Buy English?!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Nigel Winterburn, ‏25/9/04.

  1. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    לאור העובדה שהנושא שוב צף לפני השטח בדיון המחזור החלטתי שמגיע לסוגיה הזו טופיק משלה.

    האם לדעתכם עדיין קיימת חשיבות לשחקני בית ולשחקנים בריטיים בכלל בסגלי הקבוצות האנגליות? או שמא מגמת הגלובליזציה התופסת בכל תחומי החיים שלנו השתלטה גם על מוחות האוהדים האנגליים?

    והאם לדעתכם כדאי לקבוצות לרכוש שחקנים מהאי, שמחיריהם הם בין הגבוהים באירופה, על-מנת לשמור על קשר עם הקהילה, או שמא להשקיע בכשרונות זרים וזולים יותר?

    כל הסוגיות והויכוחים בדיון הזה...
     
  2. Ljungberg 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/04
    הודעות:
    1,154
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא מבין למה לנו בתור ישראלים צריך להיות אכפת אם בקבוצות האהודות עלינו באנגליה משחקים שחקנים אנגליים או זרים באמת אכפת לכם מהתפתחות הכדורגל האנגלי או רק מהקבוצה שלכם?
    לי בכל אופן לא אכפת מהכדורגל האנגלי ואני לא אוהד את נבחרת אנגליה אם הייתים שואלים אותי את אותה השאלה על הכדורגל הישראלי הייתי עונה תשובה שונה כי אני רוצה שהכדורגל כאן יתפתח וכו'
     
  3. BOSS Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי הם צריכים לקנות את מי שמתאים להם ללא קשר למוצאו.
     
  4. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    הכל תלוי במועדון ובמנטליות שלו - אי אפשר להשוות את המצב ביונייטד לבין המצב בארסנל (מן הסתם יפרץ בדיון הזה ויכוח בסוגיה הזו). לארסנל סגל טוב מזה של יונייטד, כרגע אני לא רואה אף שחקן אנגלי שיכול להחליף שחקן הרכב בארסנל, וגם אם כן אז לא בהבדלים ששווים מליוני פאונד שארסנל לא יכולה לזרוק סתם. לארסנל גם יש תקציב קטן יחסית - תאמינו לי שלנסות לקחת מליברפול את ג'רארד, או מצ'לסי את פארקר במקום ג'ילברטו יעלה הון תועפות (אם המועדונים בכלל יסכימו לשחרר אותם) שלארסנל פשוט אין. עדיף לקחת שחקן צרפתי די אלמוני מהספסל של מילאן בסכום מזערי ולהפוך אותו לקשר האחורי הטוב באירופה.

    בקשר למנטליות של המועדון - בארסנל אין לאוהדים בעיה עם זה, כל העניין מצליח והיחידים שעושה שיש להם בעיה עם זה הם אוהדי טוטנהאם או יונייטד. אני יכול להגיד שאני מזדהה עם תיירי הנרי, שחקן שאוהב את ארסנל בכל נשמתו הרבה יותר מאשר הרבה שחקנים אנגלים שיגיעו לקבוצה. אני מזדהה עם דניס ברגקאמפ יותר מכל שחקן אחר באירופה.

    אין מה לעשות, ככה זה בכל ליגה מובילה בשנים האחרונות - הקבוצה עם הזרים הטובים ביותר זוכה באליפות. למילאן היה את קאקא, שבצ'נקו, סידורף ודידה שהובילו אותה לזכיה באליפות איטליה ובצ'מפיונז ליג (מלבד קאקא), לריאל בשיאה היו את פיגו, זידאן, רונאלדו, רוברטו קרלוס ומקאללה. ברצלונה השיגה את המקום השני בליגה הספרדית בעונה שעברה בזכות רונאלדיניו ודווידס, ולנסיה לא היתה זוכה באליפות ספרד בלי אז'אלה ואיימאר, באיירן מינכן שולטת בבונדסליגה בזכות שחקניה הזרים בלבד - יש אינסוף דוגמאות. בשביל הצלחה אתה חייב זרים טובים. כל מועדון עם אמביציה חייב להשיג לעצמו זרים טובים.

