תקשורת או תשקורת?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Gass12, ‏25/11/16.

  1. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    עד כמה שקראתי זה לא ראש הממשלה שמציע את החוק. בפן הפרקטי, קודם מנסים לשתק ולהחליף את ראש הממשלה בעזרת חקירות ואז מתפלאים שהתיקון להתנהגות הזו מוגזם.
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    מי מנסה לשתק?
    אתה נופל לטענה השקרית שיש איזו קונספירציה מאחורי החקירות, כאילו המשטרה נשלטת על ידי גורמים מהשמאל, כשמי שמוביל את הגופים הרלוונטים הם יועמ"ש שנבחר על ידי ראש הממשלה ומפכ"ל שנבחר על ידי ראש הממשלה, מה לעשות שכנראה יש סיבות לעשות את מה שהם עושים.
    בסוף נחיה ונראה מה יצא עם החקירות הללו, יכול להיות שיוגש כתב אישום ויכול להיות שלא, ככה מתנהלת מדינת חוק.
     
  3. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    מה אתה חושב שקורה לראש ממשלה שצריך להתעסק בחקירות כל היום? מבחינת לשתק הכוונה היא לחבל ביכולת שלו לבצע את עבודתו על ידי התעסוק בחמגשיות ובקבוקים ממוחזרים.
     
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,364
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    למה ראש הממשלה צריך להתעסק בחקירות כל היום? הוא לא נחקר כל היום, הוא לא נחקר כל יום, הוא לא נחקר כל חודש. בעצם הוא לא נחקר חודשים. המשטרה חוקרת. אם הוא כל כך חף מפשע, מה ממלא את זמנו?

    אם הוא באמת בוחר להשקיע הרבה זמן בעיסוק בזה, אז אולי זה בגלל שיש לו בעיה. או כמה בעיות.

    ו"חמגשיות" - אולי מילה תמימה שהוצמדה לגניבה של מאות אלפי שקלים, לכאורה - ובקבוקים ממוחזרים זה התיקים של אשתו. לא שלו. לו יש עניינים אחרים.
     
  5. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,364
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    למה הגבלת קדנציות לשתיים זה דבר רע ומזיק? אלא אם חושבים שיש רק אדם אחד בכל המדינה שראוי לתפקיד, הרי שבהגבלה - לשמונה שנים, זמן מכובד ומספק מאוד לעשות דברים - טמונים לדעתי דברים טובים. הן בגלל הרענון והאוורור והן בגלל שמי שכהונתו מוגבלת הופך פחות לחיץ כי הוא לא תלוי בקולות שיינתנו לו בבחירות הבאות.
     
  6. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    בסדר גמור, זו דעתך. לדעתי ראש ממשלה שמואשם ונחקר לא יכול לעשות את עבודתו באותה המידה. ולדעתי המידה שבה הוא יכול לבצע את העבודה שלו מוגבלת על ידי החקירות והלחץ התקשורתי.
    לפי מה שאני רואה זה נהיה כלי פוליטי להתנגח בראש הממשלה שנזרע במחם הקודח של כל מיני מהפכני צעצוע.

    אולי יש בעיה ואולי לא. עד עכשיו לא היה כלום כי לא היה כלום על אף כל המייחלים. אבל הנזק בהחלט נעשה. יש מה להתעסק בזה כי בתקשורת יסובבו את זה כמו כל דבר. בכל אופן, זה נהיה כלי פוליטי להתיש ולהתנגח בראש ממשלה נבחר. במקום להתעסק במהפכות תקשורתיות אולי כדאי להציע אלטרנטיבה נורמלית ולא הבזיון שהפוליטיקה הישראלית מייצרת.

    אני מסתכל ימינה ושמאלה ואין אף אחד. הם אחד אחד מה מימין ומה משמאל חבורה של או מיני פנאטים לא רציניים, או סוציאליסטים פופוליסטיים אין אדם אחד ראוי אז ברור שנתניהו ימשיך למלוך.

    כל הסיפור של החמגשיות מטורלל לגמרי. מה לנתניהו ולכמויות האוכל ההיסטריות הללו.
     
