אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    לימודי ליבה הם הבסיס לעתיד של ההשכלה ושל התעשייה בארץ, לדעתי זה דבר חשוב. אני לא מבין למה הרשויות המקומיות צריכות לממן בתי ספר שמתבדלים מן מערכת החינוך הממלכתית. כל זה מגיע גם ממפלגה אנטי ציונית שלא מוכנה שיקראו לאחד מחבריה שר, אלא רק סגן שר.

    אין לי בעיה עם תקצוב בתי הספר שלהם, אבל מן הראוי הוא שילמדו ליבה. זה הכל. לא חובה מבחינתי שיתגייסו לצבא, אבל לאור חלקם ההולך וגדל באוכלוסיה, אני מאמין שצריך ללמוד לשלב אותם בחברה ואיך תעשה זאת בלי השכלה? איך תממן אותם? מה הצעתך?

    שאר המחלוקות שלי הן קשורות לסעיפי הדת אבל זכור לי דיון מהעבר ולכן..נסכים שלא להסכים בנושאים אלו.
     
    Lebron ו-שי אוהבים את זה.
  2. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    למה אתה מוכן לממן תארים בפילוסופיה, אומנות וספרות?
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    דקלמתי וזה בדיוק מה שקורה. טובת הציבור שמדינת ישראל תהיה מדינה חילונית מודרנית ומערבית ולא תממן פינגווינים עלובים שלומדים רק תורה, עם ידע של בן אדם שחי במערה ואחר כך מתפרעים וזורקים אבנים ומוצצים את הכסף שלנו.

    ללא הפרדת הדת מהמדינה לישראל אין עתיד. חד וחלק.

    ומי אמר שאני מסכים עם כל הצעדים של לפיד, אבל כשהכל מתנהל רק כי ראש ממשלה רוצה להכשיל אנשים אחרים רק כי הם יריבים פוליטיים, אז כמובן שאף אחד לא סופר את טובת המדינה וכמובן שהציבור נופל בפח של זה.
    אגב אותו דבר הוא גם יעשה למשה כחלון.
     
  4. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    אלכס, אני שואל אותך שאלה של לוגיקה פשוטה. אם שנינו מבינים שבוז'י (שהוא היה המועמד היחיד לראשות הממשלה מלבד נתניהו) היה "נכנע" לחרדים (כשזו מפלגה חילונית אז זה לא "נכנע" כמובן) בדיוק כמו נתניהו - אז למה אתה מאשים את העם בבחירה בליכוד? הרי בחירה במפלגת העבודה היתה מביאה לאותה התוצאה...

    ממשיכים לשמור על פרופורציות, יפה.

    ועוד אנחנו לא מדברים על מקרים שהם באמת מקבילים. הרי אם ניקח לדוגמא סטודנט לאמנות, הוא מקבל הרבה יותר כסף (פעם קראתי שפי 4, אבל שווה בדיקה מעמיקה יותר), אין לתואר שלו שום ערך בשוק העבודה, ויותר מזה - הוא ושאר האמנים גם מצפים להיות ממומנים מתקציב התרבות של ישראל (זוכרים את יוזמת ה"אחוז אחד מהתקציב צריך ללכת לתרבות"?). מדוע הם לא "פינגווינים עלובים" עם ידע של אדם שחי במערה, שאמנם לא זורקים אבנים אבל בהחלט מוצצים את הכסף שלנו ומייצרת כמות מדהימה ובלתי פרופורציונלית של שונאי מדינת ישראל?

    מעניין אם מישהו מהזועקים יתייחס לנקודה הזו.

