אינדקס הפורום האיטלקי, התקנון והנחיות לכתיבה נכונה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Nesta, ‏29/8/06.

  1. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    חלק א' - תגובות

    1. חל איסור מוחלט על הצפת הפורום (Spamming) או פרסום של אתרים ו/או חברות אשר לא מתייחסות באופן ישיר לדיונים בפורום. הפרה של כלל זה תביא למחיקה מיידית של ההודעה / הנושא, ותועבר לטיפולם של המנהלים הראשיים.

    2. אין לקלל ולהשתמש בשפה בוטה בפורום. הכותבים מתבקשים להשתמש בשפה נאותה ונקייה, ולא להשתמש בביטויי גנאי כלשהם בפורום. לחצים ומתחים למיניהם יש לשחרר על דברים אחרים, לא כאן. כמו כן גם חל איסור על פרסום כתבות בשפה זרה, לרבות אנגלית ואיטלקית. מה שניתן לתרגם לעברית – אנא תרגמו.

    3. יש לכבד דיעותיהם של משתמשים אחרים בפורום. ריבוי דיעות הוא לגיטימי ובריא לקיומו של כל פורום, והעובדה שאינכם מסכימים עם כותב אחר היא נורמלית וסדירה, ויש לכבד את דעתו. אתם מוזמנים להציג את טיעוניכם הנוגדים, אך הקפידו על ניסוח נאות אשר לא פוגע בכותבים אחרים. כמו כן יש להקפיד על ביקורת בונה – העברת ביקורת שאין בה תכלית או מטרה כלשהיא לתיקון, אסורה.

    4. אין לגרור ויכוחים ספורטיביים לגיטימיים לרמה אישית ולעימותים אישיים. הפורום מעודד בתוקף כתיבה חופשית של דיעות והשקפות, אך קיים גבול לכל דבר. על הויכוחים בפורום להשאר בגבול הטעם הטוב, להיות ספורטיביים וענייניים, ולא לסטות לפסים אישיים ולהעלבות כלפי כותבים אחרים בפורום. בעיות אישיות עם כותבים אחרים, אם יש כאלה, יש לפתור אך ורק באופן פרטי, ולא בתחומי הפורום. כמו כן אין להתייחס לביקורת בונה כהעלבה וכמקור לסכסוך.

    5. יש להקפיד על כתיבה עניינית, ולא לסטות מהנושא הכללי של הדיון. קורה לעיתים מצב בו תגובות בנושא מסויים מובילות לדיון בנושא אחר – במקרה כזה יש לפתוח (במידת הצורך) דיון חדש על הסוגייה, או לדון בה בדיון קיים אליו היא מתאימה. יש להצמד לנושא הראשוני של הדיון, ולא לסטות לדיונים אשר לא קשורים אליו.

    6. יש לשמור על רמת כתיבה סבירה ומורחבת. כאשר אתם כותבים הודעה, הקפידו לנסח בפירוט ולנמק את דעתכם, ולנסח את ההודעה ברמה ה"איכותית" ביותר שניתן. מנגד, אין צורך "למרוח" הודעות – כאשר אין הרבה מה להרחיב, המנעו מכתיבה מיותרת. כמו כן, הקפידו על ניסוח תקין כמה שאפשר, והמנעו משגיאות כתיב והקלדה. במקרה ונתקלתם בשגיאה בהודעתכם לאחר פרסומה, תוכלו לערוך את ההודעה ולתקן את השגיאה.

    7. אין לשאול שאלות אישיות, לבקש בקשות אישיות או להגיב תגובות אישיות כלפי כותבים אחרים בנושאי הפורום. לשם כך נועדה מערכת ההודעות הפרטיות.

    8. אנא המנעו מלהשתמש באפשרות הציטוט באופן מיותר. צטטו את המשפטים עליהם ברצונכם להגיב, והמנעו מלצטט הודעות שלמות אם אין בכך הכרח. ביכולתכם לערוך את הציטוט בתיבה אשר נמצאת מתחת לתיבת ההודעה. אנא נצלו אותה על מנת למחוק את המיותר מהציטוט.


    חלק ב' – נושאים ודיונים

    1. יש להקפיד על כותרת מתאימה לדיון. נסו להמנע מכותרות מסתוריות או לא מובנות. הכותרת אמורה לבטא באופן כללי את הנושא בו עוסק הדיון. כמו כן, בפירוט הכותרת (השורה שמתחת לכותרת הראשית) יש לפרט בקצרה את מטרת הדיון של אותו נושא. קחו בחשבון את העובדה שהכותרת היא קבועה – ותסמל את הנושא לכל אורך הדיון. לכן, אתם מוזמנים גם להיות יצירתיים.

    2. נסו להמנע מכפל נושאים. במידה וראיתם דיון העוסק בנושא כלשהוא, אין לפתוח נושא חדש העוסק באותו דבר. אתם מוזמנים להרחיב ולדון בנושא הקיים, ומתבקשים להמנע מפתיחת דיונים מיותרים.

    3. נסו להמנע מפרסום נושאים אשר אינם נוגעים לכל כותבי הפורום. על הדיונים להיות משותפים לכולם, אשר יעניינו את הכותבים ויהוו מקור לדיון ממושך. אם ברצונכם לשאול שאלה כלשהי, או להגיב לתופעה מסויימת אשר התרחשה, הקפידו לעשות זאת בדיון קיים, ולא להתחיל נושא חדש. מטרת הנושאים היא ליצור דיונים ממושכים, פתוחים ורחבים, בהם יהיו מעורבים כל חברי הפורום.


    אתם מוזמנים להגיב על תוכנו של התקנון, לשאול שאלות, להציע הצעות, תלונות, הערות והארות למיניהן. לאורך הזמן ייתכנו שינויים והוספות של סעיפים בתקנון, ולכשיהיו כאלה, תיודעו (כמו גם חברי הפורום) על כך בתגובה נפרדת בדיון הרלוונטי.

    אנו, מנהלי הפורום, מאחלים לכולכם כתיבה מהנה, ושהייה מהנה בפורום. אנו מקווים כי תקנון זה יסייע לשמירת הסדר והרמה בפורום, וכי הוא ימנע עימותים מיותרים בעתיד. אם כותבי הפורום יפעלו על-פי ההוראות ויקפידו על הכללים, אנו בטוחים כי כולנו נרוויח מכך ונהנה יותר לכתוב ולקרוא בפורום.

    (תקנון זה נכתב ברובו על ידי המנהלת לשעבר ג'סיקה נאפוליטאנו)

    בנוסף::
    -מנהלי הפורום שומרים לעצמם את הזכות לערוך או למחוק הודעות אשר רמתן מורידה את רמת הפורום.
    -נושאים נעוצים יהיו התקנון שלנו, דיון החדשות ו"הדיון החם" (דיון הנבחרת, האיטלקיות באירופה, דיון המחזור או דיון הגביע)
    -אתם מתבקשים לא להביא מידע מן התקשורת הישראלית הלא אמינה וכמו כן להימנע מהודעות אשר תכנן לא יותר מלינק לחדשות בשפה האנגלית.

    אנו מעודדים כל רצון לעזור בחידוש הפורום (אשר הושמד ב-17.7.06) והשבו לרמתו שבעבר ולכן אנו מעודדים אתכם לכתוב ולהשקיע ומייעצים לכם לפנות אלינו אם תצטרכו עזרה בדברים שונים. עזרו לנו להתרחב וחפשו אחרי אוהבי הכדורגל האיטלקי האיכותיים והביאו אותם לכאן.

    המשך כתיבה מהנה לכולנו.
    צוות מנהלי פורום כדורגל איטלקי: יואב, שי, קובי ונאור.

