זמן הסיכומים: מנתחים את מונדיאל 2010

הנושא בפורום 'מונדיאל 2010' פורסם ע"י Raulito, ‏13/7/10.

  1. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    העניין מאוד פשוט. אני מסתכל על המגנים של אז, לעומת המגנים של היום. אין סיכוי שמה שמרדונה עשה להגנה של יובה או מילאן או אנגליה, הוא היה עושה לנסטה של היום, או קנבארו של אז או לטרי של אנגליה. אין מצב. אם אתה באמת חושב ששחקני ההגנה של פעם, מתקרבים לשחקני ההגנה של היום, אתה כנראה לא באמת מתמקד בשחקני הגנה. בעבר פשוט היו הולכים לכוכבים האלה לרגליים נטו, כיום אשכרה מתמודדים מולם. היום יש יותר טקטיקה, קצת יותר מורכבת מלהצמיד שחקן אחד למרדונה שילך איתו לשירותים...

    איך שאני רואה את זה, ההגנות התפתחו נהפכו להרבה יותק חזקות וקשות להכנעה מהשנים של פלה, מרדונה, קרויף ובסט. בהרבה יותר. אני לא רואה את פלה בגיל 17 מקפיץ ככה בגמר מונדיאל מול שתי הבלמים שיהיו מולו, בידיוק שאני לא רואה את מרדונה עובר את רוני וג'רארד, ממשיך עם אשלי קול ואז גם אומר ביי ביי לטרי באותה קלות. אין מצב. עם השוער זה כבר יותר קל במקרה של אנגליה...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/7/10
  2. Jose Mourinho Member

    הצטרף ב:
    ‏26/6/05
    הודעות:
    4,833
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אנדריי, אתה אולי החופר הגדול ביותר בכל הזמנים על טעויות שיפוט, אבל הציניות שלך מעוררת הערצה לפעמים :aaarofl:
     
  3. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    :aaa025:
     
  4. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא, הוא חייב לקחת מונדיאל בשביל להיות הכי טוב בעולם. טורניר של 7 משחקים במקרה הטוב הוא מדד להכל.
     
  5. Jose Mourinho Member

    הצטרף ב:
    ‏26/6/05
    הודעות:
    4,833
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה לא רק "לקחת". זה להציג יכולת מקצועית ומנטלית ששמורה רק לגדולים ביותר במעמדים הגדולים ביותר ולסחוב אחריו נבחרת לשלבים הגבוהים, מה שהוא לא עשה. למזלו, הגיל שלו מראה שעדיין תהיה לו הזדמנות לעשות את זה בברזיל 2014, גיל שבו הוא עדיין אמור להיות בשיאו.

    אנחנו מדברים פה על להיות השחקן הטוב ביותר בכל הזמנים(!) ולא על שחקן השנה באירופה לעונה אחת או משהו כזה. בשביל התואר ששמור אך ורק למראדונה עד כה, מסי צריך להוכיח את עצמו גם על הבמה הכי גדולה שזה גביע העולם עם כל הלחץ והציפיות שיש בו, כי אתה משקר לעצמך אם אתה טוען שזה בסה"כ טורניר שולי של 7 משחקים. הגדולה היא לעמוד בלחץ הזה, זה מה שמצפים ממי שיוצר סביבו גל ציפיות להפוך להיות הטוב ביותר בכל הזמנים, והוא לא הצליח לעשות את זה למרות שהגיע אחרי שעשה שתי עונות רצופות שמבחינתי, מאז שנולדתי והתחלתי לראות כדורגל, הן הכי גדולות של שחקן בודד מאז רונאלדו ב96/97 ו97/98. אגב, בסיום אותן שתי עונות רונאלדו הגיע למונדיאל וסחף את נבחרת ברזיל עד לגמר, שם קרה לו אותו מקרה מוזר של התמוטטות לפני הגמר מול צרפת. אבל הוא חזר אחרי זה ב2002 אחרי פציעות נוראיות בברכיים והחזיר את ה"חוב". מבחינתי רונאלדו הרבה יותר גדול ממסי, למרות שחוסר מזל רישומי מנע ממנו להיות שותף עם מילאן לזכייה בתואר היחיד שהיה חסר לו בקריירה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏18/7/10
  6. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ולמה זה שמור אך ורק למרדונה? הוא לקח 6 תארים בשתי עונות? הוא לקח פעמים גביע אירופה? אולי זה מדד? הרי מרדונה נכשל בצ'מפיונס, האם זה לא טורניר ששווה משהו? לדעתי זה לבטח מדד יותר רציני מטורניר של 7 משחקים. כנראה שפודולסקי וקלוזה יותר קרובים למרדונה ממסי.

    הבנאליות הזאת, ששחקן x או y חייב לזכות בגביע העולם בשביל להיות הכי טוב בעולם, היא כבר פתאטית. עצוב לי שאנשים אשכרה מחזיקים בדעה הזאת. מה, אם טוטי או פירלו לא היו זוכים בגביע הזה, הם היו פחות טובים ממה שהם היום? ולהפך, האם בגלל שהם זכו בגביע הזה הם יותר קרובים לרמה של מרדונה מאשר מסי? האם ראיין גיגס פחות טוב מפדרו כי פדרו זכה בגביע העולם? זה פשוט בנאלי. מסי נתן מונדיאל קודם מונדיאל אדיר, בטח ליחס הדקות המועטות שקיבל. הוא הוביל את ארגנטינה לזכייה באולימפיאדה, אי שם כשהיה מאמן נורמלי עם הקווים. מסי לא צריך גביע עולם בשביל להיות אחד מהטובים בעולם, בידיוק כמו שקרויף או בסרט לא היו צריכים אותו בשביל להיות הכי טובים בזמנם.

