נפילת הכדורגל האוסטרי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Andrei Kanchelskis, ‏18/9/11.

  1. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,346
    לייקים שהתקבלו:
    398
    הכדורגל האירופי המקצועני מחולק לארבע מעמדות:
    יש את הליגות הבכירות והעשירות בהן יש כסף גדול וכוכבים גדולים והן נמצאות באנגליה וספרד, יש ליגות ביניים בהן יש כסף וכוכבים אך לא בתדירות של שתי הליגות הקודמות(איטליה, גרמניה ועכשיו גם רוסיה ואוקראינה) יש ליגות שנחשבות לטובות אך מהוות לא יותר מקרש קפיצה עבור הליגות שמעליהן(הולנד,צרפת,שוויץ,פורטוגל סקוטלנד,טורקיה ואולי גם בלגיה) ויש את הליגות החלשות(במזרח אירופה ובסקנדינביה) שאומנם ברובן יש כסף לא רע אבל הן נחשבות לכאלה ששחקנים שהופכים לכוכבים רק מחפשים לצאת מהן ולזנק קדימה לעבר ליגות בכירות יותר.

    יש ליגה אחת שבעבר נחשבה לליגה מכובדת שהייתה לפחות במעמדן של הליגות בפורטוגל והולנד אבל בעשור האחרון היא התדרדרה למעמד של הליגות בבולגריה או בשבדיה לדוגמא וקוראים לה הליגה האוסטרית:
    עובדה זו היא מפתיעה וקצת מאכזבת אוסטריה היא אינה מדינת שכוחת אל והיא ממוקמת במערב אירופה קרוב לגרמניה וצרפת, זו נחשבת לאחת המדינות העשירות ביבשת ואולי אף בעולם ורמת המתקנים והאצטדיונים בה היא גבוהה מאוד. בעבר עד לשנות ה-90 ותחילת ה-2000 הגיעו לא מעט קבוצות אוסטריות להישגים נאים מאוד בגביעי אירופה השונים, אלופה אוסטרית הייתה משתתפת באופן כמעט קבוע בליגת האלופות בתחילת דרכה וכמו כן היו לא מעט שחקנים אוסטרים מעולים שעשו חיל בליגות הבכירות ביותר ביבשת דאז כמו לדוגמא ינס קראנקל, טוני פולסטר, ואנדראס הרצוג(והיו עוד הרבה אבל ברח לי שמם) כיום לעומת זאת השחקנים האוסטרים נחשבים לבינוניים ומטה רובם משחקים בליגה האוסטרית שנחשבת כיום לחלשה, ואם מישהו איכשהו פורץ ממנה אז הוא הופך להיות שחקן בינוני בקבוצה בינונית בבונדסליגה אך לא יותר מיזה וחבל שככה.
    אם רציתם לדעת גם על הישגיהן של הקבוצות האוסטריות כיום בגביעי אירופה אז אובכן הם נחשבים לעלובים מאוד וכבר הרבה מאוד זמן לא הייתה לאוסטריה נציגה בצ'מפיונס ליג, וגם במפעל המשני שדווקא בימים אלו בהן לא זוכה להתייחסות רצינית מהקבוצות שבאות מהליגות הבכירות ביבשת הקבוצות האוסטריות נחשבות גם בו לחלשות ולא מצליחות להגיע בו רחוק בניגוד גמור לעבר בו הן היו מצליחות יפה בגביע אופ''א, המחזיקות ואפילו מדי פעם בגביע האלופות במתכונתו הישנה.

    הנפילה הנ''ל נוגעת גם לנבחרת האוסטרית שבשנות ה-30 וה-50 נחשבה לאחת הטובות בעולם(עם הכוכב היהודי מתיאס סנדלר) ובזמנים מודרניים יותר עד לשנות ה-90 היא הייתה נבחרת סבירה מאוד שהייתה מעפילה לעיתים למונדיאלים ומציגה בהם יכולת לא רעה ולעיתים אף מצויינת(במונדיאל 78 הם סיימו ראשונים בבית מוות שכלל את ברזיל,ספרד ושבדיה) אבל כיום נחשבת הנבחרת לאחת החלשות ביבשת למעט יורו 2008 אותו אירחה ונראתה בו גרוע מאוד היא לא מעפילה לטורנירים גדולים כבר הרבה מאוד שנים ויותר מיזה היא אפילו לא מהווה יריב על העלייה בשלב המקודמות.

    כאמור מצבו של הכדורגל האוסטרי נראה כיום בכי רע ואותי אישית זה מצער כיוון שבכל הקשור לרמת מתקנים ואיצטדיונים זו נחשבת לאחת המדינות המתקדמות ביותר בעולם וגם מכיוון שפעם נחשב הכדורגל האוסטרי לבכיר ורשם הישגים מכובדים מאוד ובכל זאת היום משהו לא טוב קורה שם מסיבות שאיני יודע(ואולי אחרים יודעים) ומה שבאתי לשאול בהודעה זו היא מה צריך לקרות כדי שהכדורגל האוסטרי יעבור פאזה רצינית ויחזור להיות לפחות באופן חלקי מה שהיה בעבר, מילא הונגריה שפעם נחשבה אימפריה אבל עברה דיכוי אכזרי שריסק אותה קשות אבל אוסטריה?...
     
  2. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    הכל כסף ואימייג', שני דברים שכמעט ואין לליגה האוסטרית (פרט לרד בול, אבל מי כבר רוצה לשחק בליגה האוסטרית תמורת תנאים דומים בליגה הסקוטית או אפילו הבלגית)?

    דווקא בתקופה האחרונה הם הבינו שבשביל לשפר את המעמד שלהם הם חייבים לעבוד מהבסיס שזה אומר מהילדים, נערים, נוער. הם חיקו את המודל הגרמני וכבר בשנים הקרובות אנחנו נראה את הילדים האוסטרים מככבים בליגות באירופה (כבר עכשיו יש עם אלאבה בבאיירן, הולצהאוזר בשטוטגארט ועוד הרבה כאלו גם בליגה האיטלקית והאנגלית).
    ועוד כמה שנים הקבוצות האוסטריות יתבססו יותר ויותר על המקומים, שאלו יהיו טובים יותר תחזור אוסטריה כמדינה וגם הליגה להיות מאיימת יותר, עד אז הדרך אבל עוד ארוכה ורצופת מכשולים.
     
  3. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    אני לא דואג להם, כל עוד הם יעשו מה שהשכנה השוויצרית עושה (כלומר משקיעה בחינוך מגיל הרך לספורט ובכדורגל בפרט), הם יחזרו למקום שבו היו.