    לימודי ליבה הם אכן הבסיס לעתיד של ההשכלה הגבוהה. זה לא נכון לגבי התעשייה. למען האמת, אם שמים בצד את ההשכלה הגבוהה (שם מרבית התארים הראשונים גם כן מתחילים להיות שווים לכלום) - האם באמת תעודת בגרות רלוונטית בשוק העבודה כיום? וגם אם כן, לימודי ספרות או היסטוריה (למעשה כל מקצוע מלבד אנגלית) איכשהו מכינים את התלמידים לזה? אם הנימוק קשור לשוק העבודה, אז יש לחשוב אולי על הכשרות מקצועיות.
    הרשויות המקומיות צריכות לממן בתי ספר כאלו כי ההורים רוצים שזה החינוך שהילדים שלהם יקבלו. נכון, במבחנים הבינלאומיים החסרי משמעות הם לא יכולים להצליח, ויש להם בעיה בקבלה לאוניברסיטה, משהו שצריך להתייחס אליו באמת - אבל יש למערכת החינוך שלהם גם יתרונות. אתה שומע על מקרים של אונס קבוצתי או מריחת חרא על הקירות בבתי ספר של חרדים?
    אם האנטי ציונות של יהדות התורה (שיש לציין, שונה במהותה מהאנטי ציונות של מרצ לדוגמא) מפריעה לך, דמיין שש"ס דרשה את זה, מה שכמעט בוודאות התרחש.

    1. הכשרות מקצועיות במימון המדינה עבור משרות שיש בהן מצוקת עובדים - ישראל מדינה עם אבטלה מאד נמוכה. בהחלט יש משרות כאלה.
    2. בהידברות. אם תבוא בגישה של יאיר לפיד או אלכס, ברור שלא יקרה כלום. היתה עליה בגיוס והיתה עליה בשיעור ההשתתפות בעבודה עד שהטמבל הזה קיבל 19 מנדטים והפיל את גיוס החרדים ב-50%. אם פעם אחת ינסו להקשיב לחרדים ולהבין מה הם רוצים, במקום לחשוב שמדובר בפינגווינים עלובים, אז אפשר יהיה לשפר את המצב משמעותית. מה שקורה עכשיו זה שכולם יפגעו מהעניין עם קצבאות הילדים כי הפוליטיקאים החרדים והרבנים שלהם באטרף ממה שלפיד עשה להם ו"מענישים" את נתניהו.
     
  5. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,853
    לייקים שהתקבלו:
    2,349
    מין:
    זכר
    ההבדל בין הרצוג לנתניהו:
    1. המערך הוא סוציאליסטי מטבעו. זה היה טבע המפלגה מאז ומעולם, ולכן היה סביר שהרצוג היה נותן לחרדים ולכול השאר, כל מה שהיו רוצים. ממילא הכסף צומח על העצים מבחינתם.
    2. נתניהו מצהיר על עצמו בעל אג'נדה כלכלית ימנית, ובעצמו הוריד את קצבאות הילדים כשהיה שר האוצר.

    כל השאר פחות מעניין. הרי לימודי ליבה הם שטויות, החרדים לא ילמדו ליבה מכיוון שהם לא רוצים ולא ניתן להכריח אותם.

    אי אפשר לסבסד לימודי יוון העתיקה או שות' ולטעון שאי אפשר לסבסד תלמידי ישיבות. זה לחלוטין מוסר כפול.

    ה"אמרתי לכם" עכשיו הוא לא על העובדה שהרצוג היה נותן לחרדים פחות, אלא שנתניהו אמור להיות טיפה פחות נמושה.
     
    Dennis Bergkamp אוהב/ת את זה.
  6. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,490
    לייקים שהתקבלו:
    2,243
    אין בעיה שילמדו תורה ואין בעיה שיקבלו מימון, אבל יש הבדל קטן בניהם לבין אלו שלומדים פילוסופיה, אומנות וספרות. הם למדו לימודי ליבה, והם צריכים לעבוד למחייתם במהלך התואר ואחרי התואר כדי שיהיה להם כסף, בניגוד לאלו שלומדים רק תורה ומסרבים לצאת לשוק העבודה כי יש כמה חבר'ה טובים שדואגים להם ומסדרים להם קצבאות. (ולפני שאיזה אידיוט יקפוץ ויקרא לי גזען ויגיד שאני מדבר בהכללה, לא, לא כל החרדים, אבל אחוזים גבוהים בהרבה מהאוכלוסיה הכללית).

    אגב, אותו דבר לגבי החברה הערבית, שגם אצלה יש אחוזי אבטלה גבוהים ודרעי וליצמן מסדרים גם להם כסף על חשבוננו במקום להפסיק את הטמטום הזה של הקצבאות. האנשים היחידים שצריכים לקבל קצבאות זה אנשים שנבצר מהם לעבוד, כל השאר, שיתמקצעו וייצאו לעבוד.

