מחזור 9 בליגת העל:: ק"ש ראש-בראש עם מכבי ת"א; סכנין ובית"ר רוצות לשחק כדורגל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏20/11/14.

  1. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    אוקי אז זה אומר שכסף חשוב יותר מלחץ, כי למרות הלחץ הכסף מייצר איכות טובה יותר. מכאן אני מגיע למסקנה שאיכות יכולה להאפיל על לחץ. (ואיכות היא לא תמיד סגל, אלא קודם כל איכות ניצול הסגל ע"י מאמן) אם איכות חשובה יותר מלחץ, אתם לא יכולים להסיק שקרית שמונה טובה רק בגלל שאין עליה לחץ, או לחלופין שהיתה ממוקמת נמוך יותר אם היתה בסמי עופר (שגם יכול לעשות את האפקט הביתי ההפוך)
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,244
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    נו ודאי שהיא טובה גם בגלל ניהול חכם של איזי. פשוט עניין הלחץ מסביר גם למה לא מעט שחקנים שיצאו משם לקבוצות גדולות יותר, כשלו. וחלק מההסבר להצלחה שלהם.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  3. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    לא זה לא מסביר. הדבר היחיד שהיה מסביר לי ששחקנים שהצליחו בק"ש נכשלו במקומות אחרים רק בגלל שבק"ש לא היה לחץ תחת שירצקי, היה אם כל הקבוצה היתה נכשלת בכללותה כשהיתה עוברת תחת בכר לשחק בסמי עופר, או במקום לחוץ אחר.

    לפעמים דינמיקות משתנות ושחקן אחד יכול להיות מושלם למערכת אחת ומיותר למערכת אחרת. יש המון דוגמאות לשחקנים שהצליחו במקום אחד ונכשלו באחר. הלחץ מביא איתו גם זכויות לא רק חובות.
     
    Hapoel_Tel_Aviv אוהב/ת את זה.
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,210
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    אין טיפת זלזול בקריית שמונה, אבל בואו נהיה רציניים.
    זו אחלה חממה, כוחם הוא בהיותם מועדון קטן מהנישה, אחרת היו נכשלים.

    נכתב פה קודם שרועי קהת, למשל, היה נראה כמו כלום ושום דבר לפני שהגיע לשם. אז זהו שלא - הוא היה כוכב בהתהוות בנוער וקרע רשתות, תמיד היה ידוע שהוא כישרון. בקריית שמונה הוא בא לידי ביטוי כי זה מועדון בוגרים עם תנאים של קבוצת נוער, כשאפילו המגרש הביתי הוא מגרש שמתקבל בעולם מתוקן רק בליגה לנוער (בחיאת רבאק, הדשא במגרש הנוער בקריית שלום גדול יותר). שימו שם כישרונות מהנוער של חיפה ומכבי והם יככבו גם בבוגרים תוך כמה חודשי התאקלמות. שימו שם את גאל מרגוליס והוא יהיה מצוין.
    הרבה שחקנים לא מככבים לפני שמגיעים לשם, או קורסים כשעוזבים, כי הם עוברים סוג של תהליך עלייה לבוגרים במובן מסוים.

    הם יכולים לזכות באליפות בתסריט הזוי, כי נוצר שם תלכיד מעולה, אין לחץ בכלל ויש מאמן מצוין (הטקטיקן הישראלי הכי טוב כרגע, חוץ מאברם. יותר מגוטמן). לטעמי זה לא יקרה, פשוט כי מכבי קבוצה הרבה יותר טובה (באמת הרבה יותר. חכו שיגיעו למשחק חוץ נגד מכבי, עם מגרש בגודל נורמלי. ב-4 הפעמים האחרונות שהם שיחקו מול מכבי בבלומפילד זה נגמר בשלוש שלישיות, כשאחת על האפס, רביעייה אחת על האפס ועוד 1-0 קטן בגארבג' טיים כשמכבי עולה עם ריף פרץ ועומר ורד, גונזאלו פותח ומרגוליס הקטנטן עולה עם פידלף מהספסל).
    אתם קצת קופצים מעל הפופיק. גם בשנה שעברה מכבי הפסידה בקריית שמונה, כשהיא הייתה פחות טובה מהיום. גם בשנה שעברה מכבי הפסידה בבאר שבע, כשהעונה היא עשתה את זה באופן אפילו יותר מרגיז עם יותר החמצות, ובסוף זכינו באליפות.

    זו לא שחצנות, רבותיי, זה חשיבה שקולה.
     
