ליברפול 2014/15

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Mellow29, ‏21/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. StevenGerrard Member

    הצטרף ב:
    ‏17/6/13
    הודעות:
    1,860
    לייקים שהתקבלו:
    459
    אוהדת ליברפול? היא פנויה? ;)
    איזה חלום זה - בת זוג אוהדת ליברפול. לצפות ביחד במשחקים מול הטלויזיה בלי שאלות מציקות, לשיר ביחד שירי אוהדים, מתנות מהחנות של המועדון, לגדל ילדים אוהדי ליברפול, חופשות משפחתיות לאנפילד... :)

    אז תסתכל שוב על הילוכים חוזרים ותראה אותו שומר על דז'קו בגול אבל צופה בכדור במקום בשחקן (שיעור לבלמים מספר אחד), הולך לעבר הכדור ומאבד את שניהם כשהוא ממקמם את עצמו לא כאן ולא כאן. האשמה בגול היא לפחות 85% עליו.
    מעבר לטעות הקריטית הזו היה לו משחק טוב אבל אני לא מסוגל לראות אותו מחרב משחקים יותר. היה לו מזל שקוטיניו לבש את ה-shooting boots שלו, אחרת הוא שוב היה עולה לנו בנקודות.
     
  2. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,307
    לייקים שהתקבלו:
    7,438
    מסכים שהשער הוא בעיקר על סקרטל, הוא זה שכביכול שמר את דז'קו אבל איבד אותו כמו טירון.
    בגדול היה לו משחק טוב.

    לצערי צפיתי רק בשידור חוזר, אני מתחיל לחשוש שאני קצת נאחס לקבוצה כי בשבועיים האחרונים צפיתי רק במשחק מול בשיקטאש בשידור חי, וגם אז ראיתי רק את החצי השני - איך שהתיישבתי מול הטלוויזיה נהיינו מזעזעים.

    עוד נצחון ענק וזה פשוט מטורף מה שהקבוצה הזאת עשתה בחודשים האחרונים, העונה הזאת עוד עשויה להסתיים כעונה טובה מאוד וזה משהו שאף אחד בכלל לא דמיין לפני כמה חודשים. נצחונות על ספרס, סוטון וסיטי, ענק.
     
  3. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    12,965
    לייקים שהתקבלו:
    6,660
    אייב בחוץ לחודש לפי דיווחים בטוויטר... חבל מאוד, לדעתי ביכולת שהוא הפגין הוא היה צריך להיות ראשון ברוטציית הווינג באק ואופציה חשובה מאוד. נצטרך את מרקו ומורנו בכושר שיא לסיום העונה.

    קוטיניו, בפעם המי יודע כמה, מופיע למשחקים הגדולים ועושה מה שבא לו. יש לו את האפשרות להפוך לאחד מהטובים בעולם, זה תלוי רק בו ובאם הוא יסדר את הראש ויתייצב ביכולת.

    גם הוא, כמו כל יתר הסגל המאוד צעיר שלנו, יתעצב גם הרבה בעקבות סוף העונה. לדעתי אם נצליח לזכות בגביע ולסיים בטופ4 זה ייתן דחיפה שהם מאוד צריכים בשביל לעלות שלב ולהתמודד שוב על האליפות בעונה הבאה (זאת חייבת להיות המטרה). שלד של סאקו-מורנו-צ'אן-הנדרסון-קוטיניו-אייב-מרקוביץ'-סטרלינג-סטרידג' זה בהחלט שלד שיכול להפוך לקבוצה שמתחרה על תארים, בתוספת כמובן חיזוקים במקומות הנכונים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/3/15
    Liverpool-Forever ו-oranfu אוהבים את זה.
  4. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    מלבד מוריניו - רוג׳רס הוא המאמן הטוב בליגה - ואני לא חושב שמישהו יכול לחלוק על זה כבר. יש לו את החסרונות שלו (כמו גם למוריניו עצמו) וגם בשילוב בין הליגה לליגת האלופות אני חושב שהוא נכשל בגדול. אבל יכול להיות שביחד עם המועדון הוא ימשיך לגדול ולהשתפר. השאלה הכי גדולה היא הרכש והאם ליברפול מסוגלת להביא שחקנים שיגרמו לה לעשות את הצעד קדימה. באסקפט הזה היא מאוד דומה לארסנל; לשתי הקבוצות חסר שחקנים קריטים שצריכים לייצב את השלד כמו: שוער, בלם, קשר אחורי וחלוץ.