    מה שאנשים לא מבינים בהתחשב בשיעור הילודה הגבוה בחברה החרדית זה שהסטטוס קוו הזה יהרוס בעתיד את הכלכלה הישראלית ויפגע גם בחברה החרדית עצמה.

    אבל במקום זה, אותם חבר'ה פה בפורום עסוקים בטיעוני מופת כמו: "אבל גם הוא/הם היו עושים את זה", ו"והוא/הם יותר גרועים" במקום להתעסק בעיקר.

    אז זהו, אנחנו לא מדברים על הוא "הוא/הם", הם בכלל לא רלוונטים. מי שנבחר מיישם מדיניות הפוכה מזאת שהוא מאמין בה. תגידו מה שתגידו על לפיד, מבחינה כלכלית-חברתית הוא הרבה יותר קרוב לליכוד מהחרדים האולטרה-סוציאליסטים.

    אני מסכים שבמפה הפוליטית הנוכחית קשה להקים ממשלה בלי חרדים, אבל ביבי יצר מציאות שהחרדים הם השותפים הטבעיים והראשונים בכל ממשלה שלו, ולכן הוא גם נסחט על ידם בקלות ונותן להם הרבה יותר ממה שהם שווים פוליטית, וזה על חשבון התפיסה הכלכלית שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/4/15
    de Middenweg, Eric Cantona ו-alexshw אוהבים את זה.
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    אם יש רצון ואינטרסים לאומיים אמיתיים אז אפשר להקים את הממשלה.
    אבל אם רבים כמו ילדים בגן וחושבים רק על יריבות פוליטית אז זה מה שקורה.
    מי שהצביע מח"ל או מח"ל ב' למעשה הצביע גם לחרדים.
     
    de Middenweg, Eric Cantona ו-Lebron אוהבים את זה.
  8. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    אם זאת הלוגיקה שלך אז גם מי שהצביע למחנה ה"ציוני" הצביע לחרדים, כי הם היו מקבלים כנראה את אותו הדבר מבוז'י.
    כלומר 30 מנדטים של הליכוד, פלוס 24 של המחנה ה"ציוני", פלוס 8 של הבית היהודי (אני מניח שהם מח"ל ב' אצלך), פלוס 13 למפלגות החרדיות - 75 מנדטים, יותר מ-60% ממי שהצביע בבחירות האחרונות, הצביע לחרדים. נו, אז מה שקורה עכשיו זה דמוקרטיה לתפארת.
    הזוי. אח"כ אתה מדבר על מצביעי הליכוד.

    אה, ומסתבר שעכשיו פילוסופיה, אומנות וספרות אלו תארים רלוונטיים לשוק העבודה, וצריך לממן אותם כי הם עוזרים למי שלומד אותם להרוויח כסף.

    בתור אנשים שלמדו לימודי ליבה, רמת הטיעונים והלוגיקה המוצגים כאן כנגד חרדים היא מביכה ביותר, ואולי מעידה על כך שזה לא הפיתרון עבורם.
     
    Maccabi Diamond, Bon ו-Mellow29 אוהבים את זה.
  9. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    עדיף להצביע מח״ל ב' ולתת כח לפנאטים דתיים יהודיים מאשר להצביע מערך ב' ולתת כח לפנאטים דתיים ערביים מיהודה ושומרון.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    אם הפנאטים דתיים ערביים היו יותר מתוחכמים במו"ם ולא רוצים ישר את כל היד, אז גם ביבי היה כבר מזמן נותן להם את הכוח הזה.
    כפי שמוכיחה ההתנהלות מול החמאס אין לו בעיה להכיר בפועל בשלטון של רשות טרוריסטית ואף לשאת ולתת איתה.

    שוב, אתם חיים בסטיגמות.
     