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הוא כנראה לא יכול לעשות את עבודתו בגלל הרבה דברים אישיים. אבל זה נכון לכל אדם במדינת ישראל שעובר על החוק ועסוק בטיפול בבעיות שלו.
    החקירות מתנהלות על ידי אנשים שעושים את העבודה שלהם. הטיעון שזה נעשה כ-"מיני פוטש" מועלה על ידי אותם אנשים שאומרים במקביל ש"לשמאל אין תמיכה במדינת ישראל", אם ככה, אז למה הם בכזה לחץ? הם הרי חושבים שהעם בוחר בימין ולא בבנאדם. דוד ביטן מצד אחד טוען שהעם בחר בו, אבל משקשק מפחד כשהוא רק חושב על הסיטואציה שביבי לא יהיה שם.
    טיעון לגיטימי בסין או בסינגפור, לא בישראל. בישראל המנהיג נבחר בבחירות, והוא מוגבל על ידי החוקים והעקרונות הדמוקרטים.
    הבאתי פה לאורך השנים מספיק דוגמאות ללמה ביבי הוא לא ראש הממשלה היחיד שיכול לנהל פה את המדינה. יש יותר אנשים שחושבים אחרת מאנשים שחושבים כמוני

    זה שוד כספי ציבור, ועל מה? כדי שהבן שלהם לא יאכל את האוכל בצבא?. כואב לי שאנשים מתייחסים לזה בכזה ביטול. כמו שההתייחסות לפרשת הצוללות זוכה לסיקור כזה ירוד (משני הצדדים הפוליטים) רק בגלל שהשם של נתניהו מעורב. מדובר פה בעסקה מושחתת של כמה מיליארדי דולרים בגוף שאמור להיות אמון על בטחון המדינה. זה צריך לזעזע את כל המערכות, לשמש כהזדמנות להכניס קצת שקיפות לצה"ל. אם ראש הממשלה מעורב בעצמו או לא לא אמור להיות המרכז של העסק. בשביל זה יש משטרה.
     
  8. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    הסיפור מעט גדול יותר. החבורה הזו שמחזיקה כוח אדיר ביד ( ושונאת את ביבי כפי שהוכח יותר מפעם אחת ) עושה בו שימוש מניפולטיבי עד כדי פגיעה באינטרסים של המדינה.
    תשפוט אתה :
    השיא במסעו המדיני החשוב של נתניהו לארבע מדינות באמריקה, היה המפגש עם טראמפ.
    מפגש כזה מחזק תדמיתית את נתניהו מבחינה ציבורית. המפגש התרחש בזמן חדשות ערוץ 2 (תאריך: 18.9.2017).
    נו כמה אנחנו יכולים להמשיך ב"פייק ניוז" ולהראות באופן הכי לא קשור את ביבי עולה ויורד מהצוללת. כמה פעמים עוד נשתמש במילה "מקורבו" של ראש הממשלה נתניהו.בוא נייצר פייק ניוז מסוג החדש. הבה נמחזר ונמשיך להרוס
    נוסבאום מתחיל לדווח על חשיפה\הדלפה, ותוך כדי דיבור קושמרו מעביר את השידור למפגש המנהיגים.
    מקרי? אין שום דבר מקרי אצל המנוולים.
    יומיים לאחר מכן, נתניהו בדרכו לישראל- חשיפה ב"הארץ".
    הנה לוח הזמנים:
    ב- 10.9 נתניהו יוצא למסע המדיני.
    ב- 13.9 אלשיך יוצר באז בערוץ 10
    ב- 18.9 חשיפה\הדלפה בערוץ 2, על המפגש עם טראמפ.
    ב- 20.9, ערב ראש השנה, נתניהו בדרך לישראל, חשיפה\הדלפה ב"הארץ".
    מה החשיפה הגדולה?-המיליארדר ישקיע מיליארדים בגלל סיגרים. בחייאת אמאמאמאמא שלכם כמה אפשר לזלזל באנטלגנציה של הצופים
    המטומטמים שעוד נותרו לכם?

     
  9. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    לדעתי אין פה אמת אחת נכון לעכשיו (אלא אם כן כל העובדות יצאו לאור, מאוד לא סביר שיקרה אי פעם).
    אנשי ימין (ואני אחד מהם) יראו בזה כציד מכשפות כי השמאל לא רואה דרך אחרת שבה אפשר להחליף את נתניהו בסביבה הפוליטית כרגע. אנשי שמאל (לא קשה לזהות אותם, במיוחד לא פה וכשהנושא הנוכחי נדון) יראו בזה כהליך דמוקרטי של אכיפת חוק ותו לא.

