דיון התקשורת לעונת 2017/18

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏30/6/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. robertocarlos.m Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/04
    הודעות:
    1,428
    לייקים שהתקבלו:
    803
    לא חסר לצ׳רלטון שדרנים:
    שרון ניסים,שלומי דניאלי, מאור דייטש, יורם ארבל, רמי וייץ, מוטי חביב, דני דבורין, שרון דבידוביץ׳, רון ברבש
     
  2. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    10,003
    לייקים שהתקבלו:
    1,375
    למען האמת, אין הרבה שדרים שידועים בחיבתם למכבי ת"א.
    לירן שכנר, רמי וייץ ומאור דייטש אוהדי מכבי חיפה, שרון נסים ושלומי דניאלי אוהדי ב"ש.
    אולי מוטי חביב שאני מודה שאין לי מושג איזו קבוצה הוא אוהד (שמעתי על נתניה והפועל ת"א). אני אישית לא סובל אותו אבל יש כאלה שאוהבים, אולי כי זה מזכיר להם את שירים ושערים.

    ברמת העיקרון אני מסכים איתך ששדר צריך לנתק את הרגש ולהיות אובייקטיבי עד כמה שניתן, אבל זה לא המצב.
     
  3. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    זה שרמי וייץ אוהד חיפה ממש לא מפריע, הוא באמת יודע לנטרל את זה, לפחות במחשקים שהוא משדר אותנו אני סבבה עם זה.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  4. robertocarlos.m Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/04
    הודעות:
    1,428
    לייקים שהתקבלו:
    803
    מוטי חביב- נתניה
    יורם ארבל- הפועל פ״ת
     
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    מותר לאהוד קבוצות כשדר כל עוד זה לא משפיע על השידור. שכנר היחיד שאני מכיר שממש בולטת אצלו מגמה (רמי וייץ זועף לפעמים, אבל מקצועי ולא נותן לאהדתו להשפיע).
    ומוטי חביב אוהד הפועל ובמשך שנים היה מנוי לשער 2. אני לא מת על איך שהוא משדר, אבל הוא דוגמה לאחד שמכבד את הצופים ותמיד בא מוכן, רציני ונייטרלי, פשוט משדר.
     
  6. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    מוטי חביב שנים הגיע לשער 2 בבלומפילד במשחקים של הפועל, אני די בטוח שאתה טועה.
    למרות שמוכרח לציין שיש לא מעט אנשים מדורו שפוקדים יציעים כך כבילוי עם חברים ויכול להיות שפשוט יש לו חברים קרובים שאוהדים את הקבוצה.
     
  7. robertocarlos.m Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/04
    הודעות:
    1,428
    לייקים שהתקבלו:
    803
    יש מצב שאני טועה אבל עד כמה שידוע לי הוא אוהד נתניה
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,260
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    כבר כתבתי בעבר זה רע בקטע הפוך משכנר. וייץ מתוסכל ממצב הקבוצה ודי מהר מתחיל לגעור בשחקניה בשידור.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  9. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,260
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    זה בתשלום, יש מצב לצטט את כולה?

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  11. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    10,003
    לייקים שהתקבלו:
    1,375
    כשאני חושב על זה, אין כמעט שדרי כדורגל אוהדי מכבי ת"א. אם אני לא טועה, היחיד הוא רז אמיר.
    נדב יעקובי כידוע אוהד ב"ש, עמית הורסקי (שנעלם יחד עם רשות השידור) אוהד מכבי חיפה. אבי מלל בעיקר מעריץ את שטף הדיבור שלו.
    אין לי מושג אלו קבוצות ישראליות אוהדים שרון דוידוביץ', מיכאל וינסנדט ואסף אקרמן.

    לעומת זאת, למכבי ת"א יש אהדה בקרב הפרשנים.
    אבי נמני (יש שיגידו שמאז שנהפך לעסקן הוא אוהד רק את השחקנים שהוא מייצג), בוני גינצבורג, איציק זוהר, לירן שטראובר למרות שאני לא זוכר (וטוב שכך) מתי הפעם האחרונה שהוא פירשן. את מר בטריבונה אני לא מחשיב מהסיבה שהוא עמוק בבוידעם.
     
  12. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    יצר הרס עצמי היא אחת התכונות הכי מרתקות בקרב המין האנושי. לא כשמדובר בנכשלים כרוניים שאינם מסוגלים לקבל ולו החלטה ראויה אחת שתועיל להם ולעולם סביבם – אלה ממילא נדכאים חסרי סיכוי – אלא כשעסקינן במי שרחוקים כפסע מהפסגה, ואז ברגע האחרון, במקום הצעד המתבקש והפשוט קדימה, מחליטים לבצע סלטה לוליינית שמדרדרת אותם בחזרה כל הדרך אל התחתית, ומשם לתהום. בלי לנקוב בשמות, הכרתי פעם די־ג'יי כזה, תקליטן ומפיק מוזיקה אלקטרונית מוכשר באופן קיצוני, שבכל הזדמנות שנקרתה בדרכו להגשים את חלומותיו המוצהרים – משרה קבועה במועדון מקומי, קריירה בינלאומית שתטיס אותו ברחבי הגלובוס במחלקת עסקים, טראקים פרטיים שייצאו בלייבלים שווים ויובילו אותו לתהילה – חירב את ההזדמנות בשלומיאליות־שלימזלית ספק מכוונת כשחשב, אמר, עשה, ניגן ותיקלט את הדבר הכי שגוי שאפשר היה לדמיין באותה סיטואציה. גם אנטון ניוקומב, מנהיג הרכב הרוק הפסיכדלי "דה בריאן ג'ונסטון מסאקר", הוא טיפוס פרובלמטי שכזה, כפי שאפשר לראות בסרט התיעודי המצוין "Dig!", שמתאר כיצד פעם אחר פעם הכשיל ברגע האמת את להקתו – במופע, במפגש עם מנהלי חברות תקליטים, בחדר החזרות – ומנע ממנה, כמו מחלה אוטו־אימונית, שגשוג והצלחה (והם כמובן לא מיוחדים, הרי כולנו במידה זו או אחרת פוחדים מהצלחה: מה יקרה לנו, ומה יקרה כשייוותר ריק אחריה?).

    גם בטלוויזיה לא חסרים יונים שליליים כאלה. מוחות מבריקים, כותבים מחוננים, טאלנטים מרובי־יכולות ובמאים וירטואוזים שחרדת ההצלחה מגלגלת לפתחם את הכישלון. הטלוויזיה האמריקאית הרי מלאה בכל מיני דייוויד מילצ'ים כאלה, תסריטאים־מפיקים גאונים בעלי חזון מעורר השראה שמגיעים להתנגשויות חזיתיות בלתי נמנעות בעת קריטית. וכמובן שגם בישראל, שבה תעשיית הטלוויזיה אוכלת יושביה, ישנם רבים שמקיימים באדיקות את מתודת החבלה העצמית. הרי מהו פיצול ערוץ 2, שעלול להקריס תחתיו את הטלוויזיה המסחרית כולה, אם לא אקט של פגיעה עצמית יזומה? כאילו ש"קשת" ו"רשת" ערוכות ויכולות לשדר תוכן ראוי שבעה ימים בשבוע.

    טל ברמן ואליה סלנט "מגרש פתוח" - דלג

    מי שפותח בכל יום את ערוץ הספורט בשעה 16:00 וצופה בתוכנית "מגרש פתוח" במתכונתה המחודשת עד למופע נוסף שכזה, תרגיל מתקדם בחרקירי טלוויזיוני. זה באמת אחד המהלכים הכי תמוהים שנתקלתי בהם אי פעם, משהו בסגנון החלפת שון קונרי בג'ורג' לייזנבי בסדרת סרטי "ג'יימס בונד". לקחו משבצת שהיתה נוה מדבר לאוהדי ספורט, שיצרה סביבה קהילה והתרחשות, שהתייחסה לענפים השונים ולספורט בהקשר הרחב ביותר שלו במינון מדויק של אהבה, רצינות והומור – כלומר תוכנית שהיה כיף לחזור מהעבודה ולהישכב מולה על הספה – והשמידו אותה מן היסוד. במקום טל ברמן וטליה סלנט המצוינים ביחד ולחוד, ניצבים שם עכשיו הצמד סלוצקי ודומינגז מתוכנית הבוקר, שמביאים איתם את העדר הכריזמה, ההומור הדלוח והדעתנות הלא אינטליגנטית המוכרים שלהם. זו כמובן לא אשמתם, ברדיו ובטלוויזיה, בבוקר ובלילה, עם ובלי כובע – הראל סלוצקי ועופר דומינגז הם מה שהם. ייתכן שהם חרוצים, קוליגיאלים, נחמדים לצוות ונאמנים בצורה יוצאת דופן, רק שמגישים טובים הם לא. אחד הפרמטרים המובהקים לכך הוא שאיש אינו יודע מי הוא סלוצקי ומי דומינגז. הרי בכל צמד מוצלח – ארז ואברי, אסי וגורי, אלי ומריאנו, קיציס ופרידמן, גרייניק ואלתרמן – ברור מי הוא מי, ולכל אחד מחבריו סט שונה, שלם ומשלים של תכונות. רק שאצל סלוצקי ודומינגז מדובר בהדהוד כפול של אותה דעה, הבחנה ואג'נדה (מכביסטית). על קונפליקט או דיאלוג פורה בכלל אין מה לדבר. כבר בפרומואים, שכללו בדיחות צפויות על קלישאות ספורט שנכתבו וסופרו אלפי פעמים, אפשר היה להבין לאן תלך "מגרש פתוח" במתכונתה החדשה. וזה עוד לפני שראיתי את הראיון שקיימו השניים עם אריאל שיימן, יו"ר מכבי הרצליה בכדורגל, שהיה – בחיי – הדבר הכי משעמם שראיתי מעודי, כמו הכלאה של הגרלת הלוטו בשקופית חסות.

