הפועל תל אביב 2016/17: אחרי 27 שנים רצופות יורדים ללאומית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    מסכים עם הרבה ממה שנאמר פה.
    גוטמן מאמן ליגת העל טוב. אפילו יותר מזה.
    אבל הוא לא העילוי שאנשים עשו ממנו. כמו שרשמו ב15
    שנה הוא יכול לזקוף לזכותו עונה וחצי עליאיות וכל השאר בינוניות
    אם אני מפרגן לו.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,223
    לייקים שהתקבלו:
    26,262
    מין:
    זכר
    היו לו סגולות כמו עין טובה מאוד לזרים ומשחק הלחץ שהנהיג אבל באמת לדעתי הרבה שנים הוא כבר לא רלוונטי.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    בקדנציה השנייה שלנו הוא לא ירד איתנו ליגה, הוא היה איתנו בתחתית ואז בגלל מצב הקבוצה ואי הבנות עם זינו עזב קצת אחרי אמצע העונה. אחריו היו מאמנים אחרים שהירידה התרחשה איתם. דווקא כשגוטמן היה עוד היינו במצב סביר.
    חשוב גם לציין באיזה מקום היה בקבוצות שפוטר/התפטר, למשל בבית״ר י״ם הוא היה במקום השני כשעזב כשהוא פשוט לא התאים לסגנון הכדורגל של המועדון כי מבחינת תוצאות בית״ר עוד הייתה בסדר, במכבי נתניה וקפריסין אני לא יודע מה המיקום שהיה שעזב אבל לפחות במכבי נתניה אם אני זוכר נכון זה הזכיר יותר את בית״ר, כלומר מבחינה מקצועית נתניה הייתה בצמרת אבל הכדורגל לא התאים לאופי המועדון.

    אני חושב שגוטמן הוא מאמן מצוין לטווח הקצר, מהמאמנים הטובים שהיו כאן, הבעיה שהרבה פעמים הוא מקריב את הטווח הארוך בשביל הטווח הקצר, כמו לאכול המבוגר, בהתחלה זה טעים לך, אבל לאורך זמן זה מזיק לך לבריאות ופוגע בך. כמעט כל מועדון שגוטמן אימן בו לאחר הקדנציה של גוטמן סבל ממשבר גדול בגלל ההקרבה של הטווח הארוך למען הטווח הקצר.
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,988
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    בבית"ר הוא קיבל מגד זאבי צ'ק פתוח להביא את מי שהוא רוצה. זאת ממש לא היתה קבוצה של נגרים,. בלי קשר ל-DNA של המועדון ציפית מהסגל הזה לכדורגל מלהיב. הכדורגל של גוטמן בבית"ר הגעיל את השועלים. נכון שהוא קיבל את ההתקף לב כשהקבוצה היתה במקום שני אבל בוא לא נשכח שהיא היתה 9 נקודות אחרי חיפה ובלי ממש סיכוי לאיים עליה (לצערו לא היה אז קיזוז....) בנתניה לא היה צמרת ולא כלום, כשהוא פוטר בינואר הקבוצה עמדה על 4 נצחונות בלבד. לגבי באר שבע, מצטער אבל כשקבוצה יורדת ליגה אני מכליל גם מאמן שלקח חלק נכבד מאותה עונה,גם אם אלה שבאו אחריו היו גרועים יותר(או שהפיטורים עצמם גורמים לסחרור במועדון שרק מחמיר את המצב,זה גם קורה) אתה רוצה לקרוא לזה "עשה תחתית עם ב"ש"? אין בעיה, אבל הצלחה זאת לא היתה
     
  5. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    בנתניה הוא פוטר כשהיינו מקום 8 לדעתי .. סיימנו בסוף מקום 2.
    לא יודע אם היו פיטורים ממש מוצדקים אבל הכדורגל היה לא משהו
    והתוצאות בהתאם.
    לפחות משהו אחד יצא מהקנדציה הזאת - ה3-1 במחזור הפתיחה
    על מכבי חיפה האלופה הבלתי מעורערת ב3 השנים שלפני. משחק
    שלא אשכח בחיים.
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    אני מחזיק מגוטמן, חושב שמהמאמנים של הדור הישן הוא וקשטן היו הבולטים ביותר, עשה הצלחה גדולה לפחות עם שלוש קבוצות שונות וזה משהו שצריך להעריך, אבל מצד שני יש לו גם צדדים לא מקצועים, כמו בנוגע לאיך הוא מחליט איזה זר להחתים (ומי שמעורב בנושא ומכיר יודע על מה אני מדבר) ואלה דברים שהתאכזבתי לגלות בזמנו בבאר שבע ושהתפוצצו לנו בפנים כשהוא החתים את השוער סונרה ולמעשה גרם לנו להיכנס לעונה ללא שוער מקצוען בשער (ושילמנו על זה מחיר קשה) וכמובן הקטע הזה שגוטמן בונה קבוצה לטווח הקצר ואז כשהוא עוזב הכל מתפרק וצריך להתחיל הכל מאפס והרבה קבוצות שילמו על זה מחיר כבד (למשל כשעזב אותנו ב97 לקח איתו חצי קבוצה להפועל חיפה כולל את רוסו). אבל יחסית לשאר המאמנים בשוק, כאלה כמו עזורי, קלינגר, אוחנה ואחרים, הוא בהחלט נחשב מהיותר טובים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/9/16
  7. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    מי שעולה מול וולס בלי אישית על בייל הוא לא מאמן בעיני ולא משנה מה הוא עשה בקריירה

    עם כל הסלידה מהפועל, הקבוצה המדהימה שהייתה להם (אניימה דה סילבה זהבי וכו') מנצחת מעל גול את מכבי תא וב"ש של היום. אז כמו שהאליפות של יוסי מזרחי עם בית"ר לא הופכת אותו למאמן אדיר, אותו סיפור גוטמן.

    מקומם של המאמנים הללו הוא בקבוצת מרכז טבלה ומטה או קבוצות בליגה הלאומית עם יומרות של פלייאוף עליון.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    בנבחרת הוא כבר היה עם האף למעלה (זוכרים את החיוך בהגרלה כשקיבל את ווילס ובוסניה?) והחזיק מעצמו יותר מידי כולל שמירת חסד לשחקנים כמו שכטר וורמוט מה שגוטמן הישן לא היה עושה. אחרי הניצחון על בוסניה הוא כבר היה בטוח שהוא פרגוסון והכתובת הייתה על הקיר.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,988
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    לא אמרתי שהוא ברמה של הליצנים האלה(ולא סתם הם כבר לא מאמנים), בסך הכל אמרתי שההייפ סביבו מוגזם לחלוטין
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    את הפרק של הנבחרת אני שם בצד, אלי גוטמן נכשל טוטאלית. הקמפיין הראשון היה מביך מתחילתו ועד סופו להוציא מחצית טובה נגד פורטוגל וגם במשחק הזה אוואט חירבן הכל - והקמפיין השני התחיל מעולה, אבל מי זוכר את זה בכלל. אבל גוטמן מאמן קבוצות טוב.
    אני לא אחזור על הרזומה שלו, אבל לגבי הפועל, תבינו: הוא לא קיבל קבוצה 'טובה' והפך אותה למצוינת. הוא קיבל קבוצה חרא ובנה אותה בהדרגה, לאט-לאט, שלב אחרי שלב - לקבוצה אדירה בקנה מידה ישראלי, כזו שמשחקת כדורגל נהדר ומצליחה גם בליגה וגם באירופה.
    אם קרנו של גוטמן הייתה עולה הוא לא היה מגיע להפועל ת"א במצב שהייתה אז אלא הולך על משהו אטרקטיבי יותר. אבל הפועל הייתה צריכה מאמן שישקם אותה וגוטמן היה צריך לשקם את הקריירה שלו. אני קורא על כדורגל כבר 15 שנה והוא לא תמיד היה קונצנזוס. זו רשעות לקצץ בהצלחה שלו בבאר-שבע או הפועל חיפה שעשתה היסטוריה, וגם בבית"ר הוא היה בסדר - מי אמר שרק כדורגל התקפי קיים? מעבר לכך, היו לו שנים רבות של דשדוש שקטלו אותו. אבל הוא לא הצליח בסה"כ בקבוצות כמו הפועל פ"ת, הפועל באר-שבע, זה לא שהוא קיבל קבוצות גדולות. נתניה נפרדה ממנו אחרי פחות מסיבוב והוא בנה שם קבוצה עם בסיס איתן - והיה גם ניצחון מרשים 3:1 על בית"ר.
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,988
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    מי קיצץ בהצלחה שלו בבאר שבע ובהפועל חיפה?
     
  12. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    @Raulito , שים לב שדיברו פה על ה15 שנים האחרונות.
    למעשה הוא לא הצליח בצורה יוצאת דופן (או בכלל) בשום מקום
    חוץ מאותה הפועל .
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    מעניין אותי לשמוע איך גוטמן טעה בבניית הקבוצה העונה, כלומר מן הסתם הוא היה מוגבל כלכלית. להחתים את חן עזרא שהיה הישראלי הכי טוב בשוק וריאלי עבורינו - זו טעות? את דגני וידין לא הייתם מצרפים בחינם? אני חושב שסימיץ' בלם בסדר. מעבר לכך גוטמן התעקש לשמור על שחקני המפתח מהעונה שעברה. התוצאות חרבנא, אין ספק, וגוטמן לא נקי מאשמה - אבל מבחינת הסגל עצמו חוץ מהמכירה של שגיב - מה לא בסדר? לי אין ספק שהסגל טוב מאשתקד והרבה יותר טוב.

    לגבי ההיסטוריה של גוטמן בעבר הרחוק - קראתי כאן חצאי משפטים מזלזלים. זה לא כולה 'גביע עם באר-שבע', ולהפועל חיפה היה הרבה כסף אבל זה לא אומר כלום כי היא נכשלה לפניכן שוב ושוב עם רובי שפירא, גם קשטן נזרק משם, והיא לקחה אליפות מאוד מרשימה מבחינת קצב צבירת נקודות. בכל-מקרה, הדיון הוא על שנות ה-2000 - הוא לא הצליח בשום מקום בקביעות מעבר להפועל, אני מסכים עם זה, הגרף ירד ללא ספק. מצד שני הוא גם לא נכשל טוטאלית. לא קיבל צ'אנסים גדולים באמת. הפועל פ"ת, הפועל חיפה בלאומית, קצת הפועל באר-שבע אותה אגב 'הוביל' למקום הרביעי ב-2003/04, עם כדורגל מגעיל אמנם אבל עדיין הישג לא רע בליגה - יותר מלופא קדוש למשל(מודע לכך שהליגה הייתה לא טובה באותה שנה). בנתניה הוא התקשה מול קבוצות שמסתגרות, מסכים שאחוזי ההצלחה היו נמוכים מאוד אבל הוא פוטר מוקדם.
    לא ליקקו לו אף פעם בצורה מוגזמת לפני ההצלחה בהפועל ת"א, זו דעתי. הוא היה מאמן מוכח עם תארים וקבלות שקצת התקשה ביחסי אנוש והיו שנים רבות שלא מצא את עצמו
     
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    למה אתה מתכוון כשאתה אומר בונה קבוצה לטווח הקצר?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,888
    לייקים שהתקבלו:
    6,454
    * להחתים את עזרא בשביל 250 אלף דולר בעונה, גם אם מגיע בחינם, זו טעות.
    * דגני לא לרמות האלה, או לרמות שאתם שואפים אליהן.
    * אם היה מבקש לשמור על שחקני המפתח מהעונה הקודמת, היינו רואים את יחזקאל עדין באדום, אבל זה נושא אחר. יתרה מזאת, היינו רואים מערך מתאים בשביל שויינפלד - איך זה הגיוני שבמשחק שלם הוגבהו 2-3 כדורים לרחבה בסה"כ?

    לגבי הפסקה השניה שלך, כשאנשים רשמו פה "כולה גביע בבאר שבע" אני לא חושב שהם זלזלו במפעל, אלא רצו לכוון אותך לנושא שבו גם אלי כהן (לא השריף) זכה ב-2 גביעים עם קבוצה חלשה בדמות הפועל ר"ג - זה עושה אותו מאמן על? לחמן זכה בגביע עם סכנין ואנשים בכלל שכחו את זה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.