    מרדונה לקח כולה גביע עולם, וגם ברמאות. הוא לא הופיע לגמר ב-86 ממש, חוץ ממסירה אחת שהובילה לגול המנצח. כל המשחק הוא לא היה קיים. הוא גם לא היה בגמר ב-90. זה נחמד להפוך שחקן למיתוס, כי קוראים לו מרדונה, אבל זאת בועה שנמאס לי שמנפחים אותה וכל פעם אוהבים להצמיד את מסי אליה. למסי לא רק יש מספרים יותר מרשימים, יש לו גם יותר תארים ממרדונה.
     
  7. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רונאלדיניו 04-06 >>>>>>>>> מסי 08-10.
     
  8. Jose Mourinho Member

    הצטרף ב:
    ‏26/6/05
    הודעות:
    4,833
    לייקים שהתקבלו:
    0
    xavi6, אני לא מבין למה אתה מתעקש ללכת עם הראש בקיר ולא לקרוא מה שכותבים לך. שחקן X לא יותר טוב משחקן Y בגלל שזה "לקח" את גביע העולם והשני לא. זאת לא הפואנטה. העניין הוא להוביל, לככב, לסחוף אחריו עם שערים ובישולים נבחרת שלמה לשלבים הגבוהים בטורניר הכי קשה שיש מבחינה מקצועית ומנטאלית כאשר הוא הprotagonist הבלעדי. מסי מציג בברצלונה יכולות שגורמות לאנשים לצפות ממנו להצליח לעמוד במשימה הזאת, ככה זה הולך בעולם הכדורגל, ולמראדונה היו איתו שחקנים פחות טובים בצורה משמעותית מאלו שמסי משחק לצידם, הן בקבוצה(נאפולי מול ברצלונה) והן בנבחרת(ארגנטינה האפורה מול ארגנטינה המשופעת בסופרסטארים). אם בהרכב של מראדונה היו זאנטי וקמביאסו במקום מקסי/ורון והיינצה/חונאס/אוטמנדי ושאר ליצנים, ועדיין ארגנטינה הייתה מסיימת כמו שסיימה, הכישלון היה נחשב מבחינתי גדול יותר.
    ברור שפדרו לא יותר טוב ממסי בגלל שהוא זכה במונדיאל ומסי לא. מה גם שאתה מפספס את הנקודה שהמונדיאל הוא לא העיקר, אלא הוא צריך לבוא בתוספת למה שמסי עושה ברמה הקבוצתית ושם אין תלונות אליו כלל וכלל עד כה. ברור ששחקן שפרח במונדיאל אבל לפניו ואחריו היה בינוני לאורך כל הקריירה, לא ייכנס לרשימה המצומצמת של הטובים ביותר.

    מראדונה הביא את ארגנטינה לגמר ב86' במו רגליו. עצם זה שהוא בישל בצורה גאונית את שער הניצחון, כבר אומר שהוא עשה את שלו במשחק הזה. בהרבה משחקים מה שזוכרים זאת ההברקה הבודדת. הרבה יכולים להגיד שרונאלדיניו לא היה במיטבו בגמר הCL 2006 אבל זה הוא שנתן את המסירה הגאונית שעשתה לברצלונה את המשחק הרבה יותר קל בהמשך(למרות שספגה שער). כמובן שגיבורי המשחק היו לארסון ושני הכובשים אטו ובלטי, אבל לרונאלדיניו היה גם כן חלק לא קטן בכיוון שאליו הלך המשחק עם אותה מסירה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏18/7/10
  9. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מצטער להגיד לך, אבל אף אוהד ברסה לא יתן לרונלדיניו אחוז אחד מאותו גמר. הוא לא עשה כלום. צריך להודות-שתיהם נעלמו באותם משחקים, באותם גמרים.
    ובכלל המיתוס על כך שמרדונה שיחק לבד. ואלדאנו לא היה חלוץ אדיר? בורוצג'ה? בראון? פסקולי? היו איתו שחקנים שידעו לשחק כדורגל. אולי לא שמות נוצצים, אבל ידעו. גם בנאפולי היו איתו שחקנים שידעו לשחק כדורגל. המספרים שלו שם, הם לא מספרים כאלה גדולים שהספיקו להכל לבד. אתה מגיע פעם אחת לגמר גביע העולם לבד, אתה לא מגיע פעמיים לגמר לבד. זה בולשיט. אנשים גם שוכחים שמרדונה נעזר ביד בשביל להיות שם באותו גמר. מי יודע אם הוא היה זוכה בגביע ללא רמאות. ליד ניצחונות כאלה, צריך להיות *. בידיוק כמו שליד הגול של מסי ביד מול אספניול צריך להיות. אבל בואו נשווה את המעמד, רבע גמר גביע העולם לעומת מחזור בליגה...

    אני עדיין טוען שטורניר של 7 משחקים לא צריך להוות מדד לכלום. כי אם כן פודולסקי וקלוזה הם שחקני על. מה שהם לא.
     
  10. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם קרויף לא לקח מונדיאל ועדיין יש שמחשיבים אותו לאירופאי הכי גדול אי פעם ומתמודד שווה על תואר השחקן הכי טוב בהיסטוריה