תסמונת משחק המנוחה :: בעד ונגד

הנושא בפורום 'יורו 2016' פורסם ע"י Raulito, ‏19/6/16.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    דווקא לפני משחקי שמינית הגמר שעד שיגיעו יהיה לנו כאב ראש גדול עם שלב החישובים בשל הפורמט החדש - אני רוצה להעלות לדיון סוגיה חשובה, בהשראת דיון שהיה עוד בימי אייסוקר ביורו 2008. תסמונת משחק המנוחה.
    מצד אחד שחקני המפתח של הנבחרות הגדולות סבלו מעומס מטורף העונה וחלקם הגיעו לטורניר עם הלשון בחוץ, נניח אנטואן גריזמן(54 משחקים באתלטיקו) ופוגבה(49 משחקים ביובה), נניח אנדרס אינייסטה(44 משחקים בברצלונה) ובוסקטס(53 משחקים בברצלונה), נניח בונוצ'י(49 משחקים), ואחרי שני נצחונות במשחקי הפתיחה אפשר לנוח ולארגן מחדש את השורות ולאפשר הזדמנות אמיתית ללא לחץ לשחקנים נוספים בסגל, ויש מחליפים טובים.
    מצד שני, מדובר בטורניר מאוד קצר, עוד 90 דקות לפה או לשם לא אמורות לשנות יותר מידי, השחקנים עצמם מאוד רוצים לשחק והרכב אחר, מהנסיבות האלה, עלול לקטוע את הרצף, 'לקרר' את השחקנים ולהוציא אותם מפוקוס. ביורו 2008 הדוגמא הטובה ביותר הייתה הולנד. היא פתחה את הטורניר עם 3:0 עצום על איטליה, המשיכה ל-4:1 אדיר על צרפת ובמשחק השלישי נגד רומניה ניצחה 2:0 בהרכב מחליפים. ברבע הגמר היא פגשה את רוסיה של הידינק, הייתה רעה מאוד ולמרות שרוד ואן ניסטלרוי השווה בשער דרמטי - הולנד התפרקה בהארכה והפסידה 3:1(יש לציין את הטרגדיה של בולארוז כמובן); כמוכן, גם קרואטיה שניצחה את גרמניה בשלב הבתים - שיחקה עם המחליפים במשחק השלישי והצליחה לנצח, אבל נכנעה לתורכיה במשחק הזוי ברבע הגמר; ספרד מנגד שיחקה עם הרכב משני נגד יוון במשחק לפרוטוקול והמשיכה עד לזכייה היסטורית ביורו.

    http://www1.pictures.gi.zimbio.com/Netherlands+v+Russia+Euro2008+Quarter+Final+8EQrPJSeu_yl.Xxx

    במונדיאל האחרון ראינו את דשאן משחק עם ההרכב החזק שלו גם במשחק השלישי בשלב הבתים נגד אקוואדור למשל, וכך נהגה גם נבחרת ארגטינה נגד ניגריה. שתיהן עברו את שלב שמינית הגמר, בעוד נבחרת בלגיה ביצעה שינויים בהרכב מול דרום קוריאה וגם המשיכה הלאה. כפי שאתם רואים אין כאן באמת מגמתיות גדולה ובכל-זאת..

    מה דעתכם צריך להיות השיקול העיקרי של המאמנים במשחק השלישי. אתם בעד רוטציות או לא?
    * כמובן שהייתי מכניס לרשימה את כריסטיאנו רונאלדו למשל אבל פורטוגל בכלל לא באיזור והיא בסכנת הדחה.
     
  2. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,149
    לייקים שהתקבלו:
    6,186
    רק אגיד משהו קטן על הולנד, שההתפרקות שלה הייתה הזויה. הרוסים פשוט שטפו את המגרש עם המהירות שלהם. זה היה בדיוק בשנים שהכדורגל עבר טרנספורמציה מיכולת טכנית ליכולת פיזית של שחקן כדורגל, וגם זו הייתה הפעם הראשונה שהולנד נקלעה לפיגור, ולא כ"כ הצליחה להתמודד עם זה.

    לגבי משחק המנוחה, אני יודע שיש איזשהו הסדר במפעל הליגה האירופית, שקבוצה חייבת לעלות עם הרכב שעלה אחוז מסויים מהפעמים. ואני חושב שליברפול, לפני כמה שנים, נענשה על כך. אולי אפשר לשלב את זה איכשהו ביורו.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,202
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אין כאן באמת חוקיות, ראינו לא מעט דוגמאות של קבוצות שששמרו שחקנים למשחק הבא והרוויחו מזה(אפילו בישראל לפני חודש....) לא חושב ששחקן שלא משחק שבוע "מתקרר", אנחנו מדברים על מקצוענים

    אגב אני לא בטוח ששחקן הרכב ששומר רגליים לשלב הבא ישחק יותר טוב ממחליף שרעב לדשא
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/6/16
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,202
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אז שקודם יחזרו ל-16 נבחרות
     
  5. ManUtd Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/1/06
    הודעות:
    3,278
    לייקים שהתקבלו:
    26
    לא מסכים עם זה. למאמן יש את הזכות לבחור איזה שחקנים לעלות מהשיקולים שלו. להיכנס לו להחלטה זה... פשוט לא ספורטיבי. משחקים לפרוטוקול זה חלק מהעניין, לכן אני לא מקבל את ה"לא ספורטיבי" כשקבוצה צריכה ניצחון, והקבוצה היריבה לא עולה עם ההרכב הכי חזק.
    ביורו גם כן, מאמן מזמן 23 שחקנים. הוא מחליט שהוא רוצה איכשהו לשתף את כולם וקרה מצב שיש לו משחק לפרוטוקל. אם הוא רואה לנכון שזה הזמן לשתף אותם, אז לאף אחד אין זכות לשנות לו את ההחלטה. גם אם הקבוצה היריבה חייבת ניצחון, והקבוצה השלישית יכולה להלין עד מחר.

    בליגה האנגלית, וולבס (אם אני זוכר נכון) קיבלה קנס כספי בגלל שהעלתה הרכב משני נגד יונייטד, בגלל שהמאמן העדיף לשמור את השחקנים החשובים למשחקים שהוא רואה ככאלה שיש בהם יותר סיכוי לזכות בנקודות.
    למרות שאני לא מסכים עם הגישה התבוסתנית הזאת של המאמן, ה—FA יצרו פה תקדים שאני מקווה מאוד שלא יחזור.
     
  6. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    והנה היום קרואטיה באה עם הרכב חסר (חלק מאילוץ וחלק מפחד לצהובים) ועושה את זה בגדול על חשבון ספרד שעלתה בהרכב מלא.
    אין לזה חוקיות כנראה.
     
  7. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,149
    לייקים שהתקבלו:
    6,186
    ספרד, שעלתה עם ההרכב הכי חזק שלה, לא היה יעיל יותר מאשר לעלות עם הרכב חסר. אינייסטה היה כ"כ כבוי ושיחק בהליכה, אי אפשר לצפות ממנו למאמץ כזה אינטנסיבי ב-8 ימים. גם דויד סילבה לא המשיך את היכולת שלו מ-2 המשחקים הראשונים (למרות המיני בישול). מוראטה היה מספיק רענן, אבל אם היו פותחים עם פדרו או ואסקס במקום סילבה, וקוקה במקום אינייסטה, לפחות היו מרוויחים את המנוחה של שניהם.
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,202
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    דיברנו לא מעט על השמרנות של דל בוסקה לפני הטורניר, וזה בא לידי ביטוי גם במשחק נגד קרואטיה. ספרד היא הנבחרת היחידה בטורניר שעולה עם אותו הרכב בכל שלושת המשחקים. הרי בין משחק למשחק יש אימונים ואתה אמור לראות שם שהכושר של השחקן יורד,אבל דל בוסקה החליט שלא משנה מה הוא ממשיך עם השחקנים שלו.