    לדעתי מה שמסביר את ההתנהלות של נתניהו הוא נסיון ליצור הון פוליטי על גבי החקירות וההאשמות. הרי יש כאן הזדמנות ברורה להון פוליטי. וכך הוא נוהג. ההאשמות והחקירות שנופלות חייבות לגבות מחיר, אולי הוא לא סביר אבל יש כאן מחיר וראש הממשלה מנסה למקסם אותו. בסופו של דבר הוא מנסה לציור תדמית לעצמו של צדיק מעונה ולשמאל תדמית של היסטרי שצועק זאב זאב.

    זה מזכיר משהו את החקירות באשר לשיתוף הפעולה של טראמפ ו״הרוסים״. השמאל יטען ללא ביסוס שיתוף פעולה (בדומה לשמאל משהו לשמאל בארץ, לא מסוגל להסביר את ההפסד) וישאף ליצור כמה שיותר חקירות שיעסיקו את הנשיא סביבתו והתקשורת. מנגד הימין ינסה לגבות מחיר ביצירת תדמית של הוזים וקפוצי חלונות סטייל ג'יימס פורסטאל.
     
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    המשטרה אמורה להיות גוף א-פוליטי, ברגע שאתה טוען את מה שהחבר'ה בליכוד טוענים, אתה בעצם אומר שהמשטרה מושחתת לחלוטין. האם זה נאמר כשאותה מערכת משטרתית, הביאה להדחתו של ראש ממשלה מושחת אחר?
    אתה בעצמך אומר שההתנהלות שלו היא צינית לחלוטין ובשביל הון פוליטי. זה שיש שני טיעונים לא אומר ששניהם מקבילים מבחינת הצדק שבהם.
    אני מעוניין לראות את נתניהו עוזב את לשכת ראש הממשלה, אני חושב שהוא ראש ממשלה די גרוע שעסוק בלחבל ליריבים שלו במקום לנסות לקדם את מדינת ישראל. אני לא מעוניין לגלות שנתניהו מושחת. מצד שני, אם יצא משהו מהחקירות הללו, אני חושב שראוי שהוא יפנה את מקומו לאנשים שעוד פחות אהובים עליי כמו שטייניץ או ישראל כץ.
     
    Lebron אוהב/ת את זה.
  11. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,489
    לייקים שהתקבלו:
    2,238
    אני לא יכול להעיד עבור אחרים בדיון פה, אבל אני יכול להעיד עבור עצמי.

    הבעיה הגדולה שלי עם נתניהו זה לא הנהנתנות או החקירות, החשדות נגדו לפחות על פי מה שפורסם נראות לי לי די פרווה (בוא נגיד שהוא בטח לא מושחת או נהנתן יותר מאולמרט, פרס ברק, שרון או ליברמן, שחיתות שלטונית היא בעיה גדולה הרבה יותר והיא חוצה גבולות), הבעיה יותר קשורה להתנהלות האישית שלו ולמנגנון ההשרדותי בתפקיד. אני חושב שהוא יכול היה תאורטית להיות ראש ממשלה טוב, אם למשל הוא היה מוגבל כמו בארה"ב לשתי קדנציות מלאות, ואז הוא היה מקדיש את כישוריו יותר לעשייה ולרפורמות נחוצות ופחות לתחזוק המותג שלו ולהיבחר.

    הוא הוכיח את הפוטנציאל הפוליטי שלו לעשייה כשר אוצר (ופה מגיעה מילה טובה לשרון שנתן לו חופש עשייה בהתאם לעצות שקיבל בסביבתו), אז עשה מהלכים מאוד לא פופולרים אך הכרחיים לכלכלה הישראלית.

    הבעיה היא כשאדם עסוק יותר בליצור פולחן אישיות ופילוג שפועל פוליטי לטובתו, ולהטמין מלכודות ומכשולים לאיומים פוטנציאלים, הן מתוך מפלגתו והן מחוץ למפלגתו, וכל זה כדי להמשיך לכהן בתפקיד כמה שיותר זמן. העשייה לפתע כבר לא חשובה..