    וחברה, מדובר בליגה האנגלית אז אל תתחילו עם שחקנים "בריטים", זה לא אותו הדבר.
     
  5. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    Dennis Bergkamp
    "בארסנל אין לאוהדים בעיה עם זה, כל העניין מצליח והיחידים שעושה שיש להם בעיה עם זה הם אוהדי טוטנהאם או יונייטד"

    אני רוצה להבין מאיפה אתה יודע איך מרגישים האוהדים האנגלים בסוגייה הזו?מה גש שאי אפשר לעשות הכללה כזו גורפת!

    "וחברה, מדובר בליגה האנגלית אז אל תתחילו עם שחקנים "בריטים", זה לא אותו הדבר"

    זה בהחלט אותו הדבר כי מה לעשות ויש הרבה מאוד שחקנים(ובכלל תושבים)באי הבריטי שהם מעורבבים כלומר אמא אנגליה אבא וולשי או כל קומבינציה אחרת ולא חסר דוגמאות,ראיין גיגס למשל יכל לשחק בנבחרת אנגליה(ואף שיחק עד גיל 14 בנבחרת אנגליה)משום שאביו אנגלי אך בחר בוולס שם נולד.

     
  6. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ליונברג, רציתי לענות לך בסימן שאלה גדול על כל הפוסט שלך, אבל אז ראיתי שאתה אוהד בית"ר, אז הבנתי חלק מהסיבה.

    למה לנו בתור ישראלים צריך להיות אכפת אם לשחקנים בקבוצה שלנו באנגליה אכפת מהקבוצה?
    למה?! כי ברגע שאתה אוהד קבוצה,אסטרטגית אין לכך חשיבות איפה היא נמצאת. היא אצלך בלב (אוי, אני נשמעת כמו רומן זול), אבל זה נכון.
    בטח שאכפת לי אם לשחקנים בקבוצה שאני אוהדת אכפת ממנה. בגלל הסיבה הזו אני שומרת טינה לפטריק ויירה ורובר פירס, וכל כך מהללת את תיירי הנרי ואשלי קול.

    ובקשר לחשיבות השחקן האנגלי בקבוצות אנגליות- אני חושבת שאני כבר הבהרתי את עמדתי בנושא "השחקן האנגלי-קווים לדמותו". השחקן האנגלי גודל למנטאליות המחנכת אותו לחשוב ולהאמין שמגיע לו הכל, שהוא surpreme, הרואי, דיווין, והחשיבה הזו גוררת אותו להתנהגות בלתי הולמת בתוך ומחוץ למגרש. בתוך המגרש בATTITUDE שעולה לו ולקבוצה ביוקר, ולעתים גם עולה על הכשרון הטבעי שלו, ומחוץ למגרש אני לא צריכה לפרט הרבה, רק להצביע על ווין רוני ופרשת היצאניות, קירון דייר וכל פרשת אונס באנגליה, ואני לא צריכה להמשיך.
    אני אישית רגועה ממצב בו יש 1-2 שחקני מפתח אנגליים בקבוצה כל עוד השאר מתפקדים טוב על המגרש, לא משנה מהיכן הם על המפה.
     
  7. Ljungberg 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/04
    הודעות:
    1,154
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קראת את התגובה שלי?
     
  8. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לצערי.
    ואתה לא חייב להזכיר לי את זה.

    אוהד שלא אכפת לו אם לשחקנים בקבוצה שלו אכפת/לא אכפת ממנה ומסתכל רק על תוצאות התכלס היבשות, לא יכול לקרוא לעצמו אוהד.

    נקודה למחשבה. http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/dry.Xxx
     
  9. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    סטרטפורד, בפורומי אוהדי ארסנל (Arsenal-mania, Arsenal land) לא ראיתי שום מחאה קלושה על שילוב הזרים בארסנל, להיפך. כשאוהד טוטנהאם מפגר הגיע כדי להתגרות בגאנרז (כנראה גורם להרגיש טוב בזמן שקבוצתו במאבקי תחתית) בנושא הזה כל התגובות היו בסגנון "הזרים של ארסנל אוהבים את המועדון בדיוק כמו שחקנים אנגלים". הרוב המוחלט של אוהדי ארסנל (בין אם זה מתבטא באינטרנט, בשירים בהייבורי או סתם שיחות עם אוהדי ארסנל שונים) מעריץ את הנרי, ליונברג, ויירה, ברגקאמפ וכו' - ברור שיש יוצאים מן הכלל אבל זה הרוב.

