ליגת ווינר 2014/15: הפועל י-ם עם אליפות היסטורית!

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י idans10, ‏22/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אני כבר מזמן כתבתי פה שלדעתי שיטת ההכרעה ההוגנת ביותר בכדורסל זהה לשיטת ההכרעה שיש בכדורגל - ליגה רגילה, בלי פליאוף, בלי סדרות, בלי פיינל פורים.
    במילים אחרות, אני חושב שהשיטה פה לא הגונת, אבל היא גם לא הוגנת בכלל לדעתי באירופה ובאנביאיי.

    אבל כמו שכמעט באף מקום בעולם כמעט לא מכריעים ליגת כדורסל בשיטת פיינל פור, אין אפילו דוגמא אחת לדבר הזה שנקרא "מכבי כדורסל" במקום אחר כלשהו. אין עוד שום ענף בשום גיל בשום מין בשום מקום בעולם שבו קבוצה לוקחת אליפות 50 שנה רצוף.

    אין לי בעיה עם סדרות, אבל בתנאי האלופה הולכת ליורוליג (אם תרצה בכך), אוטומטית, בלי מוקדמות ושטויות.
     
  2. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    כל היופי ב-NBA זה לראות איך והאם השחקנים עושים את השינוי בחשיבה כשמגיעים מהליגה הסדירה לפלייאוף, כל היופי זה לראות איך במהלך סדרה כל קבוצה עושה את ההתאמות לקראת המשחק הבא ושולפת קלפים חדשים, כל היופי זה להתעסק כל היום בניתוחים ולהריץ בראש את כל התסריטים האפשריים.

    ואיך זה בישראל? פיינל-פור, פיפי ולישון.
     
    אלעד, Milanista, VAR ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  3. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    פה לא לומדים לקח ומעדיפים להפסיד כסף והנאה לצופים עם סדרות כמו מכבי-חולון, מכבי-חיפה ומכבי-ירושלים (ואולי אפילו דרבי), העיקר לתת צ'אנס של 50% שגם נס ציונה ממרומי המקום השמיני תוכל בסיטואציה מסויימת "להיות אלופה" למרות שסיימה את הליגה עם 7,843 הפסדים יותר מהמקום הראשון.
     
    Milanista אוהב/ת את זה.
  4. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    גם ביורוליג המדיניות היא שהעיקר לתת צ'אנס לזה שהאולם בפיינל פור יהיה מלא איכשהו ושגם מכבי תל אביב תוכל בסיטואציה מסויימת להיות "אלופת אירופה". אבל עם זה כמובן אין לך בעיה.

    ודי לגניבת הדעת, "הנאה לצפוים עם סדרות כמו חיפה-חולון, חיפה מכבי ומכבי-ירושלים". מי ישמע כל סדרה כזו הולכת לחמישה משחקים ואיזה ליגה שוויונית ותחרותית יש פה. ממש כל שנה יש 4 מועמדות לאליפות והמתח בשיאו.
    גם ירושלים, עם כל הרעש, רבע תקציב ממכבי, רבע! וגם זה בזכות כסף שהם שמים מהכיס, לא בזכות 11,000 מנויים, אלקטרה או זכויות שידור.
    בענף מעוות צריך לעשות עיוותים, ככה זה.
     
  5. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    ההשוואה ליורוליג לא לגמרי נכונה לדעתי, למרות שמו זה טורניר גביע, בדיוק כמו שליגת האלופות זה טורניר גביע.

    המשך הסדרות ביורוליג גם לחצי גמר ולגמר יכול להיות מרתק והאמת אני בעד, אבל יש פה גם בעיות של לו"ז. לרוב הקבוצות באירופה יש עומסים של סדרות גם בליגה המקומית, חוץ ממכבי כמובן. יכול להיות שזה משהו שאפשר לפתור, אני לא לגמרי מכיר את הליגה הספרדית, הרוסית, היוונית וכו' כדי להגיד.
     
  6. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אין מה לבלבל עובדות עם מישהו שהן פשוט לא מסתדרות לו עם התיאוריה. התגובה שלי לא מכוונת אליו כי לא באמת אפשר וצריך לדון איתו, אלא לשאר חברי הפורום שכן מבינים קצת בנושא.

    ואתה צודק, ההשוואה לא נכונה בכלל, כמו שאת הצ'מפיונס מכריעים במשחק אחד מכיוון שמדובר על מפעל גביע - משמע, אתה לא משחק מול כל הקבוצות המשתתפות, בדיוק כמו ביורוליג, בניגוד לליגה מקומית, שבה אתה בכל מקרה משחק מול כולם. אבל כמו שאמרתי, למה לבלבל את המתנגדים עם עובדות כשאפשר לצעוק דון שמעון כל הזמן?
     
    Milanista אוהב/ת את זה.
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    את דעתי על שיטת הפיינל פור כולם יודעים אבל נראה לי שבנקודה הזו, הכי טוב לכולם יהיה שאלקטרה באמת תפרוש מהליגה ותלך להתאמן באדריאטית. כמובן שהייתי מעדיף שנלך לסדרות ובעיקר שנתחיל להתייחס אליהם כמו קבוצה בליגה ולא כמו ליגה של קבוצה, אבל אם האופציה היחידה שאנשים מסוגלים לחשוב עליה היא כמה שנות הצטננות שבהן נלמד איך מנהלים ליגה תחרותית מבלי להתכופף לגחמותיה של האלופה אז זה כרגע הפיתרון הכי טוב.
     
