המחזור החמישי בפרמיירליג

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏16/9/11.

  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אחרי שבוע עגום לכדורגל האנגלי באירופה עם ניצחון אחד משמונה משחקים, הקבוצות חוזרות לפרמיירליג למחזור שכולל את קרב הענקיות של הפרמיירליג, מנצ'סטר יונייטד מארחת את צ'לסי בקרב בין שתיים משלוש המועמדות העיקריות לאליפות. מוקדם לדבר על משחק עונה, אבל ייתכן והמשחק הזה ירמז על מה שצפוי לנו בהמשך. במשחק מרכזי נוסף טוטנהאם מארחת את ליברפול בקרב חשוב למאבק על ליגת האלופות.

    בלקבורן-ארסנל, שבת, 14:45, איווד פארק
    אסטון וילה-ניוקאסל, שבת, 17:00, וילה פארק
    בולטון-נוריץ', שבת, 17:00, ריבוק
    אברטון-וויגאן, שבת, 17:00, גודיסון פארק
    סוונסי-ווסט ברומיץ', שבת, 17:00, ליברטי
    וולבס-ק.פ.ר, שבת, 17:00, מוליניו

    טוטנהאם-ליברפול, ראאשון, 15:30, וייט הארט ליין
    פולהאם-מנצ'סטר סיטי, ראשון, 17:00, קרייבן קוטג'
    סנדרלנד-סטוק, ראשון, 17:00, אצטדיון האור
    מנצ'סטר יונייטד-צ'לסי, ראשון, 18:00, אולד טראפורד
     
  2. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,346
    לייקים שהתקבלו:
    398
    המשחק בין יונייטד לצ'לסי אמור במובן מסויים לחשוף את פרצופה האמיתי של מנצ'סטר יונייטד העונה ולענות על השאלה הכל כך בוערת- האם באמת שחקן כמו סניידר היה חיוני לנו?

     
  3. WellNeverDie Member

    הצטרף ב:
    ‏6/7/10
    הודעות:
    2,230
    לייקים שהתקבלו:
    235
    רק בגלל החיסרון של קלברלי. ועדיין, יש לנו את אנדרסון שבכושר נהדר ואת קאריק ופלצ'ר, וכל זה בתוספת גיגס הבלתי נגמר. צ'לסי גם בלי אסיין, לדעתי הכוח הכי חשוב שלה במרכז, ככה שזה גם מקל אלינו מעט. הייתי פותח עם קאריק או גיגס - פלצ'ר עדיין ממש לו בכושר וגיגס הראה לנו שהוא עדיין בן 18. זה לא הגול, זה המרחק שהוא שרף כל המשחק ביום רביעי (מקום שלישי בקבוצה!)
     
  4. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,346
    לייקים שהתקבלו:
    398
    גם עם קלברלי היה מדובר כאן במבחן משמעותי ראשון שהיה בודק את יכולתיו מול קבוצות ברמה גבוהה באמת ובכל זאת בשום פנים איני חושב שזה היה מדד לקביעה האם הוא ראוי להיות בהרכב או לא כיוון שהוא עדיין צעיר וכל עתידו לפניו ורק ככה בדרך הזו הוא יוכל להתחשל ולסלול את דרכו באופן קבוע להרכב.
     
  5. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    כהרגלך אתה קצת דרמטי מדי. צ'לסי יותר חזקה מלפחות 90% מהקבוצות שנשחק מולן העונה. כלומר, אפשר להצליח ולזכות בתארים גם אם נפסיד מחרתיים וגם אם הקישור לא יעשה עבודה טובה. אני מסכים שיכול להיות שמחסור בקשר יהרוס לנו העונה, אבל אם פרגי החליט "להקריב" עונה אחת למען העתיד אז אני מאחוריו.
     
  6. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    צ'לסי כבר שנתיים בלי אסיין, מעשית. אסיין של שנה שעברה לא היה טוב ולא היה מועיל לנו בשום צורה העונה. במידה והוא יחזור להפגין כדורגל כמו שהפגין לפני שנתיים-שלוש, אז הקישור שלנו ללא ספק ישתדרג.

    בואס עדיין עובד על הקבוצה, על הטקטיקות ועל השיטות שברצונו להנחיל, ככה שאני לא אהיה עצוב מדי במידה ונפסיד את המשחק הזה. עם זאת, אני כן חושב שאפשר לגנוב נקודה (או אפילו 3) בתנאי שאנחנו נשחק כמו שצריך. הלוואי שהשלישייה הקידמית של סטארידג'-טורס-מאטה תעבוד.
     