  5. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    אני עדיין מתקשה להבין את העניין הזה שכוחם של ק"ש הוא בגלל שהם מועדון קטן מהנישה. הרי יש כל כך הרבה קבוצות קטנות בכדורגל שלנו והן כמעט אף פעם לא נטלו הובלה בצמרת, למה כשזה קורה האינסטינקט שלנו זה לטעון שהם מועדון דל משאבים/ חסר קהל ושאיפות, מה שמסביר את חוסר ההצלחה, אבל כשקורה ההפך, מייחסים פתאום את אותם נתונים להצלחתה של ק"ש? זה אומנם בלי כוונה אבל זה נקרא זלזול.
     
    Bon אוהב/ת את זה.
  6. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,210
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    ק"ש הם מועדון קטן מהנישה (ממש נישה, פריפריה אמיתית ולא מומצאת כמו ב"ש נגיד. מועדון צעיר, בלי קהל אמיתי) עם גב כלכלי יציב וחזק. זה עוד לא היה כאן.
    יש שם שילוב מנצח של כסף לא קטן בכלל (בכוונה האפרתי את ה"דל משאבים"), היעדר תקשורת והיעדר ציפיות אמיתיות, שיוצר לחץ ממש מינימלי. תוסיף לזה מאמן טוב והנהלה אחראית וטובה, ויש הישגים.
    שוב - זו קבוצת בוגרים עם מעטפת ותנאים של מחלקת נוער ממש טובה.
     
  7. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    כסף לא קטן יחסית למי אורימור. מתי בפעם האחרונה בעידן הכסף הגדול מועדון ישראלי הוביל טבלה אחרי 9 מחזורים או זכה באליפות עם תקציב של 25 מיליון ומטה? (כנראה שרק פעם אחת- קרית שמונה) גם בקשר להיעדר ציפיות אני דווקא זוכר שהתקשורת דיברה על מקומות 3-4 בנחרצות, זתאמרת שיש ציפיות וגם יש חובת הוכחה לשמור על רף של הצלחות של השנים האחרונות. אני לא טוען שהנושא של הלחץ לא משפיע (הוא כן כמובן) אבל באותה המידה תנאי הפתיחה של קרית שמונה נחותים מכל מועדון גדול שיתחרו מולו (דוגמא בסיסית- מגרש פחות ביתי כששומעים את קהל היריבה במשך כל המשחק). בקיצור, לטעון שאותה המערכת ואותו מאמן היו נכשלים בנסיבות של לחץ זה חסר ביסוס בערך כמו לטעון שלולא היתרון הכלכלי הגדול של מכבי חיפה והיעדר קהל היא היתה מצליחה הרבה יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/11/14
  8. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,094
    לייקים שהתקבלו:
    952
    מין:
    זכר
    הזלזול בק"ש פשוט מטריף אותי
    מועדון קטן , חממה , אין לחץ
    ועדיין מזיין את מכבי ת"א בבית שנה אחרי שנה
    הלוואי וייקחו אליפות ויסתמו את הפה לאוהדי מכבי ת"א שהשחצנות שלהם בשנתיים האחרונות כבר הופכת לגועל נפש
     
    השולס עולה אוהב/ת את זה.
  9. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,210
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    תשעה מחזורים זה שום דבר, מספיק ליחס לזה חשיבות.

    אני לא מזלזל, אתם מגזימים.
    מה לא נכון בטיעון שמועדון שקיים 15 שנה, חסר קהל, עם מגרש קטן, מעיר קטנה ופריפריאלית, הוא מועדון קטן?
    מה לא נכון בטיעון שאין שם לחץ? מה לא הגיוני בסבירה שהיעדר לחץ מאפשר להם להצליח ביתר קלות?
    דיי כבר לקרוא לכל דבר שחצנות.

    עובדתית נכון, הם מנצחים את מכבי שנה אחרי שנה בבית (עובדתית הם גם חוטפים על הראש באופן אפילו יותר חמור בחוץ), זה לא הופך את הקבוצה לטובה ממכבי ואי אפשר להסיק מכך שהם יכולים לזכות באליפות, אחרי תשעה מחזורים בלבד.
    זה כן אומר שהם קבוצה ביתית מאוד ושמכבי מתקשה נגדם בחוץ באופן מסורתי, לא הרבה מעבר. לריאל מדריד היה נאחס של כמעט 20 שנה בריאזור לצורך העניין.
     
  10. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    הבעיה היא לא בהסברים שלך מדוע ק"ש מצליחה אלא בזה שאתה משתמש באותם טיעונים כדי להסביר מדוע אתם הרבה יותר טובים. בינתיים בשני הזירות (ליגה ואירופה) הם שיכנעו יותר, למרות הבדל תהומי בתקציב.
     
  11. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,448
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    האמת שקצת נמאס לי לשמוע את התירוצים האלה. לחץ יש בכל קבוצה כדורגל, ועם כל הכבוד למכבי חיפה זו לא ברצלונה או ריאל מדריד.
    קאסיו וצדק הם צמד הבלמים הכי טוב בליגה, אין להם מקום אצלנו? זה אפילו מעליב להשוות אותם לליצנים כמו דגני, קינן וצ'וצ'אליץ'.
    עודד אלקיים לצורך העניין לא נספר אפילו ברוטציה כדי להוכיח מה הוא שווה, לעומת משומר הגרוטאה שחתום קבע באגף עד הפנסיה.
    ככה שלא צריך להתעסק רק באיך להביא ליגיונרים לקבוצה, או בשכירי חרב זרים לכדורגל.
     
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,210
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    מכבי תל אביב קבוצת כדורגל הרבה יותר טובה מעירוני קריית שמונה. הסגל של הקבוצה טוב יותר, היא משחקת כדורגל טוב יותר ובינתיים מראה עדיפות בכל משחק בליגה על פני היריבות שלה, בין אם מנצחת, ובין אם מפסידה. מכבי טובה יותר גם כי יש לה יותר משאבים.
    ה"שכנעו יותר" הזה הוא סובייקטיבי וגם מיותר בשלב כזה של העונה. דבר איתי על "שכנוע" עוד חודשיים, אבל אם אתה רוצה לנתח, אפשר - מכבי החליפה מאמן אחרי שהקודם, ממגוון סיבות, לא ממש הצליח לעשות את עבודתו (הודה בזה בעצמו), אז הזירה האירופית היא רלוונטית, אבל קצת לא הוגן להשוות. אם נסתכל על הליגה נמצא תוצאות דיי דומות, כאשר ק"ש אירחה משחק אחד יותר, למכבי יש למעשה משחק חסר והפחתת נקודה נוספת (ובדרבי, לפני שהופסק, מכבי פשוט ישבה להפועל על השער במשך משהו כמו 10 דקות והיתרון היה לחלוטין באוויר), מכבי כבשה יותר וגם בהפסדים הייתה הקבוצה העדיפה בשורה התחתונה (היום היה עוד שקול, בוסרמיל מה שקרה זה תופעה משונה).
    גם כמה ראית את קריית שמונה העונה שהיא הרשימה אותך כ"כ? נתונים מראים שעד המשחק היום מעל 40% מהשערים שלהם באו מקרנות, דבר שמעיד על כך שבמשחק שוטף הם לא ממש פגעו, קצת כמו ב"ש והאין-טקטיקה של אלישע בשנה שעברה. היום הם אמנם כפו על מכבי את המתפרצות שלהם, אבל בסה"כ לא הציגו כדורגל ברמה מאוד גבוהה.

    יש לי הרגשה שכמה סנטימטרים למטה בשתי בעיטות של ערן זהבי היום, וכולם היו מדברים אחרת.
     
  13. השולס עולה Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/07
    הודעות:
    366
    לייקים שהתקבלו:
    28
    מין:
    זכר
    ועם כל היופי של ק-ש הם שוב לא יעשו כלום באירופה כמו ב"ש ועוד עונה תלך לפח...בלי בית רציני וקהל זה לא ילך להם. לא מתייחס לעונת המזל עם לנדאו
     
  14. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,964
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    שוב?
    פעם שעברה הם היו מרחק גול או שניים מליגת האלופות, ונתנו כמה הופעות יפות בבתים של הליגה האירופאית.
     
  15. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    טענת שאתם הרבה יותר טובים וחזרת על זה כמה פעמים. אני לא חושב שאתם מציגים בינתיים כזו עליונות שאפשר לקבוע דבר כזה באופן כל כך נחרץ (המשקופים של זהבי מ20 מטר אלו המצבים שהיו גורמים לדבר אחרת? דווקא המצבים של ק"ש היו הרבה יותר ממשיים וקבוצתיים). אבל אין טעם כרגע להשוות ביניכם כי המשאבים שלכם כל כך יותר גדולים משלהם שזה יהיה עוול, אורימור.

    הדיון הזה התבסס יותר על המחשבה (המוטעת לדעתי) שעם לחץ ועם אותו סגל וצוות התוצאות של ק"ש היו שונות בתכלית. אז זה נחמד לטעון שיש אווירה של קבוצת נוער ויש פחות לחץ מנטלי, אבל מצד שני יש דברים שעומדים מאוד לרעתם בתחום הזה. כמו שציינתי למשל, שהמגרש שלה הוא הכי פחות ביתי מבחינת הקבוצות שמתיימרות למשהו בליגה. אז אין עליה לחץ אבל אין גם מי שידחוף אותה ויעמוד מאחוריה. זה משהו שאפשר להתעלם ממנו? תחליפו את הקהלים של מכבי בשלהם ותחליפו את האווירה הביתית שיש בבלומפילד באווירה המרדימה שיש באיצטדיון בקרית שמונה, מישהו בכלל יכול לדמיין את מכבי מצליחה באותה מידה?