דור הטוויטר בפרמיירליג

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏14/1/11.

  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    הכדורגל האנגלי הוא אמנם מקום רווי יריבויות מלאות יצרים, אבל לאורך השנים האחרונות נדמה כי היריבויות האלה שייכות לאוהדים בלבד, בעוד השחקנים הם שכירי חרב מקצוענים שבאים לעשות את עבודתם מבלי מעורבות רגשית. הם הרי חברים אחד של השני, משחקים אחד עם השני בנבחרות, הם לא צריכים את הבלגאן של לצאת נגד היריבות השנואות ולכן חסכו מאיתנו התבטאויות סטייל "דיקסי דין היה שמח לדעת שבלוויה שלו היו יותר אנשים מביציע בגודיסון פארק" של ביל שאנקלי שהיו נפוצות יותר בעבר הרחוק.

    אלא שבשבועות האחרונים התמונה מתחילה להשתנות, וכמו בכל תחום בחיים-זה קורה בעזרת ההתפתחות הטכנולוגית, ובעיקר אתר פלא אחד-הטוויטר. כמו כל סלב נחשק, גם חלק מכוכבי הפרמיירליג מחזיקים בחשבון טוויטר, אלא ששם, בניגוד לראיונות השחוקים בתקשורת, הם מרשים לעצמם להוציא את הכביסה המלוכלכת. בשבועות האחרונים ראינו את ריו פרדיננד משמיץ את השופט מייק דין, את וויוש שצז'ני מארסנל כותב שהשופטים תמיד לטובת מנצ'סטר יונייטד, את ראיין באבל מעלה תמונה ערוכה של הווארד ווב במדי יונייטד לאחר הפנדל הלא מוצדק שנתן בשבוע שעבר והיום את חבייר הרננדז מצולם עם שלט מקניט כלפי מנצ'סטר סיטי, "35 שנים".

    הבעייתיות בנושא ברורה-לספורטאים צריכה להיות מידה מסוימת של כבוד ליריבים ולשופט. הפיכתו של הטוויטר למקום בו כל הכביסה המלוכלכת יוצאת עשויה לפגוע בפייר פליי של הליגה שגם כך נסדק בשנים האחרונות, ליצור יריבויות אישיות מיותרות ולהביא להגבלות של המועדונים על חופש הביטוי של השחקנים. אבל מצד שני, ייתכן שדווקא זה מה שהיה חסר לליגה בשנים האחרונות, שנות ה"כדורגל הידידותי" בהן כולם חברים של כולם. מימד של יצריות, של אנושיות, שיראה לנו, האוהדים, שלשחקנים אכפת מאיתנו ושהם לא בהכרח שכירי חרב קרים. כך או כך, סביר להניח שעוד נשמע רבות בנושא.

    מה דעתכם בעניין? האם הטוויטר יכול להחיות את הכדורגל האנגלי מחדש, או שמדובר בקן שרצים שלא צריך להיפתח לעיני הציבור?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/1/11
  2. Selby Member

    הצטרף ב:
    ‏11/1/08
    הודעות:
    4,859
    לייקים שהתקבלו:
    4
    מצטער על הקטנוניות, אבל התמונה של הרננדז מזוייפת. למעשה, אין לו חשבון טוויטר וזאת התמונה האמיתית:

    http://www.javierhernandezonline.com/cache/jw_superblogger/cache_sb_l_45336bcd2b.Xxx

    אבל בהחלט יש מקום לדיון. אני חושב שהמנג'רים צריכים לקבוע אם הם מרשים לשחקנים שלהם לכתוב בטוויטר או לא, אבל בעידן של היום שבו השחקנים מחזיקים את המנג'ר בביצים אז רק במספר קטן של קבוצות למנג'רים יש שליטה על זה. למשל, אני בטוח שפרגוסון יודע על חשבון הטוויטר של ריו ואני בטוח שזה בסדר מבחינתו כי הוא יודע שריו כבר לא ילד, הוא הפך להיות קפטן ומנהיג אחראי גם על המגרש וגם בחדר ההלבשה. מתוך אלפי ההודעות של ריו בטוויטר אני לפחות לא נתקלתי באפילו הודעה אחת שיכולה באופן כלשהו להזיק לקבוצה.
    אבל יש כאלו שבאמת צריך להרחיק אותם מזה וחבל שלא תמיד אפשר.
     