  8. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אני מסכים איתך ליאור, בנוגע עניין הפרישה וגם אני מקווה שזה יקרה ומאוד בקרוב. הבעיה זה לא הגחמות של האלופה, אלא בדיוק להיפך. כל מה שמתבצע בשנים האחרונות זה נגד האלופה ובכל אמצעי בין אם כשר או לא. אם הליגה כן היתה כפופה לגחמות, היינו ממשיכים עם סדרות וזרים ללא הגבלה כמו שקורה בערך כמעט על כל מקום בפלאנטה, מקומות שבהן קבוצות מנסות להתמודד עם מה שיש מבלי להתבכיין כמו רוסיה או יוון למשל. מאחר וכל הצעותיה של מכבי ב-9 השנים האחרונות מאז שנכנס הפיינל פור בכלל לא התקבלו, קשה לי להבין איך עוד מדברים פה על גחמות, אבל שיהיה. שורה תחתונה אני חושב שכולנו מגיעים לאותה המסקנה שכדאי שהליגה ומכבי ייפרדו.
     
  9. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    לוגיסטית כנראה שבאמת קשה יותר להכריע את היורוליג בסדרות, אבל אי אפשר מצד אחד לטעון בלי סוף כמה סדרות הן נורא ספורטיביות ואיך הן שיטת ההכרעה הכי הוגנת, ומהצד השני לא להגיד מילה על שיטת ההכרעה ביורוליג.

    כשאלופת אירופה מוכרעת בצמד משחקים בודדים זה בסדר, אבל כשבישראל האלופה מוכרעת במשחק אחד בודד (אפילו לא שניים), פתאום צריך לזעוק. והסיבה לכך לא רלוונטית כרגע.

    אני מעדיף שמכבי תסתלק מהליגה הזו ואם הן כ"כ רוצים שיהיו סדרות, שייקבע שמי שלוקחת אליפות נכנסת אוטומטית ליורוליג כל עוד היא רוצה בכך, גם אם האלופה תהיה מכבי חיפה.
     
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    נו אולי די להעמיד פני מטומטם? עד מתי תזיין את המוח עם היורוליג? תן דוגמה אחת של ליגה מקומית שהאלופה שלה מוכרעת במשחק אחד.
     
    idans10 אוהב/ת את זה.
  11. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    תן דוגמא אחת של ליגה מקומית (אתה מוזמן לבחור בכל ענף, גיל ומין שבא לך) שהאלופה שלה זהה במשך 50 שנה.
    כמו שאמרתי, בענף מעוות צריך לעשות עיוותים.
     
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    כשזוכים בצורה הוגנת וחוקית, צריך פשוט לקבל את המצב, לא לנסות למנוע אותו בכל מיני הגבלות הזויות.

    על היורוליג כבר נמאס לדבר. זה מפעל גביע בדיוק כמו שהצ'מפיונס ליג הוא מפעל גביע.
     
  13. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    צסק"א מוסקבה זכתה בכל האליפויות של רוסיה מאז פירוק ברית המועצות למעט 2001 ו2002, ו24 אליפויות ברית המועצות בין השנים 1960 ל1990. נימבורק אלופת צ'כיה ב10 השנים האחרונות. פרוקום סופוט (גדיניה) זכתה ב9 אליפויות רצוף בליגה הפולנית שנקטעו לפני שנתיים.
     
  14. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    בלי אורי שלף לא היה היום הפועל תל אביב בכדורסל, הוא האיש שאחראי על הצד המקצועי, בזמן שרואים הרבה קבוצות (כדורגל וסל) עם כוונות טובות שנתקעות הרבה שנים בליגות נמוכות עם תקציבים גדולים אי אפשר שלא להעריך את מה שהוא עשה ואת בחירת המאמנים הטובה כמנהל מקצועי, לא ברור איך מישהו בן 42 פתאום נפטר ביום אחד, עצוב מאוד.



    לעניין הסדרות:
    היורוליג באמת לא קשור מבחינת שיטת ההכרעה, אבל היורוליג כן קשור מבחינת האלופה, אתם טוענים שהפיינל פור הופך את הליגה ל"גביע", מה שהופך את זה זה שקבוצה לא יכולה לשחק ביורוליג (במוק' נגיד) אם היא זוכה באליפות ואין צ'אנס אמיתי להתקדם.

    הטוב מ3 בגמר = תקרת שכר משחקן 8 + 6 זרים (הגבלה של 5 בטופס) בעונה + מוק' יורוליג
    הטוב מ5 בגמר = אחרי מספר שנים שהטוב מ3 יעבוד כמו שצריך והורדת הגבלת הזרים ל4 בטופס ו5 בעונה שלמה, ולאט לאט לנסות לבדוק להעלות חזרה את תקרת השכר עד למגמת ביטול.


    לדעתי אם נפצע שחקן זר צריך לאפשר לקבוצה להחליף ללא קשר למכסה.
     
  15. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    מעניין אם תיאורטית, ראשי מכבי תל אביב היו מסכימים לחזור לסדרות של הטוב מ-5 ב"תמורה" לזה ש"הכרטיס הבודד" (מעניין שלליטא ולגרמניה למשל יש 2 נציגות במפעל בעוד שלמדינה שממנה מגיעה 'אלופת אירופה' יש רק נציגה אחת אבל נעזוב את זה) במפעל הולך למי שלוקחת אליפות.
    חולון העיפה את מכבי בסדרה? אין למכבי יורוליג. מעניין אם רודפי הצדק והספורטיביות הגדולים יסכימו להצעה שכזו.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.