    --------------------------------------------------------------------
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/7/12
  2. saviola Member

    הצטרף ב:
    ‏14/8/05
    הודעות:
    1,177
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צוות המנהלים מקבל בברכה כל עזרה בכתיבת הדיונים או בפיתוחם. כידוע בכל מחזור ליגה צוות המנהלים עובד ומשקיע על פריויואים לאותו מחזור. גם כאן, נשמח מאוד לעזרה של המשתמשים. כדי לתקן מקרים מהעבר, כל משתמש שרוצה לעזור ולקחת עליו פריויו למשחק כלשהו - צריך לפנות לאחד המנהלים של הפורום לא יאוחר מיום שישי (או יום שלישי במחזורים של אמצע שבוע), ולציין את המשחק שאותו הוא רוצה לסקר. עם סיום הכתיבה, יש לשלוח את הסיקור לאחד המנהלים, שזה יפרסם אותו אחרי בדיקות ותיקונים. הדבר נועד כדי למנוע עבודה כפולה - פריויו לאותו משחק שנכתב גם ע"י שני אנשים.

     
  3. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    http://img164.imageshack.us/img164/8480/figclj6.Xxx

    לכבוד הכותבים החדשים ולכבוד הכותבים הקיימים מוגש לכם אינדקס הדיונים החשובים, דיונים בסיסיים של פורום כדורגל איטלקי.

    הדיונים המתפרסמים כאן לא כוללים דיוני קבוצות, מחזור, דיוני חדשות,תקשורת אלא דיונים מרכזיים וכלליים שחשובים בהתמצאות של כל כותב חדש ווותיק. מקווים שהכלי הזה יהיה יעיל לכולם.


    מעקב אחרי הדרך של צ'זארה פראנדליי עד לאליפות אירופה ב-2012 באוקראינה ופולין

    דיון האוף-טופיק האיטלקי. כל מה שרציתם לדעת ולא ידעתם לאן זה שייך.סולו איטליה.

    דיון האוספים:: כל המרצ'נדייז שיש בידיכם.

    דיון הטריוויה האיטלקית. כל מה שקשור בכדורגל איטלקי ואיטליה בכלל.

    דיון האינטרנט. הדרך המהירה ביותר למידע.

    דיון המולטימדיה. שערים, קליפים ותקצירים.

    מי היא הקבוצה האיטלקית שלכם?

    המילון האיטלקי- עברי השלם. שאלות על השפה האיטלקית ועוד.

    זכרונות מאיטליה- דיון התיירות האיטלקי

    דיון הארכיון האיטלקי. הכתבות ששרדו את אסון המחיקה שלאחר הזכייה במונדיאל ב-2006. כתבות איכות נוספות מתפרסמות בדיון הזה.

    הפרוייקט המסורתי נמשך והפעם מסע ברחבי איטליה בעקבות עונת 2010/11

    דיון ההיסטוריה של הכדורגל האיטלקי, מיטב הכתבות על כל מה שקשור בהיסטוריה של ארץ המגף
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏9/4/12
  4. ADP משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏14/7/06
    הודעות:
    5,105
    לייקים שהתקבלו:
    183
    כותבים יקרים, עונה חדשה בפתח וכדי להפוך את הפורום למקום נעים יותר לשיחה בו, החלטנו לרענן קצת את הנושא הנ"ל, בעיקר משום שבעונה החולפת היו מספר מקרים של פגיעות אישיות בכותבים, עם כמה מילים ומשפטים שהשתיקה יפה להם.

    שימו לב כולכם, מנהלים וכותבים כאחד, שאתם שומרים על תרבות כתיבה נאותה בהודעות שלכם. גדולים ממני הדגישו את החשיבות של כבוד לזולת ובעידן המודרני ההתאמות נעשות וזה כמובן תקף גם בכתיבה ברשת. בנוסף אבקש מכל המשתמשים לתת אקסטרה קטנה בכל הודעה, לנסות לפרט ולנמק כשאפשר ובאופן כללי להפוך את המקום הזה לאיכותי יותר, טוב יותר, מהנה יותר. יותר משזה תלוי בנו, זה תלוי בכם.

    תודה לכולם, שתהיה לנו עונה מוצלחת ומרתקת ואם אפשר, גם במסגרות חוץ איטלקיות (למרות שכולנו נהנים מהכדורגל המשובח גם ככה), מזכירים לכולם שאנחנו פה לכל בקשה, טענה והערה,
    יואב, נאור, קובי ושי.

    :aaa15: