ישראל ומצרים יש שלום?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י -94-, ‏8/10/04.

  1. -94- Member

    הצטרף ב:
    ‏30/5/03
    הודעות:
    97
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כבר הרבה שנם אנחנו חתומים על הסכם שלום עם מצרים גם עם ירדן יש חתימה.
    אבל האם מישהו פה מוכן ללכת לבקר באחת המדינות האלה?
    האם היה שווה לחתום על הסכם שלום?
    והאם ככה חשבתם שיראה שלום עם מדינה ערבית?

    אני אישית בספק עד כמה הייתי מוכן ללכת לשמה קודם כל כי אין מה לעשות שמה. וחוץ מזה הטרור הוא לא חלק מהתושבים של המדינה זה כמו בכדורגל. יש אוהדים הרבה הרבה הרבה אבל מספיק אחד קצת טמבל שיפגע בך. ככה זה גם שמה. האנשים סה"כ בעד השלום אבל מספיק איזה אדיוט אחד עם נשק או סתם אבן כדי להרוס הכל. לכן אני לא סומך על הערבים.

    מבחינה כדאיות החתימה אני חושב שכן מבחינה מדינית קודם כל זה מצייר אותנו טוב יותר בעולם. דבר שני זה לפחות מבחינה מדינית מוריד לנו בערך חזית או לפחות די מפחית את הסיכוי. מה גם ידענו להפוך את מצרים להיות די תלויה בנו בהרבה מאוד גורמים והרבה דברים והיום הם לא ירצו לעשות שום דבר כדי להרוס את השלום כי זה ימוטט כניראה את המדינה שלהם. לכן ההסכם כן היה שווה

    זה היה די צפוי שככה יראה שלום.. כאילו סבבה אומרים פה אנחנו נשתוק פשוט לא נגיב.. אבל מבחינתם האחים שלהם מנהלים איתנו מלחמה אז מן הסתם שביננו יהיה שלום קר. זה די צפוי ואני מאמין שזה ישאר ככה וימשך עם כל מדינה איתה נחתום על הסכם שלום.
     
  2. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל להגיד שאין מה לעשות שמה זה לא נכון. כמו שראית אלפים של תיירים היו בסיני בחופש, והיו חגים שהיו גם עשרות אלפים, ככה שברור שכן יש מה לעשות שמה. חוץ מזה שגם בעבר היה נהוג לבקר בקהיר, אחת הערים היותר מעניינות באפריקה, וכמובן ישנן הפירמידות העתיקות שגם הן אתר תיירות בין-לאומי.

    מבחינת כדאיות, לי אין אפילו צל של ספק שהשלום היה כדאי. ההסבר ברור - מאז הסכם השלום לא נורתה אפילו ירייה אחת בין הגבולות, לא נהרג אפילו חייל אחד, ומבחינתי זה מספיק, כי חיי אדם צריכים להיות קודמים לכל.

    אף אחד לא מצפה שיהיה הסכם של אחווה והדורים בין הצדדים, כי זה דבר שלא יהיה. מה שכן, לא כל מי שאנחנו לא אוהבים אנחנו צריכים להיות איתו במלחמה. יש יחסים קרים בין ישראל ומצרים, אנחנו לא מתים עליהם והם לא עלינו, נכון. אבל יש הסכם וזה מה שחשוב.
     
  3. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דבר ראשון, יש לציין שמצרים בשום אופן לא תלויה בנו .. איך הגעת לזה בדיוק? הכלכלה היחידה שהישראלים מפרנסים בסיני היא העסקים של הבדואים, והם לא בדיוק נתח גדול מהכנסותיה של ממשלת מצרים. תאמין לי, יש להם מקורות הכנסה יותר טובים מחושות שלוקחות 15 לירות ללילה, ואני בספק כמה מהם משלמים מיסים.

    דבר שני, יש המון מה לעשות בסיני, וכמו שאמר לפני דאייר, עשרות אלפי ישראלים שהו בסיני בזמן הפיגוע, ומאות אלפים היו שם בשנה האחרונה. לצורך העניין, גם בירדן יש מה לעשות, בעיקר באיזור פטרה.

    אני לא מצפה מהערבים בירדן ומצרים למות עלינו, אבל העובדה היא שבלי הישראלים כל הבדואים בעלי החושות מטאבה וכמעט עד שארם א שייח יכולים לסגור את הבאסטה לשנה הקרובה ולחפש מקורות הכנסה אחרים, כי ישראלים לא יגיעו, ובחושות יש 95 אחוז ישראלים. בשורה תחתונה הם מתנהגים אלינו יפה מאד, אבל מבחינתם אנחנו הפרנסה שלהם, או לפחות חלק ממנה. והפ יספגו מכה אנושה בזמן הקרוב.
     
  4. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צריך שלום,הרי ידוע שסוריה שאינה נמצאת ביחסים עם מדינת ישראל תומכת בטרור
    הפלסטיני,הסכם שלום למשל יוכל למנוע תמיכה כזאת בטרור.

    ובגדול אני מסכים עם מה שאמרו כאן לגבי מצרים,מה שיש לעשות שם,ההכרחיות
    של הסכם שלום וכו..
     
  5. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    רק בתקופת החגים האחרונה היו בסיני יותר ממאה אלף איש. לא כל השנה - אלא בשבועיים...

    למצרים אולי יש דברים נוספים - אבל לא הרבה, תיירות היא הענף השני בגודלו במצרים. בכל זאת חלק מאוד נכבד מהכלכלה...
     
  6. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תיירות היא אכן חלק גדול בכלכלה המצרית
    אבל היא בשום אופן לא תלויה בישראלים. הישראלים לא עוברים את שארם א שייח, הרבה מהם משתכנים בחושות קטנות ולא מבזבזים הרבה כסף.
    את התיירות המצרית הגדולה הם עושים בשארם, שם הרוב המכריע של התיירים הם אירופאים, ובאיזורי העתיקות כמו הפירמידות, לשם לא מגיעים ישראלים כלל

    אז כן, הם תלויים בתיירות, אבל לא, הם לא תלויים בישראלים.
    כמו שאמרתי, מי שכן תלוי בישראלים זה לא הכלכלה המצרית, אלא הבדואים בסיני ..
    ובכל מקרה הכלכלה המצרית תפגע, בלי קשר לישראלים. גם הרבה תיירים רוסים נפגעו בפיגוע הזה, ואני מאמין שהרבה אירופאים יבטלו הזמנות וימנעו מהגעה לסיני בפרט ולמצריים בכלל בזמן הקרוב
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏8/10/04
  7. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עזבו כלכלה, עזבו תיירות, כל עוד לא תוקפים אותך ממצרים וירדן, כל עוד יש שיתוף פעולה בין המדינות במקום מלחמה, שישאר ככה והלוואי גם עם הסורים.
     
  8. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    עדיף שלום קר - ממלחמה חמה.

    אני עוד הספקתי לשרת בסיני לפני שהחזירו אותו, ותאמינו לי שאני ממש, אבל ממש לא מתגעגע למקום הזה, לא השיעמום הנורא, תנאי המגורים המחפירים ( אוהלים בחורף....) , לא המרחק הגדול מהבית, ובטח לא השמירות ( יום כן, יום לא ...) , והיציאות בשבתות, שזה היה דיכאון בפני עצמו.

    תשאלו את רובסון אם הוא מתגעגע ללבנון........

    גם לקן הצרעות המטומטם ברצועת עזה, אף אחד לא יתגעגע, אני בטוח!