סוריה כנושא מרכזי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Eric Cantona, ‏1/9/13.

  1. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    כבר מעל לשנתיים שאצל שכנה בעייתית מאוד שלנו סורר אי סדר מוחלט. המעצמות נזהרות מלהתערב גם לאחר אלפים רבים של הרוגים. זה התחיל מהצבעות באו"ם בהן רוסיה וסין התנגדו להתערבות בינלאומית וממשיך עכשיו בניסיון לעקוף את האו"ם דרך חבירה של כמה מעצמות לפעולה על דעת עצמן. הבעיה שהפעם ארה"ב מקבלת התנגדות לא רק מגרמניה, כמו שקרה בעירק, אלא גם מבריטניה. בעירק כאמור ארה"ב זייפה כמה מסמכים שהעידו שלסדאם יש נשק להשמדה המונית שהתברר בסופו של דבר כשקר והכניסה יצאה לפועל בשל אינטרסים שונים לגמרי. הפעם ממשיכות להזהר מדינות העולם ממצב דומה ודורשות הוכחות ברורות שנעשה שימוש בנשק כימי ועלידי מי. כמו שזה נראה כרגע, נעשה שימוש, אבל אף אחד לא מראה את ההוכחות של מי השתמש בהן. רוסיה וארה"ב מחמשות דרך ירדן, אירן, סעודיה ומדינות אחרות, את האנשים שלהם במערכה. יש שאומרים שהמצב של אסד התחיל להתייצב בחודשים האחרונים ולא הייתה לו שום סיבה לקלקל לעצמו ולהשתמש בנשק כזה ואלו היו דווקא חלק מקבוצות המורדים שקיבלו נשק כזה והשתמשו בו. כאמור, כנראה שיש גורמים שיודעים מזה אבל אף אחד לא מעיז להציג הוכחות.

    השאלה היא: למה לאחר שנתיים פתאום התעוררה ארה"ב והחליטה שהיא רוצה לעזור לעם הסורי? למה בלוב אחרי שבועיים כולם התנדבו חיש מהר להיות בבית של קאדפי גם מבלי שנעשה שימוש בנשק להשמדה המונית? (רמז: נפט) איפה ההוכחות שנעשה שימוש של משטר אסד בנשק להשמדה המונית? (במקרה עירק הם לפחות הציגו את ההוכחות המזוייפות שלהם ועכשיו גם ממצב מביך כזה הם מנסים להמנע). ארה"ב ורוסיה משחקות כאן באזור כאליו שזה חצר המשחקים שלהן. שתיהן מעבירות נשק לקבוצות בהן תומכות וזה על חשבון סכנה למלחמה ענקית באזור. לפחות שיהיו הוגנים, שתיהן, ויגידו שהמאבק הזה הוא לא על הצלת העם הסורי, אלא על שליטה במזרח התיכון.

    אין לי בעיה שארה"ב תלך לעולם עם האמת. שתגיד שהיא רוצה לפגוע בציר של אירן-סוריה-חיזבאללה ולכן היא רוצה להפציץ במקום להביך את עצמה בשקרים נוספים שהם דואגים לסורים ורוצים להגיב כי נעשה שימוש בנשק כימי. נכון שהעולם לא ילך עם הסיבה הזאת למתקפה ביחד איתם כי זה לא משכנע מספיק, אבל האמת הזאת מספיקה לפחות עבורי. אם יש צורך לפגוע בציר של רוסיה-אירן-סוריה אז לכו על זה וזהו. אל תסבנו אותנו בתירוצי נשק כימי שאולי אתם בכלל העברתם אותו לקבוצות מורדים מסויימות. תגידו שאתם רוצים לעזור לישראל ולאינטרס האמרקאי באזור וזה יספק אותי.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏1/9/13
  2. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    על נשק כימי וההתייחסות אליו ביחס לנשק קונבציונלי אחר: http://www.haaretz.co.il/odyssey/1.2094529

    אני לא מבין גדול ביחסים בין מדינות ופוליטיקה בינ"ל אז אני לא אומר יותר מדי כדי לא להביך את עצמי, אבל דבר אחד ברור ואי אפשר להמשיך את מסעות הטבח האלה. זה לא דומה למה שהיה בלוב, מצרים או טוניס. זה לא לעזור ל"עם הסורי" על שלל חוליות אל-קעידה שם, אלא להציל ילדים (כמה קיטשי וסתמי שזה לא יישמע). אין לי מושג איך לעשות את זה.

    מה שלא יהיה, תשתדלו להתאפק עם הציניות על אינטרסים כלכליים צרים.
     
  3. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    אובמה למד מביבי כנראה.
    לשים כוחות בשטח, לאיים לאיים ולאיים, לדחות הכל, ובסוף לא לעשות כלום.

