיל לאבד יתרון בטוח ולחזור הביתה מוקדם". בעיתון ''Folha do Sao Paulo'' האשימו את הנבחרת על כך שהמחצית הראשונה לא הסתיימה ביתרון משמעותי יותר - "ברזיל פתחה נהדר את המשחק אך לא ניצלה את הדקות הטובות שלה כדי לכבוש. הנבחרת נבלה, הלכה אחורה ושילמה על כך ביוקר כשלא יכלה להולנדים הנמרצים".

    -----------------------------------------

    אני חושב שדונגה דווקא ראוי לעוד קדנצייה כי תחתיו ברזיל שיחקה טוב לרוב. השאלה היא איזה מאמן יירש את הכיסא שלו. אני כלל לא בטוח שאם יגיע מאמן עם רעיונות מעט יותר התקפיים - אז השחקנים יחזרו לרקוד על הדשא והאוהדים יהיו מרוצים. בטח לא כאשר קאקא בינוני מאוד ולברזיל אין קשר מרכזי שידחוף ממרכז השדה. פאטו אולי יוכל לעשות את ההבדל אבל הכל השערות. גם רוני חלוץ נפלא אבל לא עשה כלום במדי אנגליה. אפשר לשער שעם פאטו המצב היה נראה יותר טוב וההתקפה תיהיה יותר מלהיבה במונדיאל הבא. אבל...רוביניו יהיה כבר בן 30, קאקא יהיה בסוף הקריירה לדעתי.
     
  10. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כול העולם חשב שברזיל פייבוריטית כי היא ברזיל. סוכניות ההימורים החשיבו אותם לפייבוריטים והיום סוכניות ההימורים קיבלו פצצה לפנים ובצדק. תבינו,זאת לא ברזיל שראינו פעם. זאת אחת הנבחרות הברזילאיות הכי גרועות מבחינת כישרון בהיסטוריה. הכוכב הכי גדול שלהם,קאקה,הוא רוח רפאים כבר שלוש שנים. הקישור מורכב משחקנים בינוניים וההתקפה מורכבת מאוד בלוף אחד בשם רוביניו וחלוץ טוב אבל אחד שלא ראוי לצחצח את הנעליים של החלוצים הברזילאים שראינו בעבר כמו רואנלדו ורומריו. אנשים התבלבלו והסתכלו על השם של ברזיל ולא על השמות הבינוניים שמאיישים להם את הסגל ולא על המתרחש על המגרש. ברזיל לא הרשימה בשום משחק במונדיאל הזה. היא שיחקה נגד נבחרות שנחותות ממנה וניצחה בזכות יעילות. מול פורטוגל שהיא נבחרת חזקה שאמורה לתת לה פייט הם ניראו זוועה.

    כול מה שנותר לברזיל זה לקוות שהכישרונות הצעירים שלהם ניימר,גונסו,סילבה ופאטו יתפתחו לשחקנים מהטובים בעולם כדי שב-2014 במונדיאל שיערך בברזיל תהיה להם נבחרת יותר רצינית. אני לא יודע מה יהיה עם ברזיל,אבל נכון לתקופה הנוכחית הכדורגל הברזילאי בירידה לעומת שנים עבורו. אין כבר כוכבים גדולים כמו רונאלדו,ריבאלדו,רונלדיניו וקאקה של מילאן בשיאו. יש יותר מידי שחקנים בינוניים,חלקם בינוניים ומעלה חלקם בינוניים ומטה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  11. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לאונרדו הוא המועמד העיקרי, לפי מה שידוע לי. הנבחרת של 2014 תצטרך להתבסס על טיאגו סילבה, פאטו, מייקון, דייגו וכשרונות צעירים. אני חושב שלאונרדו יכול להוביל את הנבחרת שתיבנה להישג יותר מרשים מאשר בשני המונדיאלים הקודמים.
     
  12. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רוביניו בשמאל, קאקא באמצע, כולם באמצע... מי בימין? תביא לי עוד דוגמאות מנבחרת ספרד, אתה לא כותב עליה מספיק.
     
  13. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    ההבדל הוא שמאייקון מגן הרבה טוב מראמוס ואפשר לבנות עליו לאגף, הוא גם רבה יותר אחראי, ההבדל הוא שאלבס משחק בימין ולא כמו איינסטה יורד כל המזמן לאמצע אלא עוזר למאייקון בעבודה באגף, ההבדל שרובניו הוא באמתק שר שמאלי בניגוד לוייה, ההבדל הוא שקאקא הוא באמת קשר מאחורי החלוץ בניגוד לצ'אבי.

    השיטה של דונגה הרבה יותר נורמאלית ומסודרת מהשיטה ההזוייה של דל-בוסקה, אי אפשר להשוות בכלל, לברזיל יש סדר במשחק, לספרד אין שום סדר אלא בלאגן שלם ושחקנים שלא משחקים בתפקיד שלהם.

    כל מה שספרד מסתמכת עד עכשיו, זה רק על הנעת כדור ויכולת אישית של שחקנים. המהלך הראוי היחיד היה הגול של וייה נגד פורטגל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  14. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם אתה מתווכח איתי בנושא הזה אז חבל לך על הזמן ידידי.
    זה מערך שמסתמך על סגירה חזקה באמצע והסתמכות על מגן תוקף דומיננטי בצד ימין. דני אלבס משחק כקשר באמצע שנוטה לצד ימין,רוב הנטל ההתקפי באגף ימין נופל על מייקון כמו שהוא נופל על סרחיו ראמוס בספרד. זה מערך של מאמנים פחדנים שדגולים בראש ובראשונה על משחק ההגנה ומוכנים להרקיב את הכוח ההתקפי לטובת ההגנה. לדונגה יש לגיטמציה לשחק ככה בהרכב שהוא בנה כי יש לו שחקנים מוגבלים,לדביל בוסקה ממש לא. יש לו ססק,סילבה ופדרו על הספסל לשפם.

    ריקלמה פעת בול. מייקון שחקן שמסוגל למלא את התפקיד המסובך הזה,ראמוס אני בספק. לגבי ההשוואה בין ברזיל לספרד,אז לברזיל יש את קאקה שהוא שחקןעם אורנטציה התקפית הרבה יותר טובה משל אינייסטה. למה בברזיל זה נראה טיפה יותר יעיל? בעיקר בגלל מייקון.
    אתה מגזים יותר מידי עם דביל בוסקה. במחצית השניה זה נראה יותר נורמלי מאז הכניסה של יורנטה וגם לואיס אמר את זה. כמובן שאני שונא את דביל בוסקה וחושב שהוא מאמן פחדן שמוותר על משחק התקפה שותף בגלל הפחדנות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  15. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    שוב, אתה צודק בכוונה שלך, הסגנון משחק הזהיר והשיטה הפרוסה על המגרש של ספרד וברזיל הם באמת זהיים, בפועל בספרד משחקים שחקנים לא על העמדות שלהם, בברזיל משחקנים כן שחקנים על העמדות שלהם, בגלל זה יש הרבה יותר סדר במשחק שלהם.

    צ'אבי משחק מאחורי החלוץ, למרות שזה תפקיד זר לו, וייה משחק כקשר שמאלי למרות שזה זר לו, איינסטה משחק קשר\חלוץ בצד ימין למרות שזה לא התפקיד שלו, ראמוס משחק על תקן מגן\קיצוני מאייקון גם משחק ככה בברזיל אבל הוא הרבה יותר טוב מראמוס מבחינת התקפית וגם יש לו עזרה מראמוס, לראמוס אין שום עזרה באגף ימין.