  3. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    אני חושב שזה גועל נפש מה שנהיה שם !
     
  4. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    9,991
    לייקים שהתקבלו:
    1,363
    לדעתי חובה למגר את התופעה הזו, מדובר בחוצפה ממדרגה ראשונה. בהקשר לשאלה של פותח הדיון, איך רשת חברתית, פופולארית ככל שתהיה, יכולה להשפיע על הכדורגל האנגלי? זה לא רציני.
     
  5. Rudess Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    19,296
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למגר את התופעה? נראה לי שקצת נסחפת ידידי. השחקנים צריכים להיות מספיק בוגרים ואחראיים למה שהם כותבים ומפרסמים, מנג'רים לא צריכים בכלל להתעסק בלהגביל שחקן זה או אחר, וההתאחדות (שאני בטוח שאין להם קצין טוויטר) בכלל לא צריכה להתעסק באם שחקן ביקר קבוצה יריבה או שופט, גם אם לא נעים להתאחדות לשמוע את האמת בנוגע להווארד ווב. כל עוד אין הסתה לאלימות או לדברים אחרים לא חוקיים, אני לא מבין מדוע צריך לפקח על טוויטר.

    אם שחקנים כמו אל-חדג'י דיוף רוצים להקניט ולריב עם שחקנים של ק.פ.ר בטוויטר, שיבושם להם. אם זה גולש לפסים של אלימות במגרש או מחוץ למגרש, אז יש את ההתאחדות ורשויות החוק שיכולות לחקור ולטפל. כל עוד זה הקנטות, בדיחות וביקורת לגיטימית, אין שום בעיה.

    עצם זה שההתאחדות רוצה להעניש את באבל, מראה רק את עליבותה של ההתאחדות האנגלית, שבמקום לפתור את רמת השיפוט הנוראית ולהתייחס לביקורות, היא פשוט מנסה לסתום את הפה ולהרתיע שחקנים מלהגיד מה שהם חושבים. זה מגוחך בדיוק כמו שמענישים מנג'רים שמבקרים אחרי משחק החלטות שיפוט. אם הביקורת נעשית בצורה תרבותית, מה רע בלהגיד " אני חושב שהשופט עשה טעות, ההחלטה מגוחכת, אני חושב שהפנדל לא מוצדק/כרטיס אדום לא מוצדק? מה הם חושבים לעצמם בהתאחדות, ששבוע אחרי שבוע מנג'רים וקבוצות יידפקו מהחלטות שיפוט והם פשוט ישבו בשקט ולא ימחו? זה חלק מהמשחק, והגיע הזמן שיבינו את זה בהתאחדות.
     
  6. Jack Wilshere Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/07
    הודעות:
    5,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ונגר על הטוויטר:

    אני די מסכים איתו.



     
  7. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    21,996
    לייקים שהתקבלו:
    15,849
    Rudess
    יש לי נטייה להסכים עם מה שאתה כותב כי אני ממורמר מהשיפוט, אבל כשאני עוצר לחשוב בהיגיון זה נשמע מצחיק שאם שחקן יביע ביקורת על השופטים בסיום המשחק אז הוא כן ייענש אבל אם הוא כותב את זה אח"כ בטוויטר וזה עובר בכל דרכי התקשורת אז הוא לא ייענש. צריך לעשות פה קו אחיד של הדברים כי יש לראיון ולטוויטר את אותו האפקט בסופו של דבר. אפשר לנצל את הטוויטר להזדהות עם אוהדים או להבעת דעה (למשל שצ'אבי אלונסו רושם לנו come on dalglish או שגלן ג'ונסון עונה כמו מטומטם למה שמרסון אומר בטלוויזיה) אבל ביקורת על השופטים צריכה להישאר בגדול בתוך איגוד השופטים, אי אפשר להסיר מהשופטים את ההגנה ולתת לכל מי שמעוניין בכך להיכנס בהם. לא לשחקנים/מאמנים פעילים באנגליה בכל אופן.
     