    מעבר לזה שההתקפה הייתה רק בישביל להגיד "הנה תקפנו" וברור שהרג האזרחים ימשיך כל עוד אסד יעמוד בשלטון, אובמה יצא פחדן. או שתתקוף או שלא. מצחיק שעכשיו כל אתרי התקשורת הערביים רואים זאת כהצלחה גדולה של אסד וש "אובמה מפחד מאיתנו".
    מעבר לזה שכל הסיפור הזה מצחיק. הבחור הרג יותר מ 100 אלף ולאף אחד לא הפריע. פתאום הוא משתמש בנשק כימי בצורה מעט מוגזת וכל העולם מתעורר. גם אתמול וגם היום הוא ממשיך בהרג. אם הוא עושה את זה בלי נשק כימי זה בסדר כנראה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/9/13
  4. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אובמה והאמרקאים לא פוחדים, בטח שלא מסוריה. הבעיה היא רוסיה מצד אחד שבעצם מנהלת את המערכה מולה ומצד שני בריטניה, גרמניה ועוד מדינות נוספות לא רוצות לקחת חלק בסכסוך הזה מול רוסיה.

    מסתבר שגם 77% מהאמרקאים נגד להתלכלך שוב במלחמה במזרח התיכון. נפוליאון אמר שכל עוד האוייבים שלי תולים אחד את השני, אז לא אני איהיה זה שאפריע להם. אולי יהיה נכון ללכת גם לפי המוטו הזה, בו כל העולם כבר שנתיים לא מתערב בין הצדדים בסוריה (שחשוב שתבין, כולם רעים וילדים של 2 הצדדים נהרגים, אז למי תעזור?).
     
  5. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    כאמור, כנראה שיש הוכחות לשימוש בגז אבל אין הוכחה לאף אחד מי מהגורמים הוא זה שהשתמש באותו הגז.

    קארי (שר החוץ האמרקאי): "ב-24 השעות האחרונות גילינו באמצעות דגימות מאנשי רפואת חירום במזרח דמשק, דגימות שיער ודם, תוצאות חיוביות להימצאות גז סארין. הראיות נאספות, וימשיכו להיאסף".

    הייג (שר החוץ הבריטי): "הפרלמנט אמר את דברו. אין זה מציאותי לחשוב שביכולתנו לפנות לפרלמנט מדי שבוע עם אותה שאלה לאחר נענינו בשלילה. כל מי שיבחן את הסוגיה באובייקטיביות יבין, שכדי שהפרלמנט יגיע למסקנה אחרת, על הראיות להיות משכנעות יותר. כמות הראיות גדולה, אך אני לא משוכנע שביכולתן של הראיות הנוספות שהציגה ארה"ב לבטל את הספק של בית הנבחרים".


    בקיצור, בריטיניה מאוד משוכנעת שיש כאן משהו מסריח ולא תלך עם ארה"ב. השמועות מספרות על זה שהאמרקאים ותומכים אחרים של המורדים מעבירים נשק כזה או אחר והם אלו שירו אותו. המטרה של ארה"ב והסעודים (שיממנו אגב עם הנפט שלהם את כל המלחמה הזאת עבור האמרקאים) היא להאשים את אסד בהכל ולהוריד אותו. הסיבה האמיתית? גם הסעודים, הירדנים וישראל רוצים שהציר רוסיה-אירן-סוריה-חיזבאללה יחלש ולא באמת מעניין מישהו שסורים מתים או שמישהו ירה גז.
     
  6. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394

    הם משתמשים בגז שם כבר חודשים. מה קרה שדווקא עכשיו מר חוסיין נזכר? משהו קורה שם מאחורי הקלעים שאין לנו מספיק מידע לגביו. או שפשוט מאוד חוסיין מילכד את עצמו על ידי הצהרות בומבסטיות כנגד ההתקפות האלה ועכשיו לאחר המתקפה המאסיבית הזאת הוא לא יכול להתעלם.
     
  7. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אובמה לא רוצה להתדרדר לשפל פופלריות בארצו, אין לו שום רצון להכנס לבוץ המזרח תיכוני. גם "רק" מתקפה אווירית תגרום לביזבוז של מליארדים (במקרה הטוב) למשק האמריקאי במקום להשקיע את זה באפיקים אחרים במדינה שלו.

    ואת האמת, לאפחד מאיתנו אין שום זכות לשפוט אותו. זכותו להחליט מה שנוח לו, גם אם זה אומר לזגזג. הוא מתלבט, אולי זה מראה שזה משדר חולשה בפני האויבים שלהם, אבל אני אישית חושב שכולם יודעים מהו כוחה של ארצות הברית, וברגע שהם ירצו לתקוף, הם ידעו איך לעשות את זה בצורה שאף אחד לא ישכח.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/9/13
  8. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    בדיוק.