  7. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    ממש שטויות לדעתי. גם אסיין של עונה שעברה, שבאמת לא היה בשיאו, הוא עדיין אחד הקשרים האחוריים הטובים שתוכל למצוא בעולם. הוא בהחלט היה משדרג אותנו המון אם היה משחק במקום מיקל. אני דוקא לא משונאי מיקל כמו הרבה פה, אבל אין מה להשוות אותו לאסיין, גם כשאסיין לא נראה כמו לפני שנתיים-שלוש, הוא עדיין נותן לך שקט שכמעט אף קשר אחורי לא נותן לך.


    לגבי המשחק, אני מאמין ביכולת שלנו לצאת משם עם נקודות, ועוד יותר כשקלברלי, לדעתי חלק חשוב ביכולת שיונייטד הציגה העונה, לא ישחק. לא אתרגש יותר מדי מהפסד, בעיקר רוצה שנשחק טוב ונציב תחרות רצינית מול קבוצה שכרגע מחוברת הרבה הרבה יותר מאיתנו ונמצאת בכושר באמת נפלא.

     
  8. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    צר לי אבל אם אתה חושב שאסיין של שנה שעברה מספיק טוב אז אתה טועה, ובגדול. מיקל קשר אחורי טוב שעושה הרבה עבודה שחורה, חבל שאנשים לא יכולים להעריך אותו. הוא בטח לא הקשר האחורי הטוב בעולם אבל כשהוא על המגרש הדברים דופקים והקבוצה מתפקדת טוב יותר. אגב, אסיין קשר אחורי? על מה אתה מדבר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/9/11
  9. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    הוא מדבר על התפקיד שאסיין מילא בעונה שעברה.

    מה לעשות שאנשים המשיכו לחפש אצל אסיין את המהירות והפריצות עם ההצטרפות הקטלנית שלו ללמפארד מימי מוריניו העליזים.

    מיקל לא קשר אחורי. הוא לא מבין איפה ומתי מותר לכסח, הוא לא מבין איפה ומתי חייבים לעשות עבירה, הוא לא מבין איפה הוא צריך להיות על המגרש כדי להיות יעיל! יש גבול למה שהוא מסוגל לעשות עם הכוח והמסה שלו. ויש גבול של כמה סנטימטרים למה שהוא מסוגל לעשות עם הכדור ברגל שלו.

    זו בושה בכלל להזכיר את השניים האלה באותה נשימה.
     
  10. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    הם בכלל לא אותו סוג שחקן, ולא פלא שאסיין מילא את תפקידו בצורה הטובה ביותר כשלא שיחק כקשר אחורי.

    אני לא אומר שהוא לא יכול לשחק שם, הוא בהחלט יכול - אבל זה כרוך בכך שיהיה עוד קשר יציב וחזק עימו באמצע, מה שלמפארד לא ממש מהווה העונה (בעבר זה היה באלאק, וכמובן שכשהיה לנו את מקאללה הוא היה עוגן הקישור).

    אסיין היה שחקן גדול, וללא ספק אחד השחקנים האהובים עליי (לא סתם יש לי את השם שלו על החולצה), אבל לצערי אני לא רואה אותו חוזר מהפציעה הזאת, השלישית בברך שלו. אולי הוא יוכל למלא תפקיד רוטציה בתור שחקן סגל בעתיד הקרוב, אבל אני לא לא חושב שיותר מזה. חבל, אבל זה המצב.

    ובאמת מדהים אותי לראות כמה אוהדים של צ'לסי משמיצים את מיקל. שוב, הוא לא הקשר האחורי הטוב בעולם אבל יש לו איכויות מדהימות.
     
  11. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,253
    לייקים שהתקבלו:
    5,749
    אני באמת מעוניין לשמוע ממך על האיכויות האדירות של מיקל, כי אני לא רואה אותן. היכולות ההגנתיות שלו מסתכמות בניצול של היתרון הפיסי שיש לו על רוב השחקנים, גם את זה הוא לא ממקסם ואין לו טיפת הבנה של המשחק. הוא אף פעם לא יודע איפה לעמוד, איפה לשים רגל ומתי לרדת לתאקל. הוא קשר אחורי נוראי שאם לא היה עילוי פיסי לא היה רואה דקה של דשא. שלא לדבר על אפס היכולות ההתקפיות שלו (אפשר היה לצפות שילמד לבעוט לכיוון השער או לכל הפחות למסור קדימה) או על כך שלא התקדם ולא השתפר ולו בקצת מאז ההופעות הראשונות שלו אצלנו לפני ארבע שנים. הוא הולך לשום מקום.

    איפה הוא ואיפה אסיין. גם כשאסיין לא מתופקד כ-box to box (התפקיד בו היה הטוב בעולם לפני 3-4 שנים), אתה רואה את האיכויות שלו גם כקשר האחרון לפני רביעיית ההגנה - הוא יודע את התפקיד. מתי לעלות, מתי לא, מתי לדחוף קדימה ודרך איפה לשחק. הוא קשר אדיר והוא כזה גם כשהוא מאחורה, ומאוד יחסר העונה אם לאמפרד לא ייכנס לקצב בקרוב.
     
  12. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אז מה שאתה בעצם אומר זה שגם מוריניו, גם אנצ'לוטי וגם בואס לא מבינים שום דבר בכדורגל?

    נתחיל בזה שאחוזי השלמות המסירות שלו הם מהגבוהים (אם לא הגבוה ביותר) בליגה. כן, הרבה מהמסירות הן לצדדים ולפעמים גם אחורה, אבל לפי ניתוח של מייקל קוקס (זונל מארקינג) כמעט חצי מהמסירות שלו הן קדימה ורובן גם ארוכות. הוא יודע לתקל טוב מאוד (הוא מחלץ כדור לעיתים קרובות מאוד ועושה זאת בצורה נפלאה לדעתי), וכושר המיצוי שלו השתפר פלאים מלפני שנתיים. שמעתי הרבה טענות על כך שהוא שחקן שמגיב ולא שחקן שצופה, אני חולק על זה, אני צופה במשחקים של צ'לסי לפחות פעמיים (כלומר פעמיים כל משחק) וזה פשוט לא נכון, מה גם שרוב האנשים שהולכים למשחקים וצופים במשחק מהיציעים מבחינים בכך שיש לו מן האכויות האלו. כן, הוא לא הכי מהיר ולכן גם לפעמים נוצר מצב בעייתי בהגנה מכיוון שהוא לא יכול לחפות על אחד מקול או בוסינגווה בכל הנוגע לסגירת שחקני האגף, וזו בהחלט חולשה שאני מודע לה.

    עם זאת, הוא מוסיף הרבה למשחק, וכמו שציינת הנוכחות הפיזית שלו היא הכרחית בליגה האנגלית. גם מבחינה טכנית הוא טוב מאוד, ואפילו הבעיטות שלו השתפרו.

    שוב, הוא לא הקשר האחורי הכי טוב בעולם - אני מודע לזה - אבל הביקורת שהוא סופג כל כך לא מוצדקת.

    אין לי בעיה עם אנשים שמבקרים אותו, לא כולם חושבים אותו דבר וזה כל היופי בכדורגל, אבל זה דבר אחד לבקר אותו ודבר שונה לגמרי להגיע לרמות של לשנוא שחקן מהקבוצה שלך, שחקן שתרם הרבה והיה חלק חשוב בעונה הכי טובה שהייתה לצ'לסי אי פעם, זה עלבון ופשוט לא במקום.
     
  13. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    גולדינג, ודאי שאסיין הוא קודם כל 50/50, אבל אם שכחת גם ב2009 כשחזר מהפציעה הוא שיחק בתור קשר אחורי רוב הזמן והיה מפלצת(זכור בעיקר המשחק הענקי שנתן מול ברצלונה בברידג').

    שוב פעם, אני לא שותף לדעה של קירק וChelseaPensioner, לא חושב שמיקל הוא קשר אחורי נוראי, אבל השגיאות שהוא עושה כמה פעמים במשחק הן שגיאות של טירון, שגיאות שהוא עשה גם לפני 3 שנים. מצד שני הוא עושה לא מעט פעולות של קשר אחורי ברמה הגבוהה ביותר. אז אני לא חושב שהוא מספיק מבין איך לעשות את התפקיד שלו כדי להיות קשר אחורי פותח בצ'לסי, כבק אפ אני בהחלט משאיר אותו.

    מה שאמרת על אסיין ש"זה כרוך בכך שיהיה עוד קשר יציב וחזק עימו באמצע", שלדעתי זה לא נכון, אבל בוא נגיד שמיקל בטוח צריך מישהו כזה. חיינו איתו טוב ב2010 כשבאלאק היה לידו, עכשיו זה לגמרי שונה. אני חושב שעם אסיין היה הרבה יותר שקט. בטוח בזה. חוץ מביכולת ובהבנת המשחק, והיכולות ההתקפיות שיש לו ולמיקל אין, אסיין זה שחקן עם הרבה יותר ניסיון, זה דמות שאפשר לסמוך עליה במרכז המגרש, למיקל אין את זה, צריך לקוות שהוא יעשה את ההתקדמות הגדולה הזאת העונה. ואגב, אני גם לא סומך על חזרה של אסיין העונה, אבל מיותר לדבר על מצב בריאותי של מישהו כשאנחנו לא יודעים כלום. להגיד "זה המצב" זה קצת חסר טעם.

     
  14. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,253
    לייקים שהתקבלו:
    5,749
    אני אומר שמוריניו הספיק להשתמש בו כחצי שנה לפני שפוטר (והוא היה טוב בגיל 19-20. הוא פשוט לא התקדם מאז) ואנצ'לוטי חירב לנו את העונה שעברה כשהחזיר מהמתים את פאולו פריירה. לא העץ שהייתי בוחר לטפס עליו.

    אני לבטח לא שונא אותו אבל לא חושב שיש לו איכויות שמספיקות כדי להיות כלול אפילו בסגל. הוא מתקל טוב? סטטיסטיקה היא לא חזות הכל. אמנם השתפר בקצב צבירת הכרטיסים מאז השנתיים הראשונות שלו אצלנו, ועדיין פותר בעזרת תיקול מוצלח פחות או יותר סיטואציות שמקללה פותר בעזרת עמידה נכונה וקריאת מהלכים, תכונות כל כך נדרשות לקשר אחורי שלמיקל אין. כנ"ל לגבי המסירות, גם מקה לא סיים עונות עם 10-15 בישולים וגם הוא העדיף בדרך כלל את המסירה הפשוטה, אך איזה הבדל יש בין קשר שמנווט את המשחק ומחליט מאיפה תבוא ההתקפה הבאה ובאיזה קצב הדברים ייעשו, לבין קשר שכל תכלית פעולת המסירה שלו היא להיפטר מהכדור. צר לי, אבל אם אתה לא רואה הבדל בין האיכויות של מקה, אסיין או אפילו מיירלש לעומת מיקל - כנראה שפעמיים זה לא מספיק.
     
  15. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    טרי, אסיין שיחק 11 משחקים בליגה באותה עונה, ומאז נפצע פעמיים. מעבר לזה, אני לא סתם אומר ש"זה המצב", שנה שעברה הוא חזר לשחק ולא היה טוב (אגב אני לא מאשים אותו, זה טבעי לגמרי אחרי שהוא חוזר מפציעה שהוכיחה עצמה ככרונית).

    פנסיונר, אני לא משווה את מיקל למקללה, גם לא לאסיין. מקללה הוא קשר אחורי שלא היה כמוהו והוא הכניס לתפקיד ה"קשר האחורי" מימד נוסף - לפחות בכל הנוגע לשמירה על הכדור ומיקום על המגרש. עם זאת, אני לא חושב שכרגע יש מישהו שבאמת ניתן להשוותו למקללה, פשוט כי הוא שחקן ייחודי. אגב, מקללה היה חוטף ביקורות אין סופיות על מספר המסירות הלא מדויקות שלו, אמנם הוא היה מוציא התקפות מהירות ומנווט אותם למקומות הנכונים, אבל זה קל להיזכר בדברים הטובים שלו ולהתעלם מהחולשות שלו. לגבי מי קשר אחורי טוב יותר; מבחינתי ברור שמקללה.

    תחשוב מה שאתה רוצה, בניגוד אליך אני מאמין שלאנשים שונים יש דעות שונות כשזה מגיע לכדורגל, ואם אתה לא מסוגל לקבל את זה זו בחירה שלך. אבל להגיד שמאמן כמו אנצ'לוטי הוא לא פקטור בגלל עונה לא טובה בצ'לסי זה די מוזר. הוא כנראה לא המאמן הכי טוב בעולם אבל אי אפשר להתעלם מהישגיו הן כשחקן והן כמאמן, בצ'לסי ובמילאן. ומוריניו לא זרק את מיקל, כמו שאמרת הוא היה צעיר והוא לא השתמש בו באופן קבוע אבל הוא כן ראה בו מספיק יכולת בכדי להשתמש בו.