  8. Rudess Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    19,296
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוויטר וראיון טלויזיוני אחרי משחק דהיינו הך. לשחקן מותר להביע ביקורת בשניהם, אולי זה יגרום לאיגוד השופטים לבצע את העבודה. להעניש שחקנים ומנג'רים על ביקורת כלפי השיפוט זה פשוט טיוח וטיאטוא מתחת לשטיח של בעיות השיפוט החמורות בליגה שמתיימרת להיות הטובה בעולם.
     
  9. StevieG Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/05
    הודעות:
    4,774
    לייקים שהתקבלו:
    12
    אני חושב שהטוויטר היא פלטפורמה מעולה לשחקנים להקשר לאוהדים בצורה אישית יותר. יש שחקנים כמו קווין דייויס, ראיין באבל, סטיוארט הולדן, לוקאס לייבה, קאקה, ג'וזפה רוסי, דני סימפסון וג'ק ווילשייר שמעדכנים קבוע ונשארים בקשר רציף עם האוהדים. אני חושב שזה מאוד חשוב, במיוחד לי כאוהד.

    דרך אגב, קני דאלגליש לא סגר את חשבון הטוויטר שלו אחרי שהוא התמנה למנג'ר ליברפול ועדיין מעדכן מדי פעם.
     
  10. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אני מצטער אבל אין לזה שום קשר לטוויטר. במידע אי אפשר לשלוט ברגע שהוא יוצא החוצה. אנשים יכולים לפרש אותו איך שבא להם ולהשתמש בו כרצונם.

    אני חושב שהספורט בימינו מאוד מאוד צבוע. התקשורת (שמונעת כמובן על ידי הגופים הגדולים כמו ההתאחדות וזכייניות השידור) מנסה לצייר תמונה מאוד פסטורלית של ספורט נטו ואנשים פשוטים ונקיים...
    כשבפועל מדובר באתלטים שלא בדיוק השקיעו את מייטב שנות חייהם בלימודים, קיבלו משאיות של כסף עוד לפני שהגיעו לגיל בו פותחים לך חשבון לאומי צעיר ובאופן כללי, לא בדיוק הקשו עליהם יותר מדי בחיים. עכשיו גם רוצים שהם ידעו מה מותר לכתוב בטוויטר ומה לא. תיכף גם ירצו שהם ידעו לחבר שלושה משפטים בשפת האם שלהם.

    בשורה התחתונה אין שום הבדל בין טוויטר לדף הבית באתר של ה"סאן". הגיע הזמן שאנשים ימדדו על פי מה שהם אומרים. לפחות בחשבונות הטוויטר הם לא יכולים להוציא הודעות של "הכתב עיוות את הדברים".

    לא ברור לי מי החליט שתקשורת הספורט חייבת להיות כל כך סטרילית. לפרמיירליג בפרט ולספורט בכלל חסר כמה חבר'ה שלא מתביישים בדעותייהם ומוכנים לבוא ולהגיד את מה שיש להם גם למצלמה ולא לכבס לי כל מיני מנטרות.

    אם שחקן רוצה לקלל שחחקן אחר בטוויטר - אני לא רואה בזה שום פסול. עדיף על עוד "X שחקן נהדר ואני מעריך אותו כבן אדם"...
     
  11. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    אני אוהב את זה. המשחק נהיה סטרילי מדי בשנים האחרונות, או לפחות הוא משווק לציבור הרחב ככזה. אנחנו כאוהדים מרגישים שלשחקנים כבר לא איכפת מהמשחק, שכולם חברים של כולם, כולל של מי שאמורים להיות אויביהם הגדולים ביותר, קרי - שהפער בין השחקן לאוהד לא היה מעולם גדול יותר. הטוויטר עוזר להוריד את מסכת הסטריליות והצביעות שקברניטי הליגה רוצים למכור לקהל, ומראה לנו שיש עוד שחקנים שאיכפת להם - מהקבוצה, מהאוהדים ומהמשחק. ומעבר לטראש טוקים, היריבויות וכו' הוא גם עוזר לחזק את הקשר בין השחקן לאוהד באופן כללי, והביאו פה מספר דוגמאות לשחקנים ששומרים על קשר רציף עם האוהדים שלהם דרך הטוויטר.
    אז נכון שיהיו תמיד שחקנים טיפשים שיכתבו שם שטויות שיזיקו לקבוצות שלהם, אבל בגדול אני אוהב את זה.