    בכל מקרה, בוא נראה איך העונה הזו תסתיים קודם. תמונת המירוץ על הרביעייה הראשונה משתנה משבוע לשבוע.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  5. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    12,965
    לייקים שהתקבלו:
    6,660
    מיניולה מאז תקופת הצינון מציג יכולת של שוער לאליפות, אבל מסכים שזה מסוכן לבנות על זה. יהיה מעניין לראות מה יקרה עם הסוגייה הזאת... מניח שזה גם יהיה תלוי מאוד בסיום העונה שלו.
    כל השאר זה כמובן קונצנזוס, בלי ספק. למרות שכמו שאני רואה את זה, אם צ'אן, הנדו וקוטיניו ממשיכים להשתפר הם יכולים להרכיב קישור ברמה גבוהה מאוד, ואז הקשר הנוסף יכול להיות גם שחקן סולידי שנותן עבודה ולא כוכב להרכב.
     
  6. Ori8 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    4,374
    לייקים שהתקבלו:
    2,315
    נו מה אנחנו לא רגילים לזה? לא חושב שיש אפילו טעם לפנטז על עתיד עם קוטיניו ואולי גם עם סטרלינג. הוא כבר בפנקסים של האריות וזה לגמרי עניין של זמן. ומה בדיוק הסיכוי שהוא חתם על חוזה חדש בלי סעיף יציאה? אין סיכוי שהוא עשה את הטעות הזאת. במקרה הטוב ביותר נרוויח ממנו עוד עונה אבל אני אופתע מאוד אם אף אחת לא תנסה לקחת אותו כבר בקיץ הקרוב.

    ולמען האמת אני לא בטוח שהמצב עם סטרלינג מאוד שונה. עניין החוזה הזה פשוט לא ברור. מרגיש לי כאילו הוא כבר הסתנוור מריאל מדריד וחושב שיש לו מה לעבור לשם. הוא אנגלי וגורם לנו לחשוב שאיתו זה לא יהיה ככה אבל מרגיש לי כאילו נופתע כאן לרעה...מקווה מאוד שאני טועה.

    זה אחלה לפנטז על קבוצה שתתחרה בעתיד על תארים אבל במציאות של שליברפול נמצאת בה אנחנו יכולים להנות מהקבוצה טובה שנה-שנתיים עד שהכוכבים הגדולים ביותר יעזבו ואז שוב בנייה מחדש... מה ישתנה הפעם בדיוק?
     
  7. itay2789 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/7/12
    הודעות:
    555
    לייקים שהתקבלו:
    29
    מסכים. שניהם בסכנת עזיבה אם יעשו את הקפיצת מדרגה הצפויה.
     
  8. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,252
    לייקים שהתקבלו:
    18,270
    אנשים פה קופצים יותר מדי מהר לעתיד.

    ערן - הבחורה לא פנויה, מצטער.

    אולי אני צריך לראות שוב, אבל לא נראה לי שסקרטל שמר את דזקו. הוא היה באמצע ויצא אל אגווארו בצדק. לוברן נשאר יותר מדי באגף והמרחק בינו לבין 2 הבלמים הנוספים היה גדול מדי ולשם נכנס דזקו (ראינו את זה כבר במקרים קודמים).
    גם אני לא סומך על סקרטל אבל אתמול הוא היה מצוין לדעתי.

    קוטיניו, אלא אם כן יש לו סעיף שחרור, פחות מדאיג אותי. אני מאמין שהוא מאוד מרוצה אצלנו וחוזה חדש וארוך זה מרגיע. אם הכנסנו שם סעיף שחרור זה כבר טמטום שלנו אבל כרגע אני לא מוטרד מכך שיעזוב (בטח לא בשנה הקרובה).
    סטרלינג לעומת זאת, הקטע עם החוזה מטריד. הוא התראיין בסופ"ש ואמר שהוא מאוד מרוצה בליברפול ומקווה שהעניין עם החוזה ייסגר בקרוב, אבל כל עוד זה לא קורה אי אפשר להיות שקטים.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  9. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    21,993
    לייקים שהתקבלו:
    15,848
    איזה מזל מחורבן לאייב....כמו פלאנגן הוא נפצע בדיוק אחרי שהצליח לפרוץ להרכב אחרי שמעט אנשים האמינו שיש לו סיכוי.
    מקווה שיחזור כמה שיותר מהר, פשוט תענוג היה לראות אותו.
     
  10. StevenGerrard Member

    הצטרף ב:
    ‏17/6/13
    הודעות:
    1,860
    לייקים שהתקבלו:
    459
    ליברפול U21 ניצחה את צ'לסי 0-2 משער של סינקלייר ופנדל של ווילסון.
     
  11. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    חתיכת שער של סינקלייר, יש לציין.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  12. Ori8 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    4,374
    לייקים שהתקבלו:
    2,315
    מה קורה עם סינקלייר אגב, מישהו עוקב אחריו ברצינות ויודע להעריך (עד כמה שאפשר כמובן) אם צפוי לו עתיד קצת יותר מעניין אצלנו מכל מיני אקלסטון, מורגן וכו'? מן הסתם ברמות האלה לא צריך תמיד להסתנוור מכמויות אדירות של שערים אבל ממה שקראתי עליו כן אפשר להבין שמדובר בפינישר יוצא דופן. מצד שני, לא נראה שהוא דופק על דלתות הבוגרת בעתיד הקרוב.

    מישהו יכול לשפוך קצת אור?
     
  13. StevenGerrard Member

    הצטרף ב:
    ‏17/6/13
    הודעות:
    1,860
    לייקים שהתקבלו:
    459
  14. owen11111 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/14
    הודעות:
    1,558
    לייקים שהתקבלו:
    2,491
    מין:
    זכר
    קצת בהרחבה על הדוחות הכספיים שפרסמנו אתמול:

    קודם כל נעשה מעט סדר:
    הדוחות הכספיים מפורסמים מתייחסים לתקופה שבין ה-01.06.2013 ועד ליום ה-31.05.2014.
    למה טרחתי לציין זאת? מכיוון שהדוחות הכספיים הללו אינם כוללים מספר אירועים חשובים שקרו בשנה הקלנדרית הקודמת (2014), אך לא בשנת הכספים הקודמת (התאריכים הנ"ל). מספר אירועים חשובים שקרו למועדון בשנה הזו, ועדיין לא קיבלו ביטוי בדוחות הם:
    * המכירה של לואיס סוארז.
    * קניית שחקנים בסכום כולל העולה על 120 מיליון פאונד.
    * ההכנסות מליגת אלופות.

    מה כן ראינו בדוחות הכספיים?
    השורה התחתונה והחשובה ביותר, המועדון הפך לראשונה מזה כ-7 שנים, למועדון רווחי.
    לאחר הפסד לפני מס של 40 מיליון פאונד בשנת הכספים 2011/12 והפסד לפני מס של 49.5 מיליון פאונד בשנת הכספים 2012/13 - בעונת 2013/14 הצגנו רווח של 920 אלף פאונד, לפני מס. רווח זעום, אבל השורת רווח הזו חשובה מאד.

    למה היא חשובה?
    קודם כל, בכל מה שקשור לנושא ה-FFP:
    כידוע, בחודשים האחרונים המועדון היה נתון לחקירה של הגוף המפקח של אופ"א, בנוגע להפרת המגבלות הכספיות לפי חוקי ה-Financial Fair Player. בהודעה שפורסמה בשבוע שעבר, אופ"א הודיעה כי המועדון לא עבר על תקנות הארגון, וכי לא יוטלו שום עונשים או מגבלות על המועדון. העבודה שהצגנו השנה רווח נקי (גם אם הוא אפסי), תבטיח לנו שנה שקטה בתחום הזה גם בעונה הבאה.
    נושא נוסף שמאד חשוב שכן הצלחנו להגיע לאיזון תקציבי, למעשה לרווח נקי זה מנקודת המבט של הבעלים. אני ידוע שלאנשים כאן יש הרבה מאד ביקורת כלפי הבעלים (שאני אישית, לא מסכים איתן לחלוטין, אי אפשר להתעלם מחוב של 300 מיליון פאונד, וסנטמטרים מפירוק כשהם הגיעו לכאן בהשוואה למה שקורה איתנו היום). אבל גם אם מסתכלים בצורה הקרה ביותר אנחנו נקבל ש:
    *המועדון השקיע בקיץ 120 מיליון פאונד ברכש.
    *מהקיץ הקרוב המועדון הולך להשקיע סכום שלפי פרסומים עשוי להגיע ל-150 מיליון פאונד בשידרוג האצטדיון.

    מדובר בסכומי כסף מאד מכובדים, ובסופו של דבר אנחנו יודעים שהאמריקאים מסתכלים כאן גם על הפן ההשקעתי. הם בסופו של דבר צופים שהמועדון יניב רווחים והם כרגע בכיוון הנכון. בניגוד לאמריקאים הקודמים ששלטו במועדון שלנו, הם מעוניינים להפוך את המועדון שלנו לרווחי, אבל על ידי השקעה בקבוצה והבנה שקבוצה אטרטקטיבת ומצליחה, היא הדרך הטובה ביותר לגרוף מזומנים. ע"ע מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי וריאל מדריד. אז נכון הם לא ישקיעו סכומים כמו שבסיטי או בפסז' מפזרים, אבל אי אפשר להתעלם מההשקעה הכספית הנרחבת שמורגשת במועדון.

    מאיפה נובע הרווח?
    1)
    הסעיף העיקרי שקופץ לעיין זה נושא זכויות השידור. אומנם בשבועות האחרונים מה שקפץ לתודעה זה החוזה החדש שהפריימרליג עשתה עם סקיי ו-BT ספורט, אבל הדוחות הכספיים הנוכחיים מציגים לראשונה את הסכום שהתקבל בעקבות חוזה השידור החדש (ישן) שנכנס לתוקף החל מעונת: 2013/14 וייגמר בעונת 2015/16. החוזה המגה-אסטרונומי על סך 5.1 מיליארד פאונד יחל רק בשנת 2016/17.
    כאמור בעונה הזאת הכנסנו, בין היתר בזכות הסיום במקום השני והחוזה החדש סכום של - 101 מיליון פאונד. זאת לעומת 64 מיליון פאונד שנכנסו בשנה הקודמת. מיותר לציין שמדובר בשיא כל הזמנים ובהכנסה הגדולה ביותר במועדון. חוזה השידור החדש של הפריימרליג הוא מנוע הצמיחה העיקרי של הליגה הזו, והערך המוסף שיש למועדונים באנגליה כיום על פני כל מועדון אחר. האהדה העצומה לליגה הזו, והעובדה שמדובר בליגת הספורט השנייה הכי אטרקטיבית בעולם (אחרי ה-NFL) באה לידי ביטוי בכסף הזה

    2) נושא נוסף מעודד זה ההכנסות מיום משחק, שהכניסו לנו 51 מיליון פאונד בשנה הקודמת לעומת 44.5 בעונה לפני כן. המועדון מסביר את הגידול, למרות שבשנה הזו לא השתתפנו באירופה - בזכות משחקי ההכנה (באוסטרליה ובמזרח) ובזכות הגידול בהכנסות מכרטיסים וחבילות אירוח.

    3) ההכנסות ממרנצ'נדייז וספונסרים - גידול של 6 מיליון פאונד, מ-97.7 מיליון ל-103.8 מיליון. בעיקר בזכות מספר חסויות חדשות. בשנה הבאה זה יהיה הסעיף שיהיה מעניין לחקור. מכיוון שאם נושא החסות החדשה עם NB אכן אסטרונומי כפי שמדווח, אנחנו נראה קפיצה גדולה בסעיף הזה. אם מדובר בכניסה של NB לנעליי ווריור, אנחנו נראה עלייה קלה בלבד בזכות החסויות החדשות, אבל לבטח לא קפיצה של כמה מיליוני פאונד כמו שהעיתונים טרחו לציין בעת כניסתם של New Balance.

    לסיום - מה זה אומר לעתיד?
    שהמועדון בכיוון הנכון. ההנהלה הבכירה והדירקטורים הנוכחיים, מבין שההצלחה מחוץ למגרש וההצלחה על המגרש - הא בהא תליא - בדוחות הכספיים שנחשף אליהם רק במרץ של 2016, יהיה גידול משמעותי בסעיף ההכנסות בזכות ליגת האלופות. העובדה שלא הצלחנו להעפיל לשלבי הנוק-אאוט לא יאפשרו להציג את הפוטנציאל השלם של המפעל הזה, אבל ההערכות מדברות על הכנסה תוספתית של כמעט 40 מיליון פאונד, שתבוא לידי ביטוי בשלושת הסעיפים: זכויות שידור בעיקרם, אבל גם בהכנסות מכרטיסים וספונסרים. מה שיביא אותנו להכנסות של כמעט 300 מיליון פאונד. אומנם עדיין רחוק מאד מה-432 מיליון פאונד שמנצ'סטר הציגו בשנה הקודמת, אבל אנחנו לאט לאט מצמצמים פערים מהם.

    לעבור את מחסום 300 מיליון פאונד ההכנסות, יאפשר לנו להתקרב לליגה של הגדולות האמיתיות באנגליה: צ'לסי (340 מיליון פאונד בשנה החולפת), ארסנל (302 מיליון פאונד) וכאמור יונייטד.

    מה זה אומר על המגרש?
    כרגע עוד מוקדם לדעת, כיוון שיש 2 שאלות מרכזיות שצריכות להענות:
    1) האם הכסף בשידרוג האצטדיון יבוא בלעדית מבעלי המניות (להלן "FSG") או שגם המועדון עצמו יצטרך למממן את הנושא בחלקו.
    2) האם נעפיל לליגת האלופות.

    בתסריטים האופטימיים, אני מוכן להמר שיהיו לנו לקיץ הקרוב סביב 40 מיליון פאונד נטו נוספים להשקיע בחלון ההעברות (שאולי חלקו ילך לחידוש חוזים לשחקנים, כגון סטרלינג, סקרטל, הנדרסון ואייב שצריכים לחדש, וכמו קוטיניו וסטארידג' שכבר חידשו) - אי העפלה לליגת אלופות יכול להיות שתחייב אותנו להתנהל עם תקציב רכש מצומצם הרבה יותר.

    בשורה התחתונה, גם אם השנה לא נעפיל לליגת האלופות וגם אם כן, המועדון צועד בכיוון הנכון.
    הגדלת האצטדיון ולכן גם ההגדלה המשמעותית בההכנסות (מדובר על 25-30 מיליון פאונד נוספים בכל שנה, בגין ההרחבה), יחד עם הגידול בזכויות השידור והעובדה שלמועדון לראשונה מאז תקופת בניטז יש עמוד שדרה שמנווט את המועדון - מאפשרות למועדון לאט לאט לסגור את הפערים הנוספים שנפתחו בשנים האחרונות, ולהחזיר אותו לצמרת המועדונים באירופה - גם מבחינה פיננסית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/3/15
  15. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    @owen11111,

    קודם כל תודה על הסיכום.

    לא הבנתי אם מדובר בתקציב של 40 מיליון פאונד בלבד או שאתה מעריך שזו תוספת לסכום הקיים לבזבוזים שהוא עומד על...?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/3/15
מצב נושא:
הנושא נעול.