משחקי ידידות בינ"ל - נבחרות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י idans10, ‏21/10/14.

  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    האירוח של הקופה סנטנריו בארה"ב נחשב הצלחה? בעיני מי? באופן אישי אני הרגשתי שהיה בסדר גמור ביחס לטורניר מונפץ ומאוס שמגיע ברצף לא קשור, אבל היו המון תלונות וביקורות על הטורניר וממש לא היה קונצנזוס שמדובר בהצלחה.
     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ועכשיו אפשר כנראה להוריד את בנדטו מחדש, קרע ברצועות הברך. אם השיקום ילך כמתוכנן הוא יחזור קצת לפני המונדיאל, אבל קשה להאמין שבמצב כזה סאמפאולי יזמן אותו וחבל. בנדטו, אותו אני מודה שכלל לא הערכתי כששיחק בארסנל וגם כשהצטיין במקסיקו עדיין לא חשבתי שמדובר בשחקן יוצא דופן, היה בכושר מצוין והציג יכולת גבוהה ומגוונת. חלוץ שלם נהדר.
     
  3. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    יש מספיק אופציות לא פחות טובות ממנו לנבחרת
    ברמה האישית באסה לספורטאי שנמצא בשיאו מכל הבחינות עכשיו וזה נקטע לבינתיים.
     
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    זכור לי כבר קרה לנו פעם ואלי אוחנה ניהל את המשחק מולם וניצח 2:0. :)
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    one טוען שנבחרת ארגנטינה עשויה לקיים משחק ידידות מול נבחרת ישראל כחלק ממשחקי האימון/ידידות שהיא קבעה כהכנה למונדיאל.
    ???????? ???? ?????, ?????? ????? ?? ?????

    אני מזכיר שהיתה ידיעה כבר בנובמבר שמירי רגב ניסתה גם לקדם משחק שכזה מול ארגנטינה בטדי או סמי עופר
    רגב: מקווה שבקרוב נזכה לראות את מסי בארץ
     
  7. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    שיף
    לדעתי אנחנו צריכים לסרב למשחק ידידות נגד ארגנטינה בגלל הרצח של אלברטו ניסמן, ואני לא צוחק. אנחנו צריכים לגדל קצת עמוד שדרה.

    מה דעתך?
     
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    דעתי היא שספורט באידיאל אמור לקרב ולא להרחיק ובמיוחד שהרצח וטיוח החקירה קרתה בתקופת הנשיאה קירשנר ולא בתקופת הנשיא הנוכחי מאקרי שיותר פרו ישראלי וכמובן יש גם קהילה יהודית גדולה בארגנטינה שיזדהו עם המשחק בין הנבחרות וירגישו לא נוח עם חרם מיותר שכזה. חוץ מזה שישראלים שיחקו גם מול נציגים ממדינות מוסלמיות עוינות בענפי ספורט אחרים כמו ג'ודו שאפילו לפעמים לא בכבוד שלהם ללחוץ ידיים אחרי הקרב אז מה הבעיה שלנו עם הנבחרת של ארגנטינה? והעמוד שדרה היחיד שצריך לגדל זה של הספורטאים שיתנו פייט גם ליריבות עדיפות כמו ארגנטינה. לא רוצה משחק של 5:0. ואם מחר איזה ארגון שלום מצליח ליזום משחק שלום בין נבחרות ישראל ומצריים למשל או מדינות גרועות ואנטישמיות בהרבה מארגנטינה, גם למשחקים כאלה רצוי להסכים (כל עוד אין סיכון בטחוני). ראינו כבר את רונאלדו בישראל כי למזלנו הוא מייצג את נבחרת פורטוגל אז תביאו גם את מסי (ולא רק במסגרת סיור שלום כמו של בארסה אלא למשחק אמיתי) וארגנטינה למה לא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/1/18
    גלץ אוהב/ת את זה.
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    זו פרשה קצת יותר מורכבת ורק כדי לחדד קצת אז ניסמן אמנם נרצח בתקופת השלטון של כריסטינה פרננדס ("של קירשנר"), אבל מצד שני מונה לחקירה על ידי השילטון של קירשנר (נסטור) כדי לחקור את הטיוח שהיה לפני כן, בתקופה של השלטון שמגיע מהאגף הפוליטי הימני יותר (כן, זה שמאקרי מזוהה איתו). אותו צד פוליטי שביקר את המינוי ולא היה מעוניין בנבירה בפיגוע בבואנוס איירס כשפתחו את החקירה, שקיבלה תמיכה ועידוד מלא מקירשנר שאף פעל בהתאם למסקנותייה. שנים אח"כ, בתקופת כריסטינה, מסיבות של פוליטיקה פרגמטית ולא אידיאולוגיות של אנטי-ישראל, אינטרס כלכלי לחזק קשרים עם איראן, רצה השלטון לקחת צעד אחורה מהחקירה ההיא ובגלל זה יש את כל התיאוריות קונספרצייה לגבי הרצח של ניסמן.