    ב-NFL תופעת הטוויטר הולכת ומתעצמת כבר מספר שנים, וגם שם אני תמיד חשבתי שזה עניין חיובי בגדול. גם שם הליגה מנסה למכור מוצר סטרילי, סכריני ומנוכר (הרבה יותר מאשר בפרמיירליג) ונלחמת באופן די רציני בכל מה שחורג מזה. את הגילויים האחרונים שם של תשוקה, יריבות וליצנות אנחנו רואים מדי פעם בעיתונות ובעיקר בטוויטר. וזה מה שאנחנו רוצים לראות.
     
  12. AronB Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/09
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שכמו כל דבר בעולם, צריך לדעת להשתמש בזה במינון הנכון.
    אני דווקא חושב שהטוויטר הוא כלי פנטסטי לאוהדים של הקבוצות. בסך הכל אנחנו לא יודעים הרבה על השחקנים שאנחנו כל כך אוהבים לאהוב, בעיקר לא על מה שהם חושבים או אומרים. למעט מקרים מיוחדים, שבהם בולטת לעין האהבה של שחקן לקבוצה שלו (כמו למשל ג'ק ווילשר), ברוב המקרים אנחנו לא באמת יודעים דבר על מה שמתרוצץ בראשם של השחקנים.
    אני חושב שאם יש שחקנים שהם טיפשים מספיק בשביל לעשות שטויות עם חשבון הטוויטר שלהם, זה לא כל כך נורא שכולם ידעו את זה. רוב השחקנים יודעים איך להשתמש בכלי הזה כמו שצריך.
    אני אפילו אוסיף ואומר שלפי דעתי ההתאחדות צריכה לאמץ את הכלי הזה ובכדי למנוע זיופים להוסיף את דף הטוויטר הרשמי (רק אם יוכח ככזה) של כל שחקן שיש לו חשבון, בדף פרופיל השחקן באתר הפרמייר ליג. למה? כי זה תמיד כיף שיש משהו עם הקבוצה גם כשאין משחקים, למרות שכולנו נחשבים לעוקבים הדוקים באופן יומיומי. סיבה נוספת היא שנוכל לדעת יותר על מה שחושבים השחקנים שלנו, זה מוריד את הצביעות המגעילה שנוצרה בשנים האחרונות ויחזיר אותנו קצת לימי הזוהר.
     
  13. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    בדיוק. הקשר בין השחקנים לאוהדים מתהדק יותר ואני חושב שזה דבר מאד חיובי.
     
  14. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,307
    לייקים שהתקבלו:
    7,438
    כל הכדורגל היום מלא קלישאות וצביעות, בתקשורת המיינסטרים אי אפשר באמת לקרוא שום דבר מעניין שאומרים השחקנים, רק כל הקלישאות הרגילות.
    בטוויטר הם מתבטאים יותר בחופשיות ואני בהחלט בעד.
     
  15. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם הייתי מחפש תחביב בלי עקיצות, דם רע, שנאה, זעם, אהבה, דמעות וחיוכים - הייתי הולך לאסוף בולים. בגלל שהכדורגל מספק את כל האקשן בתוך המגרש ומחוצה לו, אני התמכרתי לענף. אף פעם לא הזיקו תגובות של שחקנים מחוץ למגרש, אף פעם לא הרגשתי שזה לא נחוץ, אלא ההפך הוא הדבר. תמיד היה תענוג לקבל את הקינוחים האלו כשהמשחק נגמר (או שבעצם לא באמת נגמר!).

    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/1luvu.Xxx