צלילות, התחזויות וזה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י פול סקולס, ‏7/4/16.

  1. פול סקולס Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/06
    הודעות:
    5,690
    לייקים שהתקבלו:
    324
    אני מברך על היוזמה להפסיק את דיון ההאשמות הזה בין אוהדי ריאל לאוהדי בארסה,
    אבל רק רציתי להגיד שזה לא סתם שמבין הגדולות של אירופה, ריאל ובארסה הן הכי מלוכלכות.
    וזה לא רק בגלל שבמקרה, בשנים האחרונות, משחקים בשורותיהן שחקנים כמו פפה או בוסקטס שעסוקים חצי מהזמן בתיאטרון במקום בכדורגל.

    יש לי הרושם שבספרד הדברים האלה קורים קצת יותר.
    ואני לא מציין את זה לחיוב או לשלילה, סתם כדעה אישית.

    אני לא רואה ליגה צרפתית ואיטלקית,
    אבל כדורגל מאנגליה, ספרד וגרמניה אני רואה בצורה די שווה, ואין לי העדפה לליגה אחת על פני האחרת (אני 'חי' יותר את המשחקים של הגדולות בליגה האנגלית כי הקבוצה שלי משם, זה כן)... אז אני לרגע אשתמש בגרמניה ואנגליה כמייצגות "את כל מה שהוא לא כדורגל ספרדי", לצורך ההשוואה.

    אני בכלל לא בטוח שבליגה הספרדית יש יותר צלילות וניסיונות רמאות מאשר באנגליה וגרמניה מבחינה כמותית,
    אבל עובדה שזה הרושם שהתקבע אצלי בראש.
    נראה לי שזה יותר עניין של 'איכות' מאשר כמות... רוצה לומר, שנראה לי שבגרמניה ואנגליה, כששחקן צולל או נשכב על הדשא כשהוא עאלק נפצע,
    אז יש פעמים שהשופט קונה את זה, יש פעמים שלא, אבל בסך הכל המשחק מתחדש מהר מאוד וזהו.
    בספרד זה מרגיש לי יותר תיאטרלי, יש יותר התעסקות סביב זה. לא מפנה אצבע מאשימה כלפי ריאל ובארסה בלבד,
    כי איך שהוא יש לי גם הרושם שבמשחק בין סלטה ויגו לסביליה אני אראה קצת יותר תיאטרון מאשר במשחק בין סוואנזי לאברטון לצורך העניין, או גלאדבך נגד הופנהיים.
    ואני גם שם לב לזה במשחקים של הספרדיות באירופה.
    יש מצב שאפילו בשידורים של כדורגל מספרד המצלמות קצת יותר מתעכבות על הדברים האלה, ואז זו החווייה שאתה מקבל כצופה, וזה הרושם שנשאר איתך אחר כך מהמשחק?

    מעניין אותי האם אני היחיד שמרגיש בזה,
    ואולי כולכם תחשבו שאני מדבר שטויות. גם זה בסדר ;), ויכול מאוד להיות שזה נכון.
     
  2. Greek Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    313
    לייקים שהתקבלו:
    102
    מין:
    זכר
    להגיד ששחקן כמו בוסקטס מתעסק בחצי מהזמן בתיאטרון ולא בכדורגל, עם כל הכבוד, זאת באמת שטות. אני כבר לא זוכר מתי הייתה הפעם האחרונה שהוא צלל\עשה הצגה, וגם אם זה קרה העונה או עונה שעברה, זה לא קורה הרבה, רק סטיגמות והיסטוריה, פפה גם לא חסין אבל הוא לגמרי התבגר מהפרא של שחקן שהיה פעם.
    אני חושב שזה קשור יותר לרמת המועדונים והכוכבים לעומת המקבילים באנגלית, צלילה של רונאלדו\ניימאר\סוארז\בייל יתפוס יותר עיניים ותקשורת מצלילה של לאלאנה, סטרלינג או אוסקר.

    במשחקים שלא מושחקים בין שלוש הראשונות בספרד אני לא רואה יותר תיאטרליות מבליגות אחרות.
     
