המילאנזיות בחוץ:: על המשבר העצום של אינטר ומילאן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Raulito, ‏25/12/14.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הקדמה:

    לפני שלושה שבועות התחלתי קורס 'תקשורת ספורט' של סמינר הקיבוצים בהדרכת בני פייסיק, במטרה להוציא תעודה, לנצל את הכישרון שלי שהחל בין היתר באייסוקר - ולהשתלב בתקשורת הספורט. זה בראייה לעתיד. אתמול הייתה לנו עוד פגישה עם ירון שפירא, לשעבר עורך אתר ערוץ הספורט. התחלקנו לקבוצות והמטרה הייתה ליצור כתבת צבע מעניינת שהייתה מודפסת במגזין 'שם המשחק' לצורך העניין או 'עולה לאוויר' עם תיקונים קטנים באתר ערוץ הספורט.

    כמה רעיונות עלו על הפרק: ריאל מדריד וארבעת התארים ב-2014 - השנה הטובה בהיסטוריה של המועדון - הוא פסל את הרעיון בכוונה כי ידע שאני שפיץ בריאל מדריד(מכיר את האתר); ההתרסקות של בורוסיה דורטמונד - קבוצה אחרת לקחה; הפרישה של תיירי הנרי - לדבריו - לא מעניין; אריק אבידאל או חונאס גוטיירז שחוזר למגרשים והתגבר על הסרטן - לא מעניין; כדורגל ישראלי - רדוד ולא בא בחשבון. הנושא שנבחר: ההתרסקות של הקבוצות ממילאנו, פעם בירת הכדורגל של אירופה.

    קיבלנו שעה וחצי לעבוד על זה, היינו שלושה אנשים. אינטר ומילאן הן פחות איזור החיוג שלי, בטח בשנים האחרונות. משום שאני חזק בסטט', חלוקת העבודה הייתה קודם כל לאמת את הנתון על ליגת האלופות ואכן צדקתי, וגם לציין חד וחלק את מס' המנויים הנמוך שמילאן מכרה העונה - הכי נמוך בתולדותיה.

    ***

    לפני עשרה ימים נערכה כמיטב המסורת הגרלת 1/8 גמר ליגת האלופות. קבוצות כמו באזל או מונאקו היו שם, ולצד מנצ'סטר יונייטד שבלטה בהיעדרה - היו עוד שתי אימפריות נוספות שהפעם התאריך לא היה חלק מהלו"ז שלהן - אינטר ומילאן, שאפילו לא העפילו לשלב הבתים. לראשונה מאז עונת 2001/02 - אז אינטר ומילאן, שחולקות יחד 10 גביעי אירופה, שיחקו בגביע אופ"א - שתיהן לא הגיעו אפילו לשלב הבתים בליגת האלופות. שתי קבוצות הפאר שמתקשות לראות עתיד ורוד - מחפשות להשאיר את ההווה האפרורי והמדכא מאחור ולחזור לקרות תיגר קודם כל בזירה המקומית. כרגע הן רואות את יובה רק במשקפת.

    מילאן שנוסדה ב-1899 ואינטר שהוקמה ב-1908 חוו את השנים הגדולות שלהן בעיקר בשנות ה-90 ו-ה-2000. הן היו רגילות למדיניות בזבזנית, בין היתר מאז סילביניו ברלוסקוני לקח את מילאן כפרויקט - ומאסימו מוראטי שהשקיע באינטר למעלה ממיליארד יורו! כעת הן יכולות רק להביט בקנאה על המודל של רומא שמעמידה קבוצה פנטסטית בתקציב צנוע וגם העונה מתמודדת חזק עם יובנטוס על הסקודטו. ברור שהן מתקשות להתאקלם לסדר העניינים החדש, העידן שאחרי הכסף הגדול.

