דיון החדשות 2016/2017

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Butragueño, ‏6/6/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,384
    לייקים שהתקבלו:
    4,692
    דור פרץ שיחק המון, אליאל אכן פחות.
    אני מסכים איתך ברמה הכללית וגם כתבתי את זה, אבל בכל אופן - אלברמן גדל במכבי פתח תקווה, דן גלזר במכבי תל אביב. קשה יותר להגיע לבוגרים בצהוב. הוא כן שחקן בוגרים החל מגיל 18-19, ואני מאוד מקווה שגם יזכה להזדמנות בסגל בשנה הבאה.
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    מצד שני יש סביבך הרבה יותר שחקנים טובים שיכולים לעזור לך לצבור ביטחון ולחפות עלייך. אם ריאל מדריד וברצלונה יכולות לשלב שחקנים צעירים במהלך העונה, גם מכבי יכולה. זה עניין של פתרונות פשוטים מול לקיחת סיכונים, הקרבה. קל להשקיע בנוער כמה שקליאדוס, קל לקנות שחקנים, לתת לשחקני הנוער שהשקעת בהם הרבה כסף הזדמנות ולסבול את הטעויות שלהם זה כבר יותר מסובך.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    אחלק לנקודות בשביל אורימור:
    1. עידן, כבר כתבתי, יש נושאים שהפועל באר שבע עוד צריכה להשתפר בהם.
    נושא המרצנדיז לדוגמא הוא אחד מהם, גם הנושא של שיפור מחלקת הנוער הוא תחום שאנחנו צריכים להשתפר בו.
    גם מבחינת התקציב של מחלקת הנוער והשחקנים הקיימים, וגם מבחינת החתמה של כישרונות צעירים מבחוץ.
    יש שיפור בנושא, יש דיבורים על אקדמיה שמוקמת בשנה האחרונה ואמורה לקום בעתיד, אבל כרגע אנחנו עדין לא שם.
    דן ביטון אחד ואופיר דוידזאדה אחד שעולים מהנוער בכל השנים של אלונה כאן זה פשוט לא מספיק.

    2. אורימור, מחלקת נוער איכותית צריכה או לספק שחקנים לקבוצה הבוגרת או להכניס כסף למועדון ממכירת שחקנים תוצרת מחלקת הנוער למועדונים אחרים.
    להשאיל שחקנים לרמלה או את צ׳יבוטה לכפר סבא לא נותן למכבי תל אביב דבר.

    3. ואולי זאת הסיבה שאלונה פחות שמה דגש על הנוער.
    היא רואה את מכבי חיפה ומכבי תל אביב, עם שתי מחלקות הנוער הטובות בארץ, עם השקעה כספית לא מבוטלת במחלקות הנוער, ובפועל כמות השחקנים שעולה לקבוצה הבוגרת, בטח בקבוצה עם רף כמו של מכבי תל אביב, מתקרבת לאפס.
    ועובדה שאפילו דן ביטון, שטופח אצלנו בשנים האחרונות, וזכה לאימונים פרטים והשקעה עצומה גם מחוץ למסגרת הרגילה כדי שיתקע יתד בסגל של הבוגרת, מוצא את עצמו באשדוד שם לצד הרבה ניצוצות יש לו גם המון חוסר יציבות ולכן אפילו הוא לא מוצא מקום בסגל שלנו.
     
    orimor2212 אוהב/ת את זה.
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,384
    לייקים שהתקבלו:
    4,692
    נתתי לייק רק בגלל הנקודות, העיקר שהכל בהומור :)

    מכבי יכולה די בקלות לעשות רווח משחקניה בעתיד, חביב אוחיון עשוי להימכר תמורת שני מיליון יורו למיטב זכרוני, שון גולדברג בדרך לציריך וכו'. אני גם חושב שאתם קצת ממהרים לשפוט, יש שחקנים שבהחלט הגיוני שעוד ישחקו במכבי (וכן, צריכים לשלב יותר) - דן גלזר, יונתן כהן, ובטח אליאל פרץ שמראה כל הזמן ניצוצות, אלה בהחלט חבר'ה שאני רואה בסגל בעונה הבאה, אחרי עונות השאלה יפות.
    אגב, עצם ההגעה של ואן ליובן מעידה על כך שגם מכבי לא הייתה הכי מרוצה מהנוער ורוצה שדרוג.
     
  5. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    לדעתי יש ציפייה מוגזמת ממחלקות הנוער שנובע מכשל להבין את התפקוד שלה והחיבור בינה לבין הקבוצה בוגרת.
    אמנם מחלקת נוער היא סוג של ״מפעל לייצור שחקנים״ אין באמת שליטה על איכות ה״מוצר״ וזה מושפע מהמון גורמים אחרים. לכל קבוצה יש את הדרישות שלה ולא תמיד ה״מוצר״ תואם את אותן דרישות.
    הרבה יותר ״קל״ להביא שחקן מבחוץ במקום שחקן בית כי לרוב אותו שחקן הוכיח את עצמו כבר כשחקן בוגרים בעוד שחקן הבית עדיין משחק בליגה לנוער או מתייבש על הספסל של הבוגרת.
    יש גם את עניין מדיניות המועדון כלפי שחקני נוער - אייאקס למשל שם דגש חזק מאוד על שילוב שחקני הבית בתוך הקבוצה הבוגרת(לפעמים על חשבון הישגי הקבוצה), לעומת זאת קבוצות כמו צ׳לסי או מנ. סיטי עם מחלקות נוער מצויינות על הנייר שמות חשיבות קטנה מאוד על שילוב שחקנים שיוצאים מהנוער.

    בסופו של דבר קבוצות הבוגרים שמות את הצלחת המועדון מעל הכל ובסיטואציה כזאת יהיה קשה מאוד לשלב שחקני בית. גם בגלל שתמיד יש את האפשרות לקנות שחקן שכבר ביסס לעצמו מעמד, וגם בגלל שמחלקת נוער לא תייצר שחקנים ברמה הנדרשת בכל מחזור.
    גם ברצלונה ה״גביע הקדוש״ של מחלקות הנוער בעולם צריכה לקנות את אומטיטי וסוארז או לפעמים מפסידה את תיאגו ונוליטו.
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    תבדוק כמה שחקנים ממחלקת הנוער של צ׳לסי נמכרו לקבוצות אחרות ואתה תגלה שמערכת הנוער שם לכל הפחות מחזירה את ההשקעה בה.
    במכבי תל אביב, גם אם ימכרו את אוחיון או גולדברג, עדין לא מחזירים את ההשקעה הכספית בנוער וגם לא מייצרים שחקנים משמעותיים לקבוצה הבוגרת, נכון להיום לפחות.
    כמובן שאני מסכים שככל שהקבוצה יותר איכותית יותר קשה לשחקני נוער להשתלב בה, ויתכן שזה השיקול מאחורי ההשקעה היחסית מועטת של אלונה בנוער שלנו (לעומת ההשקעה בקבוצת הבוגרת).
    לדעתי באיזור גאוגרפי כמו אצלנו, אקדמיה תהיה הצלחה גדולה, כפי שאפשר לראות באשדוד שהצליחה לגדל שחקנים ולעשות לא מעט כסף על מכירה שלהם במקרים של ניר ביטון, מיכאל אוחנה וניב זריהן, כשהשמועות הם שאינברום וקינדה הם הבאים בתור.
    דיברו כאן על הסקאוט של המועדון, הוא ניסה לשדך כמה וכמה שחקנים צעירים ומוכשרים שאיתר למחלקת הנוער של המועדון, אבל אצלנו לא רצו להשקיע את הכספים על אותם שחקנים (בתקופה שבה אלונה הקציבה 80 אלף דולר לזר בקבוצה הבוגרת, היא לא הסכימה להקציב 60 או 70 אלף דולר עבור שחקן נוער, גם אם הסקאוט שלנו, שאז לא היה בחוזה עם המועדון, טען שהם עילוי).
    חלק מהשמות אגב הגיעו לקבוצות יפות באירופה, כמובן שהפספוס הכי גדול היה אלן חלילוביץ׳ שעזריה גילה בגיל 15 עוד לפני הפריצה...
     
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    סיטי וצ'לסי משקיעות מיליונים במחלקות נוער אבל הכסף הזה פחות או יותר יורד לטמיון. לכן מחלקות נוער בתקציבים נמוכים בהרבה כמו של בילבאו, ספורטינג ליסבון וסוסיאדד עוקפות אותן בסיבוב גם מבחינת איכות החומר וגם מבחינת התרומה לקבוצה הבוגרת. כסף זו לא חזות הכל בחיים.
    זה כמו ששר התחבורה בממשלה מעדיף להשקיע מיליארדים על כבישים אבל להשקיע עשירית מזה על רפורמה רצינית בתחבורה זה הרבה יותר קשה ולכן זה לא קורה.
    אף אחד לא מצפה ממחלקת נוער להוציא ממנה את המסי הבא, זה שחקן שמגיע אחת לעשר שנים ואני חושב שאם נסתכל על השחקנים המובילים בעולם אז ההופעה שלהם היא די רנדומלית. מסי ואינייסטה באו מברצלונה אבל השאר מפוזרים ברחבי העולם. אבל תסתכל על שחקני הבית בסגל (אלו שמשחקים מדי פעם) של ריאל : קסיאה, נאצ'ו, קרבחאל, לוקאס ואסקז ומוראטה. מי מהם כוכב על? חוץ מקרבחאל, שהיה רחוק מלהיות ההבטחה הגדולה בעולם כשהיה צעיר - אף אחד. תסתכל על שחקני הבית בסגל של ברצלונה : פיקה, בוסקטס, סרג'י רוברטו, רפיניה, דניס סוארז, מסי ואינייסטה, אז נכון שמסי, פיקה ואינייסטה היו מהכשרונות הגדולים בעולם ורפיניה גם זכה לשבחים מגיל צעיר (כנראה בשל יחסי הציבור הטובים של , אבל סרג'י רוברטו, דניס סוארז ובוסקטס הם הכל חוץ מאיזה כשרונות מבטיחים שכולם ציפו שיהפכו לסופרסטארים, אבל הם בסגל של ברצלונה, ותורמים הרבה לאחת הקבוצות הטובות בעולם (בוסקטס אף לדעתי הקשר הטוב בעולם). אז נכון שריאל וברצלונה קונות שחקנים מכל העולם, אבל הן הקבוצות הטובות בעולם וזה סביר. עדיין שילוב שחקני הנוער אצלן, למרות שלא כולם כוכבי על, רק מוסיף ליכולת של הקבוצות להתחרות ברמות הגבוהות.
    תסתכל על השחקנים המשלימים בסגל של מכבי, עזוב את הברזילאים שלא ברור מה הם עושים שם, ארון שוינפלד, שגיב יחזקאל, בניון ושפונגין, אתה רוצה להגיד לי ששחקנים צעירים שעלו ממחלקת הנוער לא יכולים להשתלב במקומם? הקבוצה בטוח לא תפסיד מזה מקצועית.
    הרי למכבי לא תהיה בעיה להחתים את קלטינס, שאמנם מככב מהרגע שעלה לבוגרים אבל בחיים לא שמעתי את השם שלו לפני זה, אבל במה הוא שונה משחקנים שנמצאים במחלקת הנוער של מכבי?
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,236
    לייקים שהתקבלו:
    26,267
    מין:
    זכר
    ריאל זה לא ממש שילוב בוגרי האקדמיה. הם מטפחים במחלקות צעירות שחקנים טובים אבל מוכרים אותם עם אופציה לחזרה. אז אם הם רואים שאותו שחקן בית הבשיל במקום אחר, אז קונים אותו חזרה.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  9. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    1. כתבתי כבר שאני לא מבין איך אחד כמו דור פרץ לא נמצא בסגל של מכבי תל אביב, ושלדעתי הוא ראוי להיות ברוטציה.
    2. אני יכול לחפש את הכתבה, אבל צ׳לסי מכניסה כסף קבוע ממכירת שחקני נוער שלא רק מחזיר את ההשקעה בנוער אלא גם מכניס רווחים (רק השבוע מכרה את אטסו לניוקסאל ב6.5 מיליון פאונד).
    3. השאיפה היא בסופו של יום לגדל שחקנים לקבוצה הבוגרת, אבל ככל שהרף גבוה יותר ככה זה קשה יותר. לא משנה אם מדובר בשחקן שגודל במדריד וצריך להגיע לבוגרים של ריאל או שחקן שגודל בתל אביב וצריך להגיע לבוגרים של מכבי תל אביב.
    4. לקבוצות פחות חזקות יש סגלים פחות חזקים ולכן התחרות של הילד שעולה מהנוער היא פחות קשה ולכן הוא יקבל יותר דקות.
    ככה העולם עובד, לא רק בישראל אלא בכל העולם...
     
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    מכבי לא צריכה להקריב את ההצלחות המקצועיות בשביל לשלב צעירים, זאת לא הכוונה. אבל הטיעון של הצעירים לא מספיק טובים פשוט לא תופס. לא סביר בעיני שצעירים של מכבי פ"ת והפועל ת"א טובים יותר מאשר אלו של מכבי. זה הכל עניין של השקעה ולקיחת סיכונים. ואם הצעירים של מכבי פ"ת והפועל ת"א טובים יותר באופן בסיסי מאלו של מכבי, אז אולי במקום לסוע לברצלונה ללמוד איך מגדלים צעירים שילכו לוולפסון וללוזוניה לעשות השתלמויות.
     
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אתה מבין עד כמה זה קלוש שאתה מסתמך על כך שברצלונה(קבוצה שמדיניות שילוב שחקני הבית חרוטה על דגל המועדון) משתמשת רק בשלושה שחקנים שהם לכאורה לא עילויים( סוארז ורוברטו הם שני שמות מוכרים מגיל צעיר, אבל ניחא)? למה שבארסה לא תשתמש בעשרה כאלה?
    למה שהסגל שלה לא יהיה מורכב משחקני בית בלבד?

    אמנם אני לא מכיר את שחקני מחלקת הנוער של מכבי ת״א, אבל אני בספק אם יש שחקן שמסוגל להחליף חלוץ במבנה הפיזי והמקצוענות של שוינפלד, מישהו עם היכולת הטכנית וכמות הניסיון של בניון ובמקרה של יחזקאל זה חוזר למה שאמרתי מקודם - שחקן שכבר ביסס מעמד בליגה לעומת שחקן שאף אחד לא מכיר ששיחק רק בליגה לנוער עד כה.
    בעולם התחרותי של היום שילוב שחקני הנוער מקבל חשיבות פחותה יותר ויותר.
     
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    רק בשלושה שחקנים? זאת ברצלונה למען השם. מועדון שיכול להחתים כמעט כל שחקן בעולם. יש דיבור על כל שחקן צעיר של ברצלונה, זה פועל יוצא של ההצלחה העצומה שהייתה להם לפני כמה שנים עם שחקני הבית. אבל זה דור אחד מוצלח במיוחד ואף אחד לא מצפה שישחזרו משהו ברמה הזאת. אבל סרג'י רוברטו הוא הכל חוץ מעילוי. אחלה שחקן כמעט לכל קבוצה בעולם, אם הוא לא שחקן בית הוא לא משחק היום בברצלונה.
    אז ברצלונה קונה מדי פעם שחקנים, מכבי שילבה אצלה שלושה שחקני בית צעירים העונה?

    אין חלוץ שיכול להחליף את שוינפלד, אבל כמה דקות הוא כבר מקבל? כמה דקות בניון כבר משחק? תמיד יש סיבה למה לקנות שחקנים בני 37 מבחוץ או חלוץ שלישי במיליון שקל. בעולם התחרותי של היום כמעט כל קבוצה גדולה משלבת יותר שחקני בית ממכבי ת"א, בליגות תחרותיות בהרבה. זה לא טיעון שמחזיק מים.
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    נכון, זה בדיוק מה שאני אומר.

    מדי פעם...
    באמת?

    אילו שלושה צעירים שילבו ברצלונה העונה?
    גומש, דינייה ואומטיטי?

    אני עדיין לא מבין את הפואנטה שלך.
    אתה יכול להוכיח שמכבי ת״א ואותן קבוצות נמצאות במצב מקצועי דומה? שהשחקנים בסגל הם במצב מקצועי דומה?
    שמחלקות הנוער במצב מקצועי דומה?
    וכמה דקות באמת מקבלים אותם שחקני ״נוער״ שאתה מדבר עליהם?

    ונניח שאתה יכול להוכיח את כל זה, מה הנקודה? שמכבי ת״א לא משלבת שחקני בית? אוקיי, זה לא מעניין אותם, אז?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/5/17
  14. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,312
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    לא בטוח שיש שחקן נוער של מכבי שיכול להיכנס להרכב של הקבוצה או לכל הפחות לרוטציה, זה נכון. אבל הבעיה שהמועדונים אפילו לא מנסים לשלב אותם אלא רק אחד מדי כמה שנים. במקום להסתכל על מנור סולומון או פלקוצ׳נקו, שהם פרוספקטים נהדרים, אני הייתי מסתכל קודם כל מה יש לי בבית ורק אחר כך הולך לחפש במקומות אחרים. עד 15/16, כמעט אף אחד לא ידע מי זה דוד קלטינס אצלנו. לצערי אנחנו לא נתנו מספיק צ׳אנסים לאבישי כהן ופספסנו אותו בזמן שכל מיני פחים שיחקו לפניו.
     
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,236
    לייקים שהתקבלו:
    26,267
    מין:
    זכר
    לא חושב שבשנים האחרונות היו צעירים מהנוער ששווים יותר מדי בב"ש, מכבי ת"א ומכבי חיפה. קצת נטע בחיפה, קצת אלאיל פרץ במכבי ת"א.
    ההבדל שב"ש ומכבי ת"א מכירים בכך ולא משתמשים בזה לצורך גניבת דעת. מכבי חיפה כן ובגדול וגם מי שנתן עונה שעברה טובה כמו נטע, במכבי חיפה עשו הכל בשביל להרוס אותו.

    לפופוליזם צעירים יש אפקט הפוך. ואגב אני חושב שאין אפקט לכסף הגדול שמושקע בנוער גם במכבי ת"א וגם במכבי חיפה, אם אתם למתלהבים מתארי אליפות לא חשובים שם.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.