    לכאורה המעבר של השניים נכפה על ראשי ערוץ הספורט. ברמן, שב"מגרש פתוח" נראה נינוח ומבסוט כמו בודהיסט על מורפיום ובאלמנט שלו כפי שלא היה זמן רב, עזב לטובת "הצינור", מה שהביא לתזוזה כפולה: סלוצקי ודומינגז לאחרי הצהריים, ובמקומם דניאל זילברשטיין ורותם ישראל לתוכנית הבוקר. כמה חבל שבכל הקומבינה הזאת נשכחה סלנט, מהפרסונות הטלוויזיוניות החיוניות והחינניות שנראו לאחרונה על המסך כאן ובוודאי בתקשורת הספורט. אני לא מתיימר להבין את התקצוב והפוליטיקות הפנימיות של ערוץ הספורט, אבל לא היה כדאי קודם לנסות ולצוות אותה למישהו או למישהי חדשים? למשל, לזילברשטיין, שאיתו היתה לה כימיה נהדרת בכל פעם שהחליף את ברמן? או לישראל, שעשתה התקדמות נחשונית בשנה האחרונה? או לדניאלה סמרי שמתגלה כסייד־קיק יעילה? או לעדו גור, שהופעותיו ב"מגרש פתוח" תרמו לעליית קרנו ושטורף את המסך בכל הופעה? לא עדיף היה במקום לפרק את כל החבילה לשנות בה מרכיב בודד?


    וזה לא שאני סתם יורה באוויר רעיונות. כשבוע לפני שסלנט נפרדה מהמשבצת, היא ורותם ישראל ריאיינו את הכדורסלן הישראלי רוברט רות'בארט, שבמשך קריירה של יותר מעשור מעולם לא שיחק שנתיים רצוף באותה קבוצה וכעת הידרדר לליגה השנייה. סלנט וישראל חייכו אליו בנעימות, דחקו אותו לפינה ועימתו אותו עם כישלונותיו המקצועיים והאישיים כפי שמעטים מעזים־ות ויכולים־ות. לא בקטע הדס גרינברגי שגורם לך לרצות לקבור את עצמך מרוב מבוכה, כי אם ביעילות שמתוכה נבע סיפור על אכזריותו של הכדורסל הישראלי וחוסר התאמתו של רות'בארט הגמלוני לחוקיו החברתיים. במקומן, קיבלנו אווירה אולטרה גברית שמזכירה יותר שיחות של ממלאי ווינר בקיוסקים מתוכנית ספורט שמכבדת את עצמה ללא שום קונטרה.

    וכאן נשאלת השאלה למה. למה שמישהו יהרוס לעצמו ובעצמו את מה שבנה בעמל רב: החלטה נמהרת ופזיזה כתוצאה מלחץ? אמון מוחלט ביכולת הלא מוכחת של סלוצקי ודומינגז לסחוב שלוש שעות של שידור חי ארבע פעמים בשבוע? או אולי משהו אחר – רצון לכוון לקהל מדומיין שלכאורה נרתע מהידענות, הרהיטות וההגשה הקולחת והאינטליגנטית של כל האופציות האחרות ולמהול את סוללת הפרשנים בקצת הדיוטות? כך או כך או כך, התוצאה היא שעלי (ושכמותי) כצופה נאמן ויתרו כאן ביודעין. נותר לי לקוות שלפחות ימצאו לי מחליף ראוי.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני חושב שאין מקום לשתי תוכניות כאלה של ברברת וברברת למרות שאורחי הפאנל לעתים הם שונים, בעיקר מדבר על האנשים מבחוץ ולא על עובדי אתר ערוץ הספורט. תוכנית הבוקר חוזרת ברובה עם קטעי וידאו על דברים שקרו בלילה, בכדורגל הישראלי אף-אחד אפילו לא שותה את הקפה שלו ב-8 בבוקר. לא חושב שמגרש פתוח היה כזה עילוי עוד קודם אבל נכון שקשה לי לזהות בסלוצקי או דומינגס כריזמה יוצאת דופן, ידע או קו ודרך ברורים. טליה סלנט בעצם לא נשארה בערוץ בתפקיד אחר?
     
  14. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,335
    לייקים שהתקבלו:
    2,160
    כמעט לקחתי את הטור הזה ברצינות עד המשפט "...רצון לכוון לקהל מדומיין שלכאורה נרתע מהידענות, הרהיטות וההגשה הקולחת והאינטליגנטית של כל האופציות האחרות..."
    ואין מה להתפלא על ערוץ הספורט, הדבר היחיד שיודעים לעשות שם טוב זה טלוויזיה רעה.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,696
    לייקים שהתקבלו:
    14,313
    מין:
    זכר
    @Michael Carrick אפשר לחשוב שטליה סלנט ורותם ישראל הן גאונות הדור. כל החומר האנושי בערוץ הזה הוא נחות. להוציא את שי האוזמן אני לא מוצא שם מישהו שבאמת מעניין אותי לשמוע אותו. עידו גור סתם פקאצה ממין זכר, חוץ מאינסטגרם הוא לא יודע כלום.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.