  3. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    @פול סקולס אני רואה מעט כדורגל מהטופ האירופאי אבל מהמעט הזה לא רואה הבדל בין ברסלונה, ריאל ושאר החברות למעמד מבחינת התחזויות. לא מכיר קבוצה שזו הטקטיקה שלה, לא מאמין בדי אן איי של קבוצות, יש שחקנים שמתחזים יותר ואיפה שהם משחקים יהיו יותר התחזויות. מהמעט שאני רואה בפרמיירליג אין פחות התחזויות ותיאטרליות מספרד. סוארס של ליברפול שונה מזה של בארסה? דרוגבה התחזה יותר מ-99.9% מהשחקנים בספרד כנראה, הגול שלירוי פר שם בעונה שעברה או זו שלפניה זה אקט לא ספורטיבי שלא זכור לי מתי אם בכלל קרה בספרד (מזל שהשופט שם לא ידע את החוקה וביטל אותו) ואפשר להמשיך עם קונצנזוסים גדולים יותר ופחות (ג'רארד?).

    מסכים איתך לגבי ההתעסקות בזה מצד התקשורת והאוהדים, לכן על כל ההצגות המגוחכות או האקטים הלא ספורטיביים בליגה האנגלית החמישית לדוג' (ויש שם מספיק, אני רואה משחק בשבוע ותאמין לי שיש) פחות תשמע, ואולי זו באמת הסיבה שדברים כאלו מתקבעים.
     
  4. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,183
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    יש סיכוי להפוך את זה לדיון כללי על שיפוט? כלומר כל עוד לא דנים במקרה ספציפי במשחק ספציפי (שמן הסתם יהיה שייך לדיון המחזור) שזה יהיה פה? פשוט נמאס לראות כמה דיונים נורמלים מגיעים למצב של 90% תגובות על התחזויות ושאר בולשיט (אם אפשר גם לפתוח דיון שאליו יתנקז כל ה'מי הליגה הכי טוב' והאם מקום 14 בגרמניה עדיף על מקום 12 באנגליה זה בכלל יהיה מעולה).

    לעצם העניין, אני כן חושב שקבוצה שמחזיקה יותר בכדור ושיש לה שחקנים זריזים וטכניים (ובדרך כלל חלשים יותר) מועדת יותר לספוג עבירות ולכן זה מזמין יותר צלילות והתבכיינויות וכו'. זה נפוץ יותר בספרד ובמיוחד בברצלונה, שלקחה את הסגנון הזה למקסימום. אפשר לדון על כל שחקן ספציפי אבל אין לי כח לזה, והסופרקלאסיקו באופן ספציפי מזמין את כל התנאים לזה - משחק בקצב גבוה בדרך כלל, שחקים טכניים במיוחד, אמוציות גבוהות והחלטות קריטיות, וכל זה כשזה המשחק הכי מדובר שיש.
    בקיצור, אם נמדוד התחזויות ביחס לעבירות, אני בכלל לא חושב שניימאר (לדוג') יהיה בטופ. להיפך. הוא פשוט סופג כ"כ הרבה עבירות שההתחזויות שלו יהיו כמעט זניחות בסך הכללי.

    ואי אפשר בלי להגיד שחבל שכל הדיון הזה קיים כי אם יהיו עזרים אלקטרוניים וכל מאמן יוכל לערער פעמיים במחצית על החלטה שיפוטית (בדומה לטניס) זה יסגור את כל הבעיות.
     
  5. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,847
    לייקים שהתקבלו:
    1,164
    מין:
    זכר
    אני חושב שבגלל החשיפה הגדולה יותר שברצלונה וריאל מקבלות לעומת שאר הקבוצות הגדולות באירופה בארץ(משודרות בליגת האלופות ובליגה בערוצים פתוחים,לעומת האנגליות בערוץ בתשלום),אנחנו נראה הרבה יותר מכל דבר שקורה בקבוצות.כלומר התקשורת תדבר הרבה יותר על התחזויות,צהובים,נבדלים ועוד.מי שלא רוצה לשלם לצ'רלטון,אז רואה באופן יחסית את ברצלונה וריאל יותר ולכן קל לו יותר להבין כל מיני דברים על הקבוצות האלה שלא בהכרח נכונים.
     
    פול סקולס אוהב/ת את זה.