מה יהיה עם הכדורגל שלנו בעוד 20 שנה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏10/9/02.

  1. יוגב אסולין Guest

    תיראו אומרים מצד אחד הכדורגל שלנו הולך אחורה מצד שני אומרים בגלל ההצלחה של הקבוצות שהוא הולך קדימה. מצד אחד לפני 20 שנים אמרו שאין כמעט פרשיות ובעיות ניהול אבל לא היו תוצאות היום הכל הפוך..

    לפי איך שהעניינים כרגע ניראים איך אתם חושבים הכדורגל שלנו יראה בעוד כמה שנים..?
    האם הוא יתפרק בגלל גברי לוי וחבורתו..
    האם נתפוס מקום של קבע בליגת האלופות וישלחו הרבה נציגות מישראל
    או אולי מכבי חיפה עכשיו תשתלט על הארץ ותיהיה כמו מכבי של הכדורסל
    מה יהיה עם הנבחרת
    איך יראו השחקנים שלנו באירופה
    והאם בעוד 20 שנים נצליח לחקות תמודל הטורקי ולהגיע למונדיאלים ואליפויות אירופה?
    או בכלל בגלל כל השחתויות האוהדים לא ירצו לבוא למגרשים והכדורגל יהרס
    מה יעלה בגורל של הורדת הגדרות בכל הארץ.
    מה יהיה בקשר לאיצטדיונים חדשים שיהיו.

    תנו את חוות הדעת שלכם בכל אחד מהנושאים האלה אבל תשתדלו להעמיק בתשובה שלכם
     
  2. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי הסדר.
    ראשית כל אני לא רואה (אלוהים ישמור) את מכבי חיפה משתלטת טוטאלית על הכדורגל שלנו - בשביל היא תצטרך להפוך למעצמת כדורגל אירופאית בדרג הראשון.
    כל רגע שגברי נשאר יו"ר ההתאחדות - הכדורגל נהרס יותר.
    אני חושב שנגיע למונדיאל השאלה היחידה היא באיזו מאה! (מה לעשות אני לא אופטימי בתחום הנבחרת).
    האצטדיונים שלנו יהפכו למודרניים... יחסית להיום. בעולם כבר יעברו לאיצטדיונים יותר טובים כמו אלו שראינו ביפן וקוריאה (אתם הרי לא רואים משהו כזה ב400 השנים הקרובות בישראל).
     
  3. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז ככה...נראה לי שאם גברי ימשיך עוד כמה שנים המצב שלנו לא ישתפר..אלא אם הוא יקיים את הבטחתו להיתפטר..

    אני לא חושב שנתפוס מקום של קבע בליגת האלופות משני סיבות..
    1]השנה הייתה לנו הגרלה יחסית קלה[שטורם עדיין נחשבים יותר טובים מאיתנו]
    2]אופא לא ממש מעוניינים שנהיה שם והם לא יקלו עלינו להיות שם אלא להיפך..

    מכבי חיפה לא תשתלט על הכדורגל בארץ כי כדורגל מאוד שונה מכדורסל וחוץ מזה הפערים בין 40 מליון ל-20 מליון יותר קטנים מהפערים בין 10 מליון ל-2 מליון שיש בכדורסל
    כי ב-20 מליון אפשר להביא שחקנים מעולים וב-2 מליון קשה מאוד..חוץ מזה בכדורגל הישראלי יש המון כוכבים שלא משחקים במכבי חיפה ולא ישחקו שם כמו שמעון גרשון נימני וכו..

    השחקנים שלנו לא יראו הרבה באירופה ואין לי שמץ למה...יש לנו לפחות עוד 20 שחקנים שיכולים לשחק בקלות בקבוצות כמו דרבי וכו...ויש לנו עוד שחקנים שיכולים לנסות להיות כמו מזרחי ולהתחיל בקבוצות קטנות באירופה..

    הגדרות יורדו האיצטדיונים יהיו מגעילים כרגיל ואנחנו לעולם לא נהיה כמו טורקיה..
     
  4. יוגב אסולין Guest

    לפי דעתי למרות כל הפרשיות הכדורגל שלנו הולך הרבה קדימה. כל הפרשות שיש הם דברים שלא תלוים בנו כמו: מיקרה שפירא ז"ל. מני לוי (תתעורר!) שופטים באדום יש בכל מקום, ועוד הרבה מיקרים כאלה כמה שהם עצובים וכואבים לפי דעתי הכדורגל הישראלי אמנם מיחס להם חשיבות ואמנם זה כתם לכדורגל שלנו אבל עדין זה לא דברים שיכולים לעצור אותנו.

    לכן אני רואה את הכדורגל בעוד כמה שנים בצורה די אופטימית ולא פסימית. גברי לוי וכל החבורה שלו אולי עושים פה ופה ושם ושוב פה טעויות אבל עדין אלא דברים שלומדים עם הזמן לא לעשות סה"כ הכדורגל שלנו די השתפר מאוד בשנים האחרונות ואת זה רואים לפי הצלחת הקבוצות במסגרת של אירופה. אני לא יודע עם נוכל לתפוס מקום של קבע בליגת האלופות אבל בהחלט נוכל להתקדם לפחות עוד דרכה אחת או 2 קדימה. העניין הוא רק שחוץ מ4 קבוצות גדולות שיש לנו במדיה שיכולות להעמיד תקציב ראוי ליתר הקבוצות יהיה קשה מאוד לגייס כספים בשביל להעמיד סגלים מתאימיםולא להרוס את מה שיתר הקבוצות עושות. אולי עם התקדמות של הכדורגל שלנו ואולי עם שיפור המצב הבטחוני יגיעו 2-3 אנשי עסקים עשירים מאוד מחו"ל או אולי אפילו כמה בארץ.. שיש להם כסף ושיקיעו בהרבה קבוצות שיש להם פונטציאל טוב להצליח ולקדם את הכדורגל שלנו. נכון למצב הנוכחי עם יו"ר הראש של הקבוצות שמשקיעים בהחלט הרבה בקבוצות ומנסים לקדם אותם קשה לי ליראות את אותם יו"ר מעמידים תקציב מספיק לאירופה. אבל בקשר ל4 קבוצות שיש להם תקציב ואני מדבר על חיפה 2 התלאביבות ובית"ר. אפשר להיות די אופטמים אנחנו כבר לא נופלים מהקבוצות שמשחקות בשלבים המוקדמים. ועם עד לפני כמה שנים היה הרבה שאומרים "קבוצה מהליגה הרביעית באנגליה תנצח את האלופה בישראל" היום זה ממש לא ככה.


    עניין של אלופה קבועה בארץ אני לא חושב שתיהיה פה כמו שיש בכדורסל כי הכדורגל אצלנו בארץ הוא ספורט מוביל. ותמיד זורם בוא הרבה כסף וכל קבוצה יכולה להעמיד קבוצות מאוד טובות. גם עם חיפה עושה קופה ועוד תעשה עונה קופה היא לא תיצור פעם כמו של מכבי בכדורסל.. שעומד על פי 30 תקציב מהקבוצה שאחריה. לכן ההפרש לא יהיה כל כך ענק אלא עם היא תיקח השנה שוב אליפות ושוב תצליח לשחזר הצלחות בעוד יתר הקבוצות לא ינצלו את ההזמנות שהם יקבלו ליכנס גם כן לליגת האלופות ואז עם זה ימשך במשך מספר פעמיים אולי יהיה לנו פה הבדלי מעמדות. אבל במידה ודבר כזה יקרה זה יהיה אסון לכדורגל ולכן כמו שרוצים להגביל את מכבי בכדורסל בכל מיני דרכים יעשו גם לחיפה דברים כאלה על מנת שהכדורגל בארץ לא יהרס. כי אחרי הכל הלחם והחמאה של כל קבוצה זה הליגה ואנחנו לא רוצים פה ליגה כמו הליגה ביוון או סקוטלנד.


    נבחרת ישראל כרגע נמצאת בתקופה לא טובה מה גם שהרבה שחקנים צפוים לסיים את החלק שלהם החדשים עולים סחרי ניסיון וקשה ויהיה להם די קשה לקחת את המעמד הזה.. אבל עד שהם ישחקו לבד בלי "ליווי של מבוגר" אז הם יצברו את הביטחון שלהם ויש הרבה כישרון בשחקנים שלה שנים האחרונות ואני חושב הדור שעכשיו עולה הוא יותר טוב מהדור הוכחי של שחקנים יש לנו פה הרבה הבטחות שניראה שהם לא הולכת ומתבזות. צריך לדעת לקדם תשחקנים האלה כבר דרך האולימפית ואז להעביר אותם לבוגרת. אני חושב שיש על מי לבנות. וסה"כ חוץ מהשנתיים האחורנות הנבחרת בהחלט דבר שאני גאה להגיד שהיא שייכת למדינה שלי. ואני בטוח שזה ימשיך להיות ככה.


    במידה ואכן תיהיה הצלחה של הקבוצות הישראליות באירופה יוכלו הרבה שחקנים ישראלים לעבור לאירופה. הרבה פעמים כמו שאנחנו יודעים זה יכול לפגוע בשחקנים אשר יעברו חוסר הההצלחה ישיבה ממושכת על ספסל ירידה בביטחון העצמי ירידה במורל פגיעה בשאיפות. כל אלה הם דברים שהם מתכון בטוח עבור שחקנים בשביל לגמור קריירה או לפחות להתחיל את הירידה החדה אחרי העלייה. עם שחקנים ידעו לעשות את המעבר בהדרגה ולא בכל מחיר. ולא כל הצעה שיש מאירופה ישר לקפוץ עליה כי הארץ שלנו לא נופלת מהרבה קבוצות במדינות אחרות וכסף זה לא הכל. נכון שכל ילד שנולד יש לו חלום לשחק בליגה הטובה בעולם אבל זה יכול לעלות לשקנים בקריירה שלהם. לכן רק במידה ובאמת ניראה ששחקן מתאים לליגה מסויימת ובכושר טוב יהיה כדאי לו לעבור. אחרת אנחנו עלולים לאבד מספר רב מאוד של שחקנים איכותים. וזה כמובן פגיעה גם בנבחרת.

    המצלחה של קקבוצות באירופה פיתוח שחקנים בארץ והכל אני חושב יכולים לעזור לנבחרת שלנו להתגבר על הבעיה של מנטליות וע"י כך אולי נצליח להגיע לטורנירים גדולים. סה"כ הטורקים לא הרבה יותר טובים ממנו ועד לפני כמה שנים עלינו עליהם בדרגה או 2 הגודל של המדינה לא ממש קשור אפשר ליראות את הדנים. פשוט צריך לפתח פה תשתית נכונה וזה דבר שלוקח הרבה זמן. קידום של שחקנים בצורה נכונה יכול לעזור הרבה מאוד בנושא הזה.

    סה"כ אנחנו תלוים הרבה בהצלחה באירופה של הקבוצות דבר זה יביא את הכדורגל הישראלי למפה של כל העסקנים כל המנהלים ודברים אלה ידחפו אותנו קדימה..

    בקשר למגרשים שיש בארץ כל העניין של הורדת הגדרות אני חושב תורם לעניין של "אני מכבד אותך אז תכבד אותי" ואני לא חשוב שזה יגרום לכך שאנשים יכנסו למגרשים תוך כדי משחק גם בגלל האבטחה שתיהיה וגם לראייה יש לנו את הכדורסל בלי גדרות ואנשים לא נכנסים למגרשים. ברגע שאתה מתייחס למישהו כמו בן אדם הוא יתייחס עלייך אותו דבר. מה גם שכרגע העניין שיש גדרות לא ממש תורם הרבה. לכן אני חושב הצעד של הורדת הגדרות יכול רק לתרום להנאה ולאווירה נעימה הרבה יותר במגרשי הכדורגל.

    בקשר לבניית מגרשים חדשים. מצד אחד יש הצדקה לזה וזה הרבה מגרשים ממש גרועים בפ"ת נתניה ב"ש ועוד הרשימה ארוכה.. אבל אני לא יודע עם פ"ת יהיה מגרש חדש זה כל כך טוב. כי זה הרבה השקעה ואין מספיק אוהדים וזה לא יקדם תכדורגל שלהם שמה. לכן אני חושב צריך לעשות את זה בהדרגה נכונה ליצור מגרשים חדשים עם כמות קהל שמתאימה לאותו איזור אבל עם אפשרות להגדיל את הכמות בעתיד .. דברים כאלה יוכלו לעזור למגרשים. אבל הייתי מעדיף שההשקעה במגרשים האלה תבוא לידי ביטוי יותר בקבוצות עצמם.
     
  5. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בכל הקשור להורדת הגדרות אני אספר לך רק על מה שיקרה בדרבי הראשון העונה בבלומפילד (אני כבר רואה את זה).
    בלילי ניגש להגביה קרן ליד שער 11. כהרגלו עושה תנועה מגונה לכיוון הקהל מה שמזכה אותו בסטירות, כפות ושאר מיני ירקות (ויריקות) מהקהל. ואז מגיע היס"מ ומתחילות המכות... קיצר הבלאגן חוגג! וזה רק בגלל שרצו לאבטח את האנשים ולהוריד את הגדרות. מה לעשות שלכל מטבע יש שני צדדים.
     
  6. יוגב אסולין Guest

    אשדודיה.. בתור מאבטח... איפה שאין גדרות על כל 2 מטר יש לך מאבטח...
    דבר שיקשה קצת על עניין המכות דבר נוסף לא יהיה גדרות אבל תיהיה הפרדה שדי קשה לעבור..
    ירקות ופירות ובקבוקי פלסטיק אסור להכניס (עוד מעט יהיה אסור גם טרופיות בבלומפינד). והיריקות היה גם לפני זה..
    ככה שבגלל זה שאין גדרות זה לא אומר שאוהדים יכולים לעשות מה שהם רוצים.

    אתה רואה צורך לדבר כזה בישראל? לא חבל על הכסף וההשקעה?



    השנה לא היתה לנו הגרלה יחסית קלה.. היתה הגרלה כמו בשנים רגילות מלבד שנה שעברה שהיינו אמורים לקבל את ליברפול. סה"כ קבוצות שמשתתפות דרג ג' יש חצי טובות חצי חלשות יחסית (אלה שעולות מדרג ב') אם אני לא טועה מעכשיו ישראל תיהיה מדורגת קבוצה אחת בסיסבוב השלישי אוטומטי דבר שיבטיח יריבה נוחה. וכניראה עוד שנתיים עוד נציגה לליגת האלופות שתתחיל בסיבוב השני.
    דבר זה יכול להקהל עלינו את העלייה
     
  7. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הלוואי שאתה צודק - אבל אתה טועה. תחכו ותראו איך הבלאגן יחגוג.
     
  8. יוגב אסולין Guest

    אני בטוח שגם ההתאחדות שלנו גם עם הם לא הכי פיקחים.. ידאגו להזיז תקווים קצת מהציעים למרחק שהוא מעל טווח יריקה האבטחה על שערים בעתיים תיהיה מתוגברת ולא יהיה בלאגן.. מלבד זאת יש איסור להכניס בבלומפינד אוהדים לשבת במושבים שסמוכים לקפיטריה ומתחת לברזל.. אלא לנכים בלבד ולמיקרה חירום.. מה שאומר שבכל מיקרה יש מרחק בין האוהדים לשחקנים.
     
  9. Uli Uli Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    714
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מי שקרא היום ידיעות אחרונות ראה כתבה על עילד בין 11, אלכס זהבי.
    הילד הזה הוא חיפאי בעבר שהיה בבית ספר שלי, אני אומר לכם הילד הזה פשוט ענק!!!
    הדור הבא, אף אחד לא יכול עליו!!
    שיחקתי איתו בהפועל חיפה, הוא תוצר של הפועל חיפה והוא יגיע רחוק.
    הוא התחיל בהפועל חיפה, לפני שנתיים עבר לשחק בספורטינג ליסבון וכיום הוא שחקן ארסנל לאחר שדחה הצעה ממנצ'סטר יונייטד.
     
  10. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אצם יודעים מה טוב לעשות??כמו באיירנה של איאקס שאין גדרות אבל יש מן בור כזה שמפריד..
    וככה האוהדים השפויים לא יפריעו כי הם יכולים ליפול לשם..
    בכל מקרה זה לא כזה קשה למצוא לזה פתרון אבל גברי צריך לחשוב קצת וזאת הבעיה האמיתית!
     
  11. יוגב אסולין Guest

    בהרבה מגרשים יש כמו תעלה כזאת של מטר.. שיש בתוכה מים כדי שעם כדור נןפל יהיה קל להביא.. אבל דבר כזה אצלנו באמת יגרום בעיות אנשים יטביעו אחד את השני..


    בכל מיקרה יש גדרות נמוכות כאלה שהם בצורת עיגול..הם לא מפריעות ומצד שני קשה מאוד לעבור אותם...
     
  12. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמו בראשון...יש להם אחלה מגרש..אבל קטן..
    אפשר גם לעשות כלא באיצטדיון..אבל זה חצי מעשי בגלל שהשוטרים בארץ הם חארות..
     
  13. יוגב אסולין Guest

    לא הבנתי תכוונה שלך.. בכל מיקרה נסו לדבר גם על דברים אחרים מלבד הגדרות.. זה צריך להיות דיון ממש גדול..
     
  14. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תעלה עם מים.......אתה רוצים לראות את נומה טובע(חס וחלילה)

    בקשר למצב הגדרות בארץ, זה דבר נכון להוריד אותם, אנחנו לא בבית סוהר אבל צריך לחוקק חוקים קשים נגד אוהדים שיתפרצו למגרש. אחרי זה כל אוהד יחשוב כמה וכמה פעמים לפני שהוא יחליט לפרוץ למגרש.
     
  15. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה פשוט מאוד- מתייחסים אליך כמו אל קוף- תתנהג כמו קוף
    כנראה שרק עכשיו הבינו את זה ומתחילים להוריד את הגדרות

    דרך אגב איך החתימה החדשה?
    (תודה לחבל"ז)