    אחרי בחירות 2013, אם נתניהו היה מחליט שזוהי כהונתו האחרונה והוא הולך לקדנציה מלאה, הוא היה יכול לבצע מהלכים חשובים שהיו נזקפים לזכותו, בעיקר בתחום הכלכלי, כי אז הוא לא היה תלוי בחרדים. במקום זאת הוא בחר להפקיר את תיק האוצר בידי פופוליסט דביל שפיזר הבטחות שלא יכל לקיים, במקום לתת לו את תיק החוץ שיהיה מבסוט ולתת את תיק האוצר לאדם רציני שהוא היה בוחר.

    אני חייב לתת לזכותו של נתניהו את היכולת שלו לזרוע רעיונות במוחם של אנשים, וכל זאת בזכות ייצור תדמית תקשורתית ממש מולצחת. הרעיון הכי אפקטיבי שהוא הגה הוא "אין לו תחליף", למה?
    נכון שבמפלגת העבודה אכן לא הצליחו להעמיד מועמדים מרשימים, אבל בלאו הכי הסיכוי שלהם לחזור לשלטון לא גבוה בגלל שהמילה שמאל הפכה למילה גסה בישראל מאז הסכמי אוסלו.
    אבל מה לגבי הליכוד? לאנשים כמו גדעון סער, ניר ברקת וישראל כץ אין סיכוי לרוץ מולו בזכות מעמדו הרם במפלגה, ובעיקר בזכות זה שהוא מצטלם טוב, נואם טוב, ומייצר ספינים מוצלח.

    בוא נחשוב על זה רגע למה נתניהו כל כך גדול ולא בר תחליף. נתניהו היה 5 שנים בסיירת מטכ"ל. לא רע לרזומה, אבל זה בטח לא הופך אותו למר ביטחון. מה כן הפך אותו למר ביטחון? הספרים שכתב בנושא וקידם בהצלחה, והכריזמה שלו, שפת הגוף שלו, הקלילות שהוא מפגין מול מצלמות ומול קהל. הוא משרה ביטחון כשהוא נואם, כשהוא מדבר.
    ה"אקסיומה" הזאת שאין לו תחליף לא נובעת מטיעונים מושכלים באמת, אלא מרגש, הבנאדם משרה ביטחון, הוא כבר היה ראש ממשלה, הוא מוכר, אז הוא נוח, אנשים פוחדים מהלא מוכר ופוסלים את הלא מוכר, אז הם מעדיפים את מה שהם מכירים.
    במדינת ישראל, שמונה כ-8 מיליון תושבים ויש בה הרבה אנשים מוכשרים וטובים, אף אחד לא יכול להחליף את ביבי? אם הוא לא יהיה יותר ראש ממשלה המדינה תתמוטט? ברור שלא, וזה מגוחך לחשוב ככה.

    בסופו של דבר רוב הקריירה של נתניהו לפני שהוא נהפך לראש ממשלה הייתה כדיפלומט מצטיין ולא כאיש עשייה, לגבאי למשל שנוטים לצחוק עליו יש רזומה ניהולי ופרקטי יותר מרשים משלביבי היה לפני שהפך לראש ממשלה. אבל ביבי מצטלם הרבה יותר טוב, מדבר אנגלית הרבה יותר טוב ולכן הוא פוליטיקאי מוצלח הרבה יותר, לא בזכות הכישורים הניהוליים או הביטחוניים שלו.
     
    אמיר ע אוהב/ת את זה.
  12. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    לברון- רוצה להחליף את ביבי? מותר ולגיטימי רק שזה יעשה בבקשה בקלפי!!

    מזגן - דיברת על הזדמנות ברורה של ביבי לעשיית הון פוליטי, אולי? אם החיים זימנו לך לימונים טבעי ולגיטימי שתעשה מהם לימונדה.
    הוא חוטף "עליהום" קבוע משלושת ערוצי החדשות בטלוויזיה. ורוב ערוצי הרדיו . צריך להיות אדם סופר סופר חזק לצלוח את התעמולה הזו. תראה איך אנשים מתאבדים כתוצאה מ"פאדיחות" ברשת ותכפיל פי מליון. ( חשוב שתדע שערוץ 1, 2 ועשר הם עיקר הטי וי. בישראל . יש את ערוץ 20 הימני שלא מצליח להתרומם בגלל כל מיני בג"צים משמאל שתוקעים אותו ולכן אין לו מהדורת חדשות פורמלית)
    הטלוויזיה שבאופן יחסי עדיין משפיעה יותר מידי על דעת הקהל ואולי אף יותר מבמדינות אחרות .
    איך ציפית שיגיב?שיניח להם לשחוט אותו?לטעמי זה יפה שהוא מחזיר מלחמה שערה באמצעות "הרשת" מעל ראשם של המנוולים
    וכמי שעוקב אחריו בפייסבוק ,הוא עושה עבודה יפה .כך ורק כך הוא מצליח להקהות את העוקץ של עקרבים ארסיים כדוגמת אמנון טינופוביץ, רזי ברקאי
    רינו צרור אריה גולן ועוד כמה זקנים ממורמרים.
    התרעומת שלי היא על הניצול הציני הדוחה והמגעיל של התשקורת בכוחה הכמעט מונופוליסטי לעשות עלינו הציבור ספינים.
    לשקר בעזות מצח,לייצר פייק ניוז ולסנן מה שלא בא להם טוב והכל גם במחיר של פגיעה באינטרסים של המדינה. בבחינת לא איפת לי שתנקר את שתי עיני ובלבד שאנקר לך לפחות אחת.
    הייתי שמח לו היו פותחים את כל השוק הזה לתחרות תוך כדי ביטול כל החסמים והרגולציה.
    לסיכום. אני באופן אישי איבדתי כל גרם של אמון בתשקורת הזו. היא מוטה,היא מזייפת והיא מסננת אם בעבר קידשו את "הידיעה" היום מקדשים רק ואך ורק את "הדעה".
    לא רוצה תקשורת מהסוג הזה. זכותי!
     
  13. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,489
    לייקים שהתקבלו:
    2,238
    כי אני מנסה להפיל אותו.. לא דרך הקלפי? לא ניסיתי וגם לא אנסה לנקוף אצבע כדי להפיל אותו בדרך אחרת (לא שהקול שלי משנה הרבה), סיום דרכו כראש ממשלה ממש לא עומד בראש סדר העדיפויות שלי.

    אין לי מושג אילו ראיות פליליות יש על נתניהו אם בכלל ועד כמה הקייס נגדו חזק. אמרתי שבאופן אישי לפחות ממה שנחשף בתקשורת אני לא יותר מדי מזועזע ממה שהוא חשוד בו ולא על זה אני מבסס את דעתי עליו. אבל לא אני קובע אם להגיש נגדו כתב אישום, זה תפקידו של היועץ המשפטי. אם יוחלט בסופו של דבר להגיש נגדו כתב אישום, נתניהו, חברי מפלגתו ושותפיו הקואליציונים יהיו אלה שיהיה בידיהם הכוח להכריע לגבי עתידו הפוליטי, בדיוק כמו במקרה של אולמרט. לי אין שום השפעה על כך.

    אפרופו אולמרט, גם עליו החליטו להתלבש ולפחות בנקודת הזמן שהוחלט להגיש כתב אישום לא היו ראיות חזקות, וגם במקרה שלו היו לו מליצי יושר בתקשורת ויריבים פוליטים שלחצו עליו להתפטר (מישהו אמר נתניהו?). אני ממש מרגיש דה ז'ה וו עם נתניהו, רק שעם אולמרט הכל קרה הרבה יותר מהר.

    אגב, נזכרתי במאמר מעניין מאוד של גיא רולניק על שייכות פוליטית ועל כמה היא לא באמת מבוססת על מידע אלא על דעות קדומות, ממליץ בחום לקרוא:
    האם אני יכול לשכנע אתכם במשהו לגבי בנימין נתניהו? - השבוע/ גיא רולניק - TheMarker
     
  14. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,556
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    כמו שפוטין ע את החוק שמגביל את הכהונה, גם נתניהו יכול. קדנציה אחת שטייניץ יהיה ראש הממשלה ואחר כך ביבי יחזור.
     
  15. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    24 שעות אחרי שממשלת גרמניה אישרה את עיסקת שלוש הצוללות 7 9.8 שיחליפו את צוללות 1.2.3 . ושכבר ברור לחלוטין שעלילת ביבי עולה יורד מצוללת ,ירדה סופית מסדר היום..נפתח היום הקמפיין החדש ״ביבי מוביל למלחמה בצפון״
    ללא טיפת בושה..שאלוהים יקח אתכם ערימת חארות.
    יושבים ביציע על אספרסו כפול ומלכלכים.
    בכלל לא משנה מה תעשה , זה תמיד יסתיים ב:
    למה אין לך כובע?