    כשמונה הקיץ למאמן מילאן, פיפו אינזאגי, שחקן עבר גדול במועדון, היה נחרץ - "מטרתנו היא להחזיר את הקהל לסאן-סירו ולגרום לו להזדהות איתנו וגם ליהנות מהקבוצה". אבל הקהל לא קנה את הבלוף, את המילים הריקות מתוכן והאוהדים מצביעים ברגליים. מילאן שסיימה אשתקד במקום השמיני, הנמוך ביותר שלה מזה זמן רב - הפסידה כבר 40 מליון יורו מאי השתתפותה בליגת האלופות, ובנוסף מכרה השנה את מס' המנויים הנמוך בתולדותיה - רק 19,840 לפי הטוטו-ספורט האיטלקי. שווה ערך למכבי חיפה וסמי עופר, למשל. הימים עליהם אינזאגי מדבר "זכינו פעמיים בליגת האלופות, הצלחה היא בדם שלנו" - נראים רחוקים מאוד. בצד השני של המתרס, אצל אינטר - כבר לא מדברים על אותו מאמן. וולטר מצארי שהגיע בקול תרועה רמה מנאפולי אשתקד - נכשל כישלון חרוץ וקיבל בעיטה בתחת. גם רוברטו מאנצ'יני, שחתום על הצלחות העבסר - לא מוציא בינתיים את העגלה מהבוץ. הניצחון היחיד שהשיג בינתיים היה 2:0 על קייבו, והמאזן עגום במיוחד - 5 נק' בלבד מחמשת המחזורים האחרונים. המרחק של אינטר מהמקום השלישי המוביל לליגת האלופות כמעט זהה למרחק שלה מהקו האדום.

    https://wallwidehd.com/wp-content/uploads/Inter-Milan-vs-AC-Milan-Wallpaper.Xxx

    האוהדים, כאמור, לא טיפשים, והם חזו את העתיד. הם ממש לא אהבו את הויתור על שחקני המפתח. בצד של מילאן כמובן מדובר בזלאטן איברהימוביץ ותיאגו סילבה, שמכירתם לפריז בזמנו הייתה ויתור על תחרותיות בשל כיסוי גירעונות העבר, וכמובן הויתור המטופש של אלגרי על פירלו, שחקן חשוב מאוד בשלוש האליפויות של יובה. באינטר הנוכחית לא קיים אף שריד מעונת השיא של המועדון, עונת הטרבל עם מוריניו. כל הגיבורים עזבו, והקיץ היו אלה דייגו מיליטו החלוץ, וולטר סמואל הבלם ואסטבן קמביאסו, בעוד ווסלי סניידר למשל עשה את הדרך לגלטסראיי עוד בסיום עונת 12/13. חאבייר זאנטי הקפטן הכל יכול הודיע בקיץ על פרישה וחסר מאוד בפן המנהיגותי, מעבר ליכולתו הנהדרת לאורך השנים. בעוד זאנטי קיבל את הכבוד הראוי שלו ונשאר במערכת שהוא כל-כך מזוהה איתה - כסגן הנשיא - נשאלת השאלה מתי מישהו במילאן ירים את הכפפה ויציע תפקיד כלשהו למאלדיני, אולי גדול שחקני הקבוצה בכל הזמנים ולבטח שיאן ההופעות שלה(902).

    אותו מאלדיני, שחקן עבר ענק ללא ספק - נסחט עד הטיפה האחרונה כמו לימון בקריירת המשחק שלו. משחקנים אחרים כמו זאמברוטה, סיידורף ואינזאגי - מילאן הייתה צריכה להיפרד עוד קודם. חילופי המשמרות היו מאוד לא מוצלחים. שחקנים צעירים כמו פאטו(פציעות), רוביניו('היורש של פלה', לא?) ואחרים לא עמדו בהבטחה, ודווקא אל-שרעווי שהיה משהו מיוחד וכבר 19 שערים בעונת 2012-13 - סבל מפציעה קשה והחמיץ למעלה משנה. כשהאיש שאמור להוביל את החוד של מילאן הוא פרננדו טורס - זה אומר הכל. 'אל ניניו' כבר לא ילד והוא ממש לא חלוץ טוב כמו בעבר. שער אחד בלבד יש לו העונה ובהתחשב ברקורד העגום שלו בצ'לסי - זה כלל לא מפתיע. מילאן הפכה להיות קבוצה שקונה 'את הזבל' של שאר הגדולות.

    נקודת האור היחידה כרגע היא ג'רמי מנז שעבר הסבה מוצלחת לעמדת החלוץ המרכזי. הצרפתי מחזיק את מילאן בעניינים ואולי עוד יעמוד בציפיות שתלו בו בתחילת הקריירה. עונת השיא שלו עד עכשיו הייתה עם 9 שערים בפריז(2012) והיום כשאנחנו רק בפגרת החורף - הוא כבש 8 שערים ב-15 משחקים. גם אצל אינטר יש שחקן אחד שמבקיע וגורם לקצת נחת. לא מדובר ברודריגו פלאסיו שכבש רק מול לאציו את שער הבכורה שלו העונה - אלא באיקרדי המצוין שהגיע מסמפדוריה וכבש גם כן 8 שערים. שניהם צמודים לטבז בקרב על מלכות השערים בסרייה A, רק חבל שהם כל-כך רחוקים מיובנטוס...

    האם הכסף שקנה הכל - יכול להציל את הרוסונרי והנראזורי או שמא הם ימשיכו לדשדש בשיפולי צמרת הליגה ולחכות לנס, והעיר מילאנו תמשיך לקנא בשכנותיה טורינו ורומא?

    - כמובן שאחת המטרות היא נושא לדיון: נסו להביא עוד זווית לבעיות והטעויות של אינטר ומילאן, ומהן הפתרונות לעתיד?
    - ביקורת על הכתבה, תהיו 'נאצים' אם צריך.
     
  2. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    אין מה להיות נאצים, סיכמת לדעתי את המצב כמו שצריך.

    יש לי בעיה עם התיאור של העזיבה של פירלו אבל זה משהו שהמון חוטאים בו, בעיקר בתקשורת. מקרה קלאסי של חוכמה בדיעבד. פירלו היה גרוע במשך 3 שנים בערך לפני העזיבה. אלגרי לא ויתר עליו וכשפירלו היה כשיר הוא שיחק. הוא שיחק כמו שחקן שנראה די גמור וכדי להחזיק אותו בכל מקרה צריך לתחזק קישור שלם שיכול לתמוך בו. הוא הגיע לסיום החוזה שלו, הצענו לו הארכה לעונה נוספת כיאה לשחקן מבוגר ודועך, הוא סירב. יובנטוס הציעה לו חוזה ארוך טווח והוא בחר בה. ההתנהלות של מילאן עם פירלו הייתה סופר הגיונית בקונטקסט של אז. במילאן בכל מקרה הוא לא היה פורח כמו ביובה כי במילאן לא היה את מרקיזיו, וידאל ופוגבה שיקיפו אותו. כנ"ל לגבי הנבחרת שם היה את מרקיזיו, דה-רוסי ומוטה. הוא שחקן בעל סגנון שדורש שהקבוצה תיבנה סביבו ומילאן הייתה אז בתהליך הצערה מתבקש, כזה שהתקשורת בעצמה דרשה ומתחה ביקורת כשלא נעשה בקצב ראוי.

    בנוגע ל"מצב" - אפשר לדבר על כסף וברור שזה פוגע, אבל זה לא תירוץ כשקבוצות כמו רומא, דורטמונד ואתלטיקו פורחות עם תקציבים הרבה יותר נמוכים. יש בעיה ניהולית בשתי הקבוצות שמתנהלות רע מבחינת רכש.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  3. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    1. מסכים לגבי ההערה על הביקורת על העזבת פירלו.
    2. לדעתי כדאי להוסיף את הראיון של מאלדיני על חוסר ההזדהות עם מילאן, כי לצד הירידה הדרסטית ברמה יש גם ירידה של הזדהות עם הקבוצה - מחסור בשחקני בית או שחקנים עם קצת פזם במועדון.
    3. להדגיש יותר את מכירת זלטאן וסילבה. כשהם היו במילאן עדין היה מדובר בקבוצה חזקה ששווה ליגת האלופות, ועם המכירה שלהם מילאן הפכה להיות קבוצה שמתחרה עם ג'נואה וסאמפדורה.
    4. אולי כדאי להוריד את ההערות על טורס כיוון שהוא כנראה עוזב.
     
  4. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    הבעיה הכי גדולה עם הנפילה של הקבוצות היא שהיא באה בזמן הכי גרוע בהיסטוריה של הכדורגל - עם התחלת הFFP הנוראי של פלאטיני. אז גם אם מחר יקנה ביליונר את מילאן(וכבר קנה אחד את אינטר), הם יהיו יותר מדי מוגבלים כדי להחזיר את עצמם למעמדם הטבעי כקבוצות שתמיד בטופ של הטופ של אירופה(במיוחד מילאן). יקח להם כמה שנים של ניקוי אורוות כדי להתמודד על הליגה ולהשתתף בצ'מפיונס באופן קבוע, ואני לא יודע כמה זמן אם בכלל יקח להם כדי לחזור להיות אחת מהקבוצות הטובות באירופה. כמה מועדונים הספיקו לעבור אותם ברמת האהדה העולמית והדרך היחידה שלהם לחזור לשם זה לזכות בהרבה תארים, אבל הדרך היחידה שלהם לזכות בהרבה תארים זה כסף מהמותג... בקיצור ביצה ותרנגולת.

    מבחינת תכלס לאינטר יש בסיס יותר טוב עם 2 יהלומים ושוער מהטופ, 3 שחקנים שאו שיובילו אותם או שימכרו בסכומים גבוהים ויכניסו כסף. בנוסף יש להם גם בעלים לא קמצן.

    למילאן מנגד אין כמעט שום נכס, המון שחקנים מבוגרים לצד כמה כישרונות מאכזבים וברלוסקוני אחד.


    ובנוגע לכתבה - כמו שנכתב פה אמנם היה משבר כלכלי והתקציבים פחתו, אבל אלה עדיין 2 קבוצות מאוד עשירות שאמורות להיות לפחות לצד רומא ויובה. לא מזמן הליגה חתמה על הסכם זכויות שידור חדש, השני בגודלו אחרי הליגה האנגלית ואמור להיכנס הרבה מאוד כסף משם. מילאן גם לא מזמן חתמה על הסכם של 20 מיליון יורו לשנה עם האמירויות. הבעיה היא התנהלות כלכלית רעה מאוד ובמקרה של מילאן גם קמצנות. מישהו רואה את מילאן משקיעה את ה20 מיליון האלה על חיזוק בינואר?


    בשורה התחתונה המועדונים האלה גדולים מדי כדי להישאר במעמדם הנוכחי ובמוקדם או מאוחר(שנה או חמש) הם יחזרו לתחרותיות בזירה המקומית, באירופה יהיה יותר קשה כי לדעתי עם הזמן יווצר מועדון סגור של השלבים המאוחרים בצ'מפיונס בגלל הFFP. הגיוון של הזוכות בעשור הקודם לא יחזור על עצמו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/14
  5. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    בעיה עם מחסור בשחקני בית רלוונטית לכל הקבוצות הגדולות באירופה, פרט לבאיירן מינכן וברצלונה שגם הן בהדרגה מפתחות פחות שחקנים צעירים מבעבר, כי זה גם מאוד תלוי בדור שאתה נופל עליו. יתר על-כן, אני לא חושב שתמיד צריך שחקני בית בשביל ליצור זהות או הזדהות עם האוהדים, שזה גם דיי נושא לא רציונאלי בפני עצמו, ועוד עבורינו הישראלים שאנחנו אפילו לא מאיטליה, במקרה הזה.

    דבר נוסף, ולפעמים אוהדים נואשים לראות שחקני בית, בעיקר כשהמצב המקצועי בקבוצה לא טוב, למשל כמו שהיה במילאן בשנים האחרונות, אבל לא תמיד יש שחקני בית שיש בהם פוטנציאל שאפשר לקדם. הרי, אתה לא תיתן לילד לשחק כי הוא גדל במחלקת הנוער של המועדון - אתה כן תיתן לו לשחק אם הוא מספיק טוב. אני גם לא חושב שזה נכון לזרוק ילדים למגרש כי במילא הקבוצה לא מצליחה. שילוב הדרגתי ליד שחקנים מנוסים תמיד יהיה מהלך נכון ובריא יותר. השאלה אם יש עם מי לעבוד.

    *
    לגבי הנושא עצמו, ממה שאני התעניינתי קצת כלכלית ורלוונטי לשנת 2014, אז אינטר ומילאן משלמות הרבה יותר מדי על משכורות (אם כי כמובן שיש ירידה להבדיל משנים קודמות) וזה נוגע לכל מועדוני הספורט, לא רק בכדורגל, וכאני אומר הרבה, זה כמובן ביחס לאיכות המקצועית שיש בסגל השחקנים של הקבוצה, בנוסף לחוסר ההישגיות שלה מול שאר קבוצות כדורגל בפרט ומועדוני ספורט אחרים בכלל. זה רק מדגיש עד כמה הניהול שם כושל, בעיקר זה של מילאן, שכמו שציינו כאן, היא פחות טובה אבל משלמת יותר מאינטר.

    הפרויקט שנבנה ברומא הוא מצוין ומרשים (ועדיין צריך להוכיח את עצמו מבחינה הישגית), אבל הוא לא הקונספט הניהולי היחידי שמצליח בכדורגל העולמי שאפשר ללמוד ממנו. אפשר להסתכל על הכדורגל הגרמני ולראות איך בלי הרבה כסף שיש אולי רק בבאיירן ואפילו וולפסבורג, קבוצות מפתחות שחקנים ומאמנים צעירים על בסיס קבוע, גם אם חלקן מצליחות יותר לשמור על הנכסים וחלקן פחות.

    באנגליה למשל לא באמת משקיעים יותר מדי בכדורגלן האנגלי כי במילא כמויות הכסף שם מטורפות, אפילו עבור קבוצות אמצע-תחתית בפרמיירליג, שיכולות להביא רכש זר בעשרות מיליוני פאונד, בנוסף למשכורת מפוצצת. אפילו לגדולות האיטלקיות אין במרבית המקרים את הפריבילגיה לכך עקב גורמים כאלה ואחרים (ראה ערך: יובנטוס לא באמת יכלה להרשות לעצמה כלכלית את אלכסיס סאנצ׳ס), ויכול להיות שהפיתרון הכי טוב יהיה להשקיע בכדורגל האיטלקי עוד הרבה יותר מלמטה, כמו שקרה בהדרגה בכדורגל הגרמני אותו הזכרתי.

    *
    יותם,

    לא נראה לי שמילאן רוצה להיות במצב הנוכחי של דורטמונד, אבל בכל מקרה, אתה דיברת על הבדלי תקציבים: האם התקציב של הקבוצות שהזכרת באמת נמוך יותר? לא נראה שמילאן מוציאה סכומי העברה גדולים בכלל בשנים האחרונות, בלשון המעטה. אולי היא מוציאה משכורות כבדות, אבל זה כבר משהו אחר. אני חושב שגם כמו שאמרת הצוות המקצועי-ניהולי הוא ההבדל הגדול בין הקבוצות.

    עוד שאלה והיא לא מופנית רק אלייך: האם אין מספיק אמון בשחקנים הצעירים בכדורגל האיטלקי או שפשוט באמת שאין שחקנים כאלה שיכולים להיות חלק דומיננטי בקבוצות הגדולות? סתם עולה לי לראש עכשיו את וראטי ואפילו אימובילה שפרחו בפסקארה תחת זמאן והיום אף אחד מהם לא משחק בליגה האיטלקית. למה זה קורה? האם הכל באמת נע סביב הכסף או שהיה פה גם רצון לברוח מאיטליה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/14
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    באופן מסורתי שחקנים איטלקים מעדיפים לשחק בגדולות של איטליה. מכיוון שליובנטוס לא היה מקום בסגל בשביל אימובילה וההצעה הכי גבוהה (והיחידה) הייתה מדורטמונד, הוא עבר לשם. את וראטי קישרו ליובנטוס בזמנו אבל כשלפניך ברוטציה יש פירלו, וידאל, פוגבה, מרקיזיו ואסמואה אז אין לך שום סיכוי להתפתח אם אתה ילד בן 20. בפאריס המצב היה הגיוני יותר, בסך הכל הוא קיבל החלטה טובה מאוד.

    כמובן שזה המון פונקציה של כסף אבל אם ההצעות הכספיות זהות והסיטואציה מבחינה מקצועית מאפשרת לך להצליח, האיטלקי הצעיר כמעט תמיד יעדיף להישאר באיטליה באחת מהגדולות.
     
  7. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    בעבר, שחקן איטלקי התחרה עם חבריו בקבוצת הנוער על מקומות בודדים בקבוצה הבוגרת. היום הוא מתחרה עם כל שחקן מרחבי העולם בטווח הגילאים שלו. למעשה אין כאן בכלל תחרות מאחר והבמה של השחקן האיטלקי עליה יוכל להוכיח את עצמו היא ליגת נוער חובבנית והרבה מאוד מזל בהשאלות בקבוצות מליגות נמוכות, שמטרתן למלא את הסגל בזול ללא שום מוטיבציה להשקיע בו, להבדיל משחקן בן גילו בחממה כמו ריבר פלייט שתספק לו 15 משחקים בעונה בליגה הראשונה מהרגע שיראה את הכישרון שלו.
    גם לאחר פריצה יחסית כמו במקרה של אימובלה שהזכרת, השחקן ממשיך להתחרות עם שחקנים בסטטוס דומה שעשו את הפריצה שלהם במקום אחר. אימובלה הפסיד למוראטה אך היה היום ביובה אם התחרות היחידה שלו הייתה מקומית (זאזה, גביאדיני וכו').
     
  8. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אני חושב שמה חסר בעיקר זה למה אינטר ומילאן הגיעו לסיטואציות האלה ושאפשר לקשר את זה למצב של הכדורגל האיטלקי כולו, אבל חוץ מזה יפה מאוד.

    אינטר גם לדעתי במצב יותר טוב ממילאן מבחינה ניהולית כרגע, אבל זה משהו שיכול להשתנות מחר. בשורה התחתונה שתי קבוצות במצב קשה ובניגוד למה שכתבו כאן, אני לא כל כך בטח שבמוקדם או במאוחר הן יחזרו לתחרותיות. יש מצב שאינטר ו/או מילאן ישארו בבינוניות לעוד המון המון זמן, כמו ליברפול באנגליה לדוגמה.
     
  9. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    בנוגע לצעירים האיטלקים, לדעתי המצב הרבה יותר פשוט ממה שמנסים להציג פה. הדור האיטלקי שצומח במחלקות הנוער בשנים האחרונות פשוט לא טוב מספיק. בהתקפה ובקישור המצב עוד סביר, בהגנה הוא פשוט קטסטרופלי. אני מתקשה להאמין שאם מסתובב איזה כישרון רציני (על אמת לא סתם עוד "מאלדיני הבא") באיזה קבוצת נוער יתעלמו ממנו ויזרקו אותו להשאלות או לעסקאות חצאי כרטיסים. כשאני מסתכל על חבר'ה שכן קיבלו צ'אנסים בגיל צעיר בלי לעשות את כל המסלול של ההשאלות כמו באלוטלי, קסאנו, דה רוסי, דה שיליו ומארקיזיו (עונה אחת באמפולי לא נחשבת מבחינתי) אני מוצא שהמשותף בין כל האלה זה שהם באמת רמה אחת מעל המקבילים שלהם בקבוצות הנוער שמסתובבים בהשאלות או בקבוצות קטנות בניסיון למצוא את עצמם. גם אחרי כמה שנים שהמאטרים, הדרמיאנים והאסטורים מגיעים לארץ המובטחת מבחינתם אפשר להבחין בפערים המקצועיים בינם לבין החבר'ה שהזכרתי למעלה. זה פשוט לא אותה ליגה.

    לגבי עיקר הדיון, הכל כבר נאמר אז אין לי הרבה מה להוסיף. רק שאלה קטנה ובבקשה בלי להיגרר למלחמות "למי יש יותר גדול" (או שבמקרה הספציפי הזה, למי קטן יותר): אני קורא כאן הרבה כותבים שטוענים שהמצב של אינטר טוב יותר משל מילאן. אפשר הסבר רציני נטול סיסמאות והטרלות לטענה הזאת כי הטבלה והיכולת בחצי הזה של העונה מוכיחות קצת אחרת.
     
  10. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,616
    לייקים שהתקבלו:
    2,365
    מין:
    זכר
    על כך נכון. דור שחקנים שצומח בשנים האחרונות פשוט לא מספיק טוב. אין מישהו שאפשר להצביע עליו שיהיה כוכב בקנה מידה עולמי בהשוואה לדור הקודם שצמח שעל כל משבצת היו 2 שחקנים מתמודדים וכל אחד מהם היה סופרסטאר.
    בנוסף המצב הכלכלי הגרוע באיטליה וזה למה שתי הקבוצות האלה נשארו מאחור.
     
  11. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    מי שרואה את אינטר בזמן האחרון יכול לשים לב שמנאצ׳יני משתף ילד בשם בונאצולי, שגם הגביה את הכדור החופשי שהוביל לשיוויון של פלאסיו נגד לאציו. הבאזז סביב הילד ממש גדול, כשכבר בגיל 17 הוא השחקן המרכזי של הפרימברה, ומזכיר את באלוטלי בזמנו (להבדיל מהיצור).

    אבל כן, בכללי הדור של האיטלקים לא טוב.
     
  12. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    הסיבה לתחושה זו של לא מעט אוהדים היא שבראשה של מילאן יושבים שני דינוזאורים שנאחזים עם הציפורניים בכיסא שלהם כאשר קיים קונצנזוס שמילאן כמותג שווה הרבה יותר ממה שהצמד הזה מסוגל לתרום למועדון, בניגוד לאינטר של טוהיר שמשדרת התחדשות וסטנדרטים גלובליים בניהול עם מטרה להפוך את המועדון לעסק שמניב רווח.

    בפועל, אינטר בעידן האינדונזי מציגה חובבנות בכל אספקט אפשרי החל מבניית סגל עם חומר אנושי נחות, רכש בנאלי, הארכת חוזה למאמן מספר חודשים לפני פיטוריו, הסיפור עם גווארין, והגרוע מכל - עמידה במקום בכל הקשור להשקעה בכישרונות ויצירת נכסים בסגל.

    השאלה מה יקרה לפני, התגברות של אינטר על הFFP או שכל הגליאנים והברלוסקונים למינהם ילכו לעזאזל.
     
  13. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    מי שחושב שהיכולת המקצועית של הקבוצות היא האינדיקציה למי מהקבוצות במצב יותר טוב שוגה. אינטר ב-2010 זכתה בטראבל ויובנטוס סיימה במקום השביעי, והנהלת יובנטוס הייתה הרבה יותר איכותית ושקולה מאשר הנהלת אינטר באותו זמן, בעונה שאחרי הגיעו התוצאות.

    המטרה של אריק תוהיר היא בראש ובראשונה לייצב את אינטר מבחינה כלכלית, וזה למה אנחנו רואים קבוצה די בינונית. הוא דאג להסכמי חסות משופרים והרבה יותר טובים ממה שהיה תחת מוראטי, הוא העיף שחקנים שהיו נטל על הר המשכורות של הקבוצה ומבחינת שיווק הוא ממש עובד חזק כדי לשפר את התדמית של אינטר באיטליה ובעולם וכמובן למשוך אוהדים, דוגמה טרייה היא המשחקים הקרובים שבהם כרטיס משותף למבוגר וילד עד גיל 10 יעלה 10 יורו.

    אני חושב גם שלהגיד שלאינטר אין נכסים וכשרונות בזמן שיש לנו את קובאצ׳יץ׳, איקארדי, חסוס ובונאצולי זה פשוט לא נכון, בטח אם משווים את זה למילאן שלמעט דה שיליו אני לא רואה מה יש לה באספקט הזה. חוץ מזה, מחלקת הנוער של אינטר היא מהאיכותיות באירופה והאנשים בה עובדים שעות נוספות כדי לאתר כשרונות מרחבי העולם ולהביא אותם אלינו. לא בטוח שכולם יצאו שחקנים על רמה, אובי הוא דוגמה, אבל הכיוון זה מה שחשוב.

    בקשר להארכת החוזה למצארי ופיטוריו אחרי כמה חודשים - מה ציפית? רק חמור לא משנה את דעתו. תוהיר פעל נכון כשהוא האמין במצארי כשזה שיפר מיקום מהעונה שלפניי עם פחות או יותר אותו סגל, אבל ראה אותו נכשל בגדול עם הרכש שהוא הביא. תוהיר לא יכול להשאיר את מצארי רק כדי להתגאות בהתנהלות נכונה, כי עם מצארי אינטר הייתה הופכת למועמדת לירידה. למרות התוצאות החלשות על הנייר, הקבוצה כבר מראה שיפור משמעותי תחת מאנצ׳יני, בעיקר מנטאלי. 4 פעמים לחזור מפיגור זה ממש לא מובן מאליו כשמדובר באינטר, ומפיגור של שני שערים כמו במשחק האחרון אז בכלל. אפשר לחשוב שמילאן גם לא התנהלה מבחינה חובבנית בכל הקשור למאמן בשנים האחרונות, כשאלגרי אף פעם לא זכה לשקט ונוחות מההנהלה.

    הסגל נבנה במגבלות הפייר פליי, אז בואו נגיד כולנו תודה למוראטי בעניין הזה שלא הצליח בחמש שנים לשפר את המצב של אינטר. בשורה התחתונה, וזה לא רק בקשר לסגל אלא בקשר להכל, תוהיר ואנשיו הם שיפור גדול מהשכונתיות של מוראטי ואנשיו.
     
