גומלין חצי גמר ליגת האלופות:: הסוף של גוארדיולה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏3/5/16.

  1. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,781
    לייקים שהתקבלו:
    8,318
    זאת אווה קנאריו, עשתה ניתוח קטן.
     
  2. ייא Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/10
    הודעות:
    4,653
    לייקים שהתקבלו:
    805
    מין:
    זכר
    יש היום שידור בערוץ זר לריאל?
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,410
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    קראתי רק חלק מהדיון, תעשו טובה, תשתדלו לשמור על רמה גבוהה. אין כאן עקיצות אישיות או דיבורים לא חביבים אבל בואו נשמור על דיון איכותי שלא יטפח סתם לשבעה דפים.

    אם ריאל מדריד תנצח את אתלטיקו מדריד בגמר 4:0 אז גם 'לא מגיע לה לזכות?' כמובן שזה מצב היפותטי שלא יקרה בחיים, אבל סתם דוגמא. מסכים שאני מתקשה לחשוב על קבוצה שעשה דרך כל-כך משמעותית בנוק-אאוט כמו אתלטיקו מדריד השנה. ברצלונה הקבוצה הטובה באירופה ובאיירן מינכן היא כנראה הקבוצה השנייה, ממש מפלצת כדורגל. גם ריאל מדריד נראית הרבה-הרבה יותר טוב עם זידאן מכל הבחינות, משהו במועדון הזה התעורר.
    - בשנת 2000: ריאל מדריד הדיחה ברבע הגמר את הטרבליסטית הגאה מנצ'סטר יונייטד, בחצי הגמר את באיירן מינכן שהייתה הפיינאליסטית וקבוצת על, ובגמר ניצחה את ולנסיה החזקה שעשתה צחוק מברצלונה.
    - בשנת 2001: באיירן הדיחה את מנצ'סטר יונייטד ברבע הגמר ובחצי הגמר את אלופת אירופה היוצאת ריאל מדריד כשבשני המקרים היא משיגה ניצחון כפול, ובגמר התגברה על ולנסיה.
    - ב-2010/11 בארסה הדיחה בחצי הגמר את ריאל מדריד של מוריניו עם ניצחון בברנבאו וריאל של אז הייתה קבוצה סופר-חזקה, ובגמר ניצחה את יונייטד של פרגוסון שגם הייתה קבוצה אדירה. שנתיים לפניכן בארסה אמנם נהנתה מנס סטמפורד ברידג' ומשערוריית שיפוט אבל חוץ מצ'לסי היא הצליחה לגבור גם על יונייטד בגמר בדרך מרשימה מאוד - עם הרכב מאולתר לחלוטין.
    - לפני שלוש עונות, כשבאיירן לקחה טרבל - היא הדיחה את ארסנל, את ברצלונה וניצחה את דורטמונד שהייתה קבוצה חזקה בגמר.

    דייגו סימאונה לא צריך תארים אישיים מטופשים. הוא בהחלט המאמן הטוב בעולם בשנים האחרונות. הוא שינה מועדון.
    לגבי ביזבוזי הזמן - יש הגזמה מסוימת, ומצד שני - גם הפועל עכו מבזבזת זמן. מעבר לכך אתלטיקו מציגה פשוט הגנה כבירה. הרי כמה זמן כבר אפשר לבזבז כששוכבים על המגרש, כשמעכבים הוצאת חוץ ועוד ועוד.
     
  4. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אתלטיקו מתמודדת עם קבוצות שהתקציב שלהן הוא משמעותית גבוה משלה, ופערי הכישרון מאלצים את סימאונה לנקוט בשיטות שמדכאות את היריבה. אני לא בעד בזבוזי זמן אקססיביים בעצמי, ומצד שני אני לא רואה את הבעייתיות כשמדובר במשחקי נוק-אאוט בהם קבוצה צריכה לעשות הכל על מנת לעבור שלב. בכל מקרה, מעטות הקבוצות שלא מבזבזות זמן, בעיניי מדובר בפעולות לגיטימיות שהיריבה צריכה לדעת להתמודד איתן.

    השנאה כלפי סטוק של פיוליס לא בהכרח קשורה לכדורגל שהקבוצה שלו שיחקה, היא מיוחסת לאגרסיביות המוגזמת והשחקנים המלוכלכים שפקדו את הסגל שלו באותה תקופה.

    לא יודע, אני מאוד נהנה לראות את אתלטיקו משחקת כדורגל. היא לא קבוצה מושלמת והאוריינטציה שלה, בטח במשחקים כמו אתמול, היא די הגנתית, אבל היא באמת מסוגלת לעשות כל דבר. החל מלהגן בצפיפות ליד הרחבה שלה וכלה בליצור התקפות שוטפות ויפות לעין. אני עם החבר'ה של סימאונה עד הסוף.
     
  5. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    אתה גם נהנה לראות אותה במשחקים מול קבוצות נחותות ממנה? אני מחבב מאוד את אתלטיקו אבל לשרוד משחק שלם שלהם מול כל מיני קבוצות קטנות בספרד זה קשה בעיני. לתקוף נגד הגנה צפופה זה פחות הקטע של הקבוצה הזאת, היא לא עושה את זה "יפה". למרות שהם עדיין מוציאים את הנקודות.
     
  6. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    בדרך כלל כן, אם כי בחלקים מסוימים העונה הם התקשו ליצור מצבים ולצפות בהם היה משעמם כמו לראות צבע מתייבש.
     
  7. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    דעה לא פופולארית: לא התרשמתי מאף אחת אתמול.

    אגב, 180 דק׳ מחרידות של לבנדובסקי.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,410
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    קטלתי את אתלטיקו העונה לא פעם בתור זה שעוקב אחרי הליגה שבוע אחרי שבוע. נשגב מבחינתי להבין למה גם מול קבוצות פח מהתחתית היא משחקת בצורה די לא נעימה לעין ובקושי כובשת. בקיץ היא החתימה חלוצים טובים כמו וייטו וג'קסון מארטינז ואחד תקוע בין הספסל ליציע והשני כבר בסין. רוצה לומר שאתלטיקו מדריד של החצי הראשון של העונה היא לא אתלטיקו מדריד הנוכחית. אתלטיקו מדריד של החצי הראשון של העונה לא דומה לקבוצה של החצי השני של העונה. הכדורגל הרבה יותר טוב, קוקה חזר לעניינים ובייחוד טורס שהוריד עומס מגריזמן. בחודש מרץ היא כבשה שלישיות נגד סוסיאדד, ולנסיה(במאסטייה), דפורטיבו. באפריל היא כבשה חמישייה נגד בטיס, שלישייה באספניול, שלישייה נגד גראנדה. הרשת זזה יותר בויסנטה קאלדרון, בקיצור.

    אני לא חושב שביזבוזי הזמן של אתלטיקו הם באמת כאלה יוצאי דופן וכך גם רמת האגרסיביות שלה. וקשה שלא לפרגן להם, גם בתור אוהד ריאל מדריד. יש בקבוצה הזו משהו מיוחד. זו גדולה להגן בצורה כל-כך טובה כשבקושי נוגעים בכדור ואני חושב שאתלטיקו איומה בהנעת כדור ביחס לקבוצה גדולה. זה מרשים איך גם ללא גודין היא לא ספגה בויסנטה קאלדרון.

    באיירן מינכן לא הייתה מספיק טובה אתמול. ברור שהרגע בו מולר מחמיץ את הפנדל הוא רגע מפתח. אבל היה לה מספיק זמן לתקוף בחמת זעם אחרי השיוויון של גריזמן, וזה לא קרה. לבאנדובסקי בהחלט היה חלש ממה שראיתי. קומאן שנכנס היה גרוע בעשר הדקות האחרונות ולא היה שקט מול השער. וידאל שבישל בנגיחה אדירה וגם צ'אבי אלונסו דווקא בעונה חלשה - ראויים למחמאות. באיירן הייתה חסרה חוצפה ותעוזה.
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אז יש את אלה שלא אוהבים את בזבוזי הזמן של אתלטיקו. אני לא אוהב את הנעת הכדור האינסופית אצל הקבוצות של פפ. אפשר לקרוא לזה בונקר ולזה בונקר, רק בגרסה פלצנית ומודרנית יותר. כל מאמן בא עם התוכנית שלו ועם הכלים שעומדים לרשותו, ומנסה להפיק את המקסימום.

    עוד משהו קטן לגבי אתלטיקו: לא מעריכים מספיק את היכולת שלהם לבצע מהלכים יפים לעין בשטח צפוף. אפשר לראות לא מעט שת״פ מוצלח בין צמד המגנים שתוקפים, חואנפראן ובעיקר לואיס (איך לעזאזל מוריניו לא ספר אותו), עם קשרים כמו קוקה וגאבי, כאשר גם גריזמן וטורס יורדים לאחור.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/5/16
    oranfu, golding ו-Die Werkself אוהבים את זה.
  10. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    מדהים מה שחואנפראן ולואיס עושים באגפים שלהם. גם הגנתית וגם התקפית.
     
  11. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    ההתעלמות של מוריניו מלואיס היא הכי לא מובנת מבחינתי מכל ההחלטות שלו לגבי שחקנים בקדנציה הזאת אצלנו.
    אני זוכר שדי מרציו כתב בקיץ שעבר שהם לא מסתדרים בינהם, לא ברור (או שאני לא זוכר) אם זה בקטע אישי או מקצועי.
     
  12. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    קודם כל תודה על התשובות.
    @golding אני מסכים עם רוב מה שכתבת, אבל לגבי החלק הזה:
    רוב מכריע מהקבוצות שיוצא לי לראות מבזבזות זמן בסיטואציות מסוימות, ואתלטיקו היא בין אלו שעושות את זה בצורה הכי ״בוטה״, אבל גם רוב השחקנים מתחזים וזה לא הופך את זה ל״בסדר״. מה ההבדל בין התחזות במטרה להשיג כדור חופשי לבין זה (אם אובלאק באמת נפצע אני חוזר בי לגבי הסיטואציה הזו): 9
    אם אמשיך עם אובלאק, כמעט כל פעם שהוא תופס את הכדור זה ללפחות עשר שניות. כשאמור להיות כדור חוץ לבאיירן אבל שחקן מאתלטיקו (אני חושב שזה היה קוקה) מזיז את הכדור רגע לפני ששחקן מבאיירן מרים אותו וגורר מהומה שבעצמה מושכת חצי דקה, כשמתוך תוספת זמן של חמש דקות משחקים כדורגל חצי מהזמן - ויש עוד דוגמאות - זה מלוכלך מאוד ולא לגיטימי בעיניי. המטרה יכולה לקדש אמצעים כמו בונקר, אבל התחזויות ובזבוזי זמן הם דברים לא חוקיים לפי החוקה, ובזבוזי זמן נמצאים בשימוש רחב באתלטיקו (ובהרבה קבוצות נוספות).
    מה הכוונה בכך שיריבות אמורות להתמודד עם בזבוזי זמן? שחקנים יכולים לא להיגרר למהומות שמושכות זמן, או למצוא שיטות לעצור את התרגיל המלוכלך (אבל החוקי) כששחקן נעמד עם הכדור ליד דגל הקרן, אבל איך אפשר להתמודד עם מצבים בהם שחקן ״מזייף״ פציעה או שחילוף נמשך דקה?
     
    Abu George, golding ו-Mellow29 אוהבים את זה.
  13. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    לא יודע אם אובלאק בזבז זמן או לא, בהילוך החוזר רואים שהוא קופץ למשקוף ונוחת לא טוב. יכול להיות שמדובר בהתחזות, אני אתן לו להנות מהספק במקרה הזה. מבחינתי התלונות האלה צריכות להיות מופנות לשופטים. הם צריכים לעצור את הזמן ולדאוג שהשניות שבוזבזו אכן "יוחזרו" לקבוצה שזקוקה להן.

    הכוונה בהתמודדות עם בזבוזי הזמן היא, כמו שרשמת, לא להיגרר למהומות ולא לתת ליריב לעצור את המומנטום שבו הקבוצה נמצאת. בעולם אידאלי השופט ידאג להחזיר את כל הזמן שבוזבז. בכנות, אותי השיפוט הרבה יותר מטריד מהאופן בו שחקנים מנצלים כל מני פרצות למיניהן.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  14. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,635
    לייקים שהתקבלו:
    403
    באופן כללי אני לא מבין למה שופטים כל כך מתקמצנים על תוספת זמן, אם ביזבזו 10 דקות השופט יוסיף 5 דקות, אם ביזבזו רבע שעה השופט יוסיף 6 דקות וזה ייחשב שהוא יצא לארג'.
     
  15. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    הגיע הזמן לעצירת שעון כמו בענפים אחרים ולבטל את השטות הזו של תוספת זמן.
    פשוט להגדיר מצבים בהם עוצרים את השעון - בעיטת שוער, בעצירת המשחק לטיפול בשחקן, חילוף. בקרנות, חוצים, בעיטות חופשיות וכד' לא יעצרו ואני מעריך שזה לא יאריך את המשחקים יותר מידי, וייתר את רוב בזבוזי הזמן.
     
    Die Werkself, שי ו-Dekel אוהבים את זה.