    אני לא מבין את אלה שממש דורשים מאובמה להתערב, כמו שאף פעם לא הבנתי את הטענות המוגזמות של 'והעולם שתק' בהקשר לשואה (בלי שום השוואות). בדיוק כמו שאף אחד פה לא רוצה שחבר שלו ילחם וייהרג בקרב שלא קשור אלינו, ככה צריך להיות באמריקה. גישת 'השוטר של העולם' מיותרת. או שיש כוח או"ם (ואפילו נאטו) בשביל זה, או שכל אחד יידאג שזה לא גולש אליו וזהו. אמנם צבא ארה"ב שכיר, אבל זה לא אומר שאנשים שם צריכים להיהרג בשביל דברים שלא קשורים למדינה שלהם. מילא עיראק, מילא אפגניסטן, מילא איראן. כאן, לפחות כרגע, אין שום איום עליהם - לאובמה אין זכות (מוסרית) לבזבז דם אמריקאי בשביל סוריה.

    ואגב, כל הבאסה לחיילים שלנו שסוגרים כמו משוגעים בגלל הכוננות.
     
  9. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    ערב הסעודית. תאכלס המחליטה העיקרית של העולם ערבי שנמצאת בסכסוך ארוך עם אירן ובנות בריתה. סעודיה והלובי שלה בארה"ב וגם במקום מסויים ישראל, מאוד רוצות ובצדק שהציר אירן-סוריה-חיזבאללה יתפרק ועוזרים למורדים מזה שנתיים. הסעודים הולכים לשלם הכל מצדם כדי שאירן תגיע למצב של בידוד מוחלט. מכיוון שאסד קצת ההתייצב בשילטונו ונראה שמצליח לבסס את מעמדו בשל העזרה הרוסית, אז האמרקאים רוצים גם פיזית להגיע ולעזור. זו מלחמה על שליטה במזרח התיכון ועל איזון הכוחות. זה לא סוד ולא משהו חדש שהתחיל אתמול.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏1/9/13
  10. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    אובאמה, כמו שדני אמר, מתח קווים אדומים שהופרו שוב ושוב, ובגלל שהתקיפה האחרונה של אסד היתה מוגזמת מדי וכל ההמולה התקשורתית - אז פתאום הוא יצא בהצהרות מלחמתיות עם ג'ון קרי הליצן. אח"כ מסתבר שהציבור האמריקאי נגד, ושאף מדינה לא תלך יחד איתו (מבחינה צבאית זה לא משנה, אלא מבחינת לגיטימציה לתקיפה), ושבעצם אם אסד נופל אז ג'בהאת אל נוסרה, ארגון של אל-קעידה (שלוחם משם לא מזמן אכל איבר פנימי של חייל סורי שהרג), יעלה לשלטון. ואז ההרג בטח לא יפסיק.

    לאובאמה אין מה לעשות וטוב מאד שלא תקף. כל התערבות של ארה"ב במדינות ערב פשוט מביאה אסון. ההרג כבר התחיל מאז פרצו כל מהומות "האביב הערבי" והוא לא יפסיק כי יש כוחות עצומים בעולם הערבי שפשוט רוצים לשחוט אחד את השני.

    מבחינה הומנית אין הבדל אם ארה"ב יתקפו או לא - עדיף שאל קעידה יטבחו בנוצרים ובעלאווים (שאם אסד נופל יעברו רצח עם אכזרי)? מבחינה אסטרטגית, לישראל טוב שחיזבאללה ואל קעידה רוצחים אחד את השני. שאיראן מוציאה את כל המשאבים שלה כדי להילחם בטרוריסטים שהיו רוצחים את כולנו. הצבא הסורי למשל, שהיה איום גדול על ישראל - כיום הוא צל של עצמו ולא מסוגל אפילו בצחוק לאיים על צה"ל.
     
  11. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    מצד אחד, אי אפשר לכפות דמוקטיה על עם לא דמוקרטי (ממה שהבנתי ב-18 שנות חיים, לא באמת התעמקתי בזה), מצד אחר - אם רואים ילדים וחפים מפשע מתים בצורה אכזרית אי אפשר לעמוד בצד!
     
  12. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אני לחלוטין מבין את הרצון לעזור, באמת צובט בלב התמונות שמעוברות מהשטח. הבעיה היא שלאחר האיומים שפוטין שלח לאובמה, תקיפה יכולה להביא למלחמה גדולה בהרבה וכל עוד הם הורגים רק אחד את השני, כמה שאכזרי לומר, עדיף שימשיכו ושאצלנו ישאר שקט.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏2/9/13
  13. Kompany Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/11
    הודעות:
    448
    לייקים שהתקבלו:
    49
    מין:
    זכר
    הערכה: אובמה יצטרף למפלגת 'יש עתיד'.
     
  14. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    מירושלים אין כרגע קריאת תמיכה בתקיפה ואי אמירה ברורה של הדברים מציב את ישראל גם כן בין המתנגדות למתקפה.

    גם הלובי היהודי בארה"ב בנתיים לא תומך.
     
  15. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/goodpost.Xxx