מדוע מעדיפים בארץ שוערים זרים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י מתי שפירא, ‏8/6/11.

  1. מתי שפירא Member

    הצטרף ב:
    ‏8/6/11
    הודעות:
    1
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מדוע מחפשים שוערים זרים? כאשר יש לנו בבית את - תום אלמדון!

    שוער שני ש"הוחבא" במכבי חיפה ולמרות היותו שוער מצטיין בנבחרות הצעירות לא זכה לדחיפה המתאימה למרכז הבמה, הבטחות לחוד ומעשים לחוד, גם הכותרות שזעקו "שוער העתיד" "המחליף של דוידוביץ'" "הכשרון הכי גדול בענף" (מדברי: שלמה שרף, גיא לוי, שומי, גיורא אנטמן ועוד) ויוק, ממשיכים לחפש שוערים זרים!?
    קצת נתונים על תום אלמדון, הוחתם לבוגרים בגיל 16, הופעה ראשונה בגביע הטוטו, בנבחרות: בשנים 2000-2001 4 הופעות בנבחרת נערים ב', בשנים 2002-2003 8 הופעות בנבחרת הנוער, ובשנים 2004-2007 29 הופעות בנבחרת הצעירה (כולל במוקדמות יורו 2006) כשוער מצטיין, 4 זימונים לנבחרת הבוגרת, בחלק מהנבחרות כיכב תום כקפטן, אופיו הרגוע והשקול הקרינו לא מעט על מערך ההגנה של הנבחרת, במשחק חוץ נגד נבחרתה של שוויץ, תום נפצע פעמיים והמשיך לשחק, 12 הצלות השאירו את השוויצרים בהלם גמור והמשחק הסתיים בתיקו 0:0, בתום המשחק הקהל השוויצרי עמד על רגליו ומחא כף לשוער הישראלי, תום קיבל את הציון 10 בעתונות בחו"ל ובארץ. גם הפרשנים ואנשי הכדורגל הגיבו בהתלהבות – המאמן גיא לוי: "אלמדון נתן הופעה מרשימה, מצויינת, בזכותו שמרנו על שער נקי ומגיעות לו מחמאות מפה ועד להודעה חדשה. הוא היה ללא ספק האיש של המשחק והנקודה הזו שייכת לו" שלומי ארבייטמן: "תום היה גדול והציל גולים למרות הפציעה הקשה..." חלוץ שוויץ פבריציו זמברלה "כדאי לך לשמור את הקלטת של המשחק, היא תעזור לך להגיע לאן שאתה צריך להיות". כמובן שפני כל הסוכנים שפנו בעקבות המשחק הושבו ריקם ותום המשיך לשבת על הספסל. אני בטוח שבחו"ל זה לא היה קורה.
    בעונת 2005 עם פציעתו של ניר, קיבל תום את אפודת השוער הראשון ומעל הציפיות של הסביבה כמעט ושבר את שיא אי-הספיגות, 794 דקות מבלי לספוג שער, כמעט 9 משחקים!
    בעונת 2007 הושאל למכבי אחי נצרת והיה בין השושבינים הראשיים לעלייתה ליגה, כשוער ראשון כל העונה, תום צבר בטחון ועמד במשימה של הקבוצה. תום עבר עוד כמה אפיזודות של השאלות להפועל נצרת עילית ולהכח רמת-גן. מעברים לקבוצות ליגת על אחרות נקטעו, למ.ס. אשדוד – דוידוביץ' נפצע ונתבקש להשאר, מכבי תל-אביב ובית"ר ירושלים התעניינו – הוטל וטו בטענות שונות ועוד.
    המערכת במכבי חיפה תמיד אותתה שהוא בבוא היום יהיה השוער הראשון, אך תום "נרדם בשמירה" תוך אמונה במערכת ואיבד זמן יקר מבלי לקבל דקות משחק, גם ההשאלות הקצרות לא היו לתועלת רבה, מועדוני צמרת שחפצו בשרותו נענו בסירוב על ידי מכבי חיפה, חוסר ההתעקשות שלו לעזוב ולשחק בסופו של דבר היתה בעוכריו. כיום לאחר מחצית עונה כמושאל לאותה מכבי אחי נצרת המוכרת לו מעברו בקבוצה, לא הניבה יותר מדי פרי, מעבר לעמידה במטרות הקבוצה להגיע לפלייאוף האמצעי לא קרה דבר.
    תום יליד ניו-יורק בעלת דרכון אמריקאי ובעל דרכון אירופאי (אזרחות פולנית), כיום בגיל 26 סיים חוזה בין 10 שנים במכבי חיפה והינו שחקן חופשי, עם יותר רעב והרבה יותר ניסיון, כדי לשמור על כושר הוא ממשיך להתאמן במלוא המרץ עם משה בן דוד מאמן השוערים של בית"ר ירושלים ובתוכנית אימונים אישית בחדר כושר כולל אימונים מיוחדים וריצות לשמירה על יכולתו האירובית.
    לפי דברי משה בן דוד "תום יכול להתמודד על אפודת השוער הראשון בכל קבוצה בליגת העל!"
    אבל העסקונה בענף, מחפשת שוערים זרים, למה לא מקדמים שוערים ישראלים? לא לנו הפתרונים, משהו מוזר מתחולל בענף, גם הזרים המגיעים 80% מהם אינם עונים על הציפיות (בארץ יש לנו שוערים צעירים טובים יותר או לפחות לא גרועים כמוהם), המאמנים והסוכנים שעסקו בהבאתם לעולם לא יודו כי טעו, שוער זר שעולה בכסף רב, חייב לשחק, אחרת יהיו מתי מעט שישאלו שאלות מביכות.
    אחת המסקנות מהסיפור העצוב הזה, לשוער אסור להתקע, חייב לשחק, חייב לפרוץ, חייב להיות חשדן ולא להאמין להבטחות סרק של עסקנים למינהם – חייבים לקדם שוערים ישראלי, לפתח ולקדם את רמת מאמני השוערים ולהתחיל לקבל החלטות אמיצות, ללכת על שוערים "כחול לבן"! בואו נראה מי ירים את הכפפה?!
     
  2. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם הדיון עוסק באלמדון אז ככה:
    אלמדון באמת קיבל הזדמנויות להוכיח את עצמו והוכיח את עצמו עד שלב מסוים שאז הוא פשוט נפל,היום אני לא יודע אם הוא שווה או לא אבל אף קבוצת צמרת לא תיקח אותו והוא יצטרך להתחיל מקטן.

    במקרה של שוערים זרים,אני חושב שזה חוסר הביטחון שהמאמנים מקבלים,שוער זאת עמדה קריטית,במידה ותהיה בעיה עם השוער כמובן שהקבוצה לא תצליח כמצופה ולכן המאמן שיודע שאין לו הרבה זמן גיבוי לא יכול לקבל את "חבלי הלידה" של השוער ולכן מובא שוער זר "כביכול עם קבלות".