המהפכה של דונגה נכשלה

הנושא בפורום 'מונדיאל 2010' פורסם ע"י Franco, ‏24/5/10.

  1. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מאמן יכול לקחת את מי שהוא חושב לנכון הכי מתאימים לנבחרת והכי מתאימים לו כמאמן ולמערך שהוא מאמין ורוצה לראות.
    באנגליה למשל קאפלו נכשל טוטאלית עם כל הבחירות והמערכים שהציב,
    ברזיל תחת דונגה בטורניר הזה נראתה הרבה הרבה יותר מבסדר גמור,ואפילו מצויין לרגעים מסויימים,כמו גם אתמול וכל זאת עד המחצית השנייה נגד הולנד.
    אבל לא 45 דקות רעות מספרות את התמונה כולה ואפילו שהתוצאה הסופית היא הדחה מוקדמת יחסית(בטח עבור ברזיל) מהטורניר.
     
  2. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה הקשר? אבל ראו שברזיל ניראתה גרועה בכמה משחקים במונדיאל הזה: צפון קוריאה,פורטוגל,מחצית ראשונה נגד חוף השנהב,מחצית שניה נגד הולנד. לדעתי,המשחק של ברזיל היה יכול להיות הרבה יותר איכותי אם השחקנים שציינתי היו מקבלים הזדמניות. אתה מתעלם מזה שהוא זימן יותר מידי שחקנים שעברו עונות רעות כמו ג'וסוו,גרפיטה,נילמר,פאבטיסטה,דוני ומלו ומנגד התעלם מכמה שחקנים כמו רונאלדיניו,פאטו,דייגו ופליפה שהיו ראויים לקבל זימון על חשבון חלק מהעגלות שהוא הביא. הכישלון הכי גדול של דונגה היה בזימונים שלו,כי עם הסגל שהוא זימן אני מראש לא ציפיתי לראות את ברזיל עוברת יריבה ברמה גבוהה כמו הולנד.

    הדוגמה של ארגונס וראול לא נכונה בכלל,כי לראול מקצועית לא היה מקום בסגל של ספרד ביורו האחרון. היו לפני שני חלוצים ברמה הרבה יותר גבוהה כמו טורס ודויד וייה,והחלוץ המחליף גויזה כבש 27 שערי ליגה במיורקה עונה לפניכן. ולהביא את ראול כחלוץ רביעי היה מעשה דבילי וטוב שהוא לא עשה זאת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  3. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    אני לא חושב שברזיל נראתה גרוע בגביע העולם. אני בהחלט חושב שהרבה אנשים שחיכו לדונגה בפינה מיהרו להכריז שהיא נראתה גרוע. נגד צפון קוריאה היא היתה בסדר גמור. לא מבריקה, אבל מי הבריק בסיבוב המשחקים הראשון? נגד פורטוגל המשחק היה כמעט חסר משמעות עבורה והיא גם חסרה את קאקה ורוביניו, שאמורים לתת לה את הברק. זה לא ממש רלוונטי.

    נגד חוף השנהב ונגד צ'ילה היא היתה טובה מאוד לטעמי. מבריקה בטירוף? לא, זו לא ברזיל הנוכחית. למעשה, זאת לא ברזיל כבר הרבה הרבה מאוד שנים, כולל הנבחרות שלקחו שני גביעי עולם. גם נגד הולנד המחצית הראשונה שלה היתה טובה מאוד. ואז בא השער העצמי המקרי ובאמת הכל השתנה. ברזיל בוודאי לא היתה צריכה להתפרק ככה מנטלית, ומצד שני אי אפשר לתלות הכל במאמן. ל-11 החבר'ה על המגרש שמעשיהם בסופו של דבר קובעים את התוצאה יש "מעט" אחריות.

    דונגה רץ עם סגל מסוים, דונגה בנה לעצמו הרכב מסוים ודונגה לא רצה לסטות מהדרך. זכותו. הוא לא לקח את הגביע, אז הוא יצא "מאמן גרוע וטיפש", כמו שיקרה לעוד 30 מאמנים שלא יקחו את הגביע. זה לא אומר שלהחליט שרונאלדיניו זה לא בשביל הנבחרת שלו - ולא משנה איך היתה העונה שלו במילאן - או שדייגו לא ראוי לזימון, היו החלטות שגויות. העולם לא מתחלק לנבחרת אחת שזכתה בגביע ולכן כל ההחלטות שלה היו נכונות, ול-31 נבחרות שלא לקחו גביע ולכן היו צריכות לעשות הכל הפוך. גם אם ככה אנשים חושבים.

    זה יפה מאוד שלא ראית את ברזיל עוברת יריבה ברמה גבוהה, אבל אלמלא הפאק בשער השוויון או אם חואן למשל כובש את המצב שהיה לו במחצית הראשונה, סביר מאוד שברזיל כן היתה מנצחת. זה הכדורגל לפעמים ודברים קטנים יכולים להכריע אותו. כמו שארבעת המופלאים ב-2006 נכנעו לשער קטן של צרפת. כמו שברזיל 94' לא נצרבה בזיכרון הקולקטיבי כשעמומון שבגד בערכי הכדורגל הברזילאי, בגלל שלמזלה בארזי ובאג'יו החמיצו פנדל.

    הדוגמה של אראגונס וראול סופר במקום, כי גם אם אתה לא חושב שהיה צריך לזמן אותו, היו ים אנשים ששחטו את אראגונס על כך שהוא לא בחר בו. הדעה שלך אינה תמיד הדעה השולטת. לא משנה מה יחליט המאמן, תמיד יהיו המון תלונות וטענות. מה לעשות, מספר הדעות בעולם שווה למספר הרקטומים. כך זה גם במקרה של ברזיל.
     
  4. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דונגה בנה סגל מסוים והלך איתו באש ומים,כול הכבוד. אתה מתעלם מהנק' שחלק גדול מהסגל הזה שהוא בנה מורכב משחקנים שעברו עונות מזעזעות. הוא בנה נבחרת שלמה על שחקן שכבר 3 שנים לא פוגע בכלום. הוא התעלם משחקנים ברזילאים שהיו ראויים למקום בסגל מקצועית על פני שחקנים אחרים שהיו שם.
    מאמן גדול זה מאמן שבוחר את השחקנים הכי טובים ברגע הנתון ודונגה עשה בדיוק ההפך. הכישלון של ברזיל היה ידוע מראש,ועצם זה שדיברו עליהם כייבפוריטים ברורים לי אישית זה גרם לפקפק בהבנה של הרבה מאוד אנשים בתקשורת. ברזיל היא לא נבחרת מספיק איכותית בשביל שאנשים יגידו שהיא פייבוריטית ברורה. אין להם לדעתי 50 אחוז מהכישרון שיש לספרד וארגטינה (כולל השחקנים שדייגו הגאון השאיר בבית),אבל כולם מדברים על ברזיל וברזיל וכמה שהיא גדולה בגלל השם והמסורת. פרשנים רציניים לא החזיקו מברזיל כנבחרת פייבוריטית לכולם ושום דבר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  5. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    מאמן גדול הוא ממש לא זה שבוחר את השחקנים שנמצאים בכושר הטוב ביותר. אז במה הוא מאמן בדיוק, אם לפני טורניר גדול הוא קורע את התוכניות שלו ומתאים את עצמו למצב הקיים? כל אחד יכול לעשות את זה. בלי שיטת עבודה, בלי תוכנית מסודרת. מה שנראה הכי טוב עכשיו הוא התוכנית. מצד שני, את דייגו אתה רוצה בפנים. אז זה לא באמת הקטע של עונה גרועה שמעניין אותך, זה פשוט השמות. הכישלון של ברזיל לא היה ידוע מראש וזה שהיא סיימה את הטורניר ברבע הגמר לא הופך אותך לגאון. כמו ההפסד להולנד - זה היה מקרי לחלוטין. בדיוק כמו שזה שאורוגוואי בחצי הגמר לא הופך אותה לנבחרת על או לאחת מארבע הטובות בעולם באמת. כמו זה שאם ז'אן היה מבקיע מהנקודה הלבנה, גאנה לא היתה הופכת לאחת מארבע הגדולות באמת.
     
  6. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מתבסס על היכולת של ברזיל ולא רק על התוצאות שלהם. היכולת שהם הציגו על המגרש לא הרשימה אותי ברוב המשחקים שלהם במונדיאל הזה וגם לפניכן ראיתי נבחרת שמתבססת על משחק הגנה חזק והתקפות בינוניות עם רוביניו,קאקה ופבינו. אני לא החלטתי שדונגה הוא כישלון בגלל שהוא עף אתמול,אני החלטתי שהוא כישלון על סמך מה שראיתי על המגרש (אל תהפוך אותי לאיזה פרשן בערוץ הספורט http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx ).