    yonmu אוהב/ת את זה.
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בעונת 2002-03 מילאן זכתה בליגת האלופות עם אנצ'לוטי. הגמר אמנם היה מגעיל אבל בשלבי הבתים למשל מילאן ניצחה את ריאל, את באיירן פעמיים, את דפורטיבו לה-קורוניה בריאזור וכן-הלאה. היא הייתה קבוצה נהדרת ומאוזנת, ובכל-זאת מילאן חשבה קדימה ורכשה לאחר-מכן את קאקא כדי להוסיף עוד תיחכום לקבוצה. באותם ימים ממש לא הסתפקנו שם בבינוניות. יכול להיות שמה שאומר ישמע נחרץ - אבל היום אין באינטר ובמילאן אף שחקן אחד שהוא מנייה בטוחה וקרוב אפילו להיות ברמה של השחקנים מהעבר. דיברתי על זה לקראת הדרבי המילאנזי שהזכרתי את החלוצים הגדולים שהיו פעם ושיחקו בשתי הקבוצות - רונאלדו, זלאטן, ויירי, קרספו וכן-הלאה. וכמובן שיש מחסור רציני בזהות. כמובן שצריך כסף, אבל איך פאולו מאלדיני לא חלק מהערכת של מילאן? וראינו לדוגמא שרומא עושה דברים יפים בהרבה פחות כסף.

    אי-אפשר להתעלם ממספר המנויים הנמוך של מילאן, זו כמות כמעט זהה למכבי חיפה וסמי עופר, פשוט בלתי-מתקבל על הדעת. מאז שאני רואה כדורגל אגב, זו העונה שעברה הייתה החלשה ביותר של מילאן, גם מבחינת הדירוג - היא בחיים לא סיימה שמינית בשנות ה-2000. הגסיסה האיטית התחילה אצל שני המועדונים ממזמן. אצל אינטר זה קרה עוד בעונה שאחרי הטרבל. היה ברור שמה שהיה עם מוריניו לא יחזור, אבל ההשפלה נגד שאלקה למשל ברבע הגמר וכן-הלאה.

    לגבי פירלו אני יכול רק לקחת צעד אחורה למעשה, כנראה שזה נשמע באמת טוב אבל אתם יותר בקיאים ממני בנושא. אבל השאלה היא האם לא מדובר כאן בסיפור של הביצה והתרנגולת. קודם כל, למה ביובה הוא כל-כך טוב ובמילאן הוא היה כל-כך רע? ודבר שני - אולי דווקא לפוגבה היה נוח לפרוץ כשיש כבר את פירלו ו-וידאל לצידו, ולא להיפך? פירלו מעולם לא ביסס את המשחק שלו על מהירות למשל. והיו מספיק שחקנים במילאן שנסחטו עד לטיפת הלימון האחרונה.

    אני חושב אגב שגם בתקופת זלאטן מילאן כבר זייפה והייתה קבוצה שכל אחת מהגדולות בצ'מפיונס מאוד רוצה לקבל אותה. טיאגו סילבה היה נהדר, זלאטן היה מבקיע גולים מכלום אבל חוץ מזה לא היה למילאן הרבה, שאר העמדות לא חוזקו. כאילו יוצאים למלחמה עם זלאטן וזהו, אין שאיפה להתקדם או לשפר. מתי הייתה הפעם האחרונה שאינטר או מילאן הביאו שחקן בגרושים והוא התגלה כהצלחה מסחררת? או שחקן שהגיע ובאמת הצליח ברמה שאי-אפשר להתעלם ממנה: יותר מפלאסיו אשתקד, יותר מאל-שרעווי בזמנו. מישהו שאוהד של קבוצת צמרת אחרת יגיד 'וואו, אני רוצה אותו בקבוצה שלי'?

    ידוע שטורס עזב, השימוש בשמו היה לצורך הכתבה, להדגיש שוב עד כמה מילאן מזלזלת בעצמה למען האמת. מישהו חשב שהוא יביא את הישועה? לא מדובר בשחקן שעבר עונה חלשה וגם לא שנתיים חלשות.
     
  15. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אינטר ומילאן שתיהן היו סמל ליוקרה והיו יריבות מאיימות על כל קבוצה באירופה. כמובן שההרתעה ממילאן הייתה יותר גדולה, אבל לא הייתה קבוצה באירופה שראתה את אינטר מוגרלת איתה ולא אמרה לעצמה ״שיט״.

    ובקשר לשחקן בגרושים - אינטר הביאה את קובאצ׳יץ׳ ב-15 מיליון יורו סך הכל, זה מחיר זול מאוד. מנז הוא גם שחקן שנותן הופעות ברמה גבוהה מאוד העונה והביאו אותו בחינם. היום אבל קשה למצוא שחקנים מדהימים בזול בגלל שלכל קבוצה גדולה באירופה יש מערך סקאוטינג מרשים. אין לי מושג עד היום איך קובא הגיע אלינו ולא אל ריאל לדוגמה.