    ראיין גיגס זו דוגמא קיצונית, הוא נולד בכפר שהיה ממש על הגבול בין אנגליה לווילס ואפשר לקבל את הדוגמא שלו, ובכלל את כל השחקנים ה"מעורבים" שבכלל לא דיברתי עליהם - אבל אם מדובר בשחקן ששני הוריו אירים, הוא משחק בנבחרת אירלנד - דינו לא כדין שחקן אנגלי. שחקנים אירים לדעתי לא שומרים על "הזהות האנגלית של הקבוצה", גם לא וולשים וגם לא צפון-אירים או סקוטים. קבוצה עם אחד עשר סקוטים בהרכב זו קבוצה ששומרת על המסורת האנגלית שלה?
     
  10. Ljungberg 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/04
    הודעות:
    1,154
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בטח שאכפת לי אם לשחקנים אכפת מהקבוצה מאיפה הבאת את זה?
    את טוענת שלשחקנים זרים אכפת פחות מהקבוצה מאשר לשחקנים מקומיים?
    אם כן לדעתי זה ממש לא נכון.....
    ולמה כתבת אם ככה את זה?
    "אני אישית רגועה ממצב בו יש 1-2 שחקני מפתח אנגליים בקבוצה כל עוד השאר מתפקדים טוב על המגרש, לא משנה מהיכן הם על המפה."
    אני לא הייתי מרוצה אם בביתר היו רק 2 שחקנים ישראלים
     
  11. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא טענתי את זה
    הבנת אותי לא נכון
    לא אכפת לי מאיפה השחקנים שלי
    כל עוד הם אוהבים ואכפת להם מהקבוצה לא פחות ממני
    אני ישראלית, זה אומר שאני אוהבת את ארסנל פחות מאוהב אנגלי?
    rubbish, אפילו הרבה יותר.
     
  12. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מתאים לאוהדי ארסנל לדבר כך....מה שמעניין הוא שאין לקבוצה הזאת כסף על מנת לקנות שחקנים בריטיים אבל יש לה כסף לקנות את רייס ב20 מיליון....מעניין.
    אבל מה פשר הייבוש של שחקנים אנגליים מוכשרים כמו בנטלי או פננאנט?, וזה ההבדל מהיוניטד, סיר פרגוסון כבר היה נותן לשניים האלה
    לשחק אצלו בהרכב ראשון מכיוון שהקשר לקהילה חשוב לא פחות מעוד תואר או פחות תואר.
    אתה רואה שלא משנה מה המצב ביוניטד תמיד פרגוסון מנסה לדחוף שחקני בית להרכב פעם אחרי פעם גם אם הם נכשלים בהתחלה....{תשאלו את בקהאם...}
    שחקנים כמו אושה, פלטשר, וריצ'רדסון לא היו לעולם מקבלים הזדמנות בארסנל. אני מעדיף שחקני בית טיפה פחות מוכשרים מעוד צרפתי או ניגרי.
    אתה יודע שתוכל לסמוך עליהם בעיניים עצומות שהם יירקו דם למען המועדון והסמל, ולא בהזדמנות הראשונה שיבואו הגלקטיקוס הם ישר ינסו לרוץ לשם...
    וכן תאמינו לי שאם ריאל היו רוצים גם הנרי היה מצטרף לשם בריצה.....
     
  13. Ljungberg 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/04
    הודעות:
    1,154
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז מה הבעיה שלך עם התגובה שלי?
    (ובבקשה ממך תנסי לכתוב בצורה שבה גם אדם פשוט ונחות כמוני יוכל להבין)
     
  14. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    הסכום אחרי כל הבונוסים הוא 20 מליון פאונד. ובינתיים הוא מראה שהוא שווה את זה, אין אף חלוץ או קשר שמאלי אנגלי\בריטי שיהיה שווה לשפוך עליו את 20 מליון הפאונד האלה\יותר טוב מרייס\כזה שארסנל יכולה להשיג.