    לגבי דייגו,הוא השחקן היחידי שעבר עונה בינוניות וטענתי שיש לו מקום בסגל מאחר והוא הוכיח בעבר מספר שנים שהוא מתאים לרמות הגבוהות בניגוד לשחקנים כמו ג'וסאוו ואלאנו שדישדשו בבינוניות כול העונה. ואתה טועה בגדול אם אתה חושב שמאמן צריך לבחור שחקנים לא לפי יכולת שלהם ברגע נתון. ברגע שאתה לוקח נבחרת שמורכבת משחקנים שרובם היו בינוניים ומטה אז אל תצפה לגדולות. דונגה היה חייב לזמן את השחקנים שהיו נתונים בכושר טוב כמו רונלדיניו,פאטו ופליפה לואיס על חשבון חלק מהשחקנים הגרועים שהלכו איתו במשך תקופה ארוכה. אין ברירה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  7. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    בטח שיש ברירה. מעבר לכך שאתה מפריז בערך העונה של רונאלדיניו, אתה יודע מה הסיבות של דונגה לא לזמן אותו? מה, הוא אמר שהוא לא לוקח אותו כי הוא לא מחזיק ממנו? כשאתה בונה נבחרת לגביע העולם אתה עושה יותר מאשר לאסוף את 23 השחקנים הטובים ביותר. אתה גם בונה צוות ואווירה מתאימה וכנראה שרונאלדיניו וחוסר הרצינות שלו לא התאימו לדונגה. ל-גי-טי-מי.

    אתה מדבר על דייגו וז'וסואה, למשל, כאילו שהם שני שחקנים באותו תפקיד בדיוק. זה לא עובד כך. יכולת ברגע נתון היא פקטור, אבל לא פקטור יחיד. דונגה הלך על על שיטה וצורת עבודה מסוימת. זה לא הביא גביע. 31 שיטות וצורות עבודה מסוימות לא הביאו גביע. יותר שיטות וצורות עבודה מסוימות של ברזיל בגביעי העולם, חזרו הביתה בלי גביע.

    אז דונגה עשה לעצמו חיים קשים בכך שהוא לא הלך לפי הפייבוריטים של התקשורת והצופים, והכין מראש את השוט שאתו הצליפו וימשיכו להצליף בו. על זה, למען האמת, אני מריע לו. הוא הלך עם האמת שלו והלך איתה עד הסוף. האמת של האחרים אולי היתה מביאה יותר. ואולי עוד פחות. אני, כפי שאמרתי, לא מחזיק מה"אמת" של האחרים. לא מרונאלדיניו ולא מדייגו, לא מדייגו של השנה האחרונה, בכל מקרה.
     
  8. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה הולך רחוק מידי. יש עובדות בשטח והעובדות מראות שדונגה השאיר בבית לא מעט שחקנים שמקצועית היו צריכים להיות שם. מאמן לא צריך לעשות פוליטיקות ולזמן שחקנים רק על סמך זה שהם הלכו איתו לאורך זמן,הוא צריך להסתכל גם על המצב הנתון,להיות יותר גמיש,ולראות האם אותם שחקנים נמצאים בכושר כזה שמגיע להם לקבל זימון לנבחרת. במקרה של ברזיל יותר מידי שחקנים שלא ראוים ללבוש את החולצה היוקרתית הזו לבשו אותה ויותר מידי שחקנים שבמצב הנתון כן היו ראוים ללבוש אותה לא לבשו אותה ונשארו בבית. אז איזה מחמאות בדיוק מגיעות לדונגה? הכישלון הזה הוא גם על הכתפיים שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  9. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מאמן יכול לעשות מה שהוא רוצה, הוא המאמן והוא זה שקובע. המאמן הוא לא רובוט, יש לו אישיות, גם אם היא לא מוצאת חן בעינינו. מאמן יכול לבחור שחקנים שיותר נוח לו לעבוד איתם, ומפאת הזמן הקצר והמוקצב למונדיאל גם לבחור להשאיר שחקנים בכושר שיא בחוץ. גם אני לא הבנתי בהתחלה למה להשאיר את קוראני מחוץ לסגל, אבל זה היה לחלוטין מבוסס על הכושר הטוב שלו בבונדסליגה העונה. לאוו לא רוצה להתעסק עם קוראני והבעיות שלו כשהוא צריך להתרכז בתואר. דונגה לא נפל בגלל זימונים לא ראויים - הוא נפל אתמול, במשחק, ואולי גם בגלל הדרך שלו. מאמנים עושים טעויות וגם עפים מהמונדיאל בגלל טעויות, אבל זה אף פעם לא בגלל שחקנים שלא זומנו - הכל שייך, לטוב ולרע, לשחקנים שזומנו ושיחקו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  10. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    ברזיל לא לקחה = ברזיל נכשלה. זו המנטרה הרגילה. אני לא רואה טעם להביט כך על העניינים. לטעמי ברזיל שיחקה יופי של כדורגל (מודרני, לא ברזילאי קלאסי) בטורניר, כדורגל מנצח, כדורגל שהיה יכול להוביל אותה גם לגביע. קרה שם משהו, גול מקרי והתפרקות לא מובנת של שחקנים, אז ברזיל לא לקחה אני עדיין חושב שדונגה עשה שם עבודה מצוינת ואם כדורגל נבחרות היה מתנהל כמו כדורגל קבוצות - עם תארים גדולים שמחולקים מדי שנה, ולא טורניר גדול באמת פעם בארבע שנים - הוא היה הצלחה גדולה. שוב, אולי לא מבחינת הסגנון, כי אנשים חיים בפנטזיה מטופשת ומיושנת על איך שברזיל אמורה להיראות, כשהיא לא נראית כך כבר 20 שנה ויותר, אבל בוודאי ברמת התוצאות.

    זה הכדורגל הבינלאומי. אם העובדה שברזיל הפסידה ברבע הגמר היא מבחינתך עובדות בשטח שמראות שדונגה השאיר בבית שחקנים שצריכים היו להיות שם מבחינה מקצועית, הרי שלבחירות של דונגה כמעט לעולם לא היה סיכוי אצלך. הרי לברזיל לא היה סיכוי של 100% לזכות בגביע, גם לא 60%, גם לא 40%. הבעיה שאנשים חושבים שברזיל אמורה לזכות בגביע, אלא אם קורה משהו חריג, כמו טעויות של מאמן. היא לא. לא המשחק אתמול הראה שרונאלדיניו או דייגו, למשל, צריכים להיות שם. אולי הוא הראה שהיה צריך קשר אחורי אחר במקום פליפה מלו...

    לא לזמן שחקנים מסוימים זה לא בהכרח לעשות פוליטיקות, זה להחליט ששחקן מסוים לא מתאים לך. כמו שברצלונה מכרה את אטו, כמו שיונייטד מכרה את בקהאם או ואן ניסטלרוי. רק בגלל שמישהו הוא שחקן מצוין שיכול לשחק בקבוצה/נבחרת שלך, לא אומר שאם הוא לא שם זה לא בסדר! אפשר למכור שחקנים מעולים ואפשר לא לזמן אותם!
     
  11. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    מסכים לגמריי עם מה שרשמת אמיר, אסור לשכוח שנבחרת היא גם סוג של קבוצה שצריכה חיבור ושיטת משחק.
    הבעיה של דונגה שהוא לא השאיר לעצמו יכולת לשנות דברים מהספסל ששום דבר לא הולך, איפה השחקן שבמצב של 1-1 וברזיל לא משחקת יבוא ויעשה את השינוי?
    דייגו הוא שחקן כזה, פאטו שחקן כזה, לא מדובר פה על כוכב כמו רונאלדיניו אלא על חבר'ה שעדיין לא עם כמות האגו שלא תאפשר להם לשבת על הספסל.
     
  12. שחקן. Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/10
    הודעות:
    41
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/goodpost.Xxx
    דונגה הוא כישלון כמאמן, בכל מה שהוא מייצר. הוא אנטי כדורגל, לא מתאים בשיט לנבחרת שמחה כמו ברזיל.

    יאללה, הביתה.
     
  13. Fratelli d'Italia משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏21/8/09
    הודעות:
    6,142
    לייקים שהתקבלו:
    0
    :aa1: רשמי: דונגה סיים את תפקידו כמאמן הסלסאו. על זהות המאמן הבא נדע רק בסוף החודש.
     
  14. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    2,889
    לייקים שהתקבלו:
    706
    קראתי שסקולארי הוא אחד המועמדים. אני מקווה מאוד בשביל ברזיל שזה לא רציני. אני לא מזלזל בהצלחה שלו עם הנבחרת ב 2002 ואפילו ההצלחה לקחת את פרוטוגל לגמר היורו שהיה אצלם בבית, אבל הוא לא המאמן המתאים לדעתי. הזכיה שלו עם ברזיל זה להיות במקום הנכון בזמן הנכון יותר מאשר
    זכיה של מאמן.
     
  15. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לאונרדו וסקולארי הם המועמדים היחידים. אני חושב שאין לברזיל מה להפסיד בלנסות את לאו בקופה אמריקה ולראות איזו דרך הוא יציג.