FIFA17 vs PES17

הנושא בפורום 'פורום מחשבים, משחקים ואינטרנט' פורסם ע"י Ori8, ‏25/8/16.

  1. Ori8 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    4,374
    לייקים שהתקבלו:
    2,315
    אין על הנושא הזה שרשור, אז זה כנראה לא באמת מעניין כאן יותר מדי אנשים, אבל אנסה לכתוב בכל זאת בתקווה למצוא כמה.

    ב'קרב' הזה בין פיפא לפרו, אני לאורך השנים בוחר בפיפא בלי להסס. אף על פי שזה רחוק מלהיות משחק מושלם, החסרונות לאורך השנים בפרו היו בעייני בולטות מדי. כנראה גם לכל מי שהפרטים הקטנים עושים לו את זה. מעבר לעובדה שלקונאמי פשוט אין רישיונות לרוב הליגות והקבוצות, ה-gameplay שלהם פשוט לא היה טוב מספיק. נורא רובוטי, נורא לא מציאותי. שיחקתי והרגשתי כאילו אני זז עם שחקנים על אוויר. כאילו שחקנים טסים על משטח חלק.

    הגרפיקה ב-PES תמיד הצליחה להרשים יותר מזו של EA, אבל השנה משהו השתנה במשחק עצמו. קונאמי יצרו משחק פשוט טוב יותר. הגרפיקה משוגעת. זאת אומרת, השחקנים לא דומים לעצמם או פשוט סתם נראים טוב, הם מדהימים.

    מעבר לפרצופים המופלאים שהם יצרו, הגוף של השחקנים והמיימדים שלהם מרגישים מציאותיים כמו שמעולם לא הרגישו בפיפא (ובפרו מן הסתם) וזה הבדל עצום. לצורך העניין, למעט רונאלדו, פוגבה ועוד כמה בודדים, EA מזניחה לגמרי את מיימדי השחקנים. גריזמן צנום כמו ילד בן 13, ניימאר נראה כמו ערס בן 11, הנדרסון בנוי כמו בהמה קשוחה ועוד אין ספור דוגמאות.

    ב-PES התחושה היא שאתה משחק עם בני אדם. שאתה מזיז שחקנים כדורגל עם משקל מסוים ולא סתם מזיז נקודות. יש להם את הפאקים שלהם, אבל הריצות של השחקנים לשופט כל כך טובות ודומות למציאות, זוויות הצילום של החגיגות והחגיגות עצמן מדהימות, התאקלים כמעט מושלמים. שחקן יורד כמעט עם כל הגוף ואשכרה מתקל את היריב. התאקלים בהם מצליחים להוציא כדור בחצי סיבוב פשוט יוצא מגדר הרגיל. כל כך אמיתי.

    אבל מעבר להכל, אתה מרגיש שאתה משחק במשחק כדורגל שהוא לא לילדים קטנים. בקרנות של היריב יש תרגילים. השחקנים עומדים קצת מחוץ לרחבת ה-5 ורצים אליה בעמוק ברגע שהשחקן מרים את הכדור. יש לחץ על כל המגרש, החשיבות של הקישור האחורי שלך משמעותי, כי אחרת פשוט קשה להניע כדור (ברמות הגבוהות יותר כמובן), ובכלל - ההרגשה היא שקונאמי עשתה קפיצת מדרגה עצומה, בזמן ש-EA ממשיכים לזלזל בלקוחות שלהם.

    גם השנה לא אוותר על פיפא. החוויה של הפרמייר-ליג שם חזקה יותר, ושם לא צריך להתעצבן מקבוצות גדולות שאין להם תלבושות והשמות שלהם לא מציאותיים, אבל ההזנחה שלהם בכל הנוגע לגרפיקה מקומם. ופה לצורך הדוגמא, EA סורקת את רוב שחקני הפרמייר-ליג בגלל ההסכם בניהם ומזניחה בענק את רוב הקבוצות הטובות באירופה שלא משחקות שם. גם באנגליה חוסר תשומת הלב שהם מקדישים לשחקנים מסוימים מקומם. לקוטיניו לצורך הדוגמא יש את אותו אפרו מפיפא 12 וסטארידג' עדיין עם אותו פרצוף וקרחת מימיו בצ'לסי, וזאת למרות ששחקנים אחרים של ליברפול כבר קיבלו פרצופים (מיניולה, סאקו, מורנו, צ'אן ושות').

    גם פיפא אמורה לעשות קפיצת מדרגה קלה השנה עם מנוע חדש ועם התוספת של המאמנים על הקווים והדברים האלו נכתבו בטרם יצא הדמו של פיפא17, אבל עושה רושם שקונאמי הדביקה השנה פער גדול מאוד, והדבר היחיד כנראה שמפריד בינה לבין להיות המשחק המוביל זה עניין הרישיונות.
     
    סיונרה אוהב/ת את זה.
  2. Doritoz FCBJ - RMCF

    הצטרף ב:
    ‏7/9/10
    הודעות:
    1,113
    לייקים שהתקבלו:
    278
    מין:
    זכר
    התרשמות שלי מהדמו של PES ששוחרר אתמול (24.8) לקונסולות:
    השיפורים היחידים ששמתי לב אליהם הם בעיקר עניין השוערים שהרבה יותר קשה להבקיע מולם, הפרצופים נראים מעולה, הגרפיקה המשופרת מורגשת בעיקר בתצלומי תקריב שזה אומר חגיגות שערים או הילוכים חוזרים או שחקנים בזמן עלייה לדשא.
    הדבר העיקרי שקונאמי היו צריכים לשנות ולא עשו זה המשחקיות עצמה, פשוט לא זורם והרבה פחות מהנה מפיפא, וזה הפספוס הגדול שלהם.
    עוד משהו מעצבן - הדשא, ירוק צהבהב מעצבן כזה ולא יפה לעין.

    עכשיו נותר רק לחכות לדמו של הפיפא כדי להבין פחות או יותר מול מה אנחנו עומדים.
    התחושה היא שגם אם פיפא לא יגעו יותר מדי במשחק שלהם בשנים הקרובות עדיין הוא יהיה ביתרון על PES לפחות באהדת הקהל.
    המבקרים יכולים כמה שהם רוצים להלל את קונאמי, בפועל, כשאתה יושב עם חברים ומשחק להנאתך, הבחירה שלך תהיה פיפא.
     
  3. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    מה שדופק את הפרו בשנים האחרונות (בערך מ--2005 אז התחילה הבעיה) זה רק עניין הרשיונות. יש לזה פיתרון ואינספור קומבינות שאפשר לעשות כדי לעקוף את העניין (שמות מעוותים וכו') אבל קונאמי ממשיכים לזרוק זין על הלקוחות שלהם (עכשיו הם זרקו לנו את דורטמונד אבל עדיין הליגה הגרמנית כולה חסרה וזה חור ענק במשחק שמתיימר להיות הכי טוב). מבחינת משחקיות וחווית משחק פרו תמיד היה רמה מעל פיפא וזה בעצם מה שמחזיק אותם מעל המים. הגיימר הממוצע מחפש את המסביב ושהמשחק יזרום בלי יותר מדי פונקציות במשחקיות. אבל יש הרבה אחרים שמחפשים יותר "עומק" ואפשרויות. פרו דורש ממך להיות גיימר טוב יותר כדי לשחק כמו שצריך, להצליח ולתת הצגות. תמיד כששיחקתי במשחקים החדשים של פיפא (עברתי לפרו ב-2004) זה נתן לי תחושה שהם לא התרוממו מעבר לרמת המשחקיות הילדותית והמצועצעת שאפיינה אותם כשהייתי חסד פיפא. לכן בהיבט הזה פיפא ממש לא נמצאת מעל הפרו. העטיפה והמסביב נותן תחושה שמדובר במשחק טוב יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/8/16
  4. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    PS1: רק פיפא. אחלה ג׳ובאני רוסו ואחלה בעיטות מסובבות במונדיאל 2002. לא להאמין שאנחנו כבר מדברים על 2017.
    PS2: פיפא ואז פרו. רק פרו. אחלה הנרי, אחלה אדריאנו, אחלה קולינה. הייתי בלתי מנוצח, ממש כמו הקבוצה שלי פעם.
    PS3: רק פיפא. קל. זוכר איך התלהבתי מההבדלים בין הקונסולות.
    PS4: ע״ס באז וביקורות חיוביות מאוד קניתי פרו בשנה שעברה במטרה לנסות משהו אחר בתקווה שיקרה לי מה שקרה ב-PS2, אבל זה לא זה. כן, הגרפיקה והפנים טובות (הרבה) יותר, ויכול להיות שזה גם מהרגל בלשחק פיפא, אבל לא נהניתי בכלל מהמשחקיות עצמה. אין ספק שהשנה אני חוזר לפיפא, מה שגם כל החברים שלי משחקים בזה - אז שעושים טורניר או סתם משחקים באונליין יהיה אפשר לחזור עם מי לשחק.

    אה, ואני מצטער, אבל לפעמים המסביב, קרי, חסויות וכאלה (פאקינג בונדסליגה וסמל/מדים נורמאלי/ם למועדונים גדולים) לא פחות חשוב מהמשחקיות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/8/16
  5. Doritoz FCBJ - RMCF

    הצטרף ב:
    ‏7/9/10
    הודעות:
    1,113
    לייקים שהתקבלו:
    278
    מין:
    זכר
    אז בעצם אתה אומר שPES מיועד לקהל מאוד מצומצם וספציפי בקהילת הגיימרים, בזה אני מסכים, אבל זה אולי החיסרון הכי גדול של המשחק הזה חוץ מעניין הרשיונות, והם כל שנה מפספסים את זה ואני בטוח שזה מתבטא גם במספרים מבחינת מכירות.
    אל תשכח שרוב מי שקונה את משחקי הכדורגל הם אוהדי כדורגל ממוצעים ולא גיימרים שמשחקים COD ושרוצים לשחק בכיף עם החברים או ברשת ולא כאלה שמחפשים את הטקטיקה ואת ה-"Special controls" (כמו שהם קוראים לזה ב-PES ) ואת המציאות, בסה''כ רוצים להרגיש שהמשחק זורם להם ושהוא כיפי, אני לא יכול להינות כמו שאני נהנה בפיפא, אפילו דאבל פס פשוט אני מתקשה לתת שם, ואני הרבה שנים משחק בשני המשחקים והתרגלתי כבר לכל השינויים.
     
  6. cheddar Member

    הצטרף ב:
    ‏22/10/14
    הודעות:
    6,574
    לייקים שהתקבלו:
    1,092
    PES יכולים לתת פייט כלשהו למוד החדש הזה של EA עם אלכס האנטר שרואים אותו לגמרי מדבר וזה.. .?
     
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לפעמים לא ברור מי מקבל החלטות בקונאמי, מנוע הבעיטות החופשיות והחוצים חסר כל היגיון, התפריטים טפשיים ומייגעים והמעבר שלהם מ"שיטת המשושים" לבדיקת שחקנים לציונים הייתה גם כן חסרת כל היגיון.
    המשחק עצמו טוב יותר ומהנה יותר.
    בפיפ"א זה תמיד מרגיש לי כאילו השחקנים נוסעים על קלנועים, כאלה מסורבלים ורובוטיים.
     
    Alta Tensione ו-Ori8 אוהבים את זה.
  8. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    בפיפא הם רובוטיים?
    PES כבר כמה שנים עם מנוע משחק לא ריאליסטי בעליל. תנועות לא הגיוניות שמסונכרנות רע. בפיפא תנועות הגוף של השחקנים מאוד מתקרבות למציאות.
    בכלל, באופן כללי, המשחק של קונאמי בעיקר נדבק לגימיקים וגראפיקה.
     
  9. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    אני אקנה בקרוב אחד מן השניים למחשב.
    הגרסה האחרונה ששיחקתי הייתה 2015, באותה שנה העדפתי את PES כי המשחק עצמו הרגיש לי יותר ריאלי (בעיטות, תנוכת שחקנים וכו').
    השנה אני באמת מתלבט בין השניים, כי ביוטיוב נראה שפיפא הפעם מרגיש יותר אמיתי מ-PES, הבעיה שזה משחק יקר יותר שאני לא בטוח שמצדיק את המחיר שלו.
     
  10. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    pes שברו השנה שיאים של יריקה בפנים של הלקוחות שלהם. אין את באיירן במשחק, יובה וריאל בלי רשיונות. העיקר יש אלף ואחת וראיציות של ביגוד לברצלונה...

    לא קונה השנה שום משחק. לא רואה את עצמי מתדרדר למשחקיות הילדותית של פיפא ובאופן כללי מעדיף לעשות עם הזמן דברים חשובים יותר.
     
  11. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,577
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    חבל מאוד, כי הביקורות מאוד חיוביות על המשחק עצמו, אבל עניין הרישיונות ממשיך להיות סיבה מרכזית לא לקנות את המשחק. הורדתי את הדמו של המשחק ודי נהנתי, הוא מאוד זורם ויש לו עומק שאני לא חושב שיש לפיפ"א (כמו למשל האפשרות לכוון עם חץ את המסירה או הבעיטה, ושינוי טקטיקות במהלך משחק).
     
  12. Doritoz FCBJ - RMCF

    הצטרף ב:
    ‏7/9/10
    הודעות:
    1,113
    לייקים שהתקבלו:
    278
    מין:
    זכר
    KONAMI בעצם בכפרת על עניין הרשיונות בזה שהיא תיתן בעצם יד חופשית לשחקנים כמעט לחלוטין בעניין העריכת קבוצות, וכן זה גם יעבוד ב-PS4.
    כלומר, שיצאו כל מיני פאטצ'ים של עריכת קבוצות וליגות וכדומה (אבל דברים איכותיים באמת) ואז אם נניח אתה משחק בPS4 אז מורידים ומעבירים לUSB או משהו כזה ופותחים את זה במשחק.

    בלי קשר המשחק הזה למעט אולי ההשקעה בפרצופים, לא היה הטעם שלי בשנים האחרונות, איך שקניתי את האקסבוקס 360 בזמנו ומאוחר יותר PS4 כמעט תמיד שיחקתי פיפא, זה פשוט זרם לי יותר והיה יותר מהנה.
     
  13. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,092
    לייקים שהתקבלו:
    487
    מבחינתי כל עניין הרישיונות שולי לחלוטין, הבעיה היא שבשנים האחרונות קונאמי פשוט לא מספיק טובים.

    מי שזוכר את משחקי הפרו הישנים, עוד בתקופת הISS של תחילת שנות ה-2000, יודע שלא היו רישיונות לכלום ועדיין רמת המשחקיות הייתה מדהימה. אפילו בגרסת הPC זה היה ממכר. מאז, בערך בעשור האחרון EA לא רק סגרו את הפער הגרפי בהדרגה, אלא גם עקפו אותם בכל מה שקשור למשחקיות (שבעבר היה היתרון היחסי של קונאמי). אז לדעתי ההתמקדות ברישיונות היא טעות - במיוחד שיש אינסוף פאטצ'ים, הבעיה של קונאמי היא רמת משחקיות ירודה בהשוואה לפיפ''א.

    מקווה לא להתאכזב גם השנה.
     
    avdz7 ו-Doritoz אוהבים את זה.
  14. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    טוב, יצא לי לשחק כמה שעות PES 2017 על PS4.
    התרשמתי דווקא לטובה מחווית המשחקים, ביחס ל-2015 שאני מכיר כן יש שיפור. מה שכן, החץ החדש בבעיטות החופשיות מעצבן.
     
  15. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,468
    לייקים שהתקבלו:
    4,288
    שחקתי כרגע בFIFA17 בSONI4 ובמילה אחת, מדהים. שיפור משמעותי מ-16 לדעתי. סוף סוף נתנו קצת רגש לבעיטות מכל הטווחים.

    דרך אגב המשחקונים לפני המשחק ממש כייפים במיוחד אם אתם משחק עם חברים.
     
    avdz7 ו-Doritoz אוהבים את זה.