    ייבוש? בנטלי ופנאנט הושאלו לנוריץ' ולידס כדי שהם לא ייובשו.

    אתה מדבר על שחקן אירי (אושה) ושחקן סקוטי (פלטשר), תהרוג אותי אבל אין לי מושג איך הם עוזרים ליונייטד לשמור על "קשר עם הקהילה" ו"המסורת האנגלית" אלא אם כן יונייטד העתיקה את המגרש הביתי שלה לגלאזגו פארקהד. ריצ'ארדסון?? איזה הזדמנויות בדיוק הוא קיבל שפנאנט ובנטלי לא? הופעות בגביע הליגה, בדיוק כמו פנאנט ובנטלי. ריצ'ראדסון לא היה מקבל בחיים הזדמנות כי הוא לא טוב מספיק בשביל להצליח בארסנל, פלטשר בגלל שלארסנל יש שחקנים טובים ממנו כקשרים ימניים.

    "אתה יודע שתוכל לסמוך עליהם בעיניים עצומות... הם ישר ינסו לרוץ לגלאקטיקוס" - איזה שטויות, ריו פרדיננד ואלן סמית' הם אנגלים, מוזר שתוך מספר ימים מאהבה בלתי מתפשרת ללידס הם פתאום אוהדי יונייטד נלהבים... אתה באמת חושב שהאהבה שלהם ליונייטד היא כזו שגם אם מחר המועדון יתפרק הם לא יעזבו לקבוצה אחרת (רמז - בדיוק מה שהם עשו בעבר)? מאיפה לך שהם כל כך נאמנים? כי הם אנגלים?

    "וכן תאמינו לי שאם ריאל היו רוצים הנרי היה מצטרף לשם בריצה" - שמע, אני בכל זאת בוחר לא להאמין לך. הנרי אמר בכל הזדמנות שהוא אוהב את ארסנל, כשנשאל על מעבר אפשרי לריאל הוא פשוט אמר "נמאס לי מכל החרא הזה, אני לא עוזב", פלורנטינו פרז (שאפילו אמר שהיו מגעים אם זכרוני אינו מטעה אותי) ו-ולדאנו לא הפסיקו לדבר עליו בעונה שעברה - איך זה שהוא לא בריאל?? נראה לך שהם לא רצו אותו? אתה יורד על רודס בגלל האי-מיילים שהוא מקבל מונגר, מעניין איך אתה יודע שהנרי פשוט מת כבר לעזוב לריאל...
     
  15. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בקשר לרייס, הטענה שלי היא שוונגר כל הזמן התלונן על המחיר הגבוה של השחקנים האנגלים אבל בשביל רייס כן היה לו 20
    מיליון פאונד...מסקנה מתבקשת היא שוונגר לא כל כך מאמין בשחקן האנגלי, זאת זכותו רק שזה נשמע מגוחך על רקע הטענות שלו.
    בקשר לאושה ופלטשר אומנם האחד סקוטי והשני אירי אבל שניהם גדלו בחממת הנוער של היוניטד, שיחקו עם ילידי המקום ושניהם מכירים את המנטליות המקומית
    למרות מוצאם ולזה הייתה כוונתי.
    בקשר לבנטלי, שחקן מחונן כמוהו כבר היה מוצא את מקומו ברוטציה אצל פרגוסון אבל לא אצל וונגר, זאת זכותו של וונגר כמו שזכותי להעדיף את בנטלי על ון פרסי לדוגמא....
    ןלסיום הנרי,לא אמרתי שהוא מת לעבור, אני לא חושב שזה מה שהוא רוצה אבל אם הייתה באה הצעה רצינית מריאל הוא היה עובר ללא היסוס.
    נו אז הוא אמר שהוא לא חושב על מעבר....גם ווירה אומר היום שהוא לא רצה לעבור...