    ממשלת ישראל ושלוחותיה חימשו את השלטון הכי אנטי יהודי בהיסטוריה של ארגנטינה, אותו שלטון שרצח והעלים עשרות אלפי אזרחים אשר אחוז האנשים ממוצא יהודי מתוכם היה גבוה משמעותית מאחוזם באוכלוסייה. אני לא בטוח על איזה עמוד שדרה אפשר לדבר בהקשר הזה.

    אגב ההערה של @צ. שיף על ההבדלים בין שלטון מאקרי לקירשנר (למרות שכיוון לכריסטינה ולא לנסטור), בתקופת השלטון של קירשנר החליטו לחזור ולחקור את כל הפשעים של תקופת שלטון החונטה הצבאית, אלו שרצחו והעלימו הרבה יהודים בין היתר, להעניש את מי שנותר ואפשר וגם להוריד את התמונות והכבוד שנתנו להם במוסדות השלטון. שלטון הימין לפני כן פחות היה מעוניין לרדוף את אנשי החונטה ואנשי השטח שלהם. התומכים בשלטון החונטה, אלו שרצחו אלפי יהודים, הם היום במחנה מאקרי שכמובן לא תומך בהם באופן אישי אבל גם אין לו בעייה שהם במחנה שלו ומסיבות פוליטיות לא ימשיך את הרדיפה של אותם.

    מקרה פרטי אחד שבולט בהקשר הזה אם כבר מדברים על עמוד שדרה - אחד הנאשמים בחקירות נגד הפשעים שבוצעו על ידי החונטה, חקירות שנפתחו על ידי שלטון הקירשנרים שנלחמו לחשוף את פשעים אלו ששלטון הימין פחות היה מעוניין לחשוף כאמור, הוא תאודורו אניבל גאוטו ששירת/עבד במחנה לה קאצ'ה שם נרצחו ועונו אלפי אזרחים ולא מעט יהודים. בעוד מרבית הנאשמים נשלחו לכלא בעוון רצח, אונס, עינוי וכל שאר הפשעים נגד האנושות שביצעו, את גאוטו הרשויות הארגנטינאיות לא הצליחו למצוא עד שחקירות פרטיות העלו שהוא מסתתר בישראל תחת שם אחר. נכון לפעם אחרונה שבדקתי, הרשויות בישראל עדיין מסרבות להסגירו לארגנטינה למרות הפשעים הנוראיים בהם הוא הואשם ולמרות ההקשר האנטי-יהודי של הפשעים האלו (שנחשפו ונחקרו בתקופת כריסטינה "האנטי-ישראלית").

    אז אולי מי שצריך לגלות עמוד שדרה ולא לקחת את הכסף של ישראל תמורת משחק הידידות היא דווקא ארגנטינה, אחרי שישראל חימשה את שלטון החונטה ועכשיו מסתירה פושע מלחמה ומסרבת להסגירו? אני לא חושב כך אלא רק מציג עמדה סבירה אם הולכים לכיוון הזה.

    בקיצור, יש מקרים שעדיף לא להכניס פוליטיקה לכדורגל ו/או לא להסתכל על דבר פוליטי רק מזווית ישראלית גם שהיא לא ממש קשורה אם בכלל...
     
  10. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    וקצת באוף טופיק - בעיקר ניסיתי להציג כמה הדרך שהוצגו בה הדברים פשטנית, מבחינת הפוליטיקיה המקומית אני לא תמכתי בכריטינה בבחירות האחרונות, למרות שזה עלול להשתמע מהכתוב למעלה, וגם לא במאקרי. כן הערכתי את נסטור קירשנר, שבלי להיות מושלם היה בעיני מהנשיאים היותר טובים שהיו לארגנטינה בעת המודרנית.
     
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    אני מסכים שבשורה התחתונה אין טעם לאף אחד להחרים את המשחק לא לישראל ולא לארגנטינה. מה שברור גם שמי שדוחפת לקיום המשחק זה יותר ישראל מאשר ארגנטינה (מה היא צריכה אותנו כשיש לה בלו"ז משחקים מול ספרד ואיטליה?) ואפילו לא מסיבה מקצועית אלא תדמיתית פוליטית ולכן המיזם מקודם בכלל מטעם שרת הספורט ובלי לערב עדיין את ההתאחדות הישראלית לכדורגל. ואם ישראל אחרי שביקשה את קיום המשחק ואז לפתע תבטל אותו כחרם היא רק תהפוך לבדיחה רעה אם לא גרוע מזה וזאת המדיניות הכי גרועה למדינה שלנו שנלחמת גם כך נגד חרם פוליטי והדבר האחרון שעליה לעשות היא להחרים סתם כך את ארגנטינה. את החרמות שלנו נשמור למדינות אויב גרועות יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/1/18
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    להתאחדות הארגנטינאית, עד שלא ינקו אותה היטב, יש אינטרס אחד ועיקרי בקביעת משחקי הידידות - האינטרס הכלכלי. מי שתציע לארגנטינה יותר כסף תזכה לארח אותה לרוב. לא מאמין שישראל יכולה או מעוניינת להילחם במישור הזה, אבל זה גם עניין של כמה קריטי הנושא למשרד הממשלתי שמטפל בכך כמובן. השיקול המקצועי הוא מאוד שולי בשיקולי ה-AFA, ככה שלא הייתי פוסל עליו אופציה של מפגש אלא יותר על הכלכלי. מה שכן יכול להטות קצת את הכף, אם בכלל יש דיון ממשי בנושא, הוא "הקאבלה", האמונות הטפלות הארגנטינאיות ומחשבות על הכותל ו/או הקמפיינים אחרי המשחקים הקודמים בישראל...

    אגב העניינים הפוליטיים, נניח ששלטון מאקרי יותר "פרו-ישראלי" כמו שכתבת, הנבחרת מנוהלת בסופו של דבר על ידי ההתאחדות בראשה עומד אדם שמגיע מסינדיקט נהגי המשאיות שהוא בן טיפוחיו של הוגו מוז'אנו, אביה של אשתו. מוז'אנו הוא מבחירי המפלגה החוסטיאליסטית שבראשה עמד בזמנו נסטור קירשנר אשר אישתו, כריסטינה פרננדס, גם חברה בכירה בה... ככה שעל פי התיאוריה הזו האנשים שאחראים על קביעת משחקי הנבחרת הם דווקא מהצד שפחות מזוהה בישראל "כפרו-ישראלי". לא שמשהו מזה משנה לדעתי.
     
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    אני מבטיח שמירי רגב לא מתעמקת בנושאים שכאלו כמו מה השיוך הפוליטי של ראש התאחדות הכדורגל הארגנטינאי ומתייחסת לנושא בצורה הרבה יותר פשטנית. שיש נבחרות מפורסמות מדרום אמריקה כמו ברזיל וארגנטינה ויש טורניר גדול כמו המונדיאל שלקראתו נבחרות מחפשות מול מי להתאמן ורצוי יריבים מגוונים עם שיטות משחק שונות וכמובן גם לעשות קופה על משחק ידידות אם אפשר. נבחרת ארגנטינה במילא תבוא לאירופה למשחקי אימון/ידידות מול ספרד ואיטליה וגורמים בישראל מקווים שגם נבחרת ישראל תארח משחק מולם כפי שבשנים קודמות היו ניסיונות למשוך נבחרות נוספות כמו גרמניה למשחק ידידות בארץ שבסוף לא התקיים כי הלו"ז הפנוי שיועד למשחק הידידות נתפס בסוף על ידי דחיית המשחק הביתי של נבחרת ישראל מול בלגיה במוקדמות יורו 2016. ראיתי שב2015 גם ניסו לקדם משחק ידידות מול ברזיל בישראל אבל כנראה עדיין קל יותר להביא את ארגנטינה מברזיל.

    ובתכל'ס אם נסתכל על לו"ז משחקי הידידות של נבחרת ישראל מהשנים האחרונות קשה להתלהב. ב2017 היה רק משחק ידידות מול מולדובה. ב2016 רק משחקים מול סרביה וקרואטיה. ב2015 לא היה משחק בכלל (אחרי שבוטל משחק הידידות מול גרמניה). מזל שלפחות במוקדמות המונדיאל יצא לנבחרת ישראל לשחק (פעמיים) מול איטליה וספרד. בקיצור לארח את ארגנטינה במשחק ידידות זה כבר משחק ברמה אחרת לגמרי.
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני בטוח שהיא לא מתייחסת לזהות הפוליטית וגם הם לא מתעניינים מבחינה זו אם זו ישראל או [מדינה רנדומלית] שיפגשו, רק שירוויחו כסף ויסתדר להם טוב בלו"ז, לכן מההתחלה אמרתי שזה לא רלוונטי השיוכים הפוליטיים לכאורה ושינוי השלטון בארגנטינה אליו אתה התייחסת. רק פירטתי יותר בהרחבה על דברים שאתם כתבתם והצבעתי על המורכבות הרבה יותר של הדברים, הלא רלוונטיים לנושא, האלו.
     
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר