מחזור 25 בליגת העל: מכבי חיפה מנצחת בטדי; ניצחון דרמטי לב"ש

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏3/3/17.

  1. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16473857_1240322762689516_4360313771602986995_n.Xxx?oh=27562c344e473da025d6cae8f325e5a4&oe=5946B177


    מחזור 25 ייצא לדרך ואיתו קרבות לפליאוף העילון והתחתון.
    במשחק המרכזי יארחו בית"ר את החניכים של לוזון למשחק שעבור הירוקים הוא על כל הקופה. הפועל ב"ש ומכבי ת"א ימשיכו במאבק ביניהן בשני משחקים חוץ, מכבי ת"א תדרים לאשקלון והפועל ב"ש תתארח בי'א אצל מ.ס אשדוד. מכבי פ"ת תמשיך את הריצה הנהדרת שלה במשחק חוץ מול הפועל כפ"ס, שהיא בעצמה חייבת נק' אחרת התחתית תתקרב אליה יותר ויותר. בני סכנין וקרית שמונה ינסו לגנוב עוד נקודות בשביל להשתחל לפליאוף העילון כאשר החניכים של אבוקסיס ישחקו נגד רעננה, ועירוני קרית שמונה תפגוש את הקבוצה המאכזבת של דני גולן, הפועל חיפה.
    כמובן שלא ניתן לשכוח גם את משחקה של הפועל תל אביב ובני יהודה בדרבי תל אביבי קטן. האדומים של קורצקי, אומנם לא מפסידים, אך לא כובשים, וכך אי אפשר לנצח. מנגד, נראה שבבני יהודה עסוקים בשיתוף הפעולה בין כלל הצוות המקצועי, דבר שסביר שיישכח במידה ויגיע הניצחון המיוחל.

    במשחק המרכזי, כאמור, מכבי חיפה תצא לטדי למשחק חשוב מאין כמוהו, בו היא חייבת לחזור עם 3 הנקודות, אם היא רוצה לראות את עצמה בפליאוף העליון. אצל הירוקים דמארי וגילי ורמוט יחזרו לסגל אחרי פציעות, וסן מנחם המורחק לא יקח חלק במשחק. אצל הירושלמים יהיה שינוי משמעותי וזהו חסרונו של איתי שכטר שהורחק במשחק הגביע נגד קרית שמונה. את מקומו צפוי לתפוס בחוד יוהאן אודל.

    הפועל ב"ש תצא בשבת לי'א באשדוד, ותקדים את מכבי ת"א ביום אחד, ותנסה להגדיל את הפער בפסגה ל-6 נק'. הפועל ב"ש לא הצליחה עדין לנצח משחק חוץ בסיבוב השני, עניין שמרתיע מאוד את הקבוצה מהנגב. בכר נוטה להמשיך עם זריהן ומליקסון בהתקפה, ו-נאווקמה צפוי לעלות מהספסל. בין הקורות, ככל הנראה, חיימוב יפתח. מהצד השני, מ.ס אשדוד ירצו לשכוח מההדחה מהגביע ולהתמקד בתוצאה האחרונה בליגה, בה ניצחה את מכבי חיפה וצברה נקודות נוספות להישארות בליגה.

    ביום ראשון מכבי ת"א תשחק מול הפועל אשקלון, לקרב שכל כולו ניצחון עבור הצהובים. מכבי ת"א, ובראש קיאנתרסון, נמצאים בריצה נהדרת ולא תתן לאשקלונים לעמוד בדרכה. אצל הצהובים אלי דסה יחמיץ את המשחק בעקבות 5 כרטיסים צהובים בהם זכה במשחק האחרון נגד בני יהודה.
    עוד באותו היום תתארח מכבי פתח תקווה אצל כפר סבא. הקבוצה של רפואה רוצה להמשיך להדבק לשתי הראשונות, ומנגד הפועל כפר סבא לאחר 700 דקות ללא שער, תקווה שאחד כזה גם יעניק לה ניצחון, שאולי ייתן קצת תקווה לחבר'ה הירוקים.

    רשימת המשחקים המלאה:
    הפועל חיפה - הפועל קרית שמונה, שבת, 16:00.
    הפועל רעננה - בני סכנין, שבת, 18:00.
    הפועל תל אביב - בני יהודה, שבת, 18:15.
    מ.ס. אשדוד - הפועל באר שבע, שבת, 20:30.
    הפועל כפר סבא - מכבי פתח תקווה, ראשון, 19:00.
    הפועל אשקלון - מכבי תל אביב, ראשון, 20:15
    בית''ר ירושלים - מכבי חיפה, שני, 21:00.

    קרדיט למשתמש Butragueno על כתיבת הדיון.



    מחזור מהנה ורב שערים! */aaa031
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    יותר ויותר אוהדים מייחלים שנסיים בפליי אוף תחתון.

    וד"א לא הבנתי למה אוהדי בית"ר כועסים על לוזון?
    תגידו תודה שלא הגיע אליכם.
     
  3. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    מאזן החוץ שלנו מביך ואני לא מרגיש שיש לנו כרגע על מי לסמוך שיביא את השינוי. השחקן היחיד שאני בטוח שייתן 300 אחוז ויראה מנהיגות זה ראדי. וברדה שזה מובן מאליו.
    בכל אופן, עוד משחק שהוא הפסד פוטנציאלי לכל דבר.

    Sent from my ASUS_T00J using Tapatalk
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אפילו בהפועל לא עצמו עיניים ואמרו חד וחלק - 'אם ננצח - נדחוף את בני-יהודה לקלחת יחד איתנו. אם נפסיד - הם יברחו לנו'. ובסוף יגמר תיקו. וברצינות - הרקורד שלנו מול הכתומים הוא בלתי-נתפס, יחד עם העונה שעברה, וחבל שאי-אפשר להשאיל את שוינפלד לרגע אחד בלבד. בניגוד לרוב קבוצות התחתית כמו כפר-סבא, אשקלון, אפילו אשדוד - לבני-יהודה יש חלק התקפי לא רע בכלל עם גלבאן, בוזגלו ואחרים, אני בהחלט חושש מהמצבים הנייחים מה גם שיש להם ביטחון לאחר הניצחון בגביע והיכולת הטובה בליגה לאחרונה. התגובות על הפועל הן כמו תקליט שבור: מקווה שנגנוב גול עם ההתקפה העקרה שלנו - שחר הירש צריך לשחק בשפיץ וברשצקי, אלטמן ובנבישתי בקישור ההתקפי. שי אליאס משחק מחר ושיהיה בהצלחה. הרוש בכושר טוב, לפחות זאת. מת שנעלה כבר מעל הקו האדום.

    המשחק בין הפועל חיפה לעירוני ק"ש - משחק בין שתי קבוצות עם שביזות יום א'. אחת הודחה מהגביע ע"י הסינדרלה ושוב תסיים עונה כושלת, והשנייה מרגישה את הפלייאוף העליון הולך לאיבוד
    מאזן החוץ של באר-שבע מתאים לקבוצת תחתית, לגבי הסיבוב השני כמובן. מעבר לכך שאני מחזיק לה מחר אצבעות נגד אשדוד, היא צריכה לחצות את הרף הזה כבר. אשדוד קבוצה נחמדה עם כישרון אבל היא נותנת לשחק, לא מספיק אגרסיבית. זה יהיה מעניין אם דווקא מיכאל אוחנה יכריע.
     
  5. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    כפי שאמרתי כבר מוקדם יותר השבוע, המשחק בשני מוקש מאוד רציני, בטח אחריי הרחקת שכטר, ואני לא אתפלא עם חיפה תצא עם שלוש הנקודות או לפחות עם תיקו מטדי, אבל אני אתייחס בהודעה הזו נטו מבחינה מקצועית למשחק.

    לוזון כבר הגיע העונה לטדי עם הפועל ת"א והביך את בית"ר, אבל כמובן שאין מה להשוות בין בית"ר של אז שעלתה בהרכב רע והייתה בתקופה רעה לבין בית"ר הנוכחית. מה שכן, לוזון צריך לשחק כמו שהוא שיחק עם הפועל כי זו הדרך הטובה ביותר בשבילו לנצח את בית"ר. לחיפה יש שחקני התקפה מהירים מאוד, בראשם ניקיטה רוקאביצה, ומול מרכז ההגנה היחסית איטי של בית"ר התקפות מתפרצות יכולות להכריע את המשחק לטובתם של הירוקים. החזרה של ורמוט קריטית לשיטה כזו ואני מקווה שמימר מוכן לכך.
    בנוסף, לוזון וגם מימר צריכים להסתכל על המשחק של בית"ר נגד הפועל ולהסיק מסקנות מהלחץ שביצעו שחקני הפועל על קלטינס, לחץ שהיה אפקטיבי ונשא פירות גם אם הפועל הפסידה בסופו של דבר. מימר צריך להיות מוכן למקרה שזה יחזור שוב ולתת הוראה לאיינבינדר וסאבו להיות יותר קרובים לקלטינס ולעזור בהנעת הכדור. גם במשחק של הפועל נגד בית"ר עם לוזון על הקווים האדומים ביצעו לחץ על שחקני הקישור שלנו ובגלל חיסרון מספרי (רק איינבינדר וסאבו פתחו בקישור אז) זה עבד טוב גם אז.

    מהצד שלנו, אז אני בטוח שנראה משחק אחר מהמשחק נגד ק"ש בגביע בגלל חזרתו של אריק סאבו להרכב וההקלה בהבטחת הפלייאוף העליון וההעפלה לחצי גמר הגביע. סאבו הוכיח בשבועות האחרונים שהוא אולי השחקן הקריטי ביותר במשחק של בית"ר, ההשפעה שלו על המשחק בכל אספקט היא גדולה מאוד ונגד ק"ש העבודה ההגנתית שלו בחצי של היריבה ביחד עם הנוכחות ההתקפית באותו השטח היו חסרות מאוד. נגד מכבי חיפה, שהקישור שלה הוא נקודת התורפה הברורה שלה, סאבו צריך לבלוט ולהיות השחקן המוביל שלנו. כששכטר לא נמצא אני גם מצפה ממנו לאיים יותר על השער ואני מקווה שהפעם הוא סוף סוף יתן גול כי מגיע לו.
    קלטינס במשחק הקודם נגד חיפה היה אולי השחקן הטוב ביותר של בית"ר על המגרש, וגם הפעם אני מצפה ממנו ללחוץ את שחקני הקישור של חיפה ולנסות להרוויח כדורים כדי לצאת להתקפות מהירות.

    בהתקפה החיסרון של שכטר הוא אבידה קשה, במיוחד אם מסתכלים על מרכז ההגנה של חיפה, שלהגנות כאלו שכטר מרבה לעשות צרות. אני חושב שלעלות עם אודל בחוד זו טעות, מכיוון שאוילפסון וקינן שחקנים מאוד כבדים ושחקן כמו עידן ורד למשל יכול לעשות להם הרבה יותר צרות מאודל, מה גם שעידן ורד מביא מספרים ואני סומך עליו יותר מאשר על הצרפתי כשהוא מול השוער. אני מקווה שאודל ישחק ביותר רצון ואנרגיה מאשר שיחק עד כה, למרות שאין לי תקווה כל כך מפאת גילו והיסטוריית הפציעות שמשפיעה עליו, אבל שוב, אני חושב ששלישייה התקפית של עזרא, ורד וזגורי תהיה הרבה יותר מתאימה להגנה של מכבי חיפה מאשר אודל עם ורד ועזרא לידו. אם כבר עזרא, מצפה ממנו להרבה יותר למרות שמבחינת המספרים הוא עומד בציפיות סה"כ. הוא, בניגוד לשכטר של העונה שעברה שמעבר למספרים גם הביא יכולת, נעלם לרגעים ארוכים מהמשחק והוא חייב לעבוד על זה. ביום שני, כשנהיה בלי שכטר, לא נסתדר אם רק עידן ורד יהיה אקטיבי וכל השאר יעלמו למעט הבלחות פה ושם.
     
  6. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,149
    לייקים שהתקבלו:
    6,186
    מכבי חיפה יכולה לנצח בדיוק כמו שהיא יכולה להפסיד, בכל המשחקים העונה. היא לא יותר מכל קבוצה בליגה. אין שיטה, אין מוטיבציה, שחקנים קדומים ויו"ר אחד שמשדר שכסף זה כל מה שחשוב. בדיוק כמו שבני יהודה ניצחה את מכבי ת"א, ובדיוק כמו שאשדוד ניצחו אותנו, וכמו שרעננה ניצחה את ב"ש, ככה אנחנו יכולים להוציא נקודות מול כל קבוצה, וכך גם לאבד. השחקנים לא מחוברים, חלק אחר לא ברמה המתאימה והחלק האחרון לא משחקים בתפקיד שלהם. לוזון יכול להקפיץ ולשגע את המערכת כמה שהוא רוצה, הוא יכול להרעיל אותם ולהטריף, אבל השחקנים כל כך לא שם, כל כך לא מחויבים. עטר מנסה אבל הולך יותר מדי ראש בקיר, קהת לא מצליח להשחיל את הכדור בהזדמנות שנייה, דמארי כמובן עדין פצוע ו-ורמוט לא מצליח לדווש אחרי הדקה ה-60.

    אנחנו כל כך לא מצליחים מול בית"ר בטדי, ובדרך כלל ההפסדים מולם די נגמרים בצורה מביכה עם 2-3 חתיכות על האפס. ההגנה שלנו כרגע מסננת, וגם בלי שכטר, ורד, אודל ועזרא יכולים לחגוג עלינו, וגם השחקנים מחוץ לרחבה כמו איבינדר וקלטינס יכולים לעשות לנו בית-ספר.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ורד לא יכול לשחק חלוץ, הוא טוב כשהוא זז בלי כדור לשטחים מתים. כחלוץ הוא יהיה המוקד של ההגנה ויאבד את התכונה הזאת.
     
  8. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    וחלוץ לא אמור לעשות תנועה לשטחים מתים? לא הבנתי במה זה סותר.

    כל הגולים של ורד העונה בבית"ר נכבשו מתוך הרחבה וכמעט כולם נכבשו באחד על אחד מול השוער. יש לו מיקום טוב, תנועה טובה, סיומת והוא מחזיק בכדור בצורה נהדרת, מה שיכול לשגע את הבלמים הכבדים של חיפה. אני מעדיף במשחק כזה, שאנחנו משחקים מול מרכז הגנה איטי וכבד, לעלות עם שחקן זריז שיודע לסיים בצורה טובה מאשר עם אודל הכבד.

    ההרכב המשוער של חיפה מאוד מוזר לי:
    לויטה
    בן דוד, קינן, אוילפסון, קגלמאכר
    ואצק, לביא, ורמוט
    ריאן (אלושי), עטר, רוקאביצה

    קודם כל, בדיחה איך ריאן, שחקן של דודו דהאן, הפך ממנודה לשחקן שפייבוריט לפתוח בהרכב באחד המשחקים החשובים ביותר לחיפה העונה. דבר שני, באמת יש התלבטות אם לעלות עם אלושי או לא? אלושי הוא אולי לא שחקן מבריק, אבל לפחות הוא יתן מאבק פיזי לשחקני הקישור של בית"ר ויקשה עליהם. אם לוזון יעלה עם ורמוט בשלישיית הקישור זה טמטום שאין כמותו.
     
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הוא עשה את זה כשהיה שחקן לפניו שהעסיק את הבלמים. כששחקן הוא הקדמי ביותר הוא באופן טבעי מקבל את הבלמים צמודים אליו, זה נטל שאין על שחקן שמשחק בימין או מאחורי חלוץ.
     
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    מה זה בלמים צמודים אליו, זה לא משחק קטרגל. ראית איך קיארטנסון ברח לבלמי חיפה פעם אחר פעם במשחק של מכבי מולם, איך קל מאוד להגיע למצב פנוי ברחבה. התנועה ללא כדור של ורד והיכולת שלו להחזיק בכדור בשטח צפוף הופכת ליותר אפקטיבית במשחק מול צמד בלמים כזה, מה גם שחלוץ לא חייב לחכות ברחבה ולהיות השחקן הקדמי ביותר. ורד בהחלט יכול לשחק רחוק מהשער ולפנות שטחים באמצע לשחקני האגף שיעשו תנועה פנימה. זה לא סטטי.
     
  11. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    ראיתי את בית"ר מספיק פעמים העונה ללא חלוץ הודות לרב"ש וברוב הפעמים שזה קרה מי שהוצב כחלוץ היה עידן ורד וזה היה נראה רע מאוד. לא רק שלא היה לנו מה להציע התקפית גם הזמנו התקפות ולא הצלחנו לשמור על הכדור בחצי מגרש של היריבה.
    ששכטר בחוץ עידן ורד הוא אולי שחקן ההתקפה הטוב ביותר של בית"ר כשעזרא עדיין לא לגמרי בעניינים, אין טעם לבזבז אותו בתפקיד שיהפוך אותו ללא אפקטיבי.

    אין ברירה ואודל צריך לפתוח כחלוץ בשני, הוא יודע איך לשחק עם הגב לשער ולמרות שאין לו ברכיים אני מניח שהוא עדיין מהיר יותר מקינן והאיסלנדי.
    את הטענות למצב המביך בחוד של בית"ר צריך להפנות לאלי טביב, כזה שבנה את הסגל הוא היה צריך עוד בקיץ להוסיף עוד שחקן התקפה ליד שכטר ואבוחצירה, עכשיו שאבוחצירה כבר לא כאן אנחנו תלויים לגמרי בכשירות של שכטר.
     
  12. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אתה באמת נותן את תקופת רב"ש כדוגמה למשהו? הכי גניבת דעת שיש. אצל רב"ש לא הייתה הצטרפות של שחקני קישור והגנה להתקפה ולא משנה מי היה מתופקד כחלוץ, גם קוביקה בימיו היפים, לא היה מצליח לעשות שום דבר עם שחקן וחצי לידו מול 6-7 שחקני הגנה.

    תצאו מהראש של שנות ה-90 ותבינו שחלוץ לא חייב לחכות ברחבה לכדורים. שכטר משחק כחלוץ חוד והוא מעורב במשחק ההתקפה שלנו יותר מכל אחד אחר, גם במרחקים לא קטנים מהשער (השער הראשון נגד סכנין למשל), אז איך בדיוק ורד יהפוך ללא אפקטיבי?

    מעדיף את קליימן חלוץ על אבוחצירא. בכיין שנתן כמה דחיקות וחושב שהוא רונאלדו.
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  13. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לא ידעתי שהנושא כזה רגיש אצלך, בסך הכל אמרנו שלדענו הוא לא יכול לשחק כחלוץ.
    העובדה שיש שחקנים שמצליחים לשים גולים גם בתור חלוצים לא אומרת שכל אחד מסוגל לעשות את זה. יש הרבה הבדל בין השחקן הכי קדמי בקבוצה שנאבק עם הבלמים ואלו שנמצאים טיפה מאחורי ועושים תנועה ללא כדור לשטחים מתים. גם חלוץ יכול מדי פעם לעשות את זה, הרי הוא גם כובש מדי פעם, אבל זה סוג אחר לחלוטין של תנועה.
    ורד אוהב לקבל כדור עם פנים לשער תוך כדי תנועה, זאת בערך התכונה היחידה במשחק שלו שאני יכול להגיד שהיא באמת טובה. תוציא לו את זה כשאתה שם אותו כחלוץ ואנחנו מאבדים אותו פעמיים.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    טביב עוד מסוגל לשמוח מהפסד של בית"ר בשני כי זה ישאיר את מכבי חיפה עם סיכוי טוב לשחק בפליי אוף עליון וכמובן הכנסה נאה נוספת ממשחק בית גדול :)
     
  15. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    אני די בטוח שרוב הליגה ולא רק טביב מחזיקים אצבעות למכבי חיפה, וזה כולל גם את המנהלת - בית הדין - ההתאחדות ועוד.