  11. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    אם יש משהו שמאחד את השמאל הציוני והימין בישראל, זו שנאתם כלפי החרדים.
    אפשר לטעון שדרישות החרדים מוגזמות, אפשר לקרוא להם בטלנים שמעמיסים על קופת המדינה, אבל אני לא רואה בהם משהו שהוא שונה מקבוצות אוכלוסיה אחרות. כל נציגי אוכלוסיה בישראל דואגים לצרכי האוכלוסיה שלהם בהתאם לערכים של אותה אוכלוסיה, זה לא אמור למצוא חן בעיני כלל האוכלוסיה במקום שיש בו שונות תרבותית חברתית כמו בישראל.
    אני אישית לא רואה בחרדים פרזיטים שמוצצים את כספי המדינה, יש לא מעט קבוצות אוכלוסיה שמוצצות הרבה יותר כסף שלא בצדק ויש כל כך הרבה דברים לא חשובים שמתוקצבים על חשבון דברים יותר חשובים. היה מן הראוי להתאחד נגד הגזלנות של קבוצות אחרות הרבה יותר חזקות מהאוכלוסיה החרדית המוחלשת.
     
  12. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,490
    לייקים שהתקבלו:
    2,243
    אפשר להגיד להגיד את זה על כל תואר כמעט. מה נראה לך שבוגר תואר ראשון במשפטים משיג בקלות או עבודה? או בוגר תואר במנהל עסקים?

    ומה אין סופרים, אומנים שמוכרים את יצירותיהם אין מבקרי ספרות ואמנות או בוגרי תואר בפילוסופיה שמועסקים באמצעי התקשורת השונים? זה לא קיים?

    חוץ מזה שתרבות זה דבר מאוד חשוב לציוויליזציה ומי שלא מבין את זה אין טעם להסביר לו.
    היהדות גם היא חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית כמובן, אני בעד לימודי תורה למי שחפץ בכך, אני בעד הקצאה של המדינה ללימודי תורה בדיוק כמו ללימודי רוח אחרים. אני ושאר חברי הפורום פה שהעלבת את הלוגיקה שלהם נגד הקצבאות לאלו שמחליטים לא לעבוד בכלל בגלל זה (אפילו לא על גיוס לצבא, שלדעתי צריך להפוך למקצועי אבל זה כבר נושא אחר), על זה הויכוח, לא על זה שהם לומדים תורה. סטודנדטים לאומנות ולספרות לא מקבלים קצבאות בחיי היום יום, הם צריכים לעבוד בשביל להתפרנס.

    לגבי, לימודי ליבה, זה לטובתם, זה עשוי להגדיל להם את האפשרויות. בלי לימודי ליבה ההיצע בשוק העבודה עבורם יהיה קטן בהרבה. לא רוצים לימודי ליבה? לא צריך, אבל שיעבדו. והעבודות שהם יקבלו בלי לימודי ליבה הם איך נגיד - לא להיט.
    כמו שאמרתי, שיעור הילודה אצל החרדים הוא גבוה, ואם האחוזים הגבוהים של אלו שלא עובדים ישמרו, אוי ואבוי לעתידה של הכלכלה הישראלית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/4/15
    alexshw אוהב/ת את זה.
  13. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    ואם ואם ואם. ואם בוז'י היה לוקח הורמוני גדילה וגלולות טסטוסטרון אז אולי היה פסל של אובמה בבני ברק והסכם שלום עם הערבים בעזה וביהודה ושומרון.

    לברון, בחייך, כמה כבר בוגרים של כל המקצועות הנהדרים הללו כבר תורמים לתרבות לצוויליזציה במדינת ישראל? מתוך מאות ואלפי הסטודנטים האלה (מדי שנה) כמה מהם מחלקים ארוחות בקפה ג'ו וכמה מהם נהיים פרופסורים ואנשי רוח שתורמים לפיתוח הצוויליזציה? וחשוב מכך, כל זה בהשוואה למקצועות אחרים שנדרשים בשוק העבודה.

    מעניין אותי משהו. בקנדה, שכר הלימוד של תואר ראשון (באונטריו) עד כמה שאני יודע הוא סביב ה 18,000 CAD$ בשנה מתוכם שני שליש משולם על ידי הממשלה (כלומר משלם המסים). מה שמותיר את הסטודנטים עם ה6000$-7000$ הנותרים. כלומר בקנדה כל אחד שהולך ללמוד תואר ש״תורם לצוויליזציה״ עולה למשלם המסים בערך $28,000 דולר קנדי ב-4 שנים. וזה לפני הטבות המס. האם כך הדבר בישראל?
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    לא, גם בוז'י ואפילו אם באופן היפוטתי זהבה גלאון היו בכסא ראש הממשלה, שום דבר בנושא המדיני לא היה קורה.
     
  15. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    טוב אחי