ענייני דיומא: מקרה ראשפורד

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏22/8/17.

?

כמו איזה מחלוצי העבר של יונייטד תיראה הקריירה של ראשפורד?

  1. כמו רוד ואן ניסטלרוי-אחד החלוצים הטובים בעולם

    6 הצבעות
    27.3%
  2. כמו אנדי קול-חלוץ ליגה אמין ותו לא

    12 הצבעות
    54.5%
  3. כמו דני וולבק-שנה-שנתיים והבלוף נחשף

    4 הצבעות
    18.2%
  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    מנצ'סטר יונייטד אמנם פתחה בסערה את העונה עם שני נצחונות 4-0 רצופים, אבל לא הכל ורוד בתיאטרון החלומות. השחקן שכרגע מטריד את האוהדים וגורם לחילוקי דעות הוא דווקא ילד הפלא, מרקוס ראשפורד, מי שפרץ בסערה לחיינו בפברואר 2016 ומאז לא הסתכל אחורה. אלא ששנה וחצי לאחר מכן, ולא בטוח שראשפורד נמצא בקצב ההתקדמות לו ציפו. רקורד הכיבושים שלו רחוק מלהיות מרשים. הוא לוקה פעמים רבות בקבלת ההחלטות ומתבלבל מול השער. הוא מתופקד לרוב באגף, ויש ספק לגבי יעילותו שם, כאשר מגנים רבים כבר למדו את ההטעיות שלו והריצה אל הקו. במשחקי הפתיחה ראשפורד לא היה רע-להפך. הוא היה פעלתן, יצר מצבים ואף בישל שער אחד ללוקאקו. אבל חוסר החדות וקבלת ההחלטות הבעייתית בלטו לכל, במיוחד בהחמצה במחצית הראשונה מול סוונסי עם ניסיון מיותר להקשית מעל השוער. כאשר בשני המשחקים החליף אותו אנתוני מרסיאל שנראה יעיל ותכליתי בהרבה וכבש תוך דקות בודדות, התמונה המשתקפת לא מחמיאה במיוחד לילד, וניתן לומר שהדעה הרווחת כיום היא שהוא צריך לאבד את מקומו בהרכב לעת עתה.

    ראשפורד כמובן עוד צעיר, ודרך ארוכה עוד לפניו, ועדיין מתחילים להצטבר סימני שאלה לגבי יכולתו להתפתח לחלוץ ברמה עולמית כפי שאולי חשבנו בחצי עונת הפריצה שלו. האם בתוך כמה שנים, עם שיפור בקור הרוח מול השער, הוא יוכל להגיע לשם? האם החוליים שלו גדולים מדי והוא "יסתפק" בלהיות חלוץ ליגה יציב ולא מעבר, דוגמת ג'רמיין דפו או דארן בנט? והאם בכלל הוא לא כזה מוכשר והציפיות הגדולות היו שילוב של כמה חודשים עם מומנטום טוב וההייפ האופייני שמקבלים צעירים אנגליים ולרוב מתנפץ?

     
    Raulito אוהב/ת את זה.
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    בוא נתחיל מתיאום הציפיות. מה ציפו שבגלל שהוא כבש בבכורה זו או אחרת מדובר באואן, רוני או פאולר?
    קשה לצפות מכל צעיר להיות בגיל 17-18-19 כמו שלושת העילויים המטורפים האלה. היה להם חוש לשערים ודיוק מטורף זה דברים שנולדים איתם.
    בהתחשב בכך שבעונתו השנייה בבוגרים הוא נפל על המאמן הכי גרוע בערך שיכול להיות לצעירים, שישר תקע לו על הראש את השחקן האחרון שהוא היה צריך, אין שום בעיה בהתפתחות של ראשפורד. כן קבלת החלטות לעיתים מעצבנת אבל אופיינית לגילו.

    כרגע הוא מתנהל כמו מקצוען ולדעתי כן משתפר. אם ימשיך ככה יעשה בהחלט קריירה גדולה וביונייטד. תלוי כמובן בכשירות וכן גם במערכת של יונייטד. לגבי כיבוש שערים, יש לו הרבה לאן להשתפר, קצת קשה לחזות בעניין הזה כי למצבים הוא כן מגיע וכן יוצר לעצמו אפילו. יש לא מעט דוגמאות של חלוצים שהפכו לסקוררים בגיל מאוחר בהרבה ממה שעכשיו ראשפורד.
    אתה יודע איפה היה אותו ואן ניסטלרוי שנמצא בסקר, בגילו של ראשפורד?
    וכאן המקום להזכיר שגיגס מיודעינו הפך לאגדה מטורפת מבלי להיות סקורר משובח מדי.

    אני מרוצה מהילד עד כה. הלכתי על האופציה השנייה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/8/17
    אמיר ע אוהב/ת את זה.
  3. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    12,965
    לייקים שהתקבלו:
    6,660
    בכנות? אני חושב שנאכל ממנו המון מרור בשנים הקרובות. היכולות הטכניות שלו ברמה גבוהה, הוא מאוד מהיר, לא חסר כוח... וולבק לדעתי אף פעם לא היה בקלאסה הזאת מבחינת טכניקה וראיית משחק. לדעתי יש לו את הכלים להפוך לאחד החלוצים הטובים בליגה ואולי גם בעולם.

    להעריך לאן תלך הקריירה שלו זה כבר מעליי... זה תלוי בכל כך הרבה משתנים, פציעות, מאמנים, תפקוד במגרש. אם הוא יעבוד קשה ולא ייפצע, קשה לי לראות אותו מתרסק.

    בחרתי באופציה הראשונה, קצת בגלל שאני באמת חושב שהוא פוטנציאל מיוחד, והרבה בשביל הנאחס.
     
  4. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    הצבעתי לאופציה האמצעית. יש שני דברים שעומדים לזכותו:
    א. הוא מתעלה במעמדים גדולים (דרבים, גביע, צ'לסי, ארסנל, ויגו).
    ב. כמו שאלכס כתב יש לו אופי חיובי, נראה כמו בחור נחמד וממש לא הסטריאוטיפ של האנגלי הצעיר שמתעסק רק באינסטגרם ובפרסומות.

    אבל-יש לו יותר מדי חסרונות כדי להגיע לרמה הגבוהה באמת. משחק הראש שלו לא קיים, הסיומת מול השער מזעזעת לעיתים, וכמו שכתבתי את הטריק של ההטעייה והריצה לקו המגנים כבר החלו ללמוד. אני מאמין שעם השנים הוא יהיה יותר חד מול השער אבל זה לא מספיק בשביל רמה עולמית. הוא יהיה חלוץ פרמיירליג טוב, לא בטוח בכלל שביונייטד.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  5. Footballover Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/13
    הודעות:
    2,101
    לייקים שהתקבלו:
    1,402
    הוא חלוץ טוב כבר עכשיו ועוד ישתפר. למרות זאת, אני לא חושב שהוא יהיה אחד החלוצים הטובים בעולם ובטח שזה לא יקרה ביונייטד של לוקאקו כשחקן כנף. כשחקן סגל הוא בלי ספק מעולה עבורם. בשוק של היום, הדבר הכי טוב כנראה שיונייטד יכולה לעשות הוא למכור אותו במחיר הזוי כל הוא עוד על תקן שחקן צעיר. אני בהחלט רואה קבוצות שמוכנות לשים עליו 100 מיליון וצפונה, אפילו בפרמיירליג בעוד שנה או שתיים.
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    שאלה גם באיזה תפקיד יבוא לידי ביטוי הכי טוב. אפשרי גם כקיצוני שמרבה לבשל ולפתוח הגנות עם הטכניקה שלו.
    ושוב מוקדם להרים ידיים בקשר לכיבוש שערים ויכולותיו כ 9 בעתיד.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    כבר הפסקתי לספור את כל החלוצים הבריטים המוכשרים שניהלו עליהם את הדיונים האלה ובסוף תמיד זה נגמר באיזה וולבק
     
  8. nwish Member

    הצטרף ב:
    ‏7/7/11
    הודעות:
    973
    לייקים שהתקבלו:
    302
    חייב לשחק כחלוץ שני לדעתי, מתאים לו הרבה יותר מאשר תפקוד כקיצוני למרות שגם את זה הוא עושה ברמה טובה (דבר שאינו מובן מאליו, הבחור חלוץ ובתפקיד זה גם עשה את הפריצה). לדעתי אנחנו צריכים לתפקד אותו מימין ללוקאקו אבל קרוב למרכז, כשבצד השני מרסיאל יתופקד קרוב יותר לקו כדי לבודד אותו ב-1 על 1 מאוד לא הוגן מול המסכן ששומר עליו באותו משחק.

    ובכ"ז כרגע ההצבה של ראשפורד באגף תורמת לורסטיליות שאולי נצטרך ממנו בעתיד ושתועיל למשחק שלו באופן כללי וזה בסדר גמור. אני מעדיף אותו עם הניסיון הזה על פני חלוץ חד-מימדי, וחושב שיש לו מספיק כשרון כדי להכיל את התפקיד.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    בגילאים האלה לא היה הייפ כזה מאז וולקוט.
    וגם לא במקרה של קיין. הוא כן היה בכל הנבחרות הצעירות אבל רק כשהתחיל לשחק קבוע בהרכב של טוטנהאם התחילה ההתלהבות האמיתית והוא היה כבר בן 21

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  10. nwish Member

    הצטרף ב:
    ‏7/7/11
    הודעות:
    973
    לייקים שהתקבלו:
    302
    קיין הוא עוף מוזר. אני לא חושב שמישהו בעולם כולל אותו ואת חבריו התרנגולים, חשב שיש סיכוי שהוא יהפוך לחלוץ הטוב בליגה תוך שנתיים-שלוש.
     
    Scouser Tommy, אלעד, oranfu ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    בעניין מרסיאל, קודם כל הצרפתי יותר קר רוח מול השער, אין ספק לגבי זה. אבל שנית, יש לו גם יתרון גדול כשהוא נכנס רענן מול הגנות עייפות. אם זה היה הפוך וראשפורד היה זה שנכנס 10-20 דקות לסוף, יכול להיות שהוא חוגג עליהן באותה מידה.

    בשלב זה של הקריירה שלו, אני לא חושב שיש שום בעיה עם ראשפורד. יותר מכך, אני גם חושב ששני המשחקים הראשונים של העונה היו מוצלחים מאוד עבורו. הוא הראה דברים טובים מהאגף, כאלה שלרוב לא הציג בעונה שעברה כשפתח בהרכב באגף (להבדיל מהופעות כמחליף). נכון, הוא לא מוצר מוגמר, והוא לא אמור להיות כרגע. הסיומת היא משהו שעליו להשתפר בו אחרת באמת נקבל וולבק 2 וגם קבלת ההחלטות זקוקה לשדרוג. כך צריך להיות בגיל שלו.

    מצד שני, הוא כולה החמיץ הזדמנות ממשית אחת בשני משחקים, ומנגד הקשה מאוד על שתי ההגנות, הפגין מגוון יכולות - כאלו שכבר היום מפרידות אותו מהבנטים והדפואים של העולם - והיה במידה רבה האיום הגדול ביותר עליהן כאשר המשחקים עדיין היו צמודים. יש לנו נטייה כאוהדים להבליט לפעמים את מה שאין לשחקן, במקום להסתכל על מה שיש לו ומה שהוא נותן. לראשפורד היו מבחינתי משחקים טובים.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    קיין הוא מקרה קיצון, וגם הוא עוד לא הוכיח את עצמו ברמות הגבוהות. כרגע הוא חלוץ ליגה מצויין, ובקבוצה שאין עליה יותר מדי לחץ.
     
  13. Rashford Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/17
    הודעות:
    29
    לייקים שהתקבלו:
    6
    מין:
    זכר
    אני חושב שהתפקוד כקיצוני גורם לו להיראות ככה, לא הזכרת גם את ההחמצה נגד נבאס בסופרקאפ, עוד מצב של 1 על 1 שיכל להיגמר בשער בקלות.
    למרות שהוא משחק בתפקיד שקשה לו לייצר מספרים דרכו, הוא עדיין מאיים על השער אבל יש מצב שהמיקום על המגרש משפיע על הסיומת, בעונת ואן חאל כבש שערים בחלוץ שהעונה מחטיא כקיצוני.
    אני מאמין שרוטציות בינו לבין לוקאקו (וגם בעונה שעברה אמרתי רוטציות עם זלאטן) יתנו לו את עמדת החלוץ המרכזי והוא יוכל לחזור לתקופת העונה השניה של ואן חאל, שם פרח.
     
  14. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,252
    לייקים שהתקבלו:
    18,270
    כמה דברים:
    הוא לא עילוי מטורף. כמו שאלכס אמר, זה לא בלבל של אואן, פאולר ורוני.

    הוא מהיר וטכני, יש לו איכויות. אבל אני חושב שבמקסימום הוא יהיה חלוץ ליגה טוב. כי אם אנחנו מתייחסים אליו לא כחלוץ הוא לא מספיק מבריק לרמות הגבוהות וכחלוץ הוא לא מספיק חד מול השער.
    נכון שקור רוח מול השער יכול להגיע גם בגיל מאוחר יותר, אבל לרוב חלוצים בסגנון הזה (ספרינטרים) לא הופכים קליניים יותר. אני זוכר שראיתי מחקר כזה לפני כמה שנים. חלוצים שהולכים והופכים פוריים יותר עם השנים הם אכן חלוצים בסגנון של ואן-ניסטלרוי (יותר חלוצי מטרה).

    אגב, אני דיי בטוח שבגילאים הצעירים ראשפורד היה קשר ולא חלוץ.

    לא היה הייפ כזה מאז וולקוט? לא יודע. בטח שלא סביב קיין (שפרץ בגיל מאוחר יותר) אבל אני חושב גם שלא מעט מזה זה בגלל המועדון שהשחקן נמצא בו.

    כל זה לא אומר שהוא לא יכול להתפתח לשחקן מצוין אבל לדבר עליו כאחד החלוצים הטובים בעולם (אפילו בפוטנציה)? לא נראה לי.
     
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    וולקוט כן שיפר את החדות מה שאומנם לא הפך